- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Н А К А З
( Наказ скасовано на підставі Наказу Державного комітету
України з питань регуляторної політики
та підприємництва
N 56 від 24.04.2007 )
Про методичне забезпечення видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності
На виконання доручення Прем'єр-міністра України від 2 червня 2005 р. N 28517/1/1-05
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
- Примірне положення про адміністратора (посадову особу міської ради, районної, районної у містах Києві і Севастополі державної адміністрації, яка організовує видачу суб'єктам господарювання документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності);
- Примірне положення про порядок взаємодії адміністратора з місцевими дозвільними органами, суб'єктами господарювання та центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері підприємництва.
2. Управлінню дозвільної системи (О.В. Андрєєв) довести зміст цього наказу до представництв Держпідприємництва України, центральних органів виконавчої влади, АР Крим, головам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
3. Відділу інформаційного забезпечення та взаємодії із ЗМІ (В.Б. Кухар) розмістити тексти примірних положень, зазначених у п.п. 1, 2 цього наказу на офіційній сторінці Держпідприємництва України в мережі Інтернет.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держпідприємництва України Іголкіна С.М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Державного комітету
України з питань
регуляторної політики
та підприємництва
22.06.2005 N 55
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про адміністратора (посадову особу міської ради, районної, районної у містах Києві і Севастополі державної адміністрації, яка організовує видачу суб'єктам господарювання документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності)
I. Загальні положення
1. Це примірне положення регламентує діяльність адміністраторів, які здійснюють видачу документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності та забезпечують взаємодію місцевих дозвільних органів та суб'єктів господарювання щодо видачі документів дозвільного характеру.
2. Адміністратор - посадова особа міської ради, районної, районної у містах Києві і Севастополі державної адміністрації, яка організовує видачу суб'єкту господарювання документів дозвільного характеру та забезпечує взаємодію місцевих дозвільних органів та суб'єктів господарювання щодо видачі документів дозвільного характеру.
3. Адміністратор у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовим актами, рішеннями органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятими у межах їх повноважень.
4. На посаду адміністратора, як правило, призначається особа з вищою освітою та стажем роботи на державній службі не менше одного року або стажем роботи в інших сферах управління не менше трьох років.
5. Адміністратор діє в межах наявного штатного розкладу відповідної міської ради, районної, районної у містах Києві і Севастополі державної адміністрації.
6. Кількість та персональний склад адміністраторів визначається рішенням відповідної міської ради, районної, районної у містах Києві і Севастополі державної адміністрації і може змінюватися та доповнюватись у разі необхідності.
7. Очолює діяльність адміністраторів заступник голови районної (районної у містах Києві та Севастополі) державної адміністрації або заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
II. Визначення термінів
Документ дозвільного характеру - дозвіл (висновок, свідоцтво тощо), який дає суб'єкту господарювання право на провадження господарської діяльності, здійснення окремих операцій, а також акт проведення експертизи, погодження або інший документ, необхідний для одержання зазначеного дозволу.
Офіс з видачі документів дозвільного характеру (далі - офіс) - приміщення, в якому працює адміністратор та забезпечує взаємодію представників місцевих дозвільних органів, і де здійснюється робота по прийманню, розгляду та видачі документів дозвільного характеру для започаткування або провадження господарської діяльності, в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Заявник - суб'єкт господарювання або уповноважена ним особа, а також громадянин, який не є суб'єктом господарювання, які мають право на здійснення дій щодо отримання документів дозвільного характеру, інформації та консультації.
Місцеві дозвільні органи - міські ради та їх виконавчі органи, районні та районні у містах Києві і Севастополі державні адміністрації, органи центральних органів виконавчої влади, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру від свого імені, а також підприємства, установи, організації, що у випадках, передбачених законом, уповноважені видавати документи дозвільного характеру і можуть залучатися до проведення експертизи та обстеження, необхідних для видачі документів дозвільного характеру, в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Суб'єкт господарювання - зареєстрована в установленому законодавством порядку юридична особа незалежна від її організаційно-правової форми та форми власності, яка має намір провадити або провадить господарську діяльність, крім органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також фізична особа - підприємець.
III. Основні завдання адміністратора
Основними завданнями адміністратора є:
8. Надання консультаційно-інформаційних послуг щодо видачі та оформлення документів дозвільного характеру для започаткування підприємницької діяльності та здійснення інших погоджувальних дій.
9. Прийняття, розгляд, реєстрація документів заявників та видача документів дозвільного характеру.
10. Забезпечення взаємодії місцевих дозвільних органів та суб'єктів господарювання щодо видачі документів дозвільного характеру.
11. Організація та координація міжвідомчого документообігу між виконавчими органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, комунальними підприємствами, які будуть співпрацювати між собою щодо видачі документів дозвільного характеру.
12. Прийняття, реєстрація та розгляд заяв та надання рекомендацій з досудового врегулювання спірних питань, які виникають між органами виконавчої влади/органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання щодо проходження дозвільно-погоджувальних процедур.
IV. Функціональні обов'язки адміністратора щодо видачі документів дозвільного характеру та здійснення інших погоджувальних процедур за принципом організаційної єдності
Адміністратор відповідно до покладених на нього завдань виконує наступні функції:
13. Надає суб'єкту господарювання вичерпну інформацію щодо вимог та порядку одержання документа дозвільного характеру:
- перелік дозвільних документів, необхідних для започаткування певного виду господарської діяльності;
- перелік документів, необхідних для отримання певного документа дозвільного характеру;
- термін дії дозвільних документів або наявність вказівки про необмежений термін його дії;
- розмір плати за отримання дозвільних документів або наявність вказівки про те, що він видається безоплатно;
- строк прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документа дозвільного характеру;
- вичерпний перелік підстав для залишення поданих документів без розгляду;
- порядок оскарження відмови у наданні дозвільного документа.
14. Видає зразки заяв та необхідні бланки документів, а також надає допомогу при їх заповненні.
15. Адміністратор, уповноважений приймати комплект документів, необхідних для надання послуг кількома місцевими дозвільними органами, є відповідальним за видачу кінцевого комплекту документів, які оформляються, посадовими особами дозвільних органів.
Якщо відповідно до законодавства копії документів не потребують нотаріального або іншого засвідчення, адміністратор, що приймає комплект документів, забезпечує виготовлення копій з оригіналів документів у необхідній кількості.
16. Приймає від суб'єктів господарювання заяву про видачу документа дозвільного характеру та перевіряє наявність повного комплекту документів та відповідність відомостей, зазначених у них.
Заяву та документи, що додаються до неї, адміністратор реєструє в журналі, який ведеться за зразком, визначеним центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері підприємництва.
Заяву та документи приймає за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату, номер їх реєстрації та підписом адміністратора.
17. Заява про видачу дозвільних документів залишається без розгляду у разі:
заява подана (підписана) особою, яка не має на це повноважень; подання документів не в повному обсязі або оформлених неналежним чином.
Про залишення заяви без розгляду адміністратор потягом двох днів з дати реєстрації зобов'язаний повідомити заявника в письмовій формі із зазначенням підстав.
Після усунення причин, що були підставою залишення заяви без розгляду про видачу дозвільного документа, заявник може повторно подати адміністратору заяву та документи до неї.
18. Копії заяви та документів, що додаються до неї, засвідчених підписом адміністратора в день реєстрації заяви або наступного робочого дня, передає до відповідних місцевих дозвільних органів.
19. У разі прийняття місцевим дозвільним органом рішення про відмову у видачі документа дозвільного характеру адміністратор повідомляє про це заявника наступного дня після одержання відповідного рішення.
20. Формує, веде та забезпечує зберігання дозвільної справи.
Дозвільна справа - пакет документів, в якому в обов'язковому порядку зберігаються:
- опис всіх документів, які включені до дозвільної справи;
- заява про видачу документа дозвільного характеру та документи, які необхідні для отримання, зазначеного в заяві про видачу документа дозвільного характеру та надаються суб'єктом господарювання; або заяву про видачу дубліката документа дозвільного характеру;
- рішення про видачу, переоформлення або анулювання документа дозвільного характеру, а також рішення про відмову у видачі, переоформленні документа дозвільного характеру або видачі дубліката дозволів (з відповідними висновками дозвільних органів щодо обстежень, перевірок тощо об'єктів діяльності або проведення (погодження) експертиз проектів (проектної документації) на об'єкт діяльності тощо);
- копію документа про залишення заяви про видачу документа дозвільного характеру (дубліката документа дозвільного характеру) без розгляду, який було направлено відповідному суб'єкту господарювання.
21. Видає суб'єкту господарювання документи дозвільного характеру.
22. Адміністратор наступного робочого дня з дня прийняття рішення місцевим дозвільним органом про видачу документа дозвільного характеру зобов'язаний отримати документ дозвільного характеру та повідомити заявника про необхідність подання документа, що підтверджує внесення плати за видачу документа дозвільного характеру (у випадках, коли законом встановлена плата за його видачу) та про місце і час видачі документа дозвільного характеру.
................Перейти до повного тексту