- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР З НАДАННЯ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
НАКАЗ
Про затвердження Типових положень про структурні підрозділи регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій, Луганській та Харківській областях
Відповідно до підпункту 7 пункту 17 Положення про Координаційний центр з надання правової допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 червня 2012 року
№ 504 "Про утворення Координаційного центру з надання правової допомоги та ліквідацію Центру правової реформи і законопроектних робіт при Міністерстві юстиції", та наказу Координаційного центру з надання правової допомоги від 22 лютого 2019 року № 28 "Про затвердження типової структури регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
Типове положення про відділ організації надання безоплатної вторинної правової допомоги регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях згідно з додатком 1;
Типове положення про відділ забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів у Запорізькій (Харківській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях згідно з додатком 2;
Типове положення про відділ забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів у Донецькій (Луганській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях згідно з додатком 3;
Типове положення про відділ комунікацій та правопросвітництва в Запорізькій (Харківській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях згідно з додатком 4;
Типове положення про відділ комунікацій та правопросвітництва в Донецькій (Луганській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях згідно з додатком 5;
Типове положення про відділ фінансів, бухгалтерського обліку та звітності регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях згідно з додатком 6;
Типове положення про відділ організаційної роботи, юридичного забезпечення та розвитку інфраструктури регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях згідно з додатком 7;
Типове положення про відділ контрактно-договірної роботи регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях згідно з додатком 8.
3. Керівникам регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій, Луганській та Харківській областях під час розроблення та затвердження положень про структурні підрозділи регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги керуватись цими Типовими положеннями.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Додаток 1
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
26.03.2019 № 37
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про відділ організації надання безоплатної вторинної правової допомоги регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях
1. Відділ організації надання безоплатної вторинної правової допомоги регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі - Відділ) є самостійним структурним підрозділом регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях (далі - регіональний центр).
2. Відділ у своїй роботі підпорядковується, є підзвітним та підконтрольним директору або першому заступнику чи заступнику директора регіонального центру відповідно до розподілу обов'язків.
Діяльність Відділу спрямовується і координується управлінням забезпечення доступу до правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги (далі - Координаційний центр).
3. Відділ очолює начальник Відділу, якого призначає на посаду відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, та звільняє з посади директор регіонального центру за погодженням з Координаційним центром.
Начальник Відділу може мати заступника, якого призначає на посаду відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, та звільняє з посади директор регіонального центру за погодженням з Координаційним центром.
Інші працівники Відділу призначаються на посади відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, і звільняються з посад директором регіонального центру.
4. У своїй діяльності Відділ керується
Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням, наказами Координаційного центру та регіонального центру.
5. Основними завданнями Відділу є:
1) організація надання безоплатної вторинної правової допомоги суб'єктам права на неї, визначеним у пунктах 3-7 частини першої та частиною другою статті
14 Закону України
"Про безоплатну правову допомогу" (далі - Закон);
2) аналіз потреб у безоплатній вторинній правовій допомозі та рівня її доступності.
6. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує прийняття та реєстрацію повідомлень про затримання осіб, постанов/ухвал про залучення захисника відповідно до положень Кримінального процесуального кодексу України слідчим, прокурором, слідчим суддею чи судом для здійснення захисту за призначенням або проведення окремої процесуальної дії;
2) забезпечує розгляд звернень осіб, засуджених до покарання у вигляді позбавлення волі, тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців або обмеження волі, про надання безоплатної вторинної правової допомоги;
3) забезпечує видання доручень адвокатам для надання безоплатної вторинної правової допомоги суб'єктам відповідного права, визначеним у пунктах 3-7 частини першої та частиною другою статті
14 Закону, та у разі необхідності - скасування таких доручень в установленому порядку;
4) забезпечує спрямування, координацію та контроль діяльності відділу організації надання безоплатної вторинної правової допомоги та роботи з її надавачами місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі - місцеві центри) - з питань організації надання безоплатної правової допомоги;
5) залучає у встановленому порядку перекладача (сурдоперекладача) для забезпечення надання безоплатної вторинної правової допомоги суб'єктам відповідного права, визначеним у пунктах 3-7 частини першої та частиною другою статті 14 Закону, у разі, коли зазначені суб'єкти не володіють державною мовою та/або є глухими, німими або глухонімими;
6) за результатами аналізу рівня доступності безоплатної вторинної правової допомоги, скарг на адвокатів та даних щодо відмов адвокатів від прийняття доручень для надання безоплатної вторинної правової допомоги подає відділу забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів регіонального центру у Донецькій (Луганській), Запорізькій (Харківській) області регіонального центру пропозиції щодо укладення, припинення дії контрактів/договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу;
7) забезпечує підготовку проектів наказів про припинення надання безоплатної вторинної правової допомоги, заміну адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на підставі доручень, виданих регіональним центром;
8) в межах компетенції вносить у встановленому порядку необхідну інформацію щодо організації надання безоплатної вторинної правової допомоги до спеціального програмного забезпечення Комплексної інформаційно-аналітичної системи;
9) забезпечує реєстрацію відмов адвокатів від надання безоплатної вторинної правової допомоги за дорученням, виданим регіональним центром (прийняття доручення);
11) забезпечує проведення щоквартальних звірок відомостей із суб'єктами подання інформації, визначеними
Порядком, щодо кількості переданих та зареєстрованих повідомлень про випадки затримання осіб;
12) розглядає звернення громадян (юридичних осіб), запити на інформацію з питань, що належать до компетенції Відділу;
13) здійснює наповнення довідково-інформаційної платформи правових консультацій "WikiLegalAid" правовими консультаціями, удосконалює та підтримує їх в актуальному стані;
14) бере участь у підготовці звітів регіонального центру з питань, що віднесені до компетенції Відділу;
15) бере участь у підготовці довідкових, інформаційних, аналітичних, статистичних, звітних та інших матеріалів з питань, що належать до компетенції Відділу;
16) готує пропозиції до проектів планів роботи регіонального центру, регіонального плану надання безоплатної правової допомоги, а також щодо їх виконання з питань, що належать до компетенції Відділу;
17) залучає в установленому порядку працівників відповідних місцевих центрів для виконання спільних завдань та здійснення заходів з питань, що належать до компетенції Відділу;
18) подає пропозиції щодо залучення представників відповідних місцевих центрів до участі в організації та проведенні конференцій, семінарів, робочих груп, нарад та інших заходів;
19) бере участь в опрацюванні проектів нормативно-правових актів з питань безоплатної правової допомоги в межах компетенції Відділу;
20) виконує інші функції відповідно до покладених на Відділ завдань.
7. Відділ для виконання покладених на нього завдань має право:
1) отримувати від структурних підрозділів Координаційного центру, регіональних центрів та місцевих центрів документи, довідки, розрахунки, інші матеріали та інформацію, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) брати участь у нарадах, інших заходах, що проводяться регіональним та Координаційним центрами або за їх участю, з питань, що належать до компетенції Відділу;
3) надавати роз'яснення з питань, що належать до компетенції Відділу;
4) отримувати матеріально-технічне забезпечення, необхідне для належної роботи Відділу;
5) інформувати директора регіонального центру про покладення на Відділ виконання завдань, що не належать до компетенції Відділу, а також у випадках, коли відповідні структурні підрозділи або посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
6) залучати керівників структурних підрозділів регіонального центру та за їх згодою відповідних працівників для підготовки документів, розроблення і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань;
7) ініціювати проведення нарад та обговорення питань, що належать до компетенції Відділу.
8. Працівники Відділу зобов'язані:
1) запобігати порушенням вимог антикорупційного законодавства;
2) дотримуватись трудової дисципліни;
3) вчасно та якісно виконувати покладені на Відділ завдання;
4) однаково шанобливо, толерантно, з повагою ставитись до всіх осіб, які звертаються до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги для отримання допомоги або з інших питань;
5) підтримувати партнерські стосунки з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, дотримуватись принципу незалежності та конфіденційності адвокатської діяльності, не допускати втручання у професійну діяльність адвоката.
Додаток 2
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
26.03.2019 № 37
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про відділ забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів у Запорізькій (Харківській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях
1. Відділ забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів у Запорізькій (Харківській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях (далі - Відділ) є самостійним структурним підрозділом регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях (далі - регіональний центр).
2. Відділ у своїй роботі підпорядковується, є підзвітним та підконтрольним директору регіонального центру.
Діяльність Відділу спрямовується і координується управлінням забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги (далі - Координаційний центр).
3. Відділ очолює начальник Відділу, якого призначає на посаду відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, та звільняє з посади директор регіонального центру за погодженням з Координаційним центром.
Начальник Відділу може мати заступника, якого призначає на посаду відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, та звільняє з посади директор регіонального центру за погодженням з Координаційним центром.
Інші працівники Відділу призначаються на посади відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, і звільняються з посад директором регіонального центру.
4. У своїй діяльності Відділ керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням, наказами Координаційного центру та наказами регіонального центру.
5. Основними завданнями Відділу є:
1) здійснення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної правової допомоги, зокрема, з метою подальшого оцінювання у встановленому порядку якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги у Запорізькій (Харківській) області;
2) забезпечення організації підвищення кваліфікації адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, та працівників підпорядкованих регіональному центру місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі - місцеві центри), які надають безоплатну правову допомогу у Запорізькій (Харківській) області;
3) узагальнення, аналіз та поширення кращих практик адвокатської діяльності та прикладів успішного захисту у Запорізькій (Харківській) області;
4) аналіз рівня задоволеності суб'єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу якістю надання такої допомоги у Запорізькій (Харківській) області.
6. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
1) в установленому порядку здійснює моніторинг дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної правової допомоги, перевірку достовірності наданої адвокатами інформації у відповідних актах і додатках до них та анонімне анкетування суб'єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу та адвокатів, які надають таку допомогу;
2) в установленому порядку на основі аналізу звітності адвокатів готує інформацію про історії успішного захисту прав суб'єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу, приклади кращих практик адвокатської діяльності;
3) надає консультаційно-методичну допомогу адвокатам, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, щодо дотримання стандартів якості надання безоплатної правової допомоги;
4) за результатами моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної правової допомоги подає директорові регіонального центру пропозиції щодо організації підвищення кваліфікації адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу;
5) в установленому порядку забезпечує організацію та проведення регіональним центром навчальних заходів (семінарів, тренінгів тощо) з підвищення кваліфікації адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, та працівників місцевих центрів, які надають безоплатну правову допомогу;
6) в частині забезпечення якості правової допомоги спрямовує і координує діяльність таких відділів місцевих центрів:
правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги;
організації надання безоплатної вторинної правової допомоги та роботи з її надавачами;
бюро правової допомоги;
7) спрямовує і координує відділ контрактно-договірної роботи регіонального центру в частині здійснення перевірки комплектності поданих адвокатами актів надання безоплатної вторинної правової допомоги з відповідними додатками, та наявності підтверджуючих документів, правильності розрахунку розміру винагороди та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу;
8) надає місцевим центрам консультаційно-методичну допомогу з питань, пов'язаних з наданням безоплатної первинної правової допомоги у кримінальному процесі;
9) здійснює моніторинг надання працівниками місцевих центрів безоплатної первинної правової допомоги та безоплатної вторинної правової допомоги;
10) забезпечує розгляд регіональним центром скарг на якість надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги, готує проекти відповідей на скарги, проекти звернень регіонального центру до відповідної комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги;
11) забезпечує розгляд регіональним центром скарг на якість надання безоплатної правової допомоги працівниками місцевих центрів, готує проекти відповідей на скарги;
12) забезпечує взаємодію регіонального центру з органами адвокатського самоврядування відповідного регіону, зокрема з питань якості надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги, адвокатської етики та дисциплінарної відповідальності адвокатів, а також з громадськими об'єднаннями адвокатів регіону;
13) за результатами моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги подає директору регіонального центру пропозиції щодо виключення адвокатів з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу;
14) узагальнює пропозиції щодо розроблення та удосконалення стандартів якості надання безоплатної правової допомоги і подає їх управлінню забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру та директорові регіонального центру;
15) розглядає звернення громадян (юридичних осіб), запити на інформацію з питань, що належать до компетенції Відділу;
16) здійснює наповнення довідково-інформаційної платформи правових консультацій "WikiLegalAid" правовими консультаціями, удосконалює та підтримує їх в актуальному стані;
17) бере участь у підготовці звітів регіонального центру з питань, що віднесені до компетенції Відділу;
18) бере участь у підготовці довідкових, інформаційних, аналітичних, статистичних, звітних та інших матеріалів з питань, що належать до компетенції Відділу;
19) готує пропозиції до проектів планів роботи регіонального центру, регіонального плану надання безоплатної правової допомоги, а також щодо їх виконання з питань, що належать до компетенції Відділу;
20) залучає в установленому порядку працівників відповідних місцевих центрів для виконання спільних завдань та здійснення заходів з питань, що належать до компетенції Відділу;
21) подає пропозиції щодо залучення представників відповідних місцевих центрів до участі в організації та проведенні конференцій, семінарів, робочих груп, нарад та інших заходів;
22) бере участь в опрацюванні проектів нормативно-правових актів з питань безоплатної правової допомоги в межах компетенції Відділу;
23) виконує інші функції відповідно до покладених на Відділ завдань.
7. Відділ для виконання покладених на нього завдань має право:
1) отримувати від структурних підрозділів Координаційного центру, регіональних центрів та місцевих центрів документи, довідки, розрахунки, інші матеріали та інформацію, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) брати участь у нарадах, інших заходах, що проводяться регіональним та Координаційним центрами або за їх участю, з питань, що належать до компетенції Відділу;
3) надавати роз'яснення з питань, що належать до компетенції Відділу;
4) отримувати матеріально-технічне забезпечення, необхідне для належної роботи Відділу;
5) інформувати директора регіонального центру про покладення на Відділ виконання завдань, що не належать до компетенції Відділу, а також у випадках, коли відповідні структурні підрозділи або посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
6) залучати керівників структурних підрозділів регіонального центру та за їх згодою відповідних працівників для підготовки документів, розроблення і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань;
7) ініціювати проведення нарад та обговорення питань, що належать до компетенції Відділу.
8. Працівники Відділу зобов'язані:
1) запобігати порушенням вимог антикорупційного законодавства;
2) дотримуватись трудової дисципліни;
3) вчасно та якісно виконувати покладені на Відділ завдання;
4) однаково шанобливо, толерантно, з повагою ставитись до всіх осіб, які звертаються до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги для отримання допомоги або з інших питань;
5) підтримувати партнерські стосунки з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, дотримуватись принципу незалежності та конфіденційності адвокатської діяльності, не допускати втручання у професійну діяльність адвоката.
Додаток 3
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
26.03.2019 № 37
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про відділ забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів у Донецькій (Луганській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях
1. Відділ забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів у Донецькій (Луганській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях (далі - Відділ) є самостійним структурним підрозділом регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях (далі - регіональний центр).
2. Відділ у своїй роботі підпорядковується, є підзвітним та підконтрольним директору регіонального центру.
Діяльність Відділу спрямовується і координується управлінням забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги (далі - Координаційний центр).
3. Відділ очолює начальник Відділу, якого призначає на посаду відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, та звільняє з посади директор регіонального центру за погодженням з Координаційним центром.
Начальник Відділу може мати заступника, якого призначає на посаду відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, та звільняє з посади директор регіонального центру за погодженням з Координаційним центром.
Інші працівники Відділу призначаються на посади відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, і звільняються з посад директором регіонального центру.
4. У своїй діяльності Відділ керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням, наказами Координаційного центру та наказами регіонального центру.
5. Основними завданнями Відділу є:
1) здійснення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної правової допомоги, зокрема, з метою подальшого оцінювання у встановленому порядку якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій (Луганській) області;
2) забезпечення організації підвищення кваліфікації адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, та працівників підпорядкованих регіональному центру місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі - місцеві центри), які надають безоплатну правову допомогу у Донецькій (Луганській) області;
3) узагальнення, аналіз та поширення кращих практик адвокатської діяльності та прикладів успішного захисту у Донецькій (Луганській) області;
4) аналіз рівня задоволеності суб'єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу якістю надання такої допомоги у Донецькій (Луганській) області.
6. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
1) в установленому порядку здійснює моніторинг дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної правової допомоги, перевірку достовірності наданої адвокатами інформації у відповідних актах і додатках до них та анонімне анкетування суб'єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу та адвокатів, які надають таку допомогу;
2) в установленому порядку на основі аналізу звітності адвокатів готує інформацію про історії успішного захисту прав суб'єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу, приклади кращих практик адвокатської діяльності;
3) надає консультаційно-методичну допомогу адвокатам, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, щодо дотримання стандартів якості надання безоплатної правової допомоги;
4) за результатами моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної правової допомоги подає директорові регіонального центру пропозиції щодо організації підвищення кваліфікації адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу;
5) в установленому порядку забезпечує організацію та проведення регіональним центром навчальних заходів (семінарів, тренінгів тощо) з підвищення кваліфікації адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, та працівників місцевих центрів, які надають безоплатну правову допомогу;
6) в частині забезпечення якості правової допомоги спрямовує і координує діяльність таких відділів місцевих центрів:
правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги;
організації надання безоплатної вторинної правової допомоги та роботи з її надавачами;
бюро правової допомоги;
7) спрямовує і координує відділ контрактно-договірної роботи регіонального центру в частині здійснення перевірки комплектності поданих адвокатами актів надання безоплатної вторинної правової допомоги з відповідними додатками, правильності розрахунку розміру винагороди та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу;
8) надає місцевим центрам консультаційно-методичну допомогу з питань, пов'язаних з наданням безоплатної первинної правової допомоги у кримінальному процесі;
9) здійснює моніторинг надання працівниками місцевих центрів безоплатної первинної правової допомоги та безоплатної вторинної правової допомоги;
10) забезпечує розгляд регіональним центром скарг на якість надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги, готує проекти відповідей на скарги, проекти звернень регіонального центру до відповідної комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги;
11) забезпечує розгляд регіональним центром скарг на якість надання безоплатної правової допомоги працівниками місцевих центрів, готує проекти відповідей на скарги;
12) забезпечує взаємодію регіонального центру з органами адвокатського самоврядування відповідного регіону, зокрема з питань якості надання адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги, адвокатської етики та дисциплінарної відповідальності адвокатів, а також з громадськими об'єднаннями адвокатів регіону;
13) за результатами моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги подає директору регіонального центру пропозиції щодо виключення адвокатів з Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу;
14) узагальнює пропозиції щодо розроблення та удосконалення стандартів якості надання безоплатної правової допомоги і подає їх управлінню забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру та директорові регіонального центру;
15) розглядає звернення громадян (юридичних осіб), запити на інформацію з питань, що належать до компетенції Відділу;
16) здійснює наповнення довідково-інформаційної платформи правових консультацій "WikiLegalAid" правовими консультаціями, удосконалює та підтримує їх в актуальному стані;
17) бере участь у підготовці звітів регіонального центру з питань, що віднесені до компетенції Відділу;
18) бере участь у підготовці довідкових, інформаційних, аналітичних, статистичних, звітних та інших матеріалів з питань, що належать до компетенції Відділу;
19) готує пропозиції до проектів планів роботи регіонального центру, регіонального плану надання безоплатної правової допомоги, а також щодо їх виконання з питань, що належать до компетенції Відділу;
20) залучає в установленому порядку працівників відповідних місцевих центрів для виконання спільних завдань та здійснення заходів з питань, що належать до компетенції Відділу;
21) подає пропозиції щодо залучення представників відповідних місцевих центрів до участі в організації та проведенні конференцій, семінарів, робочих груп, нарад та інших заходів;
22) бере участь в опрацюванні проектів нормативно-правових актів з питань безоплатної правової допомоги в межах компетенції Відділу;
23) виконує інші функції відповідно до покладених на Відділ завдань.
7. Відділ для виконання покладених на нього завдань має право:
1) отримувати від структурних підрозділів Координаційного центру, регіональних центрів та місцевих центрів документи, довідки, розрахунки, інші матеріали та інформацію, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) брати участь у нарадах, інших заходах, що проводяться регіональним та Координаційним центрами або за їх участю, з питань, що належать до компетенції Відділу;
3) надавати роз'яснення з питань, що належать до компетенції Відділу;
4) отримувати матеріально-технічне забезпечення, необхідне для належної роботи Відділу;
5) інформувати директора регіонального центру про покладення на Відділ виконання завдань, що не належать до компетенції Відділу, а також у випадках, коли відповідні структурні підрозділи або посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
6) залучати керівників структурних підрозділів регіонального центру та за їх згодою відповідних працівників для підготовки документів, розроблення і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань;
7) ініціювати проведення нарад та обговорення питань, що належать до компетенції Відділу.
8. Працівники Відділу зобов'язані:
1) запобігати порушенням вимог антикорупційного законодавства;
2) дотримуватись трудової дисципліни;
3) вчасно та якісно виконувати покладені на Відділ завдання;
4) однаково шанобливо, толерантно, з повагою ставитись до всіх осіб, які звертаються до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги для отримання допомоги або з інших питань;
5) підтримувати партнерські стосунки з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, дотримуватись принципу незалежності та конфіденційності адвокатської діяльності, не допускати втручання у професійну діяльність адвоката.
Додаток 4
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
26.03.2019 № 37
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про відділ комунікацій та правопросвітництва в Запорізькій (Харківській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях
1. Відділ комунікацій та правопросвітництва в Запорізькій (Харківській) області регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях (далі - Відділ) є самостійним структурним підрозділом регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій (Луганській та Харківській) областях (далі - регіональний центр).
2. Відділ у своїй роботі підпорядковується, є підзвітним та підконтрольним директору або першому заступнику чи заступнику директора регіонального центру відповідно до розподілу обов'язків.
Діяльність Відділу спрямовується і координується:
управлінням комунікацій Координаційного центру з надання правової допомоги (далі - Координаційний центр) - з питань забезпечення реалізації інформаційно-комунікаційної стратегії системи надання безоплатної правової допомоги;
відділом правопросвітництва Координаційного центру - з питань реалізації правопросвітницької стратегії системи надання безоплатної правової допомоги та інформаційного супроводження правопросвітницької діяльності;
відділом забезпечення доступу до публічної інформації управління розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації Координаційного центру - з питань забезпечення доступу до публічної інформації.
3. Відділ очолює начальник Відділу, якого призначає на посаду відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, та звільняє з посади директор регіонального центру за погодженням з Координаційним центром.
Начальник Відділу може мати заступника, якого призначає на посаду відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, та звільняє з посади директор регіонального центру за погодженням з Координаційним центром.
Інші працівники Відділу призначаються на посади відповідно до кваліфікаційних вимог, визначених Координаційним центром, і звільняються з посад директором регіонального центру.
4. У своїй діяльності Відділ керується
Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням, наказами Координаційного центру та регіонального центру.
5. Основними завданнями Відділу є:
1) забезпечення реалізації інформаційно-комунікаційної стратегії системи надання безоплатної правової допомоги, інформаційне супроводження діяльності системи надання безоплатної правової допомоги у Запорізькій (Харківській) області;
2) сприяння створенню та підтриманню позитивного іміджу системи надання безоплатної правової допомоги у Запорізькій (Харківській) області;
3) надання актуальної інформації мешканцям територіальних громад щодо реалізації права на безоплатну правову допомогу;
4) координація та спрямування роботи відділів правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що підпорядковані регіональному центру (далі - місцеві центри), в частині інформаційного супроводження діяльності системи надання безоплатної правової допомоги у Запорізькій (Харківській) області.
6. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує підготовку довідкових, інформаційних, аналітичних, звітних та інших матеріалів про діяльність системи надання безоплатної правової допомоги області; правопросвітницьких матеріалів, консультацій та роз'яснень з актуальних в області правових питань, їх поширення серед цільових аудиторій;
2) забезпечує співпрацю із регіональними засобами масової інформації (встановлення контактів; планування та реалізація комунікативних заходів для представників засобів масової інформації; реагування на інформаційні запити та інформаційні виклики; моніторинг інформаційної присутності системи надання безоплатної правової допомоги у засобах масової інформації області);
3) забезпечує інформаційну співпрацю із партнерами та експертами області з питань проведення комунікативних заходів, планування таких заходів з метою інформування громадськості про безоплатну правову допомогу в Україні та щодо можливості отримання безоплатної правової допомоги від партнерських організацій;
4) забезпечує змістовне наповнення інформаційними матеріалами веб-сайту регіонального центру, його офіційних сторінок у соціальних мережах; моніторинг змістовного наповнення офіційних сторінок у соціальних мережах місцевих центрів;
5) забезпечує своєчасне опрацювання запитів на інформацію та надання запитуваної інформації, розпорядником якої є регіональний центр;
6) проводить моніторинг медіаактивностей у Запорізькій (Харківській) області, організовує збір відповідної інформації від місцевих центрів;
7) узагальнює інформацію по Запорізькій та Донецькій (Харківській та Луганській) областях та готує щомісячний звіт за результатами моніторингу медіаактивностей у зазначених областях;
8) проводить навчальні заходи з комунікації для персоналу місцевих центрів з питань, що належать до компетенції Відділу;
9) здійснює підготовку публічних заходів щодо презентації результатів діяльності регіонального та місцевих центрів;
10) координує роботу відділу комунікацій та правопросвітництва у Донецькій (Луганській) області;
11) бере участь у підготовці звітів регіонального центру з питань, що віднесені до компетенції Відділу;
12) розглядає звернення громадян (юридичних осіб), запити на інформацію з питань, що належать до компетенції Відділу;
13) готує пропозиції до проектів планів роботи регіонального центру, регіонального плану надання безоплатної правової допомоги, а також щодо їх виконання з питань, що належать до компетенції Відділу;
14) залучає в установленому порядку працівників відповідних місцевих центрів для виконання спільних завдань та здійснення заходів з питань, що належать до компетенції Відділу;
15) подає пропозиції щодо залучення представників відповідних місцевих центрів до участі в організації та проведенні конференцій, семінарів, робочих груп, нарад та інших заходів;
16) виконує інші функції відповідно до покладених на Відділ завдань.
7. Відділ для виконання покладених на нього завдань має право:
1) отримувати від структурних підрозділів Координаційного центру, регіональних центрів та місцевих центрів документи, довідки, розрахунки, інші матеріали та інформацію, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) брати участь у нарадах, інших заходах, що проводяться регіональним та Координаційним центрами або за їх участю, з питань, що належать до компетенції Відділу;
3) надавати роз'яснення з питань, що належать до компетенції Відділу;
4) отримувати матеріально-технічне забезпечення, необхідне для належної роботи Відділу;
5) інформувати директора регіонального центру про покладення на Відділ виконання завдань, що не належать до компетенції Відділу, а також у випадках, коли відповідні структурні підрозділи або посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
6) залучати керівників структурних підрозділів регіонального центру та за їх згодою відповідних працівників для підготовки документів, розроблення і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань;
................Перейти до повного тексту