1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 35 від 24.02.2000
м.Київ
Об утверждении Положения об особенностях ступенчатого образования медицинского и фармацевтического направления
В соответствии с Постановлением Кабинета Министров Украины от 20.01.98 N 65 п.2 и с целью дальнейшего усовершенствования системы медицинского и фармацевтического образования на Украине, повышения качества подготовки специалистов П Р И К А З Ы В А Ю:
1. Утвердить Положение об особенностях ступенчатого образования медицинского и фармацевтического направления.
Обозначенное Положение является обязательным для всех высших медицинских и фармацевтических заведений I-IV образования уровней аккредитации независимо от их подчинения и форм собственности.
2. Контроль за выполнением приказа возложить на начальника управления образования и медицинской науки Вороненко Ю.В.
Министр В.Ф.Москаленко
Затверджено
Наказом Міністерства охорони
здоров'я України
"___"____________ N ________
Положення про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування
I. Загальні положення
1. Положення розроблене відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.98 N 65 п.2.
Згідно зі статтею 30 Закону України "Про освіту" підготовка молодших спеціалістів, а також бакалаврів, спеціалістів та магістрів (далі - фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою) здійснюється за освітньо-кваліфікаційними рівнями (ступеневою освітою) згідно з відповідними освітньо-професійними програмами. Підвищення кваліфікації, перепідготовка фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою здійснюються за відповідними освітньо-професійними програмами післядипломної підготовки.
2. Вищі навчальні заклади відповідно до потреб охорони здоров'я в межах ліцензованого обсягу прийому на відповідний напрям підготовки чи спеціальність здійснюють на конкурсній основі прийом на навчання за освітньо-професійними програмами підготовки фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою.
3. Освітньо-професійні програми підготовки фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів - це державні документи, які визначають зміст та нормативний термін навчання й передбачають відповідні форми контролю та державної атестації. Зазначені освітньо-професійні програми затверджуються Міністерством освіти та науки України за поданням Міністерства охорони здоров'я України.
4. Вимоги до змісту, обсягу та рівня освітньої й фахової підготовки встановлюються державними стандартами освіти, які є основою оцінки освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня громадян незалежно від форм одержання освіти.
Державні стандарти медичної та фармацевтичної освіти розробляються окремо з кожного освітньо-кваліфікаційного рівня і затверджуються Кабінетом Міністрів України. Вони підлягають перегляду та перезатвердженню не рідше ніж раз на 10 років.
Контроль за рівнем освітньої та фахової підготовки, яку здобуває особа у процесі засвоєння змісту навчання, і визначення його відповідності встановленим у змісті освіти вимогам здійснюються в установленому порядку.
5. Зміст освіти - це обумовлені цілями та потребами суспільства вимоги до системи знань, умінь та навичок, світогляду й громадських і професійних якостей майбутнього фахівця, що формуються в процесі навчання з урахуванням перспектив розвитку науки, техніки, технологій та культури.
Зміст освіти встановлюється в освітньо-кваліфікаційних характеристиках та інших актах органів управління освітою і змінюється відповідно до рівня розвитку науки, охорони здоров'я, суспільства.
Освітньо-кваліфікаційні характеристики фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів - це державні документи, які визначають цілі освіти у вигляді системи виробничих функцій, типових задач діяльності та умінь, необхідних для їх вирішення.
Зміст навчання - це науково обгрунтований методичний та дидактичний навчальний матеріал, засвоєння якого забезпечує здобуття освіти та кваліфікації згідно з освітньо-кваліфікаційним рівнем.
Зміст навчання визначається освітньо-професійними програмами підготовки фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою певних освітньо-кваліфікаційних рівнів, навчальними планами й програмами навчальних дисциплін, іншими нормативними документами, навчальною та навчально-методичною літературою, затвердженою галузевим управлінням освіти та науки й Центральним методичним кабінетом (центром) з вищої медичної освіти МОЗ України.
6. Нормативна частина змісту навчання - це обов'язковий для засвоєння зміст навчання, сформований відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики як змістовні модулі із зазначенням їх обсягу і рівня засвоєння, а також форм державної атестації.
Вибіркова частина змісту навчання - це рекомендований для засвоєння зміст навчання, сформований як змістовні модулі із зазначенням їх обсягу та форм атестації, призначений для задоволення потреб і можливостей особистості, регіональних потреб у фахівцях певної спеціалізації, досягнень наукових шкіл і вищих навчальних закладів.
7. Нормативний термін навчання - це встановлений освітньо-професійною програмою термін викладання нормативної та вибіркової частини змісту освітньо-професійної програми для очної форми навчання.
Термін викладання нормативної та вибіркової частин змісту освітньо-професійної програми для заочної та інших форм навчання визначається вищим навчальним закладом і може перевищувати нормативний термін навчання не більш ніж на 20 відсотків.
8. Вищі навчальні заклади самостійно визначають перелік та зміст вибіркових навчальних дисциплін освітньо-професійних програм, а також розробляють структурно-логічну схему навчання, робочі програми нормативних навчальних дисциплін.
9. Переліки напрямів і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями, та зразки документів про здобуття освіти і певної кваліфікації й порядок їх видачі затверджує Кабінет Міністрів України.
10. Нормативна навчально-методична документація, методичне забезпечення, що використовується в процесі підготовки та перепідготовки медичних і фармацевтичних кадрів різних освітньо-кваліфікаційних рівнів, погоджуються з Центральним методичним кабінетом (центром) з вищої медичної освіти МОЗ України та затверджуються відомчим управлінням закладів освіти та науки.
11. Розробка освітньо-професійних програм різних освітньо-кваліфікаційних рівнів здійснюється відомчими науковими лабораторіями з підготовки медичних та фармацевтичних кадрів із залученням кваліфікованих спеціалістів опорних кафедр вищих медичних (фармацевтичних) закладів освіти.
12. Правила прийому на навчання за освітньо-професійними програмами підготовки фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою розробляються та встановлюються вищим навчальним закладом відповідно до цього Положення та Типових умов прийому до вищих навчальних закладів, які затверджуються Міністерством охорони здоров'я України.
13. Здобуття відповідної кваліфікації фахівця підтверджується державною атестацією, яка здійснюється державною екзаменаційною (кваліфікаційною) комісією на підставі результатів державних іспитів та (або) захисту дипломної роботи після виконання відповідної освітньо-професійної програми підготовки молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста та магістра.
14. Особи, які успішно пройшли державну атестацію, отримують документи встановленого зразка про здобуття освіти та кваліфікації. Особи, які мають не менше 75 відсотків відмінних оцінок з усіх навчальних дисциплін та практичної підготовки з оцінками "добре" з інших дисциплін та з оцінками "відмінно" за результатами державної атестації, отримують документи встановленого зразка про здобуття освіти та кваліфікації з відзнакою.

................
Перейти до повного тексту