- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національного агентства України з питань державної служби
№ 216-19 від 28.11.2019 )
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу "Кращий державний службовець"
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу "Кращий державний службовець" згідно з додатком.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Головдержслужби від 15 лютого 2012 року
№ 29 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу "Кращий державний службовець".
3. Департаменту інформаційних технологій та ресурсного забезпечення (Ковальов Є.М.) розмістити на офіційному веб-сайті НАДС Методичні рекомендації щодо проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу "Кращий державний службовець".
4. Управлінню адміністративного забезпечення (Плотян С.Г.) довести цей наказ до відома центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, територіальних органів НАДС.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НАДС
21.02.2018 № 49
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу "Кращий державний службовець"
I. Загальні положення
3. Державні службовці, що займають посади категорій "Б" і "В", проходять навчання в рамках Конкурсу відповідно до програми, розробленої Всеукраїнським центром підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування (далі - ВЦПК), погодженої з НАДС.
4. Конкурс проводиться серед державних службовців державних органів відповідно до їх організаційно-правового статусу в номінаціях:
"Кращий керівник" (беруть участь державні службовці категорії "Б");
"Кращий спеціаліст" (беруть участь державні службовці категорії "В").
5. У Конкурсі можуть брати участь державні службовці, що займають посади категорій "Б" і "В", і мають стаж державної служби.
У номінації "Кращий керівник" - загальний стаж державної служби не менш як три роки, з них на керівних посадах не менш як один рік;
У номінації "Кращий спеціаліст" - загальний стаж державної служби не менш як два роки.
У Конкурсі можуть брати участь державні службовці, які не мають дисциплінарних стягнень.
6. Відбір державних службовців для участі у I турі Конкурсу здійснюється з урахуванням критеріїв, визначених
Порядком проведення Конкурсу для керівників та спеціалістів.
7. Конкурс проводиться щороку у три тури:
- перший (I) тур - березень - квітень,
- другий (II) тур - травень - червень,
- третій (III) тур - вересень - жовтень.
8. Для організації підвищення кваліфікації у рамках Конкурсу наказом чи розпорядженням керівника державного органу (його територіального підрозділу) утворюється організаційний комітет з проведення Конкурсу (далі - оргкомітет) у складі голови, заступника голови, секретаря і членів оргкомітету та затверджується Положення про нього.
9. При розробці Положень про оргкомітети I та II турів рекомендується брати за основу Положення про Організаційний комітет з проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу "Кращий державний службовець" (Додаток 1).
10. Оргкомітети здійснюють свою роботу шляхом проведення засідань протягом відповідних турів Конкурсу згідно із затвердженим планом роботи. При розробці плану роботи рекомендується брати за основу Календарний план проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу "Кращий державний службовець" (Додаток 2).
11. До складу оргкомітетів рекомендується включати представників центральних та місцевих органів виконавчої влади та інших державних органів, викладачів закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців галузі знань "Публічне управління та адміністрування".
До складу оргкомітетів можуть входити представники громадськості, засобів масової інформації, незалежні експерти.
12. За результатами проведення засідань відповідних оргкомітетів складаються протоколи, що підписуються головою та членами оргкомітетів.
13. Засідання оргкомітетів є правомочними, якщо у них беруть участь не менше ніж 2/3 їх членів. Усі рішення оргкомітетів вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала проста більшість присутніх на їх засіданні. У разі рівного розподілу голосів членів оргкомітету вирішальним є голос голови відповідного оргкомітету. Члени оргкомітету у разі незгоди з будь-яким рішенням мають право висловити окрему думку у письмовому вигляді, що додається до протоколу. Члени оргкомітету не мають права брати участь у Конкурсі.
14. Оргкомітети на своєму першому засіданні розподіляють обов'язки між головою, заступником голови, секретарем та членами оргкомітету.
15. Оргкомітетами вищого рівня розробляються єдині вимоги до критеріїв оцінювання, що направляються разом із завданнями оргкомітетам нижчого рівня для організації проведення Конкурсу.
16. Кожне завдання програми підвищення кваліфікації у рамках Конкурсу, виконане учасниками, оцінюється за п'ятибальною шкалою.
17. Фінансове забезпечення підвищення кваліфікації у рамках Конкурсу на усіх етапах здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів.
18. До розробки та експертної оцінки конкурсних завдань залучаються викладачі магістратур галузі знань "Публічне управління та адміністрування"; закладів післядипломної освіти, центрів перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій (далі - ЦППК) та регіональних інститутів державного управління Національної академії державного управління при Президентові України (далі - регіональні інститути НАДУ).
19. Відповідальність за організацію підвищення кваліфікації державних службовців у рамках Конкурсу несе керівник державного органу.
Організаційне забезпечення підвищення кваліфікації державних службовців у рамках Конкурсу здійснює служба управління персоналом державного органу.
Методично-консультативну допомогу державним органам з питань організації та проведення підвищення кваліфікації державних службовців у рамках I та II турів Конкурсу надають:
у м. Києві - для міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - ЦОВВ) та інших державних органів - ВЦПК;
у регіонах - для місцевих органів виконавчої влади - територіальні органи НАДС, ЦППК та регіональні інститути НАДУ, заклади післядипломної освіти.
Методично-консультативну допомогу державним органам з питань організації та проведення підвищення кваліфікації державних службовців у рамках III туру Конкурсу надає ВЦПК.
20. Матеріали з питань організації та проведення підвищення кваліфікації державних службовців у рамках Конкурсу розміщуються на офіційних веб-сайтах НАДС та ВЦПК у банері "Всеукраїнський конкурс "Кращий державний службовець", а також на веб-сайтах територіальних органів НАДС. Органи державної влади розміщують зазначені матеріали на своїх офіційних веб-сайтах.
21. Підвищення кваліфікації державних службовців у рамках I, II та III турів Конкурсу проводиться у номінаціях "Кращий керівник" і "Кращий спеціаліст" окремо серед державних службовців:
районних державних адміністрацій;
Верховної Ради АРК, Ради міністрів АРК, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (структурного підрозділу);
центральних апаратів ЦОВВ, інших державних органів (територіальних підрозділів).
22. Координація організації проведення I та II турів Конкурсу серед державних службовців районних та обласних державних адміністрацій забезпечується відповідними організаційними комітетами Секретаріат Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, районних державних адміністрацій, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Координація організації проведення I туру Конкурсу серед державних службовців ЦОВВ, інших державних органів (територіальних підрозділів) забезпечується відповідними організаційними комітетами ЦОВВ, інших державних органів.
Координація організації проведення II туру Конкурсу серед державних службовців ЦОВВ, інших державних органів (територіальних підрозділів), місцевих органів виконавчої влади забезпечується НАДС, його територіальними органами та ВЦПК.
Координація організації проведення III туру Конкурсу серед державних службовців ЦОВВ, інших державних органів (територіальних підрозділів), місцевих органів виконавчої влади забезпечується НАДС та ВЦПК.
II. Організація проведення I туру Конкурсу
1. Державним органом утворюється оргкомітет, який очолює керівник державної служби.
Персональний склад оргкомітету затверджується розпорядженням (наказом) керівника державного органу в термін протягом січня-лютого.
Оргкомітети в Апараті Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріаті Кабінету Міністрів України створюються відповідно розпорядчими актами Керівника Апарату Верховної Ради України, Глави Адміністрації Президента України та Державного секретаря Кабінету Міністрів України.
Секретаріат Верховної Ради АР Крим, Рада міністрів АР Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, районні державні адміністрації створюють оргкомітети I туру.
2. Чисельність оргкомітету I туру має складати не менше 5 - 7 осіб.
3. Оргкомітет розробляє план заходів з організації підвищення кваліфікації державних службовців у рамках I туру Конкурсу, який має містити заходи щодо організаційного, правового та матеріально-технічного забезпечення проведення Конкурсу.
План заходів розробляється щорічно у термін до 10 березня та затверджується розпорядженням (наказом) керівника відповідного державного органу.
4. Оргкомітет має право вносити пропозиції керівнику державного органу щодо уточнення видатків, передбачених на організацію підвищення кваліфікації державних службовців у рамках Конкурсу, та заходів морального і матеріального стимулювання переможців та учасників I туру Конкурсу.
5. ЦОВВ та інші державні органи, що мають підпорядковані територіальні підрозділи, забезпечують організацію проведення Конкурсу в цих підрозділах.
Обласна державна адміністрація забезпечує організацію проведення Конкурсу в структурних підрозділах.
6. За результатами I туру ЦОВВ та інші державні органи надають до ВЦПК кандидатури: 2-х переможців від центрального апарату ЦОВВ та іншого державного органу (1 - у номінації "Кращий керівник", 1 - у номінації "Кращий спеціаліст"); 2-х переможців від територіальних підрозділів ЦОВВ та інших державних органів (1 - у номінації "Кращий керівник", 1 - у номінації "Кращий спеціаліст"), які братимуть участь у II турі Конкурсу.
За результатами I туру Конкурсу місцеві органи виконавчої влади надають до оргкомітету II туру Конкурсу в АР Крим, мм. Києві, Севастополі та областях кандидатури 2-х переможців від органу влади (1 - у номінації "Кращий керівник", 1 - у номінації "Кращий спеціаліст"). Обласна державна адміністрація надає кандидатури 2-х переможців від апарату та по 2 переможці від структурних підрозділів облдержадміністрації, які братимуть участь у II турі Конкурсу серед державних службовців Секретаріату Верховної Ради АР Крим, Ради міністрів АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а також районних державних адміністрацій.
7. Для участі у I турі Конкурсу державні службовці подають до оргкомітету:
- заяву про участь у Конкурсі;
- копію особової картки державного службовця встановленого зразка;
- подання керівника структурного підрозділу, погоджене з головою профспілкової організації чи ради трудового колективу;
- інші матеріали (публікації в пресі, листи громадян, колективів з оцінкою діяльності претендента тощо).
8. Протягом березня оргкомітет розглядає подані документи претендентів на участь у Конкурсі та приймає рішення щодо їх допуску до участі у Конкурсі або надсилає їм обґрунтовану відмову.
Підставою для відмови є невідповідність претендента вимогам, оформлені неналежним чином документи претендента, передбачені Порядком, відсутність окремих з них або встановлена в них недостовірна інформація.
9. До 30 березня - місцеві органи виконавчої влади надають до територіальних органів НАДС інформацію про кількість учасників I туру Конкурсу у регіонах України.
До 30 березня - ЦОВВ, інші державні органи та територіальні органи НАДС надають до ВЦПК інформацію про кількість учасників I туру Конкурсу у центральному апараті та територіальних підрозділах ЦОВВ, інших державних органах.
10. До 15 березня ВЦПК забезпечує оргкомітети I туру завданнями I туру Конкурсу:
онлайн-тестовими завданнями в частині знання
Конституції України та законодавства про державну службу;
орієнтовним переліком видів ділових документів, рекомендованих для складання учасниками Конкурсу;
завданнями з володіння учасниками Конкурсу сучасних комп'ютерних технологій.
Оргкомітети I туру надають рекомендації до їх виконання та критерії їх оцінки, методичні матеріали, електронну бібліотеку для самоосвіти.
11. Оргкомітети I туру розробляють вимоги та критерії оцінки щодо складання учасниками Конкурсу тестових завдань, що стосуються функціональних повноважень державного органу, посадових обов'язків державного службовця з урахуванням кваліфікаційних характеристик посад, які займають учасники I туру Конкурсу.
12. Тестові завдання, що стосуються функціональних повноважень державного органу, посадових обов'язків державного службовця з урахуванням кваліфікаційних характеристик посад, які займають учасники I туру Конкурсу, виконуються учасниками Конкурсу на комп'ютері. Паперова версія виконаного завдання візується учасником Конкурсу на кожному аркуші.
13. Завдання для учасників I туру Конкурсу затверджуються на засіданнях оргкомітетів.
Відповідальність за збереження конфіденційності змісту завдань покладається на оргкомітети.
14. На виконання кожного із завдань, передбачених I туром Конкурсу, надається до 60 хвилин.
15. Оргкомітети I туру протягом квітня забезпечують проведення Конкурсу і в останній тиждень квітня на своїх засіданнях приймають рішення щодо підсумків та визначення переможців I туру Конкурсу.
Оригінали протоколів підведення підсумків, визначення переможців та виконаних учасниками Конкурсу завдань зберігаються в оргкомітеті I туру Конкурсу. Копії всіх документів переможців, передбачених
Порядком проведення Конкурсу, разом з другим примірником оригіналу протоколу, направляються до оргкомітетів II туру Конкурсу не пізніше 30 квітня у такому порядку:
- Апарат Верховної Ради України, Адміністрація Президента України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, ЦОВВ та інші державні органи - на адресу ВЦПК;
- Секретаріат Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, районні державні адміністрації, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації - на адресу територіальних органів НАДС.
16. Оргкомітети I туру розміщують інформацію щодо проведення Конкурсу на офіційних веб-сайтах, в регіональних або галузевих ЗМІ і передають інформацію щодо висвітлення у ЗМІ проведення I туру Конкурсу до 30 квітня у такому порядку:
- Апарат Верховної Ради України, Адміністрація Президента України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, ЦОВВ та інші державні органи - на адресу ВЦПК;
- Секретаріат Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, районні державні адміністрації, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації - на адресу територіальних органів НАДС.
Територіальні органи НАДС передають узагальнену інформацію до ВЦПК.
Відповідний запис робиться лише у випадку проходження державним службовцем всіх 3-х етапів I туру Конкурсу.
III. Організація проведення II туру Конкурсу
1. II тур Конкурсу проходить:
серед державних службовців Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, ЦОВВ, інших державних органів (їх територіальних підрозділів) на базі ВЦПК;
серед державних службовців місцевих органів виконавчої влади на базі ЦППК та регіональних інститутів НАДУ.
2. Оргкомітет II туру Конкурсу, що проводиться серед державних службовців Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, ЦОВВ, інших державних органів (їх територіальних підрозділів), утворюється наказом НАДС.
Очолює оргкомітет II туру Конкурсу перший заступник Голови НАДС.
Апарат Верховної Ради України, Адміністрація Президента України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, ЦОВВ, інші державні органи, працівники яких беруть участь у цьому турі Конкурсу, можуть ініціювати включення свого представника (рівень керівника департаменту (управління) до складу оргкомітету II туру.
Кількісний склад оргкомітету II туру - не менше 15 осіб.
Пропозиції до персонального складу оргкомітету II туру надсилаються на адресу НАДС до 30 березня.
3. Для проведення II туру Конкурсу утворюються територіальними органами НАДС - організаційні комітети з проведення II туру Конкурсу, які очолюють як співголови керівники територіальних органів НАДС разом з керівниками (заступниками керівника) державного органу.
Персональний склад оргкомітетів з проведення II туру Конкурсу між місцевими органами виконавчої влади затверджуються наказами територіальних органів НАДС та формується у складі не менше 11 осіб.
4. Інформація про персональний склад оргкомітетів публікується в регіональних засобах масової інформації та розміщується на офіційних веб-сайтах територіальних органів НАДС.
5. Оргкомітети II туру до кінця травня розглядають документи переможців I туру та приймають рішення про їх участь у II турі Конкурсу, або надсилають оргкомітетам I туру обґрунтовану відмову.
6. ВЦПК до 15 травня передає до оргкомітетів II туру завдання програми підвищення кваліфікації державних службовців у рамках II туру Конкурсу, а саме:
запитання для співбесіди з питань державного управління; практичні завдання та тести з питань службової етики та етикету;
теми публічних виступів з актуальних питань суспільно-політичного розвитку країни та реформування державного управління;
рекомендації до їх виконання та критерії їх оцінки.
7. Завдання для учасників II туру Конкурсу затверджуються на засіданнях оргкомітетів II туру.
Відповідальність за збереження конфіденційності змісту завдань покладається на оргкомітети II туру.
8. Оргкомітети II туру протягом червня, за тиждень до кінця місяця, забезпечують складання учасниками II туру Конкурсу зазначених завдань і в останній тиждень червня на своїх засіданнях приймають рішення щодо підсумків та визначення переможців II туру Конкурсу.
9. Оргкомітет II туру Конкурсу серед державних службовців Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, ЦОВВ та інших державних органах (їх територіальних підрозділів) визначає 4-х переможців: 2-х - серед державних службовців центральних апаратів (1 - у номінації "Кращий керівник", 1 - у номінації "Кращий спеціаліст") та 2-х - серед державних службовців територіальних підрозділів (1 - у номінації "Кращий керівник", 1 - у номінації "Кращий спеціаліст").
Оргкомітети II туру Конкурсу серед державних службовців Секретаріату Верховної Ради АР Крим, Ради міністрів АР Крим, обласних (їх структурних підрозділів), районних державних адміністрацій, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають 4-х переможців: 2-х - серед державних службовців апаратів Секретаріату Верховної Ради АР Крим, Ради міністрів АР Крим, обласних державних адміністрацій (їх структурних підрозділів) (1 - у номінації "Кращий керівник", 1 - у номінації "Кращий спеціаліст") та 2-х - серед державних службовців районних державних адміністрацій (1 - у номінації "Кращий керівник", 1 - у номінації "Кращий спеціаліст").
Оригінали протоколів та виконаних завдань учасниками II туру Конкурсу зберігаються в оргкомітеті II туру Конкурсу.
10. Оргкомітети II туру в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі надсилають до 10 липня на адресу ВЦПК копії документів переможців, передбачених
Порядком проведення Конкурсу, другі примірники оригіналу протоколу з підведення підсумків та визначення переможців.
................Перейти до повного тексту