1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
18.07.2019 № 95
Про затвердження Положення про плани відновлення діяльності банків України та банківських груп
( Під час застосування вимог Положення, затвердженого цією Постановою, у процесі розроблення та подання планів відновлення діяльності у 2020 році дозволено: банкам здійснювати стрес-тестування відповідно до вимог розділу V зазначеного Положення із застосуванням лише одного стрес-сценарію, який повинен передбачати тривалий негативний економічний ефект від поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2; банкам, які не набули статусу системно важливого банку, подати до Національного банку України плани відновлення діяльності не пізніше 20 грудня 2020 року згідно з Постановою Національного банку № 46 від 03.04.2020 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 59 від 24.06.2021 № 122 від 22.11.2021 № 164 від 16.12.2023 )
Відповідно до статей 7, 15, 55, 56 Закону України "Про Національний банк України", статей 39, 44, 66, 67 Закону України "Про банки і банківську діяльність", з метою забезпечення стабільної діяльності банківської системи України та захисту інтересів кредиторів і вкладників Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про плани відновлення діяльності банків України та банківських груп (далі - Положення), що додається.
2. Банки (уключаючи банки, які є відповідальними особами банківських груп) зобов’язані забезпечити подання до Національного банку України плану відновлення діяльності (далі - План), який відповідає вимогам Положення.
( Пункт 2 в редакції Постанови Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
2-1. Банки забезпечують подання Плану до Національного банку України:
1) у 2021 році - не пізніше 31 грудня 2021 року;
2) починаючи з 2022 року - у термін та з періодичністю, установлені в підпункті 1 пункту 8 розділу I Положення.
( Постанову доповнено новим пунктом 2-1 згідно з Постановою Національного банку № 122 від 22.11.2021 ) ( Пункт 3 виключено на підставі Постанови Національного банку № 122 від 22.11.2021 ) ( Пункт 4 виключено на підставі Постанови Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
5. Департаменту методології (Наталія Іваненко) після офіційного опублікування довести до відома банків України інформацію про прийняття цієї постанови.
6. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на першого заступника Голови Національного банку України Катерину Рожкову.
7. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.

Голова

Я. Смолій
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
18.07.2019 № 95
ПОЛОЖЕННЯ
про плани відновлення діяльності банків України та банківських груп
І. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до вимог Законів України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність" та спрямоване на забезпечення фінансової стійкості банків/банківських груп, мінімізації ризиків можливих втрат у разі настання стресових ситуацій та відповідно негативного впливу на банківську систему України в цілому.
2. Це Положення визначає:
1) основні цілі та принципи розроблення банками України та банківськими групами планів відновлення діяльності, які містять заходи щодо відновлення фінансової стійкості та заходи раннього реагування (далі - План).
План банківської групи розробляється за кредитно-інвестиційною підгрупою банківської групи (далі - КІП);
( Абзац другий підпункту 1 пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
2) критерії та порядок оцінки Планів Національним банком України (далі - Національний банк).
3. Метою цього Положення є запровадження в банках/банківських групах (далі - банк) ефективного процесу планування відновлення діяльності для забезпечення оперативного вжиття заходів щодо відновлення фінансової стійкості в разі погіршення фінансового стану банку та/або настання стресової ситуації.
4. Це Положення встановлює мінімальні вимоги до розроблення Плану. Банк має право встановлювати більш поглиблений підхід до розроблення Плану, адекватний особливостям його діяльності, профілю ризику, характеру і обсягам банківських та інших фінансових послуг.
5. Підходи, визначені цим Положенням, ґрунтуються на положеннях Директиви 2014/59/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 15 травня 2014 року, яка встановлює рамкові положення щодо оздоровлення і санації кредитних установ та інвестиційних компаній і вносить зміни до Директиви Ради 82/891/ЄЕС, до Директив 2001/24/ЄС, 2002/47/ЄС, 2004/25/ЄС, 2005/56/ЄС, 2007/36/ЄС, 2011/35/ЄС, 2012/30/ЄС, 2013/36/ЄС Європейського Парламенту та Ради і до Регламентів Європейського Парламенту та Ради (ЄС) № 1093/2010 та (ЄС) № 648/2012, та Директиви 2013/36/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 26 червня 2013 року про доступ до діяльності кредитних організацій та пруденційний нагляд за діяльністю кредитних організацій та інвестиційних компаній, що вносить зміни до Директиви 2002/87/ЄС та скасовує Директиви 2006/48/ЄС і 2006/49/ЄС.
6. Терміни, що вживаються в цьому Положенні, використовуються в значеннях, визначених законами України та нормативно-правовими актами Національного банку.
7. Банки України розробляють Плани на індивідуальній основі.
Банки, які є відповідальними особами банківських груп, розробляють Плани на індивідуальній основі та консолідованій основі за КІП.
( Пункт 7 в редакції Постанови Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
8. Банк забезпечує розроблення/оновлення Плану з метою підтримання його в актуальному стані та подання Плану до структурного підрозділу Національного банку, що здійснює нагляд за діяльністю банків:
( Абзац перший пункту 8 розділу І із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 59 від 24.06.2021, № 122 від 22.11.2021 )
1) не пізніше 01 жовтня з періодичністю:
щороку - системно важливий банк та банк, який є відповідальною особою банківської групи;
один раз на два роки - банк, не зазначений в абзаці другому підпункту 1 пункту 8 розділу I цього Положення;
( Підпункт 1 пункту 8 розділу I в редакції Постанови Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
2) у разі настання подій/обставин, що призвели до суттєвих змін у діяльності банку та спричинили необхідність оновлення Плану (уключаючи зміну основних напрямів діяльності та критично важливих контрагентів, зміну власників істотної участі банку, реорганізацію банку) та/або отримання вимоги Національного банку про оновлення Плану.
Оновлений План має містити короткий опис подій/обставин, що спричинили необхідність оновлення Плану.
Банк забезпечує оновлення Плану та подання його Національному банку протягом двох місяців із дня настання подій/обставин, що спричинили необхідність оновлення Плану/у термін, установлений у вимозі Національного банку;
( Підпункт 2 пункту 8 розділу I в редакції Постанови Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
3) у вигляді:
електронної версії, створеної у форматі Microsoft Word та Excel, а також сканованої копії Плану, затвердженого та підписаного відповідними уповноваженими органами/особами, або
електронного документа, підписаного кваліфікованим(и) електронним(и) підписом(ами) відповідної(их) уповноваженої(их) особи(іб).
( Пункт 8 розділу I доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку № 59 від 24.06.2021 )
9. Правління банку забезпечує ефективні механізми управління та контролю за реалізацією кожного з етапів планування відновлення діяльності, які включають розроблення, тестування, впровадження, моніторинг, оновлення Плану, а також активації Плану.
Правління банку має право делегувати обов’язки щодо виконання цих функцій окремо створеному комітету або одному з уже створених комітетів (далі - Комітет).
10. Банк забезпечує ефективність процесу планування відновлення діяльності шляхом дотримання таких основних принципів:
1) узгодженості та інтегрованості Плану із стратегією, бізнес-планом, системою корпоративного управління, системою управління ризиками, операційними та управлінськими процесами, підходами до стрес-тестування;
2) ефективності системи індикаторів, що забезпечує своєчасність ужиття заходів раннього реагування/реалізацію варіантів відновлення (активацію Плану);
3) своєчасності інформування органів управління банку про результати моніторингу кількісних/якісних показників та контролю за індикаторами;
4) адекватності стрес-сценаріїв та процесу їх тестування;
5) повноти визначення критичних функцій, критично важливих контрагентів та установ, які належать до інфраструктури фінансового ринку, учасником якої є банк;
6) достатності придатних для реалізації ефективних і реалістичних заходів щодо відновлення фінансової стійкості банку;
7) ефективності механізмів управління та контролю за реалізацією кожного з етапів планування відновлення діяльності, а також активації Плану.
11. Банк визначає з числа керівників банку відповідальну особу за належну організацію процесу планування відновлення діяльності та своєчасність розгляду питань щодо вжиття заходів раннього реагування/реалізацію варіантів відновлення (активацію Плану), яка також виконує функції контактної особи з Національним банком із питань Плану.
12. Банк розробляє внутрішньобанківські/внутрішньогрупові документи, які регламентують питання щодо розроблення Плану, з урахуванням вимог цього Положення та законодавства України.
II. Основні вимоги до Плану. Структура Плану
13. Банк розробляє План з урахуванням розміру банку, складності, обсягів, видів, характеру здійснюваних банком операцій, організаційної структури та профілю ризику банку, особливостей діяльності банку як системно важливого (за наявності такого статусу).
14. Банк розробляє План, який повинен бути узгоджений та інтегрований із:
1) стратегією, бізнес-планом, системою корпоративного управління, системою управління ризиками, операційними та управлінськими процесами, підходами до стрес-тестування, що здійснюється банком згідно з Положенням про організацію системи управління ризиками в банках України та банківських групах, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 11 червня 2018 року № 64 (зі змінами) (далі - Положення № 64);
2) заходами щодо планування капіталу та ліквідності;
3) планом забезпечення безперервної діяльності (Business Continuity Plan);
4) планом фінансування в кризових ситуаціях (Contingency Funding Plan).
15. Банк має право розробити план фінансування в кризових ситуаціях (Contingency Funding Plan) у рамках Плану.
16. Банк розробляє План згідно з такою структурою:
1) розділ I "Загальна інформація", який містить загальні відомості про банк та висновки за результатами розроблення Плану та оцінки здатності Плану забезпечити відновлення фінансової стійкості;
2) розділ II "Управління плануванням відновлення діяльності", який містить інформацію щодо:
механізмів управління та контролю за реалізацією кожного з етапів планування відновлення діяльності та активації Плану;
кількісних та якісних показників, обґрунтування порогових (граничних) значень кількісних показників;
системи індикаторів;
заходів раннього реагування;
3) розділ III "Стратегічний аналіз", який містить інформацію щодо:
стратегії, бізнес-моделі, основних напрямів діяльності, критичних функцій, критично важливих контрагентів банку, установ, які належать до інфраструктури фінансового ринку, учасником якої є банк;
стрес-сценаріїв;
варіантів відновлення;
оцінки банком здатності Плану забезпечити відновлення фінансової стійкості;
результатів тестування Плану;
4) розділ IV "Заходи щодо комунікації та розкриття інформації", який містить інформацію про заходи внутрішньої/зовнішньої комунікації та розкриття інформації під час реалізації варіантів відновлення в разі активації Плану;
5) розділ V "Підготовчі заходи", який містить інформацію про підготовчі заходи, які банк ужив/планує вжити з метою ефективної реалізації варіантів відновлення в разі активації Плану.
Детальна інформація щодо опису структури та змісту Плану наведена в додатку 1 до цього Положення.
17. План затверджується радою банку за результатами розгляду пропозицій правління банку, прошивається та підписується головою правління та головою ради банку.
III. Система індикаторів
18. Банк з метою забезпечення своєчасного виявлення перших ознак погіршення фінансового стану та/або потенційного настання стресової ситуації та оперативного реагування на них розробляє ефективну систему індикаторів, яка враховує:
1) індивідуальні особливості банку (бізнес-модель, організаційну структуру, особливості діяльності банку) та результати власної оцінки всіх наявних та потенційних суттєвих ризиків, притаманних його діяльності, уключаючи результати стрес-тестування, що здійснюється банком згідно з Положенням № 64 (далі - власна оцінка ризиків);
2) умови укладених банком договорів/контрактів та правила/угоди, які забезпечують участь банку у відповідній інфраструктурі фінансового ринку.
19. Банк для побудови системи індикаторів визначає:
1) кількісні показники щодо:
капіталу;
ліквідності;
прибутковості;
якості активів;
ринкових умов;
макроекономічних умов.
Перелік кількісних показників та вимоги до них наведено в додатку 2 до цього Положення.
Банк має право прийняти рішення щодо незастосування у Плані показників ринкових/макроекономічних умов на підставі задокументованого судження про нерелевантність цих показників для банку;
2) якісні показники, уключаючи:
вимоги клієнтів про дострокове погашення зобов’язань у значних сумах;
наявність негативної інформації щодо критично важливих контрагентів;
проблеми із залученням фінансування за поточними ринковими ставками;
плинність персоналу (ключових фахівців);
негативні наслідки прийняття судових рішень;
застосування Національним банком заходів впливу;
втрата ділової репутації керівників банку, власників істотної участі в банку.
20. Банк має право визначати інші показники з урахуванням основних напрямів діяльності, критичних функцій та ризиків, притаманних його діяльності.
Кількість визначених банком показників має бути достатньою для забезпечення побудови ефективної системи індикаторів.
21. Банк за кількісними показниками визначає порогові (граничні) значення самостійно з урахуванням індивідуальних особливостей банку, бізнес-плану банку/учасників КІП та результатів власної оцінки ризиків і застосовує підхід "світлофора" згідно з додатком 3 до цього Положення.
( Абзац перший пункту 21 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
Банк визначає порогові (граничні) значення нормативів капіталу/ліквідності з урахуванням рівня достатності капіталу/ліквідності, визначеного за результатами власної оцінки ризиків, який не може бути нижчим за рівень достатності капіталу/ліквідності, визначений згідно з вимогами Національного банку (з урахуванням результатів оцінки стійкості банку).
22. Кількісні показники залежно від "зони світлофора", з урахуванням якісних показників є:
1) індикаторами раннього попередження ("жовта зона"), які свідчать про:
перші ознаки погіршення фінансового стану банку та/або потенційне настання стресової ситуації;
необхідність ужиття заходів раннього реагування, спрямованих на попередження погіршення ситуації. Ці заходи не є варіантами відновлення та включаються в систему моніторингу показників разом з описом відповідних критеріїв для їх застосування;
2) індикаторами необхідності відновлення фінансової стійкості (далі - індикатори відновлення) ("червона зона"), які свідчать про:
суттєве погіршення фінансового стану банку та/або настання стресової ситуації;
необхідність реалізації варіантів відновлення (активацію Плану), які забезпечать відновлення фінансової стійкості банку та повернення діяльності до звичайних умов ("зелена зона").
Банк має право в разі ідентифікації ризиків, що загрожують його діяльності, прийняти рішення про необхідність реалізації варіантів відновлення (активацію Плану) до виникнення індикаторів відновлення.
23. Правління банку/Комітет забезпечує на регулярній основі моніторинг показників та в разі виникнення:
1) індикаторів раннього попередження ("жовта зона") - оперативно розглядає питання про необхідність ужиття заходів раннього реагування;
2) індикаторів відновлення ("червона зона") - не пізніше наступного робочого дня інформує про це раду банку для розгляду питання про необхідність реалізації варіантів відновлення (активації Плану).
24. Банк письмово повідомляє структурний підрозділ Національного банку, що здійснює нагляд за діяльністю банків:
1) щоквартально до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом - про виникнення протягом звітного кварталу індикаторів раннього попередження та вжиття банком заходів раннього реагування або надання обґрунтованих підстав, згідно з якими ці заходи не були вжиті;
2) не пізніше другого робочого дня, наступного за днем настання таких подій/прийняття рішень:
про виникнення індикаторів відновлення та прийняття рішення щодо реалізації варіантів відновлення (активації Плану)/недоцільності реалізації варіантів відновлення (активації Плану) із наданням обґрунтованих підстав;
про прийняття рішення щодо реалізації варіантів відновлення (активації Плану) до виникнення індикаторів відновлення у разі ідентифікації ризиків, що загрожують діяльності банку.
IV. Визначення основних напрямів діяльності, критичних функцій, критично важливих контрагентів та установ, які належать до інфраструктури фінансового ринку, учасником якої є банк
25. Банк з метою забезпечення безперервного здійснення критичних функцій та діяльності за основними напрямами в разі погіршення фінансового стану та/або настання стресової ситуації визначає та включає до Плану:
1) інформацію про основні напрями діяльності - основні напрями діяльності банку та пов’язані з ними послуги, які є основними джерелами доходу/прибутку або фінансування для банку;
2) перелік критичних функцій (за наявності) - операції/послуги/види діяльності банку, зупинення/припинення яких може загрожувати фінансовій стабільності України або мати суттєвий негативний вплив на економіку України чи на окремі галузеві/регіональні сегменти економіки України через розмір або частку банку на ринку.
Банк визначає наявність критичних функцій в розрізі таких видів діяльності:
корпоративне кредитування (за певними видами економічної діяльності);
роздрібне кредитування;
залучення вкладів (депозитів) фізичних осіб;
залучення вкладів (депозитів) юридичних осіб;
розрахункові операції;
операції з цінними паперами;
торгове фінансування;
операції з деривативами.
Критичні функції та основні напрями діяльності можуть частково співпадати;
3) перелік критично важливих контрагентів (уключаючи власників істотної участі), які відповідають хоча б одному із таких критеріїв:
які мають значну частку в активах, зобов’язаннях або капіталі банку;
доходи за операціями з якими становлять значну частку в доходах банку;
діяльність яких належить до пріоритетних/базових галузей економіки України;
які несуть значні ризики для банку;
4) перелік установ, які належать до інфраструктури фінансового ринку, учасником якої є банк та які мають вплив на здійснення банком безперервної діяльності, а саме:
учасники платіжних систем;
платіжні організації;
професійні учасники депозитарної системи;
депозитарій-кореспондент;
фондові біржі;
клірингові установи;
ПАТ "Розрахунковий центр з обслуговування договорів на фінансових ринках".
26. Банк у Плані визначає взаємозв’язок між основними напрямами діяльності, критичними функціями, критично важливими контрагентами та їх роль у підтримці діяльності банку в разі погіршення фінансового стану та/або настання стресової ситуації.
V. Стрес-тестування
27. Банк під час розроблення Плану здійснює стрес-тестування із використанням таких типів стрес-сценаріїв:
1) загальноринковий - виникнення кризи в банківській системі в цілому;
2) властивий для банку (специфічний) - виникнення внутрішньої кризи в банку на тлі стабільної загальної ситуації в банківській системі;
3) комбінований (найбільш жорсткий) - виникнення внутрішньої кризи в банку на тлі загальної кризи в банківській системі.
28. Банк під час розроблення Плану застосовує не менше трьох стрес-сценаріїв (щонайменше по одному стрес-сценарію за кожним із трьох типів стрес-сценаріїв), вимоги щодо розроблення яких наведено в додатку 4 до цього Положення.
Системно важливий банк додатково застосовує стрес-сценарій, який визначається Національним банком та доводиться до відома системно важливих банків не пізніше ніж за три місяці до встановленої дати подання ними Плану/оновленого Плану до Національного банку.
29. Стрес-сценарії розробляються на період, який не перевищує один рік (щонайменше в щоквартальному розрізі), та:
( Абзац перший пункту 29 розділу V із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
1) передбачають як повільне, так і швидке розгортання несприятливих подій;
( Підпункт 1 пункту 29 розділу V із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 122 від 22.11.2021 )
2) охоплюють основні (базові) фактори ризику, а саме: макроекономічні, мікроекономічні показники та їх комбінацію;
3) ураховують вимоги нормативно-правових актів Національного банку стосовно оцінки ризиків, порядку розрахунку та значень пруденційних нормативів як ті, що вже набрали чинності, так і ті, що набирають чинності в періоді, на який розробляються стрес-сценарії.
( Пункт 29 розділу V доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку № 122 від 22.11.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 164 від 16.12.2023 )
30. Банк розробляє стрес-сценарії, які можуть мати значний вплив на фінансову стійкість банку, з урахуванням таких вимог:
1) стрес-сценарії повинні ґрунтуватися на подіях, які є найбільш релевантними для банку, ураховуючи всі види суттєвих ризиків, притаманних діяльності банку, бізнес-модель, масштаб діяльності банку, його організаційну структуру, розмір та взаємозв’язки з іншими фінансовими установами;
2) стрес-сценарії мають уключати події, які можуть призвести до неплатоспроможності (дефолту) банку, якщо варіанти відновлення не будуть реалізовані вчасно;
3) стрес-сценарії повинні ґрунтуватися на екстремальних (уключаючи форс-мажорні), але разом із тим імовірних подіях;
4) стрес-сценарії розробляються з використанням найбільш негативної:
власної статистики для нормального та кризового стану банківської системи;
статистики Національного банку щодо динаміки активів та зобов’язань у банківській системі;
статистики динаміки активів та зобов’язань банків, що стали неплатоспроможними, або банків, що опинилися в умовах специфічної або комбінованої кризи.
31. Банк за результатами стрес-тестування:
1) здійснює оцінку:
чутливості розробленої системи індикаторів, уключаючи порогові (граничні) значення кількісних показників;
очікуваного впливу від реалізації стрес-сценаріїв на кількісні показники системи індикаторів;
2) визначає варіанти відновлення, які реалізовуватиме в разі виникнення індикаторів відновлення.
VI. Варіанти відновлення
32. Банк за кожним стрес-сценарієм, застосованим у Плані, визначає варіанти відновлення, які включають достатню кількість ефективних та реалістичних заходів, спрямованих на забезпечення відновлення фінансової стійкості банку та безперервне здійснення критичних функцій.
33. Банк у варіантах відновлення:
1) передбачає заходи щодо відновлення фінансової стійкості банку за такими напрямами:
підтримка/відновлення рівня капіталу;
підтримка/відновлення рівня ліквідності;
скорочення витрат;
реорганізація банку;
реструктуризація активів/зобов’язань;
продаж активів;
припинення (часткове або повне) здійснення окремих видів діяльності або здійснюваних операцій.
Приклади заходів щодо відновлення фінансової стійкості банку наведено в додатку 5 до цього Положення;
2) не має права передбачати заходи щодо підтримки банку:
державою (крім підтримки державою банків, у яких держава в особі Кабінету Міністрів України або уповноважених ним органів прямо та/або опосередковано є власником 51 і більше відсотків статутного капіталу);
Національним банком (крім підтримки ліквідності за стандартними інструментами строком до 90 днів).
34. Банк під час визначення варіантів відновлення застосовує консервативний підхід, який також ураховує ситуацію, коли кілька банків у межах певного часового періоду одночасно здійснюють аналогічні заходи.
35. Банк уключає до Плану інформацію щодо визначених варіантів відновлення із зазначенням переліку заходів щодо відновлення фінансової стійкості:
1) опис кожного варіанта відновлення із зазначенням:
обставин, за яких заплановані заходи реалізовуватимуться;
механізму реалізації заходів, уключаючи терміни їх реалізації;
очікуваного строку впливу від реалізації заходів на діяльність банку;
2) обґрунтування ефективності та реалістичності реалізації кожного варіанта відновлення з урахуванням досвіду практичного застосування банком подібних заходів (за наявності), що передбачає:
опис етапів реалізації запланованих заходів, уключаючи дозвільні процедури, необхідні для їх виконання;
аналіз юридичних, регуляторних, операційних та інших чинників, що можуть негативно вплинути на успішну реалізацію заходів, а також опис можливостей і порядку подолання таких перешкод;
оцінку потенційних ризиків, пов’язаних із реалізацією запланованих заходів;
аналіз очікуваного впливу від реалізації варіантів відновлення на діяльність банку та оцінку ефективності реалізації (низька, середня, висока).
VII. Тестування Плану
36. Банк перед поданням Плану/оновленого Плану до Національного банку згідно з пунктом 8 розділу І цього Положення проводить тестування можливості його практичної реалізації, а саме процесу реалізації варіантів відновлення (активації Плану) у разі реалізації стрес-сценаріїв.
37. Тестування Плану включає:
1) тестування стрес-сценаріїв, під час здійснення якого банк:
проводить тестування щонайменше одного із застосованих стрес-сценаріїв та під час наступних тестувань у разі оновлення Плану забезпечує тестування всіх трьох типів стрес-сценаріїв [загальноринкового, властивого для банку (специфічного), комбінованого];
підтверджує здатність визначених варіантів відновлення забезпечити відновлення фінансової стійкості банку в разі реалізації стрес-сценаріїв, щодо яких здійснюється тестування;
підтверджує прийнятність строків, необхідних для вибору варіантів відновлення та безпосередньо їх реалізації. Банк має обґрунтувати вибір варіантів відновлення та послідовність реалізації заходів щодо відновлення фінансової стійкості, які включені до варіантів відновлення;
ураховує, що варіанти відновлення можуть реалізовуватися в конкурентних умовах, коли кілька банків у межах певного часового періоду одночасно здійснюють аналогічні заходи;
2) тестування інформаційних систем банку щодо їх здатності забезпечувати отримання своєчасної, достатньої та адекватної інформації, необхідної для моніторингу та аналізу показників, контролю за індикаторами та виконанням заходів, передбачених Планом;
3) аналіз операційних можливостей та ресурсів банку для забезпечення реалізації варіантів відновлення;
4) тестування заходів щодо комунікації.
38. Банк забезпечує участь у тестуванні Плану керівників структурних підрозділів банку, до повноважень яких належить прийняття рішень та виконання заходів, передбачених Планом.
39. Банк за результатами тестування Плану здійснює виправлення виявлених недоліків та проводить повторне тестування Плану щодо виправлених недоліків.
Завершенням тестування Плану вважається усунення всіх виявлених недоліків.
40. Банк уключає до Плану таку інформацію:
1) стислий опис проведеного тестування Плану та висновки за результатами тестування;

................
Перейти до повного тексту