1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


ГОЛОВНЕ АРХІВНЕ УПРАВЛІННЯ ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О Л О Ж Е Н Н Я
N 47 від 16.10.96
м.Київ
Затверджено
наказом Головного архівного
управління при Кабінеті
Міністрів України
від 16 жовтня 1996 р. N 47
Типове положення про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного підприємства, установи і організації
1. Відповідно до Закону України "Про Національний архівний фонд і архівні установи" державні органи, органи місцевого самоврядування, державні підприємства, установи і організації (далі - організації) створюють архівні підрозділи для тимчасового зберігання архівних документів, використання їх у службових, виробничих, наукових та інших цілях, а також для захисту законних прав та інтересів громадян.
2. Архівний підрозділ є самостійною структурною частиною організації або входить до складу служби документаційного забезпечення управління організації (управління справами, загального відділу, канцелярії тощо).
3. У своїй діяльності архівний підрозділ керується Конституцією і законами України, Конституційним Договором між Верховною Радою України та Президентом України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими нормативними актами. З питань організації та методики ведення архівної справи архівний підрозділ керується правилами, інструкціями і рекомендаціями Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів (Головархіву) України.
4. Архівний підрозділ працює відповідно до річного плану, який затверджується керівником організації і звітується перед ним про проведену роботу.
5. Коло обов'язків працівників архівного підрозділу визначається посадовими інструкціями, які затверджуються керівником організації.
6. Основними завданнями архівного підрозділу є:
1) прийняття від структурних підрозділів організації та зберігання архівних документів на різних видах носіїв інформації;
2) контроль разом зі службою документаційного забезпечення управління стану зберігання та правильності оформлення документів у структурних підрозділах організації;
3) участь у складанні зведеної номенклатури справ організації, перевірка відповідності формування документів у справи затвердженій номенклатурі;
4) подання на державну реєстрацію документів Національного архівного фонду, ведення їх державного обліку та подання відомостей про їх кількість за встановленою формою відповідній державній архівній установі;
5) проведення попередньої експертизи цінності документів, що знаходяться на зберіганні, складання та подання на розгляд експертної комісії організації описів документів Національного архівного фонду, справ з особового складу організації та актів про виділення до знищення документів, які не віднесені до складу Національного архівного фонду;
6) створення та вдосконалення довідкового апарату до архівних документів;
7) організація використання документів, видача у встановленому порядку архівних довідок, копій, витягів юридичним особам і громадянам;
8) підготовка і передача документів Національного архівного фонду до відповідної державної архівної установи;
9) участь у заходах по підвищенню фахової кваліфікації працівників організації, які відповідають за роботу з документами.
7. Для виконання покладених на архівний підрозділ завдань йому видається право:
1) вимагати від структурних підрозділів організації передачі на зберігання документів, оформлених згідно з чинними державними стандартами і правилами;
2) повертати структурним підрозділам на доопрацювання документи, оформлені з порушенням встановлених вимог;
3) давати структурним підрозділам організації рекомендації з питань, що входять до компетенції архівного підрозділу;
4) запитувати від структурних підрозділів організації відомості, необхідні для роботи;

................
Перейти до повного тексту