1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
N 80 від 14.06.99
м. Київ
Про зміни і доповнення до конституційного звернення (щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 25 Закону України "Про вибори Президента України"), затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 11 червня 1999 року N 78
Відповідно до частини п'ятої статті 11, пункту 4 статті 13 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Центральна виборча комісія
постановляє:
Внести зміни та доповнення до конституційного звернення Центральної виборчої комісії (щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 25 Закону України "Про вибори Президента України"), затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 11 червня 1999 року N 78, і викласти його у новій редакції (додається).
Голова Центральної виборчої комісії М.РЯБЕЦЬ
КОНСТИТУЦІЙНОМУ СУДУ УКРАЇНИ
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
(м. Київ, пл. Л. Українки, 1)
Представники - члени
Центральної виборчої комісії:
Алсуф'єв Віктор Володимирович,
Співак Василь Іванович
КОНСТИТУЦІЙНЕ ЗВЕРНЕННЯ
(щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 25 Закону України "Про вибори Президента України")
Частиною першою статті 28 Закону України "Про вибори Президента України" передбачено положення, відповідно до якого претендент на кандидата в Президенти України може бути зареєстрований як кандидат у Президенти України за умови, якщо його кандидатуру підтримають своїми підписами не менш як один мільйон громадян України, які мають право голосу.
Частиною другою статті 25 цього Закону на Центральну виборчу комісію після реєстрації претендента на кандидата в Президенти України покладається обов'язок видати уповноваженій особі політичної партії (виборчого блоку) чи ініціативної групи виборців, які є суб'єктами висунення претендента, необхідну кількість підписних листів встановленої форми для збирання підписів виборців на підтримку претендента.
Зазначений у Законі термін "необхідна кількість підписних листів" викликає на практиці неоднакове його тлумачення і застосування суб'єктами виборчого процесу.
Зокрема, Центральна виборча комісія на реалізацію положень Закону щодо надання уповноваженій особі політичної партії (виборчого блоку партій) чи ініціативної групи виборців необхідної кількості підписних листів вирішила з урахуванням можливих складнощів при оформленні підписних листів видавати відповідним уповноваженим особам по 110 тисяч бланків підписних листів (на 2 мільйона 200 тисяч підписів виборців), що забезпечує можливість збору на підтримку претендента на кандидата у Президенти України не менш як одного мільйона підписів виборців. При цьому Центральна виборча комісія виходила також з положень частини першої статті 21 Закону України "Про вибори Президента України" щодо здійснення витрат на підготовку і проведення виборів Президента України відповідно до затвердженого нею кошторису в межах коштів, передбачених на вибори Президента України в Державному бюджеті України та положень частини третьої статті 25 цього ж Закону щодо забезпечення рівних прав всім претендентам незалежно від суб'єкта висунення.
Разом з тим уповноважені особи ряду суб'єктів висунення претендентів, зокрема від Народного Руху України, Соціалістичної партії України, Слов'янської партії. Української соціал-демократичної партії, а також окремих ініціативних груп виборців на підтримку претендента на кандидата у Президенти України, звернулися до Центральної виборчої комісії з проханням видати їм підписні листи у визначеній ними кількості. Такі вимоги або взагалі не мотивуються, або пояснюються намірами зібрати значно більшу кількість, ніж один мільйон підписів виборців, передбачених законом для реєстрації претендента на кандидата у Президенти України.

................
Перейти до повного тексту