1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
N 45 від 24.01.2001
м.Київ
Про затвердження Правил етики посередника (незалежного посередника)
З метою забезпечення саморегуляції професійної поведінки посередників під час проведення примирних процедур по вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів), яка передбачає врахування складного співвідношення різнопланових обов'язків посередників у сприянні встановлення взаємодії між сторонами колективних трудових спорів (конфліктів), участі у виробленні примирними комісіями взаємоприйнятних рішень, що оптимально відповідає статусу примирних комісій і статусу посередників,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила етики посередника (незалежного посередника) (додаються).
2. Заступнику голови Національної служби посередництва і примирення Климову В.В. забезпечити вивчення посередниками Правил етики посередника (незалежного посередника) під час проведення підготовки та підвищення кваліфікації посередників.
3. Керівникам структурних підрозділів Національної служби посередництва і примирення забезпечити здійснення контролю за дотриманням посередниками затверджених пунктом 1 цього наказу Правил етики посередника (незалежного посередника) під час проведення примирних процедур по вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів).
Голова Національної служби посередництва і примирення В.М.Руденко
Затверджено
наказом Національної служби
посередництва і примирення
від 24 січня 2001 року N 45
Правила етики посередника (незалежного посередника)
Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" визначена важлива соціальна функція посередника - сприяння встановленню взаємодії між сторонами колективного трудового спору (конфлікту), проведенню переговорів між ними, участь у виробленні примирною комісією взаємоприйнятного рішення.
Посередник при здійсненні своїх повноважень виступає носієм обов'язків по відношенню до сторін колективного трудового спору (конфлікту) та суспільства в цілому.
Надзвичайна важливість функціонального навантаження примирних комісій вимагає від посередників слідування високим етичним стандартам поведінки; водночас специфіка, комплексний характер обов'язків, що лежать на примирних комісіях, рішення яких мають для сторін обов'язкову силу і виконуються в порядку і строки, які встановлені цим рішенням, обумовлюють необхідність збалансування інтересів сторін колективного трудового спору (конфлікту) з інтересами суспільства в цілому, дотриманням принципів законності і верховенства права.
Успішне досягнення мети саморегуляції професійної поведінки посередників на такому високому рівні, який передбачає врахування складного співвідношення різнопланових обов'язків посередника, їх пріоритетів та конкретного втілення в ситуаціях, коли такі обов'язки вступають в суперечність один з одним, а також відшукання шляху їх реалізації, що оптимально відповідає покликанню і статусу примирних комісій, диктує необхідність встановлення правил професійної етики посередників, які мають стати путівником посередника в обранні належних варіантів професійної поведінки.
Виходячи з наведених міркувань, були вироблені ці Правила з метою уніфікованого закріплення традицій і досвіду українських примирних комісій в сфері тлумачення норм етики посередників.
Стаття 1. Співвідношення Правил етики посередника (незалежного посередника) і чинних законодавчих та нормативно-правових актів про посередників
Норми цих Правил не відміняють і не замінюють положень чинних законодавчих та нормативно-правових актів про примирні комісії і посередників, а доповнюють і конкретизують їх.
Стаття 2. Дія Правил етики посередника (незалежного посередника) за предметом, колом осіб та в часі
(1) Дія цих Правил поширюється на всі види професійної діяльності посередника і в частині, визначеній Правилами, - на іншу його діяльність (дії), котра може вступити в суперечність з професійними обов'язками посередника або підірвати престиж професії посередника.
(2) Дія цих Правил поширюється на посередників (незалежних посередників) у частині, яка застосована до їх діяльності.
(3) Дія цих Правил поширюється на відносини, що виникли після їх прийняття.
Стаття 3. Тлумачення Правил етики посередника (незалежного посередника)
Право офіційного тлумачення цих Правил належить виключно Національній службі посередництва і примирення.
Стаття 4. Незалежність посередника
(1) Специфіка цілей і завдань примирної комісії вимагає як необхідної умови належного здійснення діяльності посередника максимальної незалежності посередника у виконанні своїх професійних прав і обов'язків, що передбачає його свободу від будь-якого зовнішнього впливу, тиску чи втручання в його діяльність, зокрема з боку сторін колективного трудового спору (конфлікту), державних органів, а також від впливу своїх особистих інтересів.
(2) З метою дотримання цього принципу в своїй професійній діяльності посередник зобов'язаний протистояти будь-яким спробам посягання на його незалежність, бути мужнім і принциповим у виконанні своїх професійних обов'язків, відстоюванні професійних прав та їх ефективному використанні в інтересах дотримання законності у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів).
(3) Посередник зобов'язаний не допускати в своїй професійній діяльності компромісів, що применшували б його незалежність, з метою догодити сторонам колективного трудового спору (конфлікту), державним і громадським органам, третім особам, якщо такі компроміси розходяться з нормами чинного законодавства і перешкоджають належному вирішенню колективного трудового спору (конфлікту).
(5) Посередник не повинен при виконанні обов'язків незалежного посередника керуватися вказівками інших осіб стосовно змісту, форм, методів, послідовності і часу здійснення його професійних прав і обов'язків, якщо вони суперечать його власній уяві про оптимальний варіант вирішення колективного трудового спору (конфлікту).
Стаття 5. Дотримання законності
(1) У своїй професійній діяльності посередник зобов'язаний дотримуватися чинного законодавства України, сприяти утвердженню та практичній реалізації принципів верховенства права та законності, вживати всі свої знання і професійну майстерність для належного вирішення колективного трудового спору (конфлікту).
(2) Посередник не має права в своїй професійній діяльності вдаватися до засобів та методів, які суперечать чинному законодавству або цим Правилам.
Стаття 6. Конфіденційність
(1) Дотримання принципу конфіденційності є необхідною і важливою передумовою діяльності посередника, без яких є неможливим прийняття рішення примирної комісії. Тому збереження конфіденційності будь-якої інформації, отриманої посередником від сторін колективного трудового спору (конфлікту) під час роботи примирної комісії, є правом посередника у відносинах із сторонами колективного трудового спору (конфлікту) та обов'язком щодо сторін, кого ця інформація стосується.
(2) Дія принципу конфіденційності не обмежена в часі.
(3) Конфіденційність певної інформації, що охороняється правилами цієї статті, може бути відмінена тільки стороною колективного трудового спору (конфлікту), зацікавленою в її дотриманні, в письмовій або іншій зафіксованій формі.
(4) За всіх інших обставин при визначенні обсягу відомостей, на котрі поширюється обов'язок збереження конфіденційності, посередник повинен виходити з норм цих Правил.
(5) Посередник зобов'язаний забезпечити такі умови зберігання документів, переданих йому сторонами колективного трудового спору (конфлікту), та інших матеріалів, що знаходяться в його розпорядженні і містять конфіденційну інформацію, котрі розумно виключають доступ до них сторонніх осіб.
Стаття 7. Компетентність та добросовісність
(1) Зважаючи на суспільну значущість і складність професійних обов'язків посередника, від нього вимагається високий рівень професійної підготовки, фундаментальне знання чинного законодавства, практики його застосування, опанування тактики, методів і прийомів діяльності посередника.
(2) Посередник зобов'язаний надавати правову та консультативну допомогу сторонам колективного трудового спору (конфлікту) компетентно і добросовісно, що передбачає знання відповідних норм права, наявність необхідного досвіду їх застосування, досконалість в урахуванні всіх обставин, що стосуються вирішення конкретного колективного трудового спору (конфлікту) і можливих правових наслідків виконання рішення примирної комісії.
(3) Посередник зобов'язаний незалежно від своєї основної спеціальності підтримувати на належному рівні знання у питаннях вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
(4) Посередник має постійно працювати над вдосконаленням своїх знань і професійної майстерності, володіти достатньою інформацією про зміни у чинному законодавстві.
Стаття 8. Чесність і порядність
Посередник повинен як у своїй професійній діяльності, так і в приватному житті бути чесним і порядним, поважати права, законні інтереси, честь, гідність, репутацію та почуття осіб, з якими він спілкується в процесі вирішення колективного трудового спору (конфлікту).
Стаття 9. Повага до професії посередника
(1) Всією своєю діяльністю посередник повинен стверджувати повагу до професії посередника, її сутності і громадського призначення, сприяти зберіганню та підвищенню її престижу.
(2) Цей принцип повинен дотримуватись у всіх сферах діяльності посередника: професійній, громадській, публіцистичній та ін.
(3) Посередник зобов'язаний виконувати рішення Національної служби посередництва і примирення, прийняті в межах її компетенції, що не виключає можливості критики останніх та внесення пропозицій до них.
Стаття 10. Культура поведінки
Посередник повинен як у своїй професійній діяльності, так і в приватному житті, дбаючи про престиж звання посередника, забезпечувати високий рівень культури поведінки, поводити себе гідно, стримано, тактовно, зберігати самоконтроль і витримку, при здійсненні своєї професійної діяльності мати пристойний зовнішній вигляд.
Стаття 11. Інформування, що забезпечує вільний вибір сторонами колективного трудового спору (конфлікту) посередника
До підписання угоди про участь в роботі примирної комісії посередник має повідомити сторонам колективного трудового спору (конфлікту), в яких галузях права та економіки він спеціалізується, а на прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) - також відомості про стаж роботи посередником, наявність досвіду у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) та обставини, що можуть вплинути на можливе виникнення конфлікту інтересів.

................
Перейти до повного тексту