1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 72 від 20.03.97
м.Київ
Про заходи щодо врегулювання та скорочення документообігу в системі Національного банку України
Правління Національного банку України відзначає, що за останні два роки у центральному апараті значно збільшився обсяг документообігу. Як свідчить аналіз, проведений управлінням загального діловодства управління справами, потік вхідної, офіційно зареєстрованої кореспонденції в 1996 році збільшився порівняно з 1993 роком у 2,8 раза і становить 63,5 тис. одиниць. Переважна більшість цих звернень містить питання валютного регулювання, діяльності комерційних банків, платіжної дисципліни, юридично-правових аспектів банківської діяльності. Прогресує тенденція на збільшення документів, що створюються і надсилаються з Національного банку. У 1996 році їх кількість становила 28 тис. одиниць, або у 2,2 раза більше ніж у 1993 році.
"Паперовий вал" з центрального апарату відповідним чином поширився і на інші, підвідомчі Національному банку структури.
Так, загальні обсяги документообігу в регіональних управліннях та установах за останні два роки зросли у 1,3 раза.
Аналітична довідка про стан і тенденції документообігу в системі Національного банку України додається.
Це свідчить, з одного боку, про зростаючу роль і функції Національного банку України у суспільно-економічному житті держави, а з другого - про неспроможність деяких структурних підрозділів банку оперативно і кваліфіковано розв'язувати поставлені перед ними завдання, невміння їх керівників організовувати роботу своїх і підвідомчих служб на місцях у нових умовах. Звідси - великий потік звернень від підприємств і організацій, особливо від комерційних банків і їх філій про те, щоб дати ті чи інші роз'яснення. Спостерігаються також вияви бюрократичного стилю в роботі деяких працівників і служб, захоплення паперотворчістю, перевищення повноважень при листуванні тощо.
У зв'язку з вищевикладеним Правління постановляє:
1. Звернути увагу заступників Голови Правління, керівників підрозділів центрального апарату, регіональних управлінь та установ Національного банку України на необхідність вжиття практичних заходів, спрямованих на скорочення обсягів документообігу в цілому і, зокрема врегулювання потоку кореспонденції, яка надходить, готується і відправляється у процесі діяльності банківської установи.
2. Встановити, що:
на розгляд Національного банку України вносяться лише ті питання, які входять до його компетенції;
виключне право на звернення до центрального апарату Національного банку України від мережі банківської системи мають регіональні управління, установи, підпорядковані Національному банку України, Асоціація українських банків та комерційні банки, які мають статус юридичної особи. Листи від зазначених банківських установ підписуються керівниками, а в разі їх відсутності - особами, які їх заміщають;
обласні дирекції, філії, відділення комерційних банків порушують питання перед Національним банком України через комерційні банки - юридичні особи, а підприємства, установи і організації - через регіональні управління Національного банку України.
3. Управлінню справами вжити заходи щодо скорочення кількості листів і звернень міністерств, відомств, органів місцевої влади, підприємств, організацій, установ, банків, зокрема:
надати право канцелярії управління загального діловодства попереднього розгляду всіх надходжень, повернення без реєстрації листів адресатам, що виконані з порушенням вимог, зазначених у п.2 цієї постанови, а звернення громадян з питань, що не стосуються втручання Національного банку України, - переадресовувати за належністю. Для цього запровадити стандартний супровідний лист до звернень, що повертаються, з посиланням на відповідний пункт постанови;
на розгляд Голови Національного банку та його заступників передавати службові документи від вищих органів державної, виконавчої та законодавчої влади, народних депутатів України, міністерств та інших центральних органів, облдержадміністрацій, регіональних управлінь і установ Національного банку України, якщо вони підписані першою особою (за винятком листів і доручень від Верховної Ради, Адміністрації Президента, Кабінету Міністрів України);

................
Перейти до повного тексту