- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
Деякі питання Української школи урядування
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України
з питань державної служби
№ 125-22 від 28.11.2022 )
Відповідно до вимог законів України
"Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань",
"Про вищу освіту",
статті 6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", підпункту 51 пункту 4 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 500, на виконання пункту 28 плану заходів з реалізації Стратегії реформування державного управління України на 2022 - 2025 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року
№ 831 , а також з метою створення належних умов для реалізації права державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування на професійний розвиток НАКАЗУЮ:
1. Перейменувати Українську школу урядування (код ЄДРПОУ 31115684) на Вищу школу публічного управління.
2. Внести зміни до
Положення про Українську школу урядування, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 21 лютого 2019 року № 29-19, виклавши його в новій редакції, що додається.
3. Директору Української школи урядування Лихач Ю.:
здійснити передбачені законодавством дії, пов'язані з перейменуванням Української школи урядування;
поінформувати НАДС про вжиті заходи щодо виконання цього наказу до 01 березня 2023 року.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
від 21 лютого 2019 року № 29-19
(у редакції наказу Національного
агентства України з питань
державної служби
від 27 жовтня 2022 року № 104-22)
ПОЛОЖЕННЯ
про Вищу школу публічного управління
(код ЄДРПОУ 31115684)
I. Загальні положення
1. Вища школа публічного управління (далі - Вища школа) є державним закладом післядипломної освіти, що належить до сфери управління Національного агентства України з питань державної служби (далі - НАДС).
2. Вища школа у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами НАДС, Міністерства освіти і науки України, іншими актами законодавства і цим Положенням.
Накази НАДС, видані в межах повноважень, передбачених законодавством, обов'язкові для виконання Вищою школою.
Вища школа має право самостійно приймати рішення з будь-яких питань у межах своєї автономії, визначеної законами України та цим Положенням, зокрема з питань, не врегульованих законодавством.
3. Найменування Вищої школи:
повне найменування Вищої школи:
українською мовою - Вища школа публічного управління;
англійською мовою - High School of Public Governance;
скорочене найменування Вищої школи:
українською мовою - Вища школа.
англійською мовою - High School.
4. Місцезнаходження Вищої школи - вул. Миколи Шепелєва, 3, м. Київ, 03061.
5. Ліцензування освітньої діяльності у сфері післядипломної освіти Вищої школи здійснюється в установленому законодавством порядку.
6. Вища школа є юридичною особою публічного права, має права та обов'язки, які виникають з моменту державної реєстрації і припиняються з дати внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про припинення її діяльності.
Вища школа може від свого імені набувати цивільних прав та обов'язків, а також бути позивачем, відповідачем, третьою особою в суді.
Вища школа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями.
7. Вища школа є бюджетною (неприбутковою) установою.
8. Вища школа має самостійний баланс, відокремлене майно, реєстраційні та спеціальні реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України, ідентифікаційним кодом за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, своєї назви та найменування органу, до сфери управління якого вона належить, - Національне агентство України з питань державної служби, штампи й офіційні бланки, іншу символіку, власні вебресурси, електронну пошту та адреси у соціальних мережах.
9. Діловодство у Вищій школі здійснюється державною мовою.
II. Основні завдання та напрями діяльності Вищої школи
1. Основними завданнями Вищої школи є:
1) провадження освітньої діяльності у сфері післядипломної освіти державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
2) забезпечення доступності та якості надання освітніх послуг з метою забезпечення професійного розвитку державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад, а також надання освітніх послуг у сфері публічного управління та адміністрування особам, які займають політичні посади;
3) забезпечення індивідуальної траєкторії професійного розвитку державних службовців, посади яких належать до посад державної служби категорії "А";
4) навчально-методичне та наукове забезпечення підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
5) надання консультаційних, експертних, просвітницьких та інформаційних послуг державним органам та органам місцевого самоврядування, закладам освіти, фізичним особам, юридичним особам усіх форм власності з питань професійного розвитку державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
6) створення належних умов для роботи осіб, які здійснюють науково-педагогічну, викладацьку діяльність, національних та іноземних фахівців, експертів, державних службовців та інших посадових осіб, які забезпечують провадження освітньої діяльності Вищої школи;
7) розвиток партнерства на міжнародному рівні у сфері післядипломної освіти, зокрема впровадження кращого міжнародного досвіду з професійного розвитку державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
8) забезпечення централізованого проведення оцінювання професійних компетентностей кандидатів під час проходження конкурсу на зайняття посад державної служби у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
2. Вища школа відповідно до покладених на неї завдань здійснює:
1) аналіз індивідуальних потреб у професійному розвитку державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
2) проведення практикоорієнтованого професійного навчання, зокрема підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад відповідно до їх індивідуальних потреб у професійному розвитку;
3) проведення професійного навчання державних службовців, посади яких належать до посад державної служби категорії "А", з метою забезпечення індивідуальної траєкторії їх професійного розвитку, а також навчання осіб, які займають політичні посади, з питань публічного управління та адміністрування;
4) організацію наукового забезпечення професійного розвитку державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
5) організацію та проведення стратегічних сесій, нарад-семінарів з питань стратегічного планування та аналізу державної політики, інших комунікативних заходів з обміну досвідом, професійними знаннями, уміннями та навичками осіб, які займають політичні посади, державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А", голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників;
6) підвищення кваліфікації державних службовців, у тому числі міністерств, центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, та їх територіальних органів (за наявності) відповідно до класифікації посад державної служби;
7) підвищення рівня володіння державною та іноземними мовами державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
8) підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування з питань управління персоналом;
9) підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань забезпечення прав та інтересів осіб з інвалідністю, гендерної політики, європейської та євроатлантичної інтеграції, стратегічних комунікацій, соціального захисту населення та інших питань державного управління та місцевого самоврядування;
10) підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування з питань територіальної організації влади та розвитку територіальних громад;
11) підвищення кваліфікації членів конкурсних комісій з питань відбору осіб на зайняття посад державної служби та посад в органах місцевого самоврядування;
12) підвищення кваліфікації та організацію стажування працівників регіональних центрів підвищення кваліфікації та інших закладів освіти, наукових установ, інших юридичних та фізичних осіб, що провадять освітню діяльність;
13) організацію (участь в організації) навчальних візитів державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад до державних органів, їх апаратів (секретаріатів), міжнародних організацій, державних органів, установ та організацій іноземних країн;
14) участь в організації стажування, у тому числі за кордоном, державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування;
15) організацію та проведення (щорічно) Літньої школи тренерської майстерності з метою впровадження сучасних тренінгових технологій та освітніх інновацій у сфері професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
16) проведення просвітницьких заходів для осіб (у тому числі молоді), які планують вступити на державну службу або службу в органах місцевого самоврядування;
17) розроблення та впровадження програм підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад (у тому числі у співпраці з вітчизняними та іноземними закладами освіти, міжнародними та іноземними установами, організаціями, зокрема тими, що реалізують проєкти (програми) міжнародної технічної допомоги, громадськими організаціями);
18) формування каталогів програм підвищення кваліфікації;
19) залучення до освітнього процесу високопрофесійних тренерів, експертів, керівників і працівників державних органів та органів місцевого самоврядування (з метою обміну досвідом), національних і міжнародних експертів у різних сферах публічного управління та адміністрування;
20) централізоване проведення оцінювання професійних компетентностей кандидатів під час проходження конкурсу на зайняття посад державної служби у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
21) розроблення переліку тестових питань на знання законодавства та варіантів відповідей (із зазначенням правильної відповіді) для проведення тестування кандидатів на зайняття посад державної служби;
22) розроблення переліку тестових питань щодо перевірки аналітичних здібностей та здібностей щодо здатності працювати з інформацією кандидатів на зайняття посад державної служби;
23) розроблення ситуаційних завдань для оцінювання професійної компетентності кандидатів на зайняття посад державної служби;
24) розроблення завдань для перевірки рівня володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи, кандидатів на зайняття посад державної служби категорії "А", що проводиться Комісією з питань вищого корпусу державної служби;
25) надання методичної підтримки конкурсним комісіям, службам управління персоналом та адміністраторам щодо проведення конкурсів на зайняття посад державної служби категорій "Б" і "В", посад фахівців з питань реформ і на зайняття посад в органах місцевого самоврядування;
26) організацію підвищення кваліфікації та стажування науково-педагогічних працівників, викладачів (тренерів) та інших працівників Вищої школи;
27) вивчення, узагальнення та поширення національного та зарубіжного досвіду професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
28) аналітичну, експертно-консультативну та просвітницьку діяльність;
29) видавничу діяльність та розвиток власної поліграфічної бази;
30) організацію додаткової (господарської) діяльності;
31) діяльність інших засобів тимчасового розміщування;
32) надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
33) надання платних послуг відповідно до законодавства.
III. Права та відповідальність Вищої школи
1. Вища школа має право:
1) взаємодіяти з державними органами та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, у тому числі іноземними (міжнародними), для виконання покладених на неї завдань;
2) укладати з регіональними центрами підвищення кваліфікації, закладами освіти, науковими установами, підприємствами, установами, організаціями, у тому числі іноземними (міжнародними), іншими юридичними та фізичними особами договори про надання освітніх послуг;
3) залучати для виконання покладених на неї завдань міжнародну фінансову та технічну допомогу, зокрема гранти;
4) брати участь у засіданнях консультативних, дорадчих та інших органів НАДС;
5) інформувати державні органи та органи місцевого самоврядування, організації громадянського суспільства, громадськість про результати своєї роботи;
6) визначати зміст програм та форми підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування з урахуванням їх потреб, потреб державних органів та органів місцевого самоврядування відповідно до державних стандартів (у разі їх наявності);
7) залучати в установленому порядку до участі в освітньому процесі Вищої школи працівників державних органів та органів місцевого самоврядування, працівників закладів освіти, наукових установ України та інших держав;
8) розробляти, затверджувати та подавати на погодження НАДС програми підвищення кваліфікації;
9) розробляти, затверджувати та подавати на погодження НАДС плани-графіки підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, а також вносити до них зміни після погодження з НАДС;
10) здійснювати внутрішній моніторинг рівня задоволеності та оцінювання якості підвищення кваліфікації;
11) здійснювати оцінювання рівня задоволеності організацією та проведенням тестування кандидатів на зайняття посад державної служби;
12) надавати освітні та інші послуги, в тому числі платні, які відповідно до законодавства можуть надаватися закладом післядипломної освіти;
13) здійснювати додаткову (господарську) діяльність відповідно до законодавства;
14) організовувати науково-методичні, науково-практичні, освітні та інші заходи за участю вітчизняних та іноземних фахівців, обмін викладачами, стажування;
15) визначати матеріально-технічні та інші ресурси, необхідні для організації підвищення кваліфікації, отримувати від НАДС документи, що стосуються підвищення кваліфікації, проведення тестування кандидатів на зайняття посад державної служби;
16) здійснювати видавничу діяльність та розвивати власну поліграфічну базу;
17) брати участь у роботі міжнародних організацій;
18) здійснювати реконструкцію, капітальний та поточний ремонти майна Вищої школи (у тому числі житлового фонду).
2. Вища школа несе відповідальність за:
1) практичну спрямованість і якість надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
2) відповідність програм підвищення кваліфікації потребам державних органів та органів місцевого самоврядування, потребам державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
3) якість тестових питань, розроблених Вищою школою для тестування кандидатів на зайняття посад державної служби;
4) виконання державного замовлення за визначеними НАДС напрямами підвищення кваліфікації;
5) своєчасне та якісне виконання завдань, визначених цим Положенням;
6) достовірність інформації, що надається НАДС, іншим юридичним та фізичним особам.
IV. Управління Вищою школою та організація її діяльності
1. Для виконання завдань, визначених цим Положенням, Вища школа має у своєму складі Центр оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби та інші центри, регіональні підрозділи (відділення) Вищої школи (структурні підрозділи без статусу юридичної особи публічного права), інші структурні підрозділи.
( Пункт 1 розділу IV в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби
№ 125-22 від 28.11.2022 )
2. Права та обов'язки працівників Вищої школи регулюються законодавством, цим Положенням, посадовими інструкціями та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
3. Вищу школу очолює директор, який призначається на посаду за результатами конкурсу на умовах строкового трудового договору (контракту) та звільняється з посади Головою НАДС.
Директор Вищої школи при здійсненні своїх повноважень відповідальний, підзвітний та підконтрольний НАДС, а також підзвітний та підконтрольний наглядовій раді Вищої школи.
Директор Вищої школи має заступника(ів), який(і) призначається(ються) на посаду(и) на умовах строкового трудового договору (контракту) та звільняється(ються) з посади директором Вищої школи за погодженням з Головою НАДС.
4. Директор Вищої школи:
1) здійснює загальне керівництво діяльністю Вищої школи, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Вищу школу завдань, освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Вищої школи, досягнення результатів діяльності Вищої школи відповідно до визначених НАДС щорічних показників і стратегії розвитку Вищої школи;
2) представляє Вищу школу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, їх службовими та посадовими особами, юридичними та фізичними особами, іноземними закладами освіти, міжнародними та іноземними установами та організаціями, зокрема тими, що реалізують відповідні проєкти (програми) міжнародної технічної допомоги, громадськими організаціями, іншими учасниками відносин і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законодавством, цим Положенням та строковим трудовим договором (контрактом);
3) організовує діяльність Вищої школи;
4) забезпечує виконання планів-графіків підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування;
5) забезпечує розроблення та вчасне подання на розгляд НАДС проєкту державного контракту з підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування;
6) забезпечує організацію освітнього процесу з підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;
................Перейти до повного тексту