- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
Про взяття за основу проекту Положення про скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою за порушення умов ліцензії та законодавства України телерадіоорганізаціями і провайдерами програмної послуги, та оприлюднення його проекту та аналізу регуляторного впливу
1. Взяти за основу проект Положення про скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою за порушення умов ліцензії та законодавства України телерадіоорганізаціями і провайдерами програмної послуги (додаток 1).
2. Оприлюднити на офіційному сайті Національної ради проект Положення про скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою за порушення умов ліцензії та законодавства України телерадіоорганізаціями і провайдерами програмної послуги, та аналіз регуляторного впливу (додаток 2) для громадського обговорення. Встановити термін для громадського обговорення - 1 місяць з дня оприлюднення.
3. Виконання цього рішення покласти на відділ зв'язків зі ЗМІ та громадськістю, сектор інформаційних технологій, управління правового забезпечення, контрольно-аналітичне управління.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника голови Національної ради О.Головатенко.
Голова Національної ради Заступник голови Національної ради | В.Манжосов Л.Мудрак |
Додаток 1
до рішення Національної ради
19.01.2011 N 103
Проект
ПОЛОЖЕННЯ
про скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою за порушення умов ліцензії та законодавства України телерадіоорганізаціями і провайдерами програмної послуги
Це Положення визначає порядок скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою до телерадіоорганізацій і провайдерів програмної послуги за порушення умов ліцензії та чинного законодавства у сфері телебачення і радіомовлення.
Положення розроблено для надання можливості телерадіоорганізаціям та провайдерам програмної послуги позасудового скасування санкції "оголошення попередження".
I. Загальні положення
1. Визначення термінів
1.1. Ліцензіат (власник ліцензії) - юридична або фізична особа, якій Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення видала відповідну ліцензію.
1.2. Телерадіоорганізація - зареєстрована у встановленому законодавством порядку юридична особа, яка на підставі виданої Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення ліцензії на мовлення створює або комплектує та/чи пакетує телерадіопрограми і/або передачі та розповсюджує їх за допомогою технічних засобів мовлення.
1.3. Провайдер програмної послуги - суб'єкт господарювання, який на підставі ліцензії, виданої Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, на договірних засадах надає абонентам можливість перегляду пакетів програм, використовуючи для передавання цих програм ресурси багатоканальних телемереж.
1.4. Системний порушник - ліцензіат, який на момент подання заяви про скасування санкції "оголошення попередження" має дві і більше санкцій, підтверджених рішеннями Національної ради.
1.5. Документальні свідчення - надані ліцензіатом на виконання рішення Національної ради документи (звіт, завізований представником Національної ради в області (регіоні), та інші матеріали) на підтвердження усунення порушень, які стали підставою для оголошення попередження.
II. Позасудовий порядок скасування санкції "оголошення попередження"
2. Скасування санкції "оголошення попередження"
2.1. У разі прийняття рішення про застосування до ліцензіата санкції "оголошення попередження" Національна рада встановлює термін для усунення зафіксованих порушень.
2.2. На виконання рішення Національної ради ліцензіат має надіслати на адресу Національної ради звіт та матеріали, що підтверджують усунення порушень умов ліцензії та законодавства України, завізований представником Національної ради в області (регіоні).
2.3. Ліцензіат має право за власним бажанням звернутися до Національної ради із заявою про скасування санкції "оголошення попередження", застосованої до нього рішенням Національної ради.
3. Заява про скасування санкції "оголошення попередження"
3.1. Розгляд питання про скасування санкції "оголошення попередження" здійснюється на підставі заяви ліцензіата за встановленою формою, згідно з додатком.
3.2. Заяву про скасування санкції "оголошення попередження" ліцензіат має право подавати за умови:
- якщо він не оскаржує або не оскаржив рішення Національної ради, яким оголошено попередження, у судовому порядку;
- якщо ліцензіат не є системним порушником умов ліцензії та чинного законодавства.
3.3. Заява ліцензіата про скасування санкції "оголошення попередження" обов'язково повинна містити:
- назву ліцензіата, його юридичну і фактичну адресу, код ЄДРПОУ, контактні телефони, П.І.Б. керівника організації;
- реєстраційний номер ліцензії та дату набрання ліцензією чинності;
- дату проведення перевірки та номер Акта перевірки, за результатами розгляду якої було застосовано санкцію;
- номер та дату ухвалення рішення, яким застосовано санкцію;
- документальні свідчення, які надаються на підтвердження того, що на момент подання заяви до Національної ради ліцензіатом було усунуто порушення, які стали підставою для застосування Національною радою санкції.
4. Розгляд заяви про скасування санкції "оголошення попередження"
4.1. Під час розгляду заяви про скасування санкції "оголошення попередження" враховується факт виконання ліцензіатом рішення Національної ради щодо усунення порушень, які стали підставою для застосування санкції, та надходження звіту до Національної ради у встановлений рішенням строк.
4.2. За результатами розгляду заяви про скасування санкції "оголошення попередження" Національна рада має право прийняти рішення:
- про призначення позапланової перевірки;
- про відмову у розгляді заяви про скасування санкції "оголошення попередження" в разі недотримання пункту 4.1 цього Положення;
- про залишення заяви про скасування санкції "оголошення попередження" без розгляду у разі недотримання пункту 3.2 цього Положення.
5. Проведення позапланової перевірки та розгляд її результатів на засіданні Національної ради
5.1. Проведення позапланової перевірки за заявою ліцензіата про скасування санкції "оголошення попередження" здійснюється відповідно до Інструкції Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України.
5.2. За результатами позапланової перевірки та аналізу документальних свідчень, передбачених пунктом 3.3 цього Положення, Національна рада може:
- скасувати санкцію "оголошення попередження";
- відмовити у скасуванні санкції "оголошення попередження";
Начальник контрольно-аналітичного управління | О.Левчук |
Додаток 2
до рішення Національної ради
19.01.2011 N 103
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту документа "Положення про скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою за порушення умов ліцензії та законодавства України телерадіоорганізаціями і провайдерами програмної послуги"
Визначення та оцінка важливості проблеми
Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) - спеціальний конституційний, постійно діючий позавідомчий державний орган (ч. 3 ст.
7 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення") .
Відповідно до статті
14 цього
Закону Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, зокрема й щодо ліцензування телерадіомовлення та провайдерів програмної послуги.
Ці закони передбачають здійснення нагляду за діяльністю ліцензіатів та регуляторних функцій.
Статтями
71 -
74 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення" визначено відповідальність телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги за порушення законодавства, види санкцій, порядок їх застосування.
Пунктом "б" частини 7 статті
33 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення" визначено, що Національна рада може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення лише за умови, якщо протягом дій ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. Ці порушення повинні бути підтверджені рішеннями та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку або відповідними судовими рішеннями. Таким чином, ця норма закону передбачає можливість скасування рішенням Національної ради застосованої до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги санкції "оголошення попередження".
Законом України
"Про телебачення і радіомовлення" не визначено порядок і процедуру скасування санкції "оголошення попередження", яку було застосовано Національною радою за виявлені під час перевірки порушення умов ліцензії та законодавства України.
Обґрунтування необхідності державного регулювання
Відповідно до статті
14 цього
Закону Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, зокрема й щодо ліцензування телерадіомовлення та провайдерів програмної послуги.
Пунктом "б" частини 7 статті
33 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення" визначено, що Національна рада може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення лише за умови, якщо протягом дії ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. Ці порушення повинні бути підтверджені рішеннями та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку або відповідними судовими рішеннями. Таким чином, ця норма закону передбачає можливість скасування рішенням Національної ради застосованої до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги санкції "оголошення попередження".
Законом України
"Про телебачення і радіомовлення" не визначено порядок і процедуру скасування санкції "оголошення попередження", яку було застосовано Національною радою за виявлені під час перевірки порушення умов ліцензії та законодавства України.
Відсутність процедури розгляду і прийняття рішення про скасування санкції обмежує можливості телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги позасудового вирішення цього питання. В той же час таку можливість передбачено пунктом "б" частини 7 статті
33 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення".
Національна рада для забезпечення телерадіоорганізаціям та провайдерам програмної послуги можливості позасудового скасування санкції "оголошення попередження" та з метою унормування цього процесу 23 травня 2008 прийняла рішення
N 968 "Про порядок застосування норм п. "б" частини 7 статті
33 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", яким визначалася процедура розгляду і прийняття рішення про можливе скасування попередження. Також рішенням Національної ради від 4 червня 2008 року
N 1073 було затверджено форму заяви про скасування санкції "оголошення попередження".
З метою приведення у відповідність до норм чинного законодавства порядку здійснення ліцензування телерадіомовлення та провайдерів програмної послуги Національна рада розробила Положення про скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою за порушення умов ліцензії та законодавства України телерадіоорганізаціями і провайдерами програмної послуги, яким визначається послідовність здійснення заходів ліцензіатом та Національною радою щодо скасування санкції "оголошення попередження", права і обов'язки ліцензіата щодо скасування санкції, умови подання та форму заяви, порядок надання звіту та матеріалів на підтвердження усунення порушення, порядок проведення перевірки, розгляду заяви ліцензіата та результатів позапланової перевірки на засіданні Національної ради.
Обґрунтування неможливості розв'язання проблеми за допомогою діючих регуляторних актів
Пунктом "б" частини 7 статті
33 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення" визначено, що Національна рада може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення за умови, якщо протягом дії ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. Ці порушення повинні бути підтверджені рішеннями та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку або відповідними судовими рішеннями. Таким чином, ця норма закону передбачає можливість скасування рішенням Національної ради застосованої до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги санкції "оголошення попередження".
................Перейти до повного тексту