1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
23 квітня 2024 року № 47
Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 23 березня 2022 року № 60
Відповідно до статей 7, 15, 44, 55, 56 Закону України "Про Національний банк України", статті 18 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", статті 11 Закону України "Про валюту і валютні операції", статей 1, 4, 5 Закону України "Про санкції", Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні"", з метою визначення додаткових особливостей виконання окремих вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) протягом дії воєнного стану Правління Національного банку України постановляє:
1. Унести до постанови Правління Національного банку України від 23 березня 2022 року № 60 "Про особливості виконання окремих вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) протягом дії воєнного стану" (зі змінами) такі зміни:
1) заголовок викласти в такій редакції:
"Про особливості виконання окремих вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) протягом дії воєнного стану ";
2) в абзаці першому підпункту 1 пункту 2 слова "восьмої", "дев’ятої" замінити відповідно словами "дев’ятої", "десятої";
3) у пункті 6:
підпункт 1 доповнити новим абзацом такого змісту:
"СПФМ документально підтверджує факт встановлення/неможливості встановлення контакту з клієнтом з метою здійснення актуалізації даних про клієнта;";
у підпункті 2 слова "з використанням" замінити словами ", включаючи використання";
4) пункти 7-12-9 замінити двадцятьма вісьма новими пунктами 7-12-22 такого змісту:
"7. СПФМ під час надання банківських або інших фінансових послуг/встановлення ділових відносин мають право прийняти від фізичної особи ідентифікаційний документ, строк дії якого закінчився не більше ніж за 30 днів до 24 лютого 2022 року та після 24 лютого 2022 року, а також до якого не вклеєно фотокартку особи в разі досягнення нею 25- чи 45-річного віку, строк вклеювання до якого настав не більше ніж за 30 днів до 24 лютого 2022 року та після 24 лютого 2022 року, та якщо у фізичної особи немає іншого документа, що посвідчує особу.
8. СПФМ мають забезпечити актуалізацію раніше отриманих даних про клієнта в частині ідентифікаційних документів клієнта, зазначених у пункті 7 цієї постанови, строк дії яких закінчився або до яких своєчасно не вклеєна фотокартка, у порядку, визначеному в Положенні № 65 та Положенні № 107, та з урахуванням пункту 6 цієї постанови.
9. Банки України під час відеоверифікації можуть отримувати від фізичної особи пенсійне посвідчення як додатковий документ, визначений у підпункті 2 пункту 12 додатка 3 до Положення № 65 .
10. Національний банк України на період дії воєнного стану здійснює безвиїзний нагляд, виїзні перевірки у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), дотримання вимог нормативно-правових актів Національного банку України, що визначають особливості функціонування банківської системи України в разі введення воєнного стану в частині здійснення валютних операцій та виконання окремих вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу, відповідно до Положення про порядок організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 червня 2020 року № 90 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 04 квітня 2024 року № 37) (далі - Положення № 90), з урахуванням особливостей, визначених цією постановою.
11. Абзац другий пункту 34 розділу II та пункти 100-104 розділу V Положення № 90 не застосовуються до суб’єкта, зазначеного в пункті 1 розділу I Положення № 90 (далі - Суб’єкт), та Національного банку України.
12. Особою, уповноваженою представляти інтереси Суб’єкта на час проведення його виїзної перевірки, для цілей цієї постанови вважається керівник Суб’єкта або в разі його відсутності особа, уповноважена керівником Суб’єкта або відповідним органом управління Суб’єкта представляти інтереси Суб’єкта на час проведення виїзної перевірки.
12-1. Керівник Суб’єкта з метою створення умов для проведення виїзної перевірки в разі своєї тимчасової відсутності/неможливості виконувати свої обов’язки зобов’язаний призначити посадову особу, яка виконуватиме обов’язки керівника Суб’єкта на період тимчасової відсутності керівника Суб’єкта, та/або призначити особу, уповноважену представляти інтереси Суб’єкта на час проведення виїзної перевірки.
12-2. Адреса місцезнаходження Суб’єкта, що є банком, для цілей цієї постанови визначається згідно з даними:
1) Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) у частині юридичної адреси такого Суб’єкта;
2) розміщеними на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України в частині адреси відокремлених структурних підрозділів такого Суб’єкта;
3) наданими таким Суб’єктом Національному банку України (включаючи дані у відповідь на надіслане такому Суб’єкту повідомлення про проведення планової виїзної перевірки або на запит Національного банку України), якщо вони надані не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виїзної перевірки.
12-3. Адреса місцезнаходження Суб’єкта (крім банків) для цілей цієї постанови визначається згідно з даними:
1) ЄДР;
2) наданими таким Суб’єктом Національному банку України (включаючи дані у відповідь на надіслане такому Суб’єкту повідомлення про проведення планової виїзної перевірки або на запит Національного банку України), якщо вони надані не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виїзної перевірки.
Члени інспекційної групи керуються інформацією з ЄДР під час визначення наявності (відсутності) такого Суб’єкта за місцезнаходженням, якщо такий Суб’єкт змінив місцезнаходження і не надіслав повідомлення Національному банку України про таку зміну.
12-4. Національний банк України має право надіслати Суб’єкту письмовий запит щодо визначення адреси місцезнаходження Суб’єкта, яка використовуватиметься для проведення виїзної перевірки.
12-5. Суб’єкт зобов’язаний подати Національному банку України документи/копії документів, засвідчені в порядку, установленому законодавством України, які підтверджують право володіння або користування приміщенням за адресою місцезнаходження Суб’єкта, якщо адреса місцезнаходження такого Суб’єкта, яка використовуватиметься для проведення виїзної перевірки, визначається згідно з даними, наданими таким Суб’єктом Національному банку України.
12-6. Особа, уповноважена представляти інтереси Суб’єкта на час проведення виїзної перевірки, зобов’язана прибути за адресою місцезнаходження Суб’єкта протягом першого дня виїзної перевірки.
12-7. Керівник або заступник керівника інспекційної групи складає акт про відмову в проведенні виїзної перевірки (далі - акт про відмову) у разі відмови Суб’єкта в проведенні виїзної перевірки Національним банком України в разі настання одного, кількох або всіх випадків:
1) недопуск членів інспекційної групи до здійснення виїзної перевірки за адресою місцезнаходження Суб’єкта;
2) ненадання Суб’єктом документів, інформації з питань, які підлягають виїзній перевірці, що унеможливлює проведення виїзної перевірки;
3) відмова в доступі до приміщень за адресою місцезнаходження Суб’єкта, а також приміщень, що використовуються з метою надання послуг/ведення діяльності Суб’єкта;
4) відсутність за адресою місцезнаходження Суб’єкта протягом першого дня виїзної перевірки особи, уповноваженої представляти інтереси Суб’єкта на час проведення виїзної перевірки;
5) інші випадки, що свідчать про відмову в проведенні виїзної перевірки.
12-8. Акт про відмову складається під час виїзної перевірки в паперовій формі не менше ніж у двох примірниках або у формі електронного документа та підписується керівником, заступником керівника інспекційної групи (одним із них у разі тимчасової відсутності іншого), членами інспекційної групи.
12-9. В акті про відмову зазначаються:
1) дата його складання;
2) місце його складання;
3) час його складання;
4) його реєстраційний номер;
5) дата і номер наказу про проведення виїзної перевірки;
6) вид виїзної перевірки (планова чи позапланова);
7) період, що підлягав виїзній перевірці;
8) строк проведення виїзної перевірки;
9) організаційно-правова форма Суб’єкта;
10) найменування Суб’єкта;
11) ідентифікаційний код Суб’єкта;
12) адреса місцезнаходження Суб’єкта;
13) дата та час прибуття інспекційної групи за адресою місцезнаходження Суб’єкта;
14) факт вручення/невручення за адресою місцезнаходження Суб’єкта копії наказу про проведення виїзної перевірки в паперовій формі (у визначених у підпункті 2 пункту 16 та підпункті 3 пункту 23 розділу II Положення № 90 випадках);
15) факт надсилання/отримання (доставки) наказу про проведення виїзної перевірки у формі електронного документа/копії наказу про проведення виїзної перевірки в паперовій формі (у визначених в абзаці першому пункту 15, підпункті 1 пункту 16 та підпунктах 1 та 2 пункту 23 розділу II Положення № 90 випадках);
16) прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), посада особи, уповноваженої представляти інтереси Суб’єкта на час проведення виїзної перевірки, якій за адресою місцезнаходження Суб’єкта вручено копію наказу про проведення виїзної перевірки (у визначених у підпункті 2 пункту 16 та підпункті 3 пункту 23 розділу II Положення № 90 випадках);

................
Перейти до повного тексту