1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
26.02.2008 N 105
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної фінансової інспекції N 84 від 01.03.2012 )
Про підготовку нормативно-правових актів ГоловКРУ
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Головного контрольно-ревізійного управління N 44 від 05.03.2009 N 135 від 06.05.2010 N 307 від 20.08.2010 )
З метою удосконалення організації роботи та поліпшення якості підготовки нормативно-правових актів ГоловКРУ
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів ГоловКРУ (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ГоловКРУ від 13.12.2005 N 441 "Про підготовку нормативно-правових актів".
3. Загальному відділу Управління адміністративно-господарського забезпечення (М'якшило Н.Г.) довести цей наказ до відома заступників Голови та керівників структурних підрозділів ГоловКРУ.
Голова М.І.Сивульський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ГоловКРУ
26.02.2008 N 105
ПОРЯДОК
підготовки і подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів ГоловКРУ, обліку та систематизації актів законодавства у ГоловКРУ
( Заголовок Порядку в редакції Наказу Головного контрольно-ревізійного управління N 307 від 20.08.2010 )
1. Загальні положення
1.1. Порядок підготовки і подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів ГоловКРУ, обліку та систематизації актів законодавства у ГоловКРУ (далі - Порядок) розроблено відповідно до Положення про Головне контрольно-ревізійне управління України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 N 884, Указу Президента України від 03.10.92 N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.92 N 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", інших нормативно-правових актів з питань державної реєстрації.
( Пункт 1.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного контрольно-ревізійного управління N 307 від 20.08.2010 )
1.2. Порядок визначає діяльність ГоловКРУ з питань підготовки нормативно-правових актів та подання їх на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України, а також щодо обліку, зберігання та систематизації актів законодавства у ГоловКРУ.
( Пункт 1.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного контрольно-ревізійного управління N 307 від 20.08.2010 )
1.3. ГоловКРУ в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази (далі - нормативно-правові акти ГоловКРУ), організовує і контролює їх виконання.
ГоловКРУ в разі потреби видає разом з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади спільні акти.
1.4. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти будь-якого виду незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Особливої важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими, а також прийняті в порядку експерименту, якщо в них є одна або більше норм (правил поведінки), що:
- зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, установлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують існуючий організаційно-правовий механізм їх реалізації;
- мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для інших органів виконавчої влади, а також підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий акт.
( Абзац третій пункту 1.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного контрольно-ревізійного управління N 44 від 05.03.2009 )
При цьому на державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти, які мають як одну з указаних ознак, так і декілька.
1.5. Зміни до зареєстрованих нормативно-правових актів незалежно від того, містять вони правові норми чи ні, а також акти про втрату чинності зареєстрованих нормативно-правових актів підлягають державній реєстрації в загальновстановленому порядку.
1.6. На державну реєстрацію не подаються акти:
а) персонального характеру (про склад комісій, призначення на посаду і звільнення з неї, заохочення працівників тощо);
б) дія яких вичерпується одноразовим застосуванням, крім актів про затвердження положень, інструкцій та інших актів, що містять правові норми, а також тимчасові, строк дії яких вичерпано;
в) оперативного, організаційно-розпорядчого характеру (разові доручення) та інші, які не мають нормативного характеру, зокрема ті, які містять лише індивідуально-конкретні приписи;
г) якими доводяться до відома підприємств, установ і організацій рішення органів вищого рівня;
ґ) спрямовані на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень міністерств, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм;
( Підпункт "ґ" пункту 1.6 в редакції Наказу Головного контрольно-ревізійного управління N 44 від 05.03.2009 )
д) рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз'яснення тощо), нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші).
( Підпункт пункту 1.6 в редакції Наказу Головного контрольно-ревізійного управління N 44 від 05.03.2009 )
2. Порядок підготовки проектів нормативно-правових актів ГоловКРУ
2.1. Для підготовки проектів нормативно-правових актів керівництвом ГоловКРУ визначається відповідальний структурний підрозділ (розробник) відповідно до його компетенції.
Для підготовки найбільш важливих та складних проектів можуть створюватися робочі групи.
Відповідальним за подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію до Міністерства юстиції є Департамент правової роботи.
2.2. Розробник здійснює супроводження проекту нормативно-правового акта з моменту його підготовки і до моменту подання на державну реєстрацію в Міністерство юстиції України, а при необхідності - приймає участь у супроводженні проекту у Мін'юсті з питань, що входять до його компетенції.
2.3. Проекти нормативно-правових актів повинні розроблятися згідно з вимогами, викладеними в розділі 2 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2005 N 34/5.
2.4. Проекти наказів та нормативно-правових актів, які ними затверджуються, обов'язково погоджуються з Департаментом правової роботи. У разі виникнення у Департаменту правової роботи зауважень до проекту нормативно-правового акта, він повертається на доопрацювання з обґрунтуванням відмови щодо його погодження.
2.5. Проекти нормативно-правових актів щодо напрямів і методів контрольно-ревізійної роботи попередньо розглядаються на засіданні Методологічної ради ГоловКРУ, а також за рішенням керівництва ГоловКРУ надаються на обговорення Громадській раді при ГоловКРУ.
2.6. Після погодження проекту із заступниками Голови ГоловКРУ відповідно до розподілу обов'язків і напрямків діяльності, відповідними структурними підрозділами ГоловКРУ, Департаментом правової роботи та літредактором, такий проект подається Голові або особі, що виконує його обов'язки, на підпис.
2.7. У випадках, передбачених законодавством, або в разі наявності в нормативно-правовому акті положень та доручень, що поширюються на інші органи, проект такого акта повинен бути погоджений з відповідними заінтересованими органами. Всі нормативно-правові акти ГоловКРУ погоджуються з Міністром фінансів.
( Абзац перший пункту 2.7 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного контрольно-ревізійного управління N 135 від 06.05.2010 )
Проекти нормативно-правових актів, які є регуляторними, підлягають погодженню з Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва згідно з Законом України "Про засади державної політики у сфері господарської діяльності".
( Пункт 2.7 доповнено абзацом згідно з Наказом Головного контрольно-ревізійного управління N 44 від 05.03.2009 )
2.8. Розробник за процедурою, встановленою Порядком залучення громадян до формування та реалізації державної політики, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.01.2010 N 10, проводить консультації з громадськістю щодо проектів регуляторних актів та нормативно-правових актів, що мають важливе суспільне значення і стосуються прав і обов'язків громадян, а також актів, якими передбачається надання пільг, переваг окремим категоріям суб'єктів господарювання, делегування повноважень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
За поданням розробника Відділ взаємодії зі ЗМІ та зв'язків з громадськістю забезпечує розміщення матеріалів, необхідних для проведення консультацій з громадськістю, на офіційному веб-сайті ГоловКРУ та урядовому веб-сайті "Громадянське суспільство і влада".
( Пункт 2.8 розділу 2 в редакції Наказу Головного контрольно-ревізійного управління N 135 від 06.05.2010 )
3. Порядок подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію
3.1. Нормативно-правовий акт, що подається на державну реєстрацію, має відповідати Конституції та законодавству України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, правилам нормопроектувальної техніки, узгоджуватися з раніше прийнятими нормативно-правовими актами, викладатися згідно з правилами українського правопису та вимогами Примірної, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97 N 1153.

................
Перейти до повного тексту