- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
14 червня 2024 року № 67
Про затвердження Положення про організацію забезпечення безперебійного функціонування в умовах особливого періоду банківської системи України, діяльності небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України
Відповідно до
статей 7,
15,
56 Закону України "Про Національний банк України", з метою забезпечення безперебійного функціонування та захисту критичної інфраструктури банківської системи України, діяльності небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України, в умовах особливого періоду Правління Національного банку України постановляє:
1. Затвердити Положення про організацію забезпечення безперебійного функціонування в умовах особливого періоду банківської системи України, діяльності небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України (далі - Положення), що додається.
2. Банкам України, філіям іноземних банків, небанківським фінансовим установам та іншим особам, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України, з урахуванням вимог Положення:
1) протягом шести місяців із дня набрання чинності цією постановою розробити та затвердити внутрішні документи з питань забезпечення безперебійного функціонування в умовах особливого періоду;
2) протягом шести місяців із дня набрання чинності цією постановою надати Національному банку України інформацію в електронній формі про розроблені внутрішні документи з питань забезпечення безперебійного функціонування в умовах особливого періоду, затверджені уповноваженим органом управління банку, небанківської фінансової установи та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України, а також копії документів про їх затвердження;
3) забезпечити можливість оперативної зміни режимів функціонування, адаптації діяльності/інформаційних ресурсів шляхом удосконалення системи управління безперебійного функціонування, запровадженої відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку України, з урахуванням вимог до забезпечення функціонування в умовах особливого періоду.
3. Департаменту стратегії та розвитку (Арсен Макарчук) після офіційного опублікування довести до відома банків України, небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України, інформацію про прийняття цієї постанови.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Голову Національного банку України Андрія Пишного.
5. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
Інд. 11
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
14 червня 2024 року № 67
Положення
про організацію забезпечення безперебійного функціонування в умовах особливого періоду банківської системи України, діяльності небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до
Закону України "Про Національний банк України", з метою забезпечення безперебійного функціонування банківської системи України, діяльності небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України (далі - Національний банк), і визначає особливості їх функціонування та діяльності, а також здійснення Національним банком нагляду за їх діяльністю у разі настання особливого періоду.
2. Терміни в цьому Положенні вживаються у такому значенні:
1) протокол - внутрішній документ, який визначає порядок дій та перелік заходів, які вживаються банками, філіями іноземних банків, небанківськими фінансовими установами та іншими особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та/або Національним банком з метою переходу до певного режиму функціонування, що активується залежно від сценарію подій;
2) режим функціонування - стан функціонування банківської системи України, небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та Національного банку, під час якого забезпечується виконання визначеного обсягу обов’язків/завдань/функцій, із встановленням властивих такому стану переліку послуг, що надаються, діючих процесів, залучених інформаційних систем та ресурсів (включно людських);
3) суб’єкти ринку фінансових послуг України - банки, філії іноземних банків, небанківські фінансові установи та інші особи, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк;
4) сценарій подій - певні зовнішні події чи обставини, настання яких унеможливлює або обмежує здатність суб’єктів ринку фінансових послуг України та Національного банку надавати послуги/виконувати завдання/функції.
Інші терміни, які вживаються в цьому Положенні, використовуються у значеннях, визначених законами України, нормативно-правовими актами Національного банку з питання регулювання діяльності суб’єктів ринку фінансових послуг України та захисту критичної інфраструктури.
3. Діяльність Національного банку та суб’єктів ринку фінансових послуг України під час настання особливого періоду здійснюється відповідно до
Конституції України, Законів України
"Про оборону України",
"Про правовий режим воєнного стану",
"Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію",
"Про правовий режим надзвичайного стану",
"Про критичну інфраструктуру",
"Про Національний банк України",
"Про фінансові послуги та фінансові компанії",
"Про банки і банківську діяльність",
"Про страхування",
"Про кредитні спілки",
"Про платіжні послуги",
"Про валюту і валютні операції" та інших законодавчих актів України.
II. Забезпечення функціонування Національного банку та суб’єктів ринку фінансових послуг України в особливий період
4. Залежно від потенційної загрози та/або фактичного впливу на ринок фінансових послуг України визначаються такі три режими функціонування Національного банку та суб’єктів ринку фінансових послуг України в особливий період:
1) режим підвищеної готовності - зумовлюється тим, що немає системного (повторюваного) впливу прямих загроз для життя та здоров’я людей, цілісності та працездатності інфраструктури, або мінімальним рівнем такого впливу, за якого суб’єкти ринку фінансових послуг України та Національний банк мають змогу в повному обсязі надавати послуги, виконувати свої функції та завдання;
2) обмежений режим - зумовлюється наявністю системного впливу прямих загроз для життя та здоров’я людей, цілісності та працездатності інфраструктури або наявністю інформації чи об’єктивних обставин, які несуть потенційну загрозу для життя та здоров’я людей, цілісності та працездатності інфраструктури, за якого можливе надання суб’єктами ринку фінансових послуг України послуг, виконання Національним банком завдань і функцій, однак можливі випадки недотримання умов та обсягів надання послуг та/або виконання завдань/функцій так само, як за умови функціонування у режимі підвищеної готовності. В обмеженому режимі суб’єкти ринку фінансових послуг України функціонують в обсязі та з особливостями, які визначені нормативно-правовими актами Національного банку у сфері регулювання та нагляду на ринку фінансових послуг, з урахуванням тих впливів, яких зазнає ринок фінансових послуг України;
3) критичний режим - зумовлюється наявністю системного критичного впливу прямих загроз для життя та здоров’я людей, цілісності та працездатності інфраструктури, недоступності інфраструктури, наявністю критичних безпекових ситуацій (бойові дії, блокування, окупація, зараження територій та місцевостей), за якого можливість надавати послуги та/або виконувати завдання/функції суб’єктами ринку фінансових послуг України та Національним банком є значно обмеженою або який може спричинити зупинення надання послуг та/або виконання завдань/функцій.
................Перейти до повного тексту