1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ
ЗВ'ЯЗКІВ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
N 70 від 01.10.92
м.Київ
Затверджено
наказом Міністерства
зовнішніх економічних
зв'язків і торгівлі України
від 1 жовтня 1992 р. N 70
( Положення скасовано на підставі Наказу Мінекономіки, європейської інтеграції N 286 від 26.11.2001 )
Положення про порядок підготовки, організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) на території України
1. Визначення термінів
Тендер - різновид міжнародних торгів.
Тендерний комітет - комітет, що формується замовником для організації та проведення міжнародних торгів.
Оферент - підприємство чи організація, що бере участь у торгах і подала свою пропозицію.
Замовник - організація, підприємство чи установа, чий проект виноситься на міжнародні торги.
Претендент - організація, що зацікавлена в участі у міжнародних торгах, але ще не подала своєї пропозиції і не пройшла передкваліфікаційного відбору.
2. Загальна частина
2.1. Дане Положення визначає порядок підготовки, організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) щодо реалізації різноманітних проектів співробітництва на території України за рахунок усіх джерел фінансування.
Положення було розроблене на основі чинного законодавства України, рекомендацій ГАТТ (Угода про урядові постанови - Женева, 1979 р.), ЮНІДО ООН (рекомендації по укладанню контрактів на спорудження промислових об'єктів у країнах, що розвиваються - Нью-Йорк, 1983 р.), Комісії Європейських Співтовариств (Процедури Європейського фонду розвитку - Брюссель, 1981 р.), Міжнародного банку реконструкції і розвитку та Міжнародної асоціації розвитку (Положення про надання кредитів МБРР та МАР - Вашингтон, 1985 р.).
2.2. Система торгів являє собою спосіб вибору на конкурсних засадах підприємств чи організацій України та зарубіжних компаній, що гарантує замовнику виконання у межах погодженої вартості необхідних обсягів робіт, поставок товарів народного споживання, монтажу обладнання та пусконалагоджувальних робіт, спорудження промислових об'єктів "під ключ" тощо.
2.3. Метою організації торгів є підвищення ефективності виробництва, приватизації, якості будівництва, імпорту обладнання та товарів народного споживання на основі конкуренції між оферентами, а також досягнення мінімального рівня контрактних цін та вибір найсприятливіших умов реалізації контракту.
2.4. В залежності від способу проведення торги бувають:
- відкритими, в яких можуть взяти участь усі зацікавлені організації;
- відкритими, з попередньою кваліфікацією учасників;
- закритими, по запрошеннях;
- індивідуальні (одиночні).
2.5. Об'єктами торгів можуть бути:
- підряди на будівництво підприємств, будівель і споруд виробничого і невиробничого призначення, в тому числі тих, що споруджуються "під ключ";
- виконання комплексів будівельних та монтажних робіт та їх окремих видів;
- виконання комплексу пусконалагоджувальних робіт;
- постачання комплектного технологічного устаткування;
- об'єкти приватизації;
- концесії на розробку родовищ корисних копалин;
- закупки масових партій товарів народного споживання;
- проекти на основі спільних підприємств;
- надання державних закупівельних кредитів;
- інші об'єкти.
2.6. Закриті торги проводяться в таких випадках:
- при необхідності виконання робіт, поставок конструкцій, устаткування або надання послуг особливої складності, які можуть бути виконані з дотриманням діючих вимог до них обмеженим колом організацій або підприємств;
- якщо відкриті торги не дали очікуваного результату або проведення відкритих торгів недоцільне (терміновість початку робіт або поставок устаткування, проведення робіт на об'єктах закритого типу та ін.);
- якщо право на проведення відповідних робіт має обмежене коло організацій.
2.7. Без проведення торгів передача підряду можлива, якщо:
- роботи за особливих підстав можуть здійснюватись тільки однією організацією;
- підряднику можуть бути передані додаткові, але ще не визначені обсяги робіт. (При цьому вартість додаткових робіт не повинна перевищувати половини вартості основних);
- проведення торгів на будівництво великих об'єктів здійснюється у декілька прийомів і на кожному з них проводиться передача окремих частин.
2.8. Рішення про час проведення торгів (після затвердження техніко-економічного обгрунтування проекту або після розробки робочої документації) приймається замовником у залежності від специфіки об'єктів, ступеня готовності проектної документації та завдань, що вирішуються (прискорення поставок, будівництва, зниження вартості і т. ін.).
2.9. У торгах можуть брати участь організації різних форм власності, що займаються відповідним видом робіт, а також підприємства-виготовлювачі, посередницькі організації та іноземні фірми.
2.10. До участі у торгах не допускаються організації, що:
- не зареєстровані у відповідному державному органі і не мають права на виконання робіт, виготовлення та постачання конструкцій і устаткування та інших товарів;
- оголошені банкрутами або по відношенню до яких порушено справу про банкрутство;
- ліквідуються;
- не здійснюють передбачених законом платежів;
- подають для участі у торгах документацію, підготовлену неналежним чином;
- не пройшли кваліфікацію відбору претендентів.
3. Підготовка та оголошення торгів
3.1. Торги можуть бути оголошені тільки після закінчення підготовки всіх необхідних документів та при наявності затвердженого техніко-економічного обгрунтування щодо тих об'єктів і видів робіт, документація на які погоджена за встановленим порядком з органами місцевої влади та іншими зацікавленими організаціями.
3.2. Замовник зобов'язаний повідомити МЗЕЗторгу України про свій намір провести міжнародні торги, подавши на його адресу проект тендерної документації, після чого протягом десяти робочих днів МЗЕЗторг розглядає подану документацію, присвоює номер та вносить у Державний реєстр міжнародних торгів, що проводяться в Україні.
3.3. Організація і підготовка торгів проводиться замовником або за його дорученням спеціалізованою фірмою чи установою.
3.4. Для організації та проведення торгів створюється тендерний комітет, до складу якого входять представники замовника, МЗЕЗторгу, проектних та інших зацікавлених організацій.
3.5. Склад тендерного комітету узгоджується з керівником організації замовника МЗЕЗторгом та уповноваженим державним органом галузевого або територіального управління.
3.6. Головою тендерного комітету є керівник організації-замовника або посадова особа, що ним призначається.
3.7. Умови замовника, встановлені ним до оголошення торгів та регламенту їх проведення, є обов'язковими для виконання тендерним комітетом.
3.8. Всі рішення тендерним комітетом приймаються на закритих засіданнях в присутності не менше двох третин його складу відкритим голосуванням, простою більшістю голосів. У разі рівної кількості голосів голос голови стає вирішальним.
3.9. Рішення тендерного комітету оформляється протоколом, який підписується обов'язково усіма членами тендерного комітету, що взяли участь у голосуванні.
3.10. Замовник має право відмінити або внести зміни в рішення тендерного комітету при виявленні порушень встановлених ним вимог.
3.11. Тендерний комітет готує і публікує оголошення про торги (Форма об'яви та склад інформації, що включається до неї, наведена у додатку N 7 (відсутній)).
3.12. Об'яви про проведення відкритих торгів публікуються українською та однією із загальноприйнятих мов (англійською, німецькою та ін.) не пізніше ніж за 45 днів до початку проведення торгів. При вартості проекту 25 млн. крб. і більше - у трьох центральних виданнях ("Голос України", "Урядовий кур'єр", "Діловий вісник"), при вартості проекту менше 25 млн. крб. - в одному із вказаних видань та у двох виданнях місцевої (обласної, районної) преси, а також оголошується по радіо та телебаченню.
3.13. При закритих торгах оголошення надсилається тендерним комітетом шляхом поштових відправлень потенційним учасникам торгів не пізніше ніж за 45 днів до початку проведення торгів.
3.14. Після одержання згоди від претендентів на участь у торгах тендерний комітет розповсюджує серед них тендерну документацію за плату або безкоштовно.
3.15. Тендерний комітет розробляє:
- програму підготовки до торгів (Зразок програми наведено у додатку N 1 (відсутній));
- тендерну документацію обов'язково українською та однією із загальноприйнятих мов (склад тендерної документації наведено у додатку N 2 (відсутній)).
3.16. Тендерна документація повинна бути складена таким чином, щоб усі учасники розуміли її однаково. (При описі робіт повинні вживатись загальноприйняті найменування).
3.17. Тендерний комітет може вносити зміни та доповнення до інформації, що складає тендерну документацію, попередивши при цьому усіх зацікавлених претендентів.
4. Кваліфікація претендентів
4.1. Організатори торгів при проведенні кваліфікації претендентів не повинні проводити дискримінації серед іноземних оферентів або між іноземними та українськими оферентами. Процесуально кваліфікація повинна відповідати таким вимогам:
- умови участі у тендерах повинні друкуватися своєчасно, з тим, щоб надати можливість зацікавленим компаніям розпочати підготовку у кваліфікаційній процедурі та завершити її в необхідному обсязі;
- умови участі оферентів, включаючи фінансові гарантії, технічну кваліфікацію та інформацію, необхідну для визначення комерційних та технічних можливостей претендентів, не повинні бути менш сприятливими для іноземних оферентів ніж для українських;
- процедура та час проведення кваліфікації не повинні бути націлені на те, щоб чинити перепони для внесення у перелік учасників іноземних оферентів чи на усунення їх від участі в реалізації проектів.
4.2. Необхідність проведення попередньої кваліфікації організацій, що претендують на участь у торгах, визначає тендерний комітет на закритому засіданні.
4.3. Тендерний комітет визначає склад анкеті попереднього кваліфікаційного відбору учасників, строк, кількість примірників та адресу подання (Приблизний склад та форми інформації наведено у додатку N 3 (відсутній)).
4.4. Тендерний комітет має право затребувати фотографії, статті, додаткові матеріали, а також інші документи та свідоцтва, що характеризують здібності оферентів у виконанні передбачених робіт, послуг, поставок.
4.5. Інформація, що подається в анкеті, має попередній характер і не може складати частину контрактних документів.
5. Подання пропозицій оферентами
5.1. Тендерна пропозиція складається з таких документів:
- пропозиція, складена за стандартною формою (додаток N 4 (відсутній));

................
Перейти до повного тексту