1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
02.02.2010 N 68
Про затвердження вимог до нормопроектувальної техніки при розробці наказів у Міністерстві охорони здоров'я України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 907 від 20.10.2010 )
Відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 N 1542, з метою удосконалення нормопроектувальної техніки при розробці наказів у Міністерстві охорони здоров'я України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити вимоги до нормопроектувальної техніки при розробці наказів у Міністерстві охорони здоров'я України, що додаються.
2. Директору Адміністративного департаменту Бачинському В.Й. довести цей наказ до відома керівників самостійних структурних підрозділів МОЗ, урядових органів державного управління у складі МОЗ, Державній інспекції з контролю якості лікарських засобів, державних установ, підприємств та закладів, що належать до сфери управління МОЗ.
3. Керівникам самостійних структурних підрозділів МОЗ, урядових органів державного управління у складі МОЗ, Державній інспекції з контролю якості лікарських засобів, державним установам, підприємствам та закладам, що належать до сфери управління МОЗ ознайомити працівників, які беруть участь у розробці та погоджені проектів наказів, з вимогами, затвердженими пунктом 1 цього наказу, під підпис та забезпечити їх виконання.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр В.М.Князевич
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
02.02.2010 N 68
ВИМОГИ
до нормопроектувальної техніки при розробці наказів у Міністерстві охорони здоров'я України
I. Загальні положення
1.1. Ці вимоги підготовлені з метою удосконалення нормопроектувальної техніки при складанні наказів у Міністерстві охорони здоров'я України (далі - Міністерство).
1.2. У цих вимогах терміни вживаються в такому значенні:
наказ - вид розпорядчого документа, що видається Міністерством у процесі здійснення ним виконавчо-розпорядчої діяльності з метою виконання покладених на нього завдань та здійснення функцій відповідно до наданої компетенції на основі і на виконання Конституції та законів України, спрямування регулювання суспільних відносин у сферах державного управління, віднесених до його відання;
нормопроектувальна техніка - система вироблених практикою нормотворення вимог та способів створення найбільш доцільних за формою і досконалих за структурою, змістом та викладом розпорядчих документів;
нормативний акт - положення, правила, інструкції, протоколи, рішення тощо, що вводяться в дію наказом.
II. Вимоги до нормопроектувальної техніки при розробці наказів
2.1. Відповідно до вимог нормопроектувальної техніки наказ:
повинен розроблятися з урахуванням компетенції Міністерства, відповідати за обсягом регламентації, визначеному в ньому предмету правового регулювання;
повинен бути чітким, конкретним і зрозумілим;
не повинен дублювати приписів інших наказів;
не повинен містити суперечливих нормативних приписів та корупціогенних норм.
( Абзац 5 пункту 2.1 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 907 від 20.10.2010 )
2.2. При розробці наказу слід керуватись законами України та підзаконними актами, що визначають сферу діяльності Міністерства.
Наказ виготовляється на бланку та повинен мати обов'язкові реквізити й стабільний порядок їх розміщення: найменування Міністерства, назву наказу, дату і номер, структурні складові, підпис, візи.
Датою наказу є дата його підписання, яка проставляється у лівій верхній частині бланка і оформляється цифровим способом. Елементи дати наводяться арабськими цифрами в один рядок у послідовності: число, місяць, рік. Наприклад: 03.11.2008 або 30.05.2009.
Номер наказу проставляється у правому верхньому куті.
2.3. Наказ містить такі структурні складові:
а) заголовок;
б) преамбулу;
в) нормативний корпус:
г) додатки (за потреби).
2.4. Заголовок наказу повинен бути лаконічним, стислим, указувати на предмет правового регулювання, відповідати на питання "про що?" та розміщуватися у лівій частині бланка під датою документа. Якщо в документі йдеться про кілька питань, його заголовок може бути узагальнений (наприклад, "Про закупівлю та розподіл лікарських засобів").
Наказ не може мати заголовок, тотожний заголовку іншого чинного наказу, крім актів про внесення змін або втрату чинності (скасування).
2.5. Наказ повинен містити преамбулу - вступну частину, яка містить посилання на відповідну структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, дає стислу інформацію про необхідність та мету прийняття цього наказу і підлягає врахуванню при роз'ясненні та застосуванні наказу. Преамбула не може містити нормативних приписів і не повинна дублювати інших структурних одиниць наказу.
2.6. Текст наказу може містити такі структурні одиниці: пункти, підпункти, абзаци.
Структурні одиниці наказу починаються з абзацу і повинні мати:
пункти - наскрізну порядкову нумерацію, яка позначається арабськими цифрами з крапками;
підпункти - наскрізну в межах пункту порядкову нумерацію, яка позначається арабськими цифрами до трьох знаків з крапкою (наприклад, 1.1.1, 1.2.1) або українськими літерами з дужкою.
Абзаци пунктів та підпунктів починаються без будь-якої позначки (дефіс, крапка тощо).
Кожна структурна одиниця наказу (крім абзацу) відокремлюється від попередньої пропуском рядка.
2.7. У тексті наказу посилання на номери розділів, глав, статей, пунктів нормативно-правового акта зазначаються цифрами, номери частин статей і абзаців - словами, номери підпунктів - цифрами або літерами в лапках. Наприклад: "згідно з розділом III", "главою 2", "у статті 25", "пунктом 5", "частина перша статті 7", "в абзаці шостому підпункту "б" пункту 13", "у підпункті "а" пункту 3 глави 2 розділу IV", "підпункт 4.23 пункту 4 глави 2 розділу V".
2.12. Текст наказу повинен відповідати нормативам державної мови, не повинні вживатися звороти розмовної мови та її експресивних форм, нечіткі словосполучення, загальні міркування.
У тексті наказу наводяться повні найменування державних органів або їх офіційні скорочення, зазначені в законодавчих актах, положеннях.
Дати в тексті наказу оформляються цифровим або словесно-цифровим способом відповідно до вимог Інструкції з діловодства в Міністерстві охорони здоров'я України, затвердженої наказом МОЗ від 05.02.98 N 20.
2.13. Мовні конструкції в тексті наказу викладаються, як правило, в активній формі, яка є необхідною для покладення обов'язку або надання повноваження.
Наказ викладається в теперішньому часі. Майбутній та минулий часи застосовуються лише тоді, коли необхідно зробити часове співвідношення між двома подіями.
2.14. Одним із прийомів нормопроектувальної техніки є застосування відсильних приписів. Розвантаження наказу відбувається через відсилання до інших нормативних приписів однакової або вищої юридичної сили, унаслідок чого поширюється дія інших нормативно-правових актів на цей предмет правового регулювання.
Відсилання можуть бути до нормативно-правового акта в цілому або до його структурних одиниць. Не допускається відсилання до нормативного припису, який, у свою чергу, відсилає до іншого нормативного припису.
Вказівка на нормативно-правовий акт або його окремі положення в цьому самому акті застосовується з використанням указівного займенника "цей" та виду нормативно-правового акта з великої літери (наприклад, цей Наказ). Відсилання до "попередньої" чи "наступної" структурної одиниці наказу не допускаються.
У разі відсилання до іншого нормативно-правового акта зазначаються вид акта, найменування суб'єкта нормотворення, дата і номер прийняття (крім законів), заголовок, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дата і номер його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. При посиланні на закон зазначається тільки його заголовок (крім законів про внесення змін).
У разі, якщо нормативно-правовий акт викладено в новій редакції, посилання робиться на його першу редакцію із зазначенням у дужках нової редакції, а заголовок нормативно-правового акта наводиться в новій редакції.
2.16. До наказу можуть бути додані:
додатки, що вводяться в дію наказом і позначаються грифом "Додаток", - це переліки наказів, що визнаються такими, що втратили чинність, тощо;
додатки, що затверджуються наказом і позначаються грифом "ЗАТВЕРДЖЕНО", - це нормативні акти (положення, інструкції, правила тощо, які становлять невід'ємну частину наказу, яким затверджені, і мають однакову з ними юридичну силу); зміни до нормативних актів.
При цьому до нормативного акта, затвердженого наказом, можуть бути додані додатки, що пояснюють або доповнюють його зміст і позначаються грифом "Додаток".
За наявності кількох додатків, що позначаються словом "Додаток", на них вказуються порядкові номери. Знак "N" перед цифровим позначенням не ставиться. Наприклад: Додаток 1, Додаток 2 тощо. Якщо обсяг додатка перевищує одну сторінку, то на кожній наступній сторінці додатка (угорі праворуч) слід зазначати слова "Продовження додатка 1 (або 2, 3 ...)".
2.17. Додаток, що вводиться в дію наказом, розміщується на стандартних аркушах, містить посилання на дату і номер цього розпорядчого документа. Відмітка до додатка розміщується на верхньому правому полі першого аркуша додатка за такою формою:
Додаток
до наказу Міністерства
охорони здоров'я України
20.01.2001 N 25.
Додаток, що вводиться в дію наказом, підписується керівником структурного підрозділу Міністерства на лицьовому боці останнього аркуша. Підпис складається з найменування посади особи, яка підписує документ, особистого підпису, ініціалів та прізвища. Ініціали та прізвище керівника друкуються на рівні останнього рядка найменування посади.
2.18. Затверджений наказом нормативний акт розміщується на стандартних аркушах, без оформлення титульного аркуша та змісту. У правому верхньому куті першого аркуша нормативного акта розміщується гриф за такою формою:
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
20.01.2006 N 15.
Нормативний акт, затверджений наказом, підписується керівником структурного підрозділу Міністерства на лицьовому боці останнього аркуша. Підпис складається з найменування посади особи, яка підписує документ, особистого підпису, ініціалів та прізвища. Ініціали та прізвище керівника друкуються на рівні останнього рядка найменування посади.
Нормативні акти, затверджені наказом, додаються у послідовності, у якій вони затверджені у наказі.
2.19. Додатки до нормативного акта, затвердженого наказом, доповнюють, пояснюють окремі питання нормативного акта або акт у цілому (переліки суб'єктів, об'єктів, форми, зразки документів, таблиці, графіки, схеми, інші відомості, спрямовані на застосування нормативного акта). Про наявність додатків зазначається у відповідних структурних одиницях нормативного акта, наприклад, за такою формою: "згідно з додатком", "зразок розрахунку наводиться у додатку 2".
Назва додатка в тексті нормативного акта повинна дослівно відповідати назві самого додатка.
Додатки до нормативного акта, затвердженого розпорядчим документом, оформляються на стандартних аркушах. Відмітка до додатка уключає номер додатка та заголовок нормативного акта і розміщується на верхньому правому полі першого аркуша додатка за такою формою:
Додаток
до Положення
про проведення іспитів
на передатестаційних циклах.
У разі наведення в додатку таблиці, що розміщується на декількох аркушах, на кожному аркуші, крім першого, у правому верхньому куті повинні розміщуватись напис "Продовження таблиці" та її номер. Знак "N" при цьому не ставиться.
Додатки до нормативного акта, затвердженого наказом, не підписуються.
Уразі викладення тексту у формі таблиці, пункти (рядки, позиції тощо (в залежності від форми таблиці)) і графи необхідно нумерувати. Наприклад:
N
з/п
Найменування адміністративно-
територіальної одиниці
Стандартні судинні
протези (ССП) з
плітетрафторетилену
довжина 30 см
к-ть ціна, грн.
1 2 3 4
1 АР Крим 1 6810
2 Вінницька область
3 Волинська область 1 6810

................
Перейти до повного тексту