1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
28.01.2008 N 45
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 225 від 22.03.2010 )
Про затвердження Примірного положення про приймальну комісію вищого навчального закладу
З метою забезпечення єдиних вимог щодо організації прийому до вищих навчальних закладів України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України, що додається.
2. Керівникам вищих навчальних закладів України, незалежно від їх підпорядкування та форм власності, у місячний термін розробити Положення про приймальну комісію вищого навчального закладу.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 15.02.2006 р. N 101 "Про затвердження Примірного положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України".
Адміністративно-господарському департаменту (Ханюк В.А.) в установленому порядку зробити відмітку в архівних справах.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника міністра Шинкарука В.Д.
Міністр І.О.Вакарчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
28.01.2008 N 45
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про приймальну комісію вищого навчального закладу України
Загальні положення
1. Приймальна комісія вищого навчального закладу (далі - приймальна комісія) створюється для організації і проведення прийому студентів на навчання, в тому числі для відбору на навчання за рахунок коштів державного бюджету України. Термін повноважень приймальної комісії становить один рік.
Приймальна комісія працює в умовах гласності відповідно до Положення про приймальну комісію та річного плану, які затверджуються керівником вищого навчального закладу.
2. Положення про приймальну комісію повинно передбачати кількісний склад, необхідний для прийняття рішення. Рішення приймальної комісії оформлюється протоколом, який підписується головою і відповідальним секретарем приймальної комісії.
3. Склад приймальної комісії вищого навчального закладу затверджується наказом його керівника, який є головою комісії.
Голова приймальної комісії несе персональну відповідальність за виконання покладених на приймальну комісію завдань і здійснення нею своїх функцій, встановлює ступінь відповідальності керівників її функціональних підрозділів, вирішує всі питання, пов'язані з прийомом до вищого навчального закладу.
До складу приймальної комісії входять:
- заступник голови приймальної комісії;
- відповідальний секретар приймальної комісії;
- заступники відповідального секретаря приймальної комісії за формами навчання студентів;
- члени приймальної комісії.
Заступником голови приймальної комісії є проректор (заступник директора) з навчальної роботи.
Відповідальний секретар приймальної комісії та його заступники призначаються головою приймальної комісії з числа провідних науково-педагогічних (педагогічних) працівників вищого навчального закладу.
Членами приймальної комісії є декани (заступники деканів) факультетів, завідувачі відділень, голови предметних (циклових) комісій, а також можуть призначатись провідні науково-педагогічні (педагогічні) працівники. Кількість членів встановлюється виходячи із потреби.
До складу приймальної комісії можуть бути включені представники місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, підприємств, установ і організацій, для яких ведеться підготовка фахівців.
4. Для забезпечення діяльності приймальної комісії наказом керівника вищого навчального закладу створюються функціональні підрозділи та призначаються їх голови. Функціональними підрозділами приймальної комісії є:
- відбіркова комісія (відбіркові комісії);
- предметні екзаменаційні комісії;
- комісії для проведення співбесід;
- фахові атестаційні комісії;
- апеляційна комісія;
До роботи у складі функціональних підрозділів приймальної комісії залучаються найбільш досвідчені, кваліфіковані і сумлінні науково-педагогічні (педагогічні) працівники даного вищого навчального закладу.
Відбіркова комісія створюється для прийому документів, оформлення особових справ вступників і проведення консультацій з питань вибору майбутньої професії. За умови великих обсягів прийому на навчання на факультетах (відділеннях) і в територіально відокремлених структурних підрозділах вищого навчального закладу (філіях, інститутах, факультетах) можуть створюватись декілька відбіркових комісій, які працюють під керівництвом приймальної комісії вищого навчального закладу. При необхідності можуть створюватися виїзні відбіркові комісії, порядок роботи яких встановлюється приймальною комісією вищого навчального закладу.
До складу відбіркових комісій входять декан факультету (директор філії, завідувач відділення) - голова, секретар відбіркової комісії, а також можуть бути включені науково-педагогічні (педагогічні) працівники, кількість яких встановлюється виходячи із потреби.
Предметні екзаменаційні комісії та комісії по проведенню співбесіди створюються у випадках, передбачених чинними Умовами прийому до вищих навчальних закладів України (далі умовами прийому) для проведення конкурсних вступних випробувань при вступі на навчання за освітньо-професійними програмами підготовки молодшого спеціаліста та бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань). Допускається включати до складу цих комісій викладачів інших навчальних закладів і працівників науково-дослідних установ за рекомендаціями керівництва за місцем їх основної роботи.
Прохідний бал - сума балів, набраних вступником під час складання усіх вступних випробувань, яка надає приймальній комісії право зарахувати його на конкурсній основі на навчання до вищого навчального закладу за напрямом підготовки (спеціальністю) на місця, що залишилися після цільового та позаконкурсного прийому, прийому за результатами співбесіди та інш.
Прохідний бал визначається приймальною комісією вищого навчального закладу після складання усіх вступних випробувань усіма вступниками на напрям підготовки (спеціальність) на підставі рейтингу сум балів, набраних вступниками, які одержали позитивні оцінки на вступних випробуваннях.
Фахові атестаційні комісії створюються для проведення конкурсних фахових вступних випробувань для вступу на навчання на базі раніш здобутих освітньо-кваліфікаційних рівнів.
Апеляційна комісія створюється для вирішення спірних питань і розгляду апеляцій абітурієнтів. Головою апеляційної комісії призначається один з проректорів (заступників директора) вищого навчального закладу. Склад апеляційної комісії формується з числа кращих вчителів системи загальної середньої освіти регіону, які не є членами предметної комісії даного вищого навчального закладу, за рекомендаціями Міністерства освіти Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. Порядок роботи апеляційної комісії визначається окремим положенням, яке затверджується головою Приймальної комісії. Оплату праці членів апеляційної комісії, за винятком тих, які входять до неї згідно з посадовими обов'язками, проводити за нормами погодинної оплати праці за фактично відпрацьований час відповідно до затверджених нормативно-правових актів.
5. До роботи в приймальній комісії та в її функціональних підрозділах не дозволяється залучати осіб, діти яких вступають до цього вищого навчального закладу у поточному році.
6. Список працівників, які допускаються до роботи для забезпечення діяльності приймальної комісії та її функціональних підрозділів затверджується наказом керівника з числа науково-педагогічних (педагогічних) і науково-технічних працівників та навчально-допоміжного персоналу вищого навчального закладу.
7. Наказ про затвердження складу приймальної комісії видається керівником вищого навчального закладу не пізніше грудня поточного навчального року, а відбіркових, екзаменаційних, атестаційних, апеляційної комісій - за два місяці до початку прийому документів.
8. Склад функціональних підрозділів приймальної комісії, за винятком осіб, які входять до них згідно з посадовими обов'язками, доцільно щорічно поновлювати не менш як на третину.
Основні завдання та обов'язки приймальної комісії
9. Приймальна комісія визначає на своєму засіданні та вносить до Правил прийому у поточному році:
9.1. Строки прийому заяв і сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти, проведення вступних випробувань у випадках передбачених чинними умовами прийому, зарахування за формами навчання та джерелами фінансування.
9.2. Предмет, що є профілюючим при вступі на певний напрям підготовки (спеціальність), з якого подається Сертифікат Українського центру оцінювання якості освіти та/або проводиться вступне випробування.
9.3. Порядок проведення конкурсу щодо зарахування на навчання за освітньо-професійними програмами підготовки молодшого спеціаліста та бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань) на місця, що фінансуються з коштів державного бюджету.
9.4. Порядок організації прийому на навчання за освітньо-професійними програмами спеціалістів та магістрів.
9.5. Порядок зарахування на місця, що фінансуються за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб.
9.6. Перелік посад, характер роботи на яких відповідає профілю спеціальностей, за якими здійснюється підготовка у вищому навчальному закладі, якщо правила прийому передбачають переваги особам, які мають стаж роботи за фахом.
9.7. Кількість місць, що виділяються для зарахування слухачів системи довузівської підготовки за результатами підсумкової атестації знань (за умови її проведення приймальною комісією за вимогами вступних випробувань) та місць, що відведено згідно з планами цільової підготовки.
9.8. Порядок організації прийому в територіальних структурних підрозділах вищого навчального закладу (філіях, інститутах, факультетах).
9.9. Перелік сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти (вступних випробувань), які подаються для участі у конкурсі щодо вступу на навчання.
9.10. Порядок надання рекомендацій щодо зарахування (в якості оцінок вступних випробувань) результатів участі в олімпіадах, турнірах, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт, оцінок, одержаних на випускних екзаменах системи довузівської підготовки та під час проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) системи загальної середньої освіти у разі її проведення приймальною комісією вищого навчального закладу.
9.11. Порядок зарахування осіб, які за сертифікатами Українського центру оцінювання якості освіти (результатами вступних випробувань) набрали однакову кількість балів, а також осіб, котрі вступають на навчання без відриву від виробництва.
9.12. Порядок участі в конкурсі осіб, які складали вступні випробування в іншому вищому навчальному закладі.
9.13. Порядок подання вступниками апеляції та їх розгляду.
10. Приймальна комісія:
10.1. Забезпечує інформацією вступників, їх батьків та громадськість з усіх питань вступу до вищого навчального закладу.
10.2. Організовує прийом заяв, сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти та документів, приймає рішення про допуск вступників до участі у конкурсі (до участі у вступних випробуваннях) та поза конкурсного зарахування (згідно з Правилами прийому до вищого навчального закладу), визначає умови їх зарахування (за результатами участі в конкурсі, поза конкурсом, за результатами співбесіди тощо).
10.3. При необхідності організовує попередній відбірковий творчий конкурс робіт осіб, які вступають на напрями підготовки (спеціальності) мистецтва, журналістики, архітектури тощо і за його результатами приймає рішення про допуск учасників до участі у конкурсі.
10.4. Координує діяльність усіх підрозділів вищого навчального закладу щодо підготовки до конкурсного відбору.
10.5. Організовує і проводить консультації абітурієнтів з питань вступу на навчання та консультації з питань вибору спеціальності, яка б найбільш відповідала здібностям, нахилам і підготовці абітурієнта.
10.6. Здійснює контроль за роботою відбіркових, предметних екзаменаційних та фахових атестаційних комісій, апеляційної комісії, розглядає і затверджує їх рішення та звіти.
10.7. Забезпечує та контролює діяльність технічних, інформаційних і побутових служб щодо створення умов для формування контингенту студентів.
10.8. Приймає рішення про зарахування до складу студентів з урахуванням форми навчання і джерел фінансування.

................
Перейти до повного тексту