- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
N 96 від 18.06.99 м. Київ |
Про Положення про порядок використання засобів масової інформації для проведення передвиборної агітації під час виборів Президента України у 1999 році
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Центрвиборчкому
N 153 від 05.08.99 )
1. Затвердити Положення про порядок використання засобів масової інформації для проведення передвиборної агітації під час виборів Президента України 1999 році (додається).
2. Опублікувати постанову в газетах "Голос України" і "Урядовий кур'єр" та оприлюднити в інших засобах масової інформації.
Голова Центральної виборчої комісії | М.РЯБЕЦЬ |
Затверджено
постановою Центральної виборчої комісії
від 18 червня 1999 року N 96
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок використання засобів масової інформації для проведення передвиборної агітації під час виборів Президента України у 1999 році
I. ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ
1. Це Положення розроблено відповідно до пункту 6 частини другої статті
15 Закону України
"Про вибори Президента України", законів України
"Про Центральну виборчу комісію",
"Про інформацію",
"Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні",
"Про телебачення і радіомовлення",
"Про інформаційні агентства",
"Про видавничу справу" та інших законів України, регламентує порядок та умови використання загальнонаціональних, обласних, регіональних (Автономної Республіки Крим, міст Києва і Севастополя) з державною участю комунальних і недержавних засобів масової інформації (далі - ЗМІ) для проведення передвиборної агітації і спрямоване на забезпечення гласності та відкритості виборів Президента України, надання всім кандидатам у Президенти України рівних та однакових умов користування ЗМІ.
2. У Положенні використовуються такі поняття:
суб'єкти проведення передвиборної агітації - кандидати у Президенти України, а також за їх дорученням - їхні довірені особи, уповноважені особи партій (блоків), ініціативних груп виборців;
проведення передвиборної агітації через ЗМІ - розповсюдження суб'єктами проведення передвиборної агітації через ЗМІ у спосіб і у формах, що не суперечать чинному законодавству, такої інформації, яка спонукає виборців до участі у виборах і вільного волевиявлення "за" або "проти" того чи іншого кандидата;
форми передвиборної агітації:
виступ - особисте звернення до виборців суб'єктів проведення передвиборної агітації через ЗМІ, основним змістом якого є викладення передвиборної програми кандидата;
інтерв'ю - відповіді суб'єктів проведення передвиборної агітації на запитання, поставлені журналістами;
прес-конференція - виклад суб'єктами проведення передвиборної агітації передвиборної програми кандидата перед представниками ЗМІ, а також відповіді на запитання;
"гаряча лінія" - відповіді суб'єктів проведення передвиборної агітації на запитання телеглядачів, радіослухачів у прямому ефірі або читачів друкованих ЗМІ під час телефонних розмов у редакції;
дебати - публічний обмін думками двох і більше кандидатів у Президенти України, їх довірених осіб, уповноважених осіб партій (блоків), ініціативних груп виборців з широкого кола суспільних проблем, розв'язання яких пропонується у передвиборних програмах кандидатів;
"круглий стіл" - колективний обмін думками між кандидатами у Президенти України, їх довіреними особами, уповноваженими особами партій (блоків), ініціативних груп виборців за участю представників ЗМІ та виборців у межах проведення передвиборних агітаційних заходів;
політична реклама в ЗМІ - розповсюджувана суб'єктами проведення передвиборної агітації інформація про кандидата у Президенти України, оплачена за рахунок коштів його особистого виборчого фонду, специфікою якої є емоційність, образність, повторюваність, виразність, лаконізм, а метою - пропаганда ідей, поглядів, програмних документів кандидата для формування його політичного іміджу, створення позитивної громадської думки про нього та бажаного впливу на подальшу поведінку учасників виборчого процесу; інформація про того чи іншого кандидата у Президенти України, метою якої є створення його негативного політичного іміджу, має значення антиреклами;
масова інформація - публічно поширювана друкована та аудіовізуальна інформація;
аудіовізуальні (електронні) ЗМІ - радіомовлення, телебачення, кіно, мережа Інтернету;
телерадіоорганізація, телеорганізація, радіоорганізація (редакція, студія, агентство, компанія тощо) - юридична особа, зареєстрована у встановленому законодавством порядку, яка має право організовувати, виробляти й розповсюджувати телерадіопередачі та програми;
логотип - постійний словесний, образотворчий або об'ємний знак, комбінований з літерами, цифрами, словами або без них, що є емблемою телерадіоорганізації, студії, агентства чи окремої особи, які представляють свої телерадіопрограми чи передачі;
друковані ЗМІ - видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію;
державний ЗМІ:
а) державна теле- і радіомовна організація, яка утримується на кошти державного бюджету і забезпечує теле-, радіотрансляцію на всю територію чи відповідний регіон України;
б) державний друкований ЗМІ (друковане видання з державною участю), засновником (співзасновником) якого є орган державної влади, а видання здійснюється на базі або за участю державної власності та відповідного фінансування з Державного бюджету України чи бюджету Автономної Республіки Крим і статутом (програмними цілями) редакції якого передбачається, зокрема, інформування громадян про діяльність цього та вищих органів державної влади;
комунальний ЗМІ - аудіовізуальний чи друкований ЗМІ, створений органом місцевого самоврядування або органом місцевого самоврядування спільно з місцевою державною адміністрацією як засновником (співзасновником) на базі чи за участю комунальної власності та відповідного фінансування з місцевого бюджету, і статутом (програмними цілями, програмною концепцією) редакції (юридичної особи) якого передбачається, зокрема, інформування громадян про діяльність цього органу та вищих органів державної влади;
обласне видання, видання міст Києва і Севастополя - обласне комунальне друковане видання та друковане видання обласної державної адміністрації, міське комунальне друковане видання міст Києва і Севастополя;
загальнонаціональний канал мовлення - канал мовлення, призначений для трансляції телерадіопрограм більш як на половину областей України;
Національна телекомпанія України, Національна радіокомпанія України - державні телерадіоорганізації, що ведуть мовлення на Загальнонаціональних каналах мовлення;
державна телерадіокомпанія "Крим" (далі - ДТРК "Крим"), державна обласна телерадіокомпанія (далі - обласна ДТРК), Київська і Севастопольська державні регіональні телерадіокомпанії (далі - Київська і Севастопольська регіональні ДТРК) - телерадіокомпанії, які утримуються на кошти державного бюджету, входять до системи Держтелерадіо України і ведуть мовлення на території Автономної Республіки Крим, області, міст Києва і Севастополя;
інформаційна програма - теле-, радіопрограма, що періодично транслюється телерадіокомпаніями і містить інформацію про поточні події та новини:
принцип рівних умов використання ЗМІ - надання кандидатам у Президенти України рівних матеріально-фінансових (при використанні коштів Державного бюджету України) та організаційних можливостей для проведення передвиборної агітації або однакові обмеження у використанні таких можливостей (при фінансуванні передвиборної агітації за рахунок коштів особистого виборчого фонду кандидата у Президенти України).
ЗМІ не належать до самостійних суб'єктів проведення передвиборної агітації. Така агітація здійснюється через ЗМІ тими суб'єктами, за якими це право визначається Законом України "Про вибори Президента України".
II. ЗАГАЛЬНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЗМІ
3. Суб'єкт проведення передвиборної агітації має право вести передвиборну агітацію як у державних, комунальних, так і в недержавних ЗМІ.
4. Суб'єкту проведення передвиборної агітації за рахунок коштів, що виділяються з Державного бюджету України на проведення виборчої кампанії (далі - безплатно), надається право користування державними ЗМІ та обласними виданнями, виданнями міст Києва і Севастополя з дотриманням принципу рівних умов і в порядку, передбаченому Законом України "Про вибори Президента України" та цим Положенням.
5. Суб'єкт проведення передвиборної агітації має право за рахунок коштів особистого виборчого фонду (далі - за плату) проводити передвиборну агітацію у державних, комунальних та недержавних ЗМі. Передвиборна агітація у цьому випадку обмежується лише розмірами особистого виборчого фонду кандидата у Президенти України і здійснюється на умовах рівної оплати за одиницю ефірного часу чи друкованої площі для всіх кандидатів у Президенти України виключно шляхом безготівкових розрахунків.
6. Центральна виборча комісія, створюючи умови для безплатного розміщення у ЗМІ передвиборної інформації кандидатами у Президенти України, не пізніше закінчення строку їх реєстрації за поданням Державного комітету інформаційної політики України та Державного комітету телебачення і радіомовлення України публікує перелік загальнодержавних ЗМІ, а територіальні виборчі комісії за поданням відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування - перелік державних ЗМІ і комунальних обласних видань.
7. При публікації в друкованих ЗМІ чи передачі у телерадіопрограмах результатів опитування громадської думки, пов'язаних з виборами Президента України, ЗМІ зобов'язані вказувати організацію, яка проводила соціологічне опитування, час його проведення, кількість опитаних, метод збирання інформації, точне формулювання запитання, статистичні оцінки можливої похибки.
8. Політична реклама (антиреклама) має бути означена як така. У політичній рекламі, що розповсюджується суб'єктами проведення передвиборної агітації у друкованих ЗМІ, на загальнонаціональних і регіональних телерадіоканалах, має бути чітко зазначено, від імені кого, а також "за" або "проти" якого кандидата вона розповсюджується.
9. У ході виборів реклама в ЗМІ комерційної, господарської чи іншої діяльності суб'єктів проведення передвиборної агітації здійснюється з урахуванням обмежень, встановлених пунктами 8 та 36 цього Положення.
III. ВИКОРИСТАННЯ ДРУКОВАНИХ ЗМІ
10. Кандидат у Президенти України має право на безплатне розміщення своєї передвиборної програми обсягом до 7800 друкованих знаків, в однаковому поліграфічному виконанні в газетах "Голос України", "Урядовий кур'єр", а також в обласних виданнях, виданнях міст Києва і Севастополя.
Черговість друкування передвиборних програм кандидатів у Президенти України встановлюється шляхом жеребкування: в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" - Центральною виборчою комісією, а в друкованих виданнях Автономної Республіки Крим, обласних виданнях, виданнях міст Києва і Севастополя - відповідними територіальними виборчими комісіями.
11. Кандидат у Президенти України має право за плату додатково розміщувати матеріали передвиборної агітації у період з дня його реєстрації і до 29 жовтня 1999 року включно в друкованих ЗМІ (як у державних, обласних, міст Києва і Севастополя, комунальних, так і в недержавних) на умовах рівної оплати за одиницю друкованої площі, в тому числі і в тих друкованих ЗМІ, засновником (співзасновником) яких він є.
12. Підставою для укладення угоди на публікацію агітаційних передвиборних матеріалів є письмова заява кандидата у Президенти України або його довіреної особи на ім'я керівника редакції відповідного друкованого видання. Заява повинна бути подана не пізніш як за п'ять днів до дати публікації.
Без такої заяви та укладеної угоди редакція друкованого видання не має права на публікацію агітаційних передвиборних матеріалів.
13. Друкована площа, що надається за плату, оплачується відповідно до умов укладеної угоди. В угоді зазначаються: вид і дата публікації, її обсяг, порядок оплати, інші умови. Публікація може бути здійснена лише після надходження коштів на рахунок редакції видання.
14. Редакції друкованих ЗМІ за письмовими запитами Центральної виборчої комісії та відповідних територіальних виборчих комісій, органів Державної податкової адміністрації України повинні надавати вичерпну інформацію про використання суб'єктами проведення передвиборної агітації друкованої площі для агітаційних передвиборних матеріалів у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, а в разі необхідності - надсилати їм копії угод та відповідні публікації.
15. Суб'єкти проведення передвиборної агітації самостійно визначають форму і зміст агітаційних матеріалів, дотримуючись при цьому всіх вимог чинного законодавства. Редакція друкованого видання не може змінювати текст поданих матеріалів без погодження із замовником.
IV. ВИКОРИСТАННЯ АУДІОВІЗУАЛЬНИХ (ЕЛЕКТРОННИХ) ЗМІ
16. Суб'єктам проведення передвиборної агітації надається право безплатного користування державними аудіовізуальними ЗМІ (Національна телекомпанія України, Національна радіокомпанія України, державна телерадіокомпанія "Крим", обласні, Київська і Севастопольська регіональні ДТРК) у межах ефірного часу, визначеного Центральною виборчою комісією.
17. Суб'єкти проведення передвиборної агітації мають право за плату додатково вести свою передвиборну агітацію на каналах як державних, комунальних, так і недержавних ТРК за умови рівної оплати за одиницю ефірного часу в один і той же день мовлення. У цьому випадку обсяг ефірного часу обмежується лише розмірами особистого виборчого фонду кандидата у Президенти України.
18. Вартість однієї хвилини рівноцінного за якістю платного ефірного часу має бути однаковою для всіх суб'єктів проведення передвиборної агітації, в тому числі і для тих, які є засновниками (співзасновниками), акціонерами аудіовізуальних ЗМІ.
( Пункт 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою Центрвиборчкому
N 153 від 05.08.99 )
19. Суб'єкти ведення як безплатної, так і платної передвиборної агітації мають право визначати технологічний режим передачі як у формі прямого ефіру, так і у формі аудіо-, відеозапису.
20. Державний комітет телебачення і радіомовлення України разом з підпорядкованими йому державними телерадіокомпаніями забезпечує порядок, за яким трансляція передвиборної агітаційної програми одного з кандидатів у Президенти України на першому загальнонаціональному телеканалі (УТ-1) не повинна збігатися в часі з трансляцією на першому загальнонаціональному радіоканалі (УР-1) програми іншого кандидата, якщо ефірний час для обох програм безплатно надає Центральна виборча комісія.
Трансляція передвиборних агітаційних програм кандидатів у Президенти України на каналах ДТРК "Крим", обласних, Київської і Севастопольської регіональних ДТРК не повинна збігатися в часі з передвиборними програмами, що транслюються на загальнонаціональних каналах.
ДТРК "Крим", обласні, Київська і Севастопольська регіональні ДТРК не повинні перекривати своїми передачами передвиборні агітаційні програми кандидатів у Президенти України, що транслюються національними телевізійною і радіомовною компаніями на загальнонаціональних каналах.
................Перейти до повного тексту