1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 89 від 15.03.2002
м. Київ
( Наказ скасовано на підставі Наказів Міністерства аграрної політики N 193 від 15.07.2002 N 241 від 23.08.2002 )
Про затвердження Інструкції щодо здійснення провадження в органах рибоохорони по справах про адміністративні правопорушення
З метою регламентації дій працівників органів рибоохорони при здійсненні ними провадження по справах про адміністративні правопорушення та відповідно до Положення про державний департамент рибного господарства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 р. N 1226
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію щодо здійснення провадження в органах рибоохорони по справах про адміністративні правопорушення (додається).
2. Державному департаменту рибного господарства (Шведенко М.М.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Вважати такою, що не застосовується на території України, "Инструкция о порядке производства в органах рыбоохраны по делам о нарушениях правил рыболовства и охраны рыбных запасов", затверджена наказом Міністерства рибного господарства СРСР від 5 травня 1988 року N 213.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на голову Державного департаменту рибного господарства Шведенка М.М.
В. о. Міністра С. Рижук
Затверджено
Наказ Міністерства аграрної
політики України
від 15.03.2002 N 89
Інструкція
щодо здійснення провадження в органах рибоохорони по справах про адміністративні правопорушення
Ця Інструкція розроблена відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Закону України "Про тваринний світ". Положення про Державний департамент рибного господарства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 N 1226, інших законодавчих та нормативних актів, що регламентують дії працівників органів рибоохорони при здійсненні ними провадження по справах про адміністративні правопорушення.
1. Загальні положення
1.1. Цією Інструкцією регламентуються такі питання:
порядок складання протоколів та інших матеріалів про порушення правил рибальства та охорони водних живих ресурсів, вчинених фізичними та юридичними особами;
порядок вилучення у порушників правил рибальства та охорони водних живих ресурсів знарядь лову, плавучих та інших транспортних засобів, інших предметів, що мали причетність до скоєння порушення, незаконно добутої риби, інших водних тварин і рослин та відповідних документів, попередня оцінка вилученого майна;
порядок розгляду справ про порушення правил рибальства та охорони водних живих ресурсів;
виконання постанов про накладення адміністративних стягнень, порядок їх оскарження;
порядок обліку вилучених у порушників водних живих ресурсів, знарядь лову, плавучих та інших транспортних засобів;
обчислення і стягнення збитків, заподіяних фізичними та юридичними особами незаконним виловом або знищенням цінних видів риб, інших водних живих ресурсів;
порядок реалізації та списання вилучених у порушників або виявлених на місці скоєння порушення знарядь лову, інших предметів і транспортних засобів.
1.2. У цій Інструкції терміни вживаються у такому значенні:
адмінматеріали - протоколи про адміністративні правопорушення, постанова по справі, опис-оцінка вилученого майна та інші документи, складені за фактами викриття адміністративних правопорушень;
водні живі ресурси - риба, інші водні тварини і рослини, ікра осетрових і лососевих риб;
знаряддя лову - знаряддя лову (добування) водних живих ресурсів, інше майно та предмети, що використовуються для лову риби, інших водних тварин і рослин;
об'єкти лову (добування) - водні живі ресурси відносно яких здійснюється їх лов (добування) та подальше використання.
опис-оцінка - опис-оцінка знарядь лову, іншого рибальського майна, плавучих та інших транспортних засобів, вилучених у порушника;
порушення - протиправна дія, пов'язана із порушенням правил рибальства та охорони водних живих ресурсів;
порушник - особа, яка вчинила протиправну дію, посягнула на встановлений порядок рибальства та охорони водних живих ресурсів;
постанова по справі про адміністративне правопорушення - постанова щодо розгляду матеріалів і прийняте рішення за порушення правил рибальства та охорони водних живих ресурсів;
протокол про адміністративне правопорушення - протокол про порушення правил рибальства та охорони водних живих ресурсів;
транспортні засоби - плавучі та інші транспортні засоби, човнові мотори тощо;
2. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
2.1. При вчиненні юридичними або фізичними особами порушень правил рибальства і охорони водних живих ресурсів уповноважені на те посадові особи органів рибоохорони та громадські інспектори рибоохорони складають протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол) (додаток 1). Протоколи є бланками суворої звітності.
2.2. Посадовими особами органів рибоохорони, крім протоколів за формою додатків 1 та 2, повинні прийматись до провадження протоколи про порушення на бланках інших природоохоронних і правоохоронних органів, складені органами міліції, іншими особами, яким надане таке право Кодексом України про адміністративні правопорушення, за умови, що в протоколах є необхідні відомості для розгляду справи і прийняття за ними відповідного рішення. Усі реквізити протоколу заповнюються розбірливим почерком державною мовою.
2.3. Про кожне порушення складається один протокол незалежно від кількості осіб, які вчинили порушення.
2.4. Якщо порушення пов'язане із збитками, заподіяними внаслідок незаконного вилову (добування) або знищення водних живих ресурсів, або містить ознаки злочину, протокол складається у двох примірниках, один з яких, у випадку необхідності направляється до суду для стягнення збитків або направляється у слідчі органи для притягнення винного до кримінальної відповідальності і визнання органу рибоохорони цивільним позивачем у кримінальній справі.
2.5. У випадках виявлення порушень правил рибальства за відсутності самого порушника (безхазяйні справи) складається акт виявлення та вилучення безхазяйного майна (далі - акт) (додаток 2).
2.6. Протокол складається на місці виявлення порушення. Особа порушника засвідчується документами, що є у нього, або шляхом упізнання свідками порушника. Якщо на місці скоєння порушення встановити особу порушника неможливо, інспектори рибоохорони можуть доставляти порушника (ів) у міліцію або інші представницькі адміністративні органи, де, після встановлення особи, складається протокол.
2.7. При складанні протоколу (акта) слід чітко і ясно записувати відповіді на всі питання, що є у ньому, звертаючи особливу увагу на точність і повноту викладення складу порушення; необхідно описати індивідуальні, характерні прикмети вилучених знарядь лову (розмір, колір, матеріал, вічко), вид і стан транспортного засобу, його заводський та реєстраційний номер, рік виготовлення.
2.8. Протокол (акт) підписується особою, яка його склала, порушниками, особами, які брали участь у виявленні порушення, і свідками, якщо вони є.
У випадку відмови порушника підписати протокол, у ньому робиться запис про це, який засвідчується підписом особи, яка склала протокол та іншими особами, які брали участь у виявленні порушення.
Порушник має право додати до протоколу пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викласти мотиви відмови від підпису.
2.9. Особа, яка склала протокол, повідомляє порушнику про місце і час розгляду справи, роз'яснює його права і обов'язки, передбачені законодавством про адміністративні правопорушення, про що робиться відмітка у протоколі.
2.10. Разом з протоколом (актом) заповнюється опис-оцінка знарядь лову, транспортних засобів, вилучених у порушника встановленої форми (додаток 3) та опис вилучених об'єктів лову (додаток 4).
Опис-оцінка знарядь лову, транспортних засобів, вилучених у порушника та опис вилучених об'єктів лову складаються у двох примірниках (для приєднання до протоколу і вручення порушнику), а при складанні протоколу у двох примірниках ці додатки складаються у трьох примірниках.
На зворотньому боці опису-оцінки знарядь лову, транспортних засобів, вилучених у порушника та опису вилучених об'єктів лову вміщено розписку про прийняття на зберігання вилучених знарядь лову, іншого майна та об'єктів лову, вилучених у порушника.
2.11. До протоколу, крім опису-оцінки і письмового пояснення порушника, якщо таке є, додається приймальний акт (додаток 5) на вилучені у порушника знаряддя лову, транспортні засоби або інше майно, що свідчить про здачу їх на склад, а також квитанція на здану рибу, інші водні живі ресурси із зазначенням їх видового складу, кількості, ваги і вартості із урахуванням ПДВ.
При поверненні із складу інспекції власнику вилучених дозволених знарядь лову і транспортних засобів заповнюється витратна накладна встановленої форми (додаток 6).
2.12. За порушеннями, вчиненими посадовими особами, оформлення справ проводиться з додержанням вимог, встановлених цією Інструкцією.
2.13. Протокол про порушення з усіма доданими документами передається посадовій особі органів рибоохорони, якій надано право розгляду справ, або прийняття рішення щодо направлення їх до суду.
3. Порядок вилучення у порушників знарядь лову, інших предметів; транспортних засобів, риби, інших водних живих ресурсів (далі - риба) і попередня оцінка вилученого майна
3.1. Згідно із Законом України "Про тваринний світ" та постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1996 р. N 1192 "Про затвердження Тимчасового порядку ведення рибного господарства і здійснення рибальства" інспектори органів рибоохорони мають право, у межах своєї компетенції, проводити огляд речей, транспортних засобів і суден, знарядь лову, добутих об'єктів лову, вилучати у порушників знаряддя лову, що знаходяться при них, плавучі та інші транспортні засоби та інші предмети, що стали знаряддям вчинення порушення, рибу, а також відповідні документи.
У осіб, які порушили законодавство з охорони водних живих ресурсів, риба вилучається як на місці лову, так і в пунктах її приймання, обробки і реалізації.
Про огляд та вилучення майна і документів робиться відмітка у протоколі про адміністративне правопорушення або складається окремий акт довільної форми.
3.2. У порушників можуть вилучатися такі документи:
що мають безпосереднє відношення до лову риби (ліцензії, дозволи на право лову риби, риболовні квитки, промислові журнали тощо);
що підтверджують належність громадян до різних громадських формувань (членські мисливсько-риболовні квитки, посвідчення громадських інспекторів охорони природи, дружинників тощо);
дозвіл на право зберігання (носіння) зброї (вилучається разом зі зброєю);
свідоцтво, що надає право на управління маломірними суднами та іншими транспортними засобами.
3.3. Особисті документи (паспорт, військовий квиток, особове посвідчення, свідоцтва про освіту, шлюб тощо) вилученню не підлягають.
3.4. При виявленні порушення, пов'язаного з використанням для добування риби вогнепальної зброї або вибухових речовин, вогнепальна зброя та вибухові речовини у порушників вилучаються і здаються у встановленому порядку в органи внутрішніх справ, про що робиться запис у пункті 7 протоколу. До протоколу в таких випадках додається документ, що підтверджує здачу зброї або вибухових речовин в органи внутрішніх справ.
3.5. Про вилучене майно або об'єкти лову (добування) робиться запис в пункті 7 протоколу.
3.6. Об'єкти лову (добування), вилучені у порушників, здаються юридичним або фізичним особам, які займаються, промисловим ловом (добуванням) риби або торговим організаціям за цінами можливої реалізації. У здавальній накладній (квитанції) вказується: загальна вага риби, кількість риби цінних видів (у штуках), ціна і сума ПДВ.
3.7. У випадку, коли порушниками є рибодобувні організації (юридичні особи), вартість незаконно добутої риби обчислюється за діючими роздрібними цінами і списується з розрахункових рахунків цих юридичних осіб (без фактичного вилучення незаконно добутого) із зарахуванням суми вартості на рахунки органів рибоохорони. Незаконний улов до плану вилову цих осіб не зараховується, але включається у рахунок використання ними лімітів, встановлених для даних промислових об'єктів. Збитки, заподіяні водним живим ресурсам в результаті порушення з боку рибодобувних організацій, інших користувачів водних живих ресурсів (далі - користувачі), обчислюються за відповідною методикою. Плавучі, транспортні засоби і дозволені знаряддя лову, що належать користувачам, не вилучаються, за винятком забороненого періоду на лов риби або здійснення лову в забороненому місці.
3.8. Риба, непридатна до здачі, знищується за актом довільної, форми, що підписується особами, які брали участь у виявленні порушення, та представником санітарно-епідеміологічної служби. Акт затверджується керівником інспекції рибоохорони.
У випадках, коли рибу неможливо здати у зв'язку з віддаленістю місця, де її можно здати, загрози її псування, відсутності транспорту, а також при незначному розмірі вилученого улову (в межах добової норми вилову, встановленої Правилами любительського і спортивного рибальства), вона може бути залишена порушникові з наступним стягненням з нього її вартості та заподіяної шкоди, при цьому у пункті 7 протоколу вказується кількість, видовий склад, вага залишених порушнику об'єктів добування і причини повернення.
3.9. Дозволені для любительського і спортивного рибальства знаряддя лову, що знаходяться у порушника, можуть не вилучатись або вилучаються до завершення розгляду справи за вчинене правопорушення.
Рішення щодо необхідності їх вилучення приймається особою, яка склала протокол.
3.10. Заборонені знаряддя лову у порушника вилучаються і здаються на склад інспекції рибоохорони. Допускається тимчасове знаходження вилучених знарядь лову в місцях, визначених інспектором рибоохорони, з обов'язковою наступною доставкою їх на склад інспекції рибоохорони.
3.11. Забороняється знищення знарядь лову, інших речей, причетних до скоєння порушення, вилучених у порушника, якщо матеріали про порушення підлягають направленню в органи дізнання. У таких випадках при порушенні кримінальної справи вилучені предмети направляються в органи дізнання разом з відповідними матеріалами для приєднання до кримінальної справи як речові докази.
3.12. У виняткових випадках вилучені у порушників малоцінні заборонені знаряддя лову при неможливості доставки їх на склад інспекції рибоохорони можуть знищуватись на місці виявлення порушення (крім випадків, передбачених пунктом 3.12 цієї Інструкції), про що робиться запис у пункті 7 протоколу із зазначенням причин знищення знарядь лову.
3.13. Затримання транспортних засобів у порушників проводиться при вчиненні ними грубих порушень, що містять ознаки злочину, передбаченого законодавством України, за умови, якщо транспортний засіб безпосередньо використовувався для незаконного лову риби, а також у випадках перевезення незаконно добутого, заборонених знарядь лову або порушників.
3.14. Попередню оцінку вилученого у порушників майна здійснює особа, яка склала протокол.
Оцінка проводиться за існуючими цінами на аналогічні промислові товари. При оцінці враховується відсоток їх зносу.
Предмети, що мають знос понад 50%, оцінюються за цінами можливої реалізації.
Оцінка знарядь лову кустарного виготовлення проводиться за цінами, встановленими на аналогічні товари промислового виготовлення.
Заборонені знаряддя лову кустарного виробництва, що не мають аналога промислового виробництва, оцінці не підлягають. Ці знаряддя лову вносяться в опис-оцінку, а в графі "Стан майна і відсоток придатності" вказується "заборонене, кустарного виробництва.
4. Порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення
4.1. Справи про адміністративні правопорушення, визначені статтями 85, 85-1, 88-1 КУпАП, розглядаються місцевими судами.
За порушення статей 50, 86-1, 91-2, 188-5 КУпАП - посадовими особами органів рибоохорони.
4.2. Направлення матеріалів до суду здійснюється за місцем скоєння порушення.
До протоколів, що направляються до суду, додаються всі необхідні матеріали, складені за фактом викритого порушення, розрахунок заподіяної шкоди тощо (у випадках її наявності).
4.3. Справи про адміністративні правопорушення, визначені статтями 50, 86-1, 91-2, 188-5 КУпАП, мають право розглядати:
начальник Головрибводу Державного департаменту рибного господарства та його заступники, начальники басейнових управлінь, та їх заступники, начальники відділів рибоохорони зазначених управлінь, начальники державних інспекцій рибоохорони, старші державні та державні інспектори рибоохорони.
Справи розглядаються за місцем дислокації рибоохоронного підрозділу, у зоні відповідальності якого вчинене порушення.
4.4. Справа про порушення розглядається відкрито в присутності порушника в день і час, вказані у протоколі. При відстутності порушника справа може бути розглянута тільки у випадках, якщо у протоколі є запис або інше письмове повідомлення, що підтверджує про повідомлення порушнику про місце і час розгляду справи, і якщо від нього не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
4.5. Посадова особа, яка розглядає справу, зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено порушення, чи винний громадянин у вчиненні правопорушення, чи підлягає він адміністративній відповідальності, чи є пом'якшувальні та обтяжуючі відповідальність обставини, чи заподіяно збитки водним живим ресурсам, а також визначити, чи не містить дане порушення ознак злочину. Одночасно перевіряється правильність оформлення та оцінки вилучених знарядь лову, транспортних засобів, своєчасність здачі їх на зберігання, а також порядок проведення дій щодо вилучених об'єктів вилову (добування).
У випадку виявлення у протоколі (акті) або доданих до нього матеріалах порушень законодавства і цієї Інструкції або помилок дається вказівка складачу протоколу про їх усунення.
4.6. Якщо в діях особи, на яку складено протокол, немає ознак порушення, справа припиняється шляхом прийняття постанови по справі.
4.7. При розгляді справ про порушення посадові особи органів рибоохорони повинні керуватися положеннями законодавства України про адміністративні правопорушення відповідно до якого:
адміністративній відповідальності підлягають особи, які досягли на момент вчинення правопорушення шістнадцятирічного віку;
посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за правопорушення, зв'язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони природи, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов'язків;
військовослужбовці та призвані на збори військовозобов'язані, а також особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, СБУ несуть відповідальність за порушення правил рибальства та охорони водних живих ресурсів на загальних підставах, але до зазначених осіб (особи) не може бути застосовано виправні роботи і адміністративний арешт;
адміністративне стягнення може накладатись не пізніше двох місяців з дня вчинення правопорушення, а при тривалому правопорушенні - двох місяців з дня його виявлення. У випадку відмови у порушенні кримінальної справи або припинення кримінальної справи, але при наявності у діях порушника ознак адміністративного правопорушення, адміністративне стягнення може накладатися органами рибоохорони не пізніше місяця з дня прийняття рішення про відмову у порушенні кримінальної справи або про її закриття;
якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, яка не підлягала адміністративному стягненню;
якщо під час розгляду справи посадова особа дійшла висновку, що у порушенні є ознаки злочину, матеріали передаються до природоохоронної прокуратури для вирішення питання про притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності.
4.8. Якщо під час розгляду справи буде встановлено вину особи у вчиненні порушення, порушник притягається до відповідальності відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення.
4.9. Одночасно з накладенням адміністративного стягнення посадова особа, яка розглядає справу, вирішує питання про відшкодування заподіяних збитків, вилучене майно і документи. Про прийняте рішення зазначається в постанові по справі.
4.10. З врахуванням вчиненого адміністративного правопорушення або особи правопорушника до нього можуть застосовувати додаткові заходи громадського впливу шляхом направлення повідомлення про правопорушення за місцем роботи або навчання.
4.11. При накладенні адміністративного стягнення посадові особи органів рибоохорони зобов'язані врахувати характер правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, пом'якшувальні або обтяжуючі відповідальність обставини.
4.12. Розглянувши справу про порушення, посадова особа органів рибоохорони виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення встановленої форми (далі-постанова по справі) (додаток 7).
4.13. При винесенні постанови по справі в постановляючій частині зазначається окремо сума позову про стягнення збитків за таксами і вартість риби та рибопродукції, інших водних живих ресурсів, залишених порушнику або не вилучених у нього, а також загальна сума позову, пред'явленого порушнику до сплати.
4.14. Постанова по справі заповнюється в 3-х примірниках, а при спричиненні порушником збитків водним живим ресурсам - у 4-х примірниках.
Перший примірник додасться до справи, другий - вручається порушнику або надсилається йому поштою у 3-денний строк з дня винесення постанови з пропозицією добровільно, в 15-денний строк сплатити штраф і відшкодувати суму збитків.
При відмові порушника добровільно сплатити штраф і відшкодувати збитки постанова по справі надсилається за місцем роботи порушника для стягнення штрафу у примусовому порядку.
У разі відмови від відшкодування збитків постанова з позовною заявою (додаток 8) направляється в суд для стягнення суми збитків у порядку визначеному цивільним процесуальним законодавством.
4.15. Якщо матеріали про порушення, пов'язані з спричиненням збитків підлягають направленню в органи дізнання для притягнення порушника до кримінальної відповідальності, то третій примірник постанови по справі разом з позовною заявою і протоколом про порушення передасться в органи дізнання. У таких випадках орган рибоохорони заявляє перед органами дізнання клопотання про визнання його цивільним позивачем у кримінальній справі.
5. Виконання постанов по справі, їх оскарження і опротестування
5.1. Постанова по справі оголошується порушнику негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом 3-х днів вручається під підпис або висилається рекомендованим листом особі, стосовно якої вона винесена, про що робиться відмітка на першому примірнику постанови.
5.2. При врученні постанови порушнику роз'яснюється порядок її оскарження, строк, протягом якого штраф необхідно внести і в який банк, безспірний порядок стягнення штрафу. Зазначені дані повинні викладатись також і в тексті постанови.
Якщо порушником заподіяно збитки незаконним виловом (добуванням) або знищенням водних живих ресурсів, то йому пропонується разом із штрафом внести суму заподіяних збитків і пояснюється, що при відмові від добровільного відшкодування збитків вони будуть стягнені в установленому законодавством порядку.
5.3. Штраф повинен сплачуватись порушником не пізніше 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а у випадку оскарження або опротестування постанови - не пізніше 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.
У випадку, коли штраф в зазначений час не буде сплачено, він стягується у встановленому законодавством порядку.
Якщо оштрафована особа не працює або стягнення штрафу неможливе з інших причин, стягнення штрафу проводиться державним виконавцем шляхом звернення стягнення на майно порушника на підставі постанови по справі.
5.4. У випадку невиконання постанови по справі з вини адміністрації або бухгалтерії підприємства (організації), де працює порушник, посадова особа органів рибоохорони зобов'язана вжити заходів для виконання постанови через вищестоящу організацію або суд, а у необхідних випадках звертатись за сприянням в органи прокуратури.
5.5. Якщо порушник не відшкодує добровільно у 15-денний строк суму збитків, заподіяних ним внаслідок незаконного вилову (добування) або знищення водних живих ресурсів, то справа про адміністративне порушення разом з позовною заявою передається в місцевий суд для стягнення збитків у порядку визначеному цивільним процесуальним законодавством.
5.6. У випадках, коли у порушенні кримінальної справи за матеріалами органів рибоохорони органами дізнання відмовлено, а збитки, заподіяні водним живим ресурсам, добровільно не відшкодовані, органи рибоохорони направляють справу з позовною заявою в місцевий суд для стягнення збитків у порядку визначеному цивільним процесуальним законодавством.
5.7. Постанова по справі може бути оскаржена особою, у відношенні якої вона винесена. Скарга на постанову по справі може подаватися у вищестоящий орган (вищестоящій особі) або в місцевий суд, рішення якого по справі є остаточним.
5.8. Скарга на постанову по справі може подаватись протягом 10 днів з дня винесення постанови.
У випадку пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, у відношенні якої винесено постанову, може бути поновлений органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.
У випадку подачі у встановлений строк скарги виконання постанови по справі і перебіг строку давності призупиняється до розгляду скарги.
5.9. Постанова по справі і рішення за скаргою можуть опротестовуватися прокурором. Винесення прокурором протесту призупиняє виконання постанови і перебіг строку давності у справі до розгляду протесту.
5.10. Скарга на постанову по справі, що не потребує перевірки, розглядається у 10-денний строк, а при проведенні перевірки - у місячний строк.
5.11. Посадова особа органів рибоохорони при розгляді скарги або протесту прокурора перевіряє законність і обгрунтованість винесеної постанови і приймає одне із таких рішень:
залишає постанову без змін, а скаргу або протест без задоволення;
скасовує постанову і надсилає справу на новий розгляд;
скасовує постанову і закриває справу;
змінює захід стягнення в межах, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
5.12. Не підлягає виконанню постанова по справі, якщо вона не була звернена до стягнення протягом трьох місяців з дня винесення.
6. Порядок обчислення і стягнення збитків, заподіяних фізичними та юридичними особами незаконним виловом або знищенням цінних видів риб, інших водних живих ресурсів
6.1. Обчислення розміру збитків, заподіяних фізичними особами незаконним виловом або знищенням цінних видів риб, інших водних живих ресурсів, проводиться за таксами, а юридичними особами - згідно з діючою методикою.
6.2. При виявленні у порушника незаконно добутої риби осетрових або лососевих видів та ікри, добутої з неї, з порушника стягується сума збитків за рибу та за ікру за встановленими таксами або за діючою методикою.
6.3. У випадках, коли у порушника виявлено заготовлену ікру, але відсутня риба, з якої добута ікра, видовий склад самок риби, що були використані для заготівлі ікри, їх кількість і середня вага визначаються лабораторним шляхом за добутою ікрою. Відповідно до висновків лабораторних досліджень з порушника стягується вартість ікри та використаної риби за встановленими таксами або за діючою методикою.
6.4. Визначення розміру збитків, що підлягають стягненню з порушника, проводиться посадовою особою органів рибоохорони, яка розглядає справу про порушення, та (або) направляє адмінматеріали на розгляд до суду.
7. Порядок обліку правопорушень, знарядь лову, транспортних засобів, риби, інших водних живих ресурсів, вилучених у порушників, реалізації і списання майна
7.1. Адміністративні правопорушення реєструються у книзі реєстрації порушень правил рибальства та охорони водних живих ресурсів, де фіксується їх проходження, а також ведеться облік вилучених у порушників транспортних засобів, інших предметів, знарядь лову, риби, інших водних живих ресурсів (додаток 9).
7.2. Знаряддя лову, транспортні засоби, вилучені у порушників або залишені ними на місці вчинення порушення, здаються на склад інспекції рибоохорони за приймальними актами у промитому і просушеному вигляді, а у випадках, коли доставка їх на склад утруднена, передаються на тимчасове зберігання в інші місця.
7.3. При прийманні на склад знарядь лову, транспортних засобів комірник або особа, яка відає зберіганням матеріальних цінностей, складає приймальний акт (додаток 5) у 2-х примірниках з докладним описом прийнятого на зберігання майна. Перший примірник приймального акта додається до протоколу (акта), а другий зберігається у комірника.
Знаряддя лову, прийняті на зберігання, повинні мати бірку із зазначенням на ній номера приймального акта, реєстраційного номера по книзі обліку порушень і номера протоколу (акта), дати надходження, назви і кількості знарядь лову.
7.4. З особами, відповідальними за зберігання матеріальних цінностей, укладається договір про повну матеріальну відповідальність.
7.5. Здача вилучених знарядь лову, транспортних засобів на тимчасове зберігання в інші місця (не на склад інспекції) оформляється одержанням від організації або особи, які прийняли ці цінності, розписки про відповідальне збереження.
7.6. Вилучені знаряддя лову, транспортні засоби зберігаються на складах органів рибоохорони або в інших місцях на розсуд цих органів до вирішення питання про відповідальність порушника.
7.7. Заборонені знаряддя лову порушникам не повертаються, а реалізуються рибогосподарським або іншим організаціям для використання при виготовленні дозволених знарядь лову або знищуються у випадку неможливого використання їх з іншою метою. Знищення вилучених у порушників заборонених знарядь лову, іншого майна, що зберігається в інспекціях рибоохорони, проводиться не рідше одного разу на півріччя за актом комісії у складі представника рибоохорони, державної виконавчої служби (по адміністративних та кримінальних справах), податкової адміністрації і фінансового відділу (управління) органу виконавчої влади за місцем дислокації інспекції. Акт затверджується начальником управління (інспекції) рибоохорони, на зберіганні якого знаходилось майно, що знищується.
7.8. Повернення порушнику вилучених у нього дозволених знарядь лову і транспортних засобів проводиться у порядку виконання постанови по справі і оформляється витратною накладною (додаток 6) при пред'явленні порушником копії опису-оцінки (додаток 3).
Опис-оцінка і витратна накладна передаються в групу обліку інспекції, а другий примірник витратної накладної залишається у комірника або особи, яка виконує його функції.
7.9. Реалізація вилучених дозволених знарядь лову проводиться у встановленому законодавством порядку.
7.10. Знаряддя лову і транспортні засоби, вилучені при безособових порушеннях, коли порушника не встановлено, оформляються як безхазяйне майно.
7.11. Вилучені при безособових порушеннях дозволені для любительського і спортивного рибальства знаряддя лову і транспортні засоби зберігаються на складах інспекцій рибоохорони протягом року (гумові човни - 6 місяців) з дня надходження на склад, після чого реалізуються у встановленому законодавством порядку.
7.12. Не пізніше 5 числа першого місяця наступного кварталу керівник інспекції надсилає до своєї вищестоящої організації квартальний звіт за минулий квартал про рух вилучених у порушників знарядь лову, транспортних засобів, риби та інших водних живих ресурсів.
На підставі цих звітів бухгалтерія цих організацій веде за балансом сумарний облік руху вилучених знарядь лову, транспортних засобів, риби та інших водних живих ресурсів.
При надходженні зазначені цінності дебетуються по забалансовому рахунку "Матеріальні цінності, прийняті на зберігання" і кредитуються забалансовим рахунком "Депоненти по цінностях, прийнятих на зберігання". При вибуванні здійснюється зворотня проводка.
На підставі зазначених квартальних звітів враховується за балансом заборгованість організацій за реалізовані їм знаряддя лову, транспортні засоби та рибу, причому при реалізації цих цінностей дебетується забалансовий рахунок "Дебетори за реалізовані знаряддя лову, плавучі та інші транспортні засоби та рибу і кредитується забалансовий рахунок "Суми, що підлягають надходженню за реалізовані знаряддя лову, плавучі та інші транспортні засоби та рибу".
При надходженні коштів за реалізовані знаряддя лову, транспортні засоби, рибу, інші водні живі ресурси здійснюється зворотня проводка.
7.13. Керівники інспекцій рибоохорони зберігають всі первинні документи надходження, вибуття і реалізації вилучених знарядь лову, транспортних засобів, риби, інших водних живих, ресурсів, ведуть облік бланків протоколів (актів), несуть відповідальність за стан зберігання і обліку матеріальних цінностей і зобов'язані періодично проводити перевірки та інвентаризації вилучених знарядь лову, транспортних засобів, а також розрахунків з організаціями за реалізовану рибу та майно.
Річна інвентаризація проводиться щороку за станом на 1 жовтня.
7.14. Керівники управлінь та інспекцій рибоохорони зобов'язані систематично перевіряти у підвідомчих підрозділах рибоохорони:
стан зберігання і обліку вилучених знарядь лову, плавучих та інших транспортних засобів;
своєчасне надходження на поточні рахунки органів рибоохорони коштів за реалізовану рибу та інші цінності;
наявність первинних документів, встановлених цією Інструкцією.
7.15. Начальники і старші (головні) бухгалтери басейнових управлінь та інспекцій рибоохорони зобов'язані здійснювати контроль за станом зберігання і обліку вилучених у порушників знарядь лову, транспортних засобів та риби у підвідомчих підрозділах рибоохорони і вживати заходи по усуненню недоліків.

................
Перейти до повного тексту