1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.01.2015 № 34
Про затвердження нової редакції Статуту Харківського національного медичного університету
Відповідно до підпункту 12 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров'я України , затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, та з метою приведення у відповідність до Закону України "Про вищу освіту" , Статуту Харківського національного медичного університету
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію Статуту Харківського національного медичного університету, що додається.
2. Ректору Харківського національного медичного університету В. Лісовому:
1) у триденний строк з дня державної реєстрації нової редакції Статуту Харківського національного медичного університету отримати у державного реєстратора оригінал нової редакції Статуту Харківського національного медичного університету з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
2) подати до Департаменту кадрового менеджменту, освіти та науки у тижневий строк з дня державної реєстрації:
оригінал нової редакції Статуту Харківського національного медичного університету, зареєстрованого в установленому порядку, з відміткою державного реєстратора;
належним чином завірену копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр О. Квіташвілі
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
26.01.2015 № 34
Міністр __________О. Квіташвілі
СТАТУТ
Харківського національного медичного університету
(нова редакція)
Ідентифікаційний код: 01896866
Погоджено за поданням Вченої ради
Конференцією трудового колективу
Харківського національного
медичного університету
02 грудня 2014 р., протокол № 2
Харків - 2015
1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Даний Статут Харківського національного медичного університету (далі - Університет), розроблено відповідно до чинного законодавства України, є документом, який регламентує його діяльність.
Університет заснований на державній формі власності.
Указом імператора Олександра I 17.01.1805 року було створено медичний факультет імператорського Харківського університету.
Розпорядженням Наркома УРСР від 10.06.1920 № 2170 факультет перетворено на Харківську державну медичну академію.
Рішенням Малої колегії Головпрофсоюзу від 08.11.1921 Харківську державну медичну академію перейменовано на Харківський державний медичний інститут.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.1994 року № 244 "Про удосконалення мережі вищих навчальних закладів" на базі інституту створено Харківський державний медичний університет.
Указом Президента України від 22.11.2007 № 1135/2007 "Про надання Харківському державному медичному університету статусу національного" та наказу Міністерства охорони здоров'я України від 05.12.2007 № 784 "Про заходи щодо виконання Указу Президента України "Про надання Харківському державному медичному університету статусу національного", університету надано статус національного.
1.2. Повна назва українською мовою: Харківський національний медичний університет.
Повна назва російською мовою: Харьковский национальный медицинский университет.
Повна назва англійською мовою: Kharkov National Medical University.
1.3. Місцезнаходження Університету:
61022, м. Харків, проспект Леніна, 4.
Тел.. (057) 705-07-11, 707-73-80.
Факс. (057) 700-41-32; 705-07-11.
Електронна адреса: meduniver@knmu.kharkov.ua
1.3. Харківський національний медичний університет заснований на державній формі власності і належить до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) та працює на засадах неприбутковості. Майно Університету є державною власністю.
Університет може бути засновником (співзасновником) інших юридичних осіб, які провадять свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково-виробничої, інноваційної діяльності Університету та/або забезпечують виконання його статутних завдань.
Університет має рівні права з вищими навчальними закладами державної, комунальної та приватної форми власності у провадженні освітньої, наукової та інших видів діяльності.
Університет може провадити освітню діяльність спільно з іноземними навчальними закладами за узгодженими освітніми програмами.
Університет може утворювати навчальні, навчально-наукові та навчально-науково-виробничі комплекси, університетські клініки, наукові парки та входити до складу консорціуму. Учасники комплексу, консорціуму зберігають статус юридичної особи і фінансову самостійність.
1.4. Основними напрямами діяльності Університету згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями є:
- підготовка висококваліфікованих фахівців за ступенями вищої освіти "молодший спеціаліст", "молодший бакалавр", "спеціаліст", "бакалавр", "магістр", "доктор філософії", "доктор наук" за галузями знань: "Медицина", "Соціальне забезпечення", "Специфічні категорії", тощо;
- підготовка іноземних громадян за напрямами "Медицина", "Природничі науки", тощо;
- підготовка іноземних громадян до вступу до вищих навчальних закладів;
- підготовка в інтернатурі, лікарській резидентурі та клінічній ординатурі вітчизняних та іноземних громадян;
- військова підготовка вітчизняних студентів за програмою офіцерів запасу медичної служби;
- спеціалізація, перепідготовка, підвищення кваліфікації та стажування лікарських кадрів;
- науково-дослідна робота;
- медична практика відповідно до спеціалізації та згідно з отриманою ліцензією;
- здійснення міжнародної діяльності у сфері освіти та науки.
1.5. Діяльність Університету здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, державних органів та органів місцевого самоврядування, органів управління Університету та його структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
1.6. Університет має рівні з іншими вищими навчальними закладами права, що становлять зміст його автономії та самоврядування, у тому числі має право:
- розробляти та реалізовувати освітні (наукові) програми в межах ліцензованих спеціальностей;
- самостійно визначати форми навчання та форми організації освітнього процесу;
- обирати типи програм підготовки молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, бакалаврів, магістрів, докторів філософії та докторів наук, що передбачені Міжнародною стандартною класифікацією освіти;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом та на умовах контракту, строкового трудового договору відповідно до законодавства;
- формувати власний штатний розпис;
- приймати остаточне рішення щодо визнання, у тому числі встановлення еквівалентності, здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії, доктора наук і вчених звань доцента, професора під час зарахування на навчання або на посаду наукового чи науково-педагогічного працівника;
- запроваджувати рейтингове оцінювання освітніх, науково-дослідницьких та інноваційних досягнень учасників освітнього процесу;
- надавати додаткові освітні та інші послуги відповідно до законодавства;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;
- самостійно запроваджувати спеціалізації, визначати їх зміст і програми навчальних дисциплін;
- присуджувати ступені вищої освіти здобувачам вищої освіти, які відповідно до законодавства успішно пройшли процедуру атестації після завершення навчання на відповідному рівні вищої освіти;
- приймати остаточне рішення щодо присудження наукових ступенів акредитованими спеціалізованими вченими радами;
- утворювати загальноосвітні навчальні заклади за погодженням з органами місцевого самоврядування;
- утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати свої структурні підрозділи;
- провадити видавничу діяльність, зокрема видавати підручники, навчальні посібники і наукові праці, а також розвивати власну поліграфічну базу;
- провадити на підставі відповідних договорів спільну діяльність з навчальними закладами, науковими установами та іншими юридичними особами;
- розміщувати свої навчальні, науково-дослідні та навчально-науково-виробничі підрозділи на підприємствах, в установах та організаціях;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- звертатися з ініціативою до органів, що здійснюють управління у сфері вищої освіти, про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у сфері вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами;
- провадити фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до законодавства та цього Статуту;
- розпоряджатися власними надходженнями, зокрема від надання платних послуг;
- відкривати поточні та депозитні рахунки в банках;
- впроваджувати підготовку за новими спеціальностями;
- відкривати нові спеціальності;
- здійснювати навчання іноземних громадян українською, англійською та іншими мовами;
- надавати послуги, пов' язанні з підготовкою до вступу до вищих навчальних закладів громадянам України та іноземцям;
- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої освіти;
- залучати науково-педагогічні кадри з інших медичних та фармацевтичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
- проводити спільну діяльність разом з вищими навчальними закладами, школами, ліцеями, коледжами, підприємствами, установами, організаціями, клінічними базами, лікувальними закладами та аптеками відповідно до законодавства;
- виступати засновником (співзасновником) інших об' єднань у вигляді наукових парків, консорціумів, комплексів тощо, які здійснюють свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково-виробничої діяльності;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками, у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- користуватися пільгами, установленими законодавством;
- здійснювати фінансування проведення капітальних та поточних ремонтів в приміщеннях клінічних кафедр розташованих в клінічних лікувально-профілактичних закладах охорони здоров' я, а також закупівлю обладнання, яке спільно буде використовуватися з цими закладами для проведення навчальної і наукової роботи, лікувального та лікувально-діагностичного процесів відповідно до законодавства;
- брати та здавати приміщення в оренду;
- здійснювати в межах повноважень медичну практику;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність та залучатися до проведення до клінічних та клінічних досліджень;
- здійснювати дослідження, наукові й науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами та державним замовленням;
- здійснювати підготовку наукових кадрів у сфері охорони здоров'я, фінансову підтримка розвитку наукової інфраструктури;
- здійснювати медичну практику;
- здійснювати надання спеціалізованої і високоспеціалізованої діагностичної, лікувальної та консультативної допомоги населенню із впровадженням нових наукових розробок;
- забезпечувати діагностику й лікування захворювань із впровадженням експериментальних та нових медичних технологій у клініках, науково-дослідних установах Університету;
- забезпечувати підвищення рівня надання медичної допомоги та збереження здоров'я населення;
- забезпечувати функціонування клінічної бази для практичної підготовки та перепідготовки лікарів за профілем;
- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, налагоджувати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами відповідно до законодавства;
- створювати навчально-практичні центри, університетські клініки та лікарні тощо;
- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти іноземним громадянам в Україні, а також підготовку наукових кадрів для іноземних держав;
- організовувати конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- створювати за погодженням з Міністерством освіти і науки України (далі - МОН України) спеціалізовані Вчені ради для захисту дисертацій з присудженням наукових ступенів доктора філософії і доктора наук;
- здійснювати придбання, зберігання, використання, відпуск, перевезення, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та їх препаратів і прекурсорів;
- встановлювати ціни на всі види послуг, продукцію власного виробництва відповідно до законодавства;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб;
- здійснювати роздрібну і оптову торгівлю продукцією власного виробництва згідно із законодавством;
- проводити операції з цінними паперами;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, навчально-практичних центрів, лікувально-профілактичних і культурно-побутових закладів та закладів харчування;
- надавати безкоштовні лікувально-діагностичні послуги студентам та працівникам Університету;
- спрямовувати кошти на будівництво та благоустрій соціально-побутових об'єктів;
- спрямовувати кошти на соціальну підтримку педагогічних, науково-педагогічних та інших категорій працівників Університету та студентів, які навчаються у ньому;
- проводити науково-дослідні, пошукові та проектно-пошукові роботи;
- проводити роботи з діагностики, стандартизації і сертифікації технологічних процесів, обладнання та матеріалів, метрологічного забезпечення, технічного захисту інформації;
- проводити лабораторні дослідження, діагностику інфекційних та інших захворювань з метою наукових досліджень;
- здійснювати розробку та впроваджувати, реалізовувати та супроводжувати програмне забезпечення з навчальною, виробничою та науково-дослідницькою метою;
- здійснювати методичну та інноваційну діяльність;
- надавати у тимчасове користування спортивний інвентар та обладнання, якщо це не суперечить навчальним планам та не належить до діяльності, що фінансується за рахунок коштів загального фонду державного бюджету;
- здійснювати в межах повноважень будівництво, реконструкцію, ремонт та облаштування приміщень;
- забезпечувати оформлення документів про освіту державного зразка в установленому законодавством порядку;
- забезпечувати виготовлення та видання власних документів про вищу освіту за неакредитованими освітніми програмами за зразком, що визначається Вченою радою Університету;
- виготовляти та видавати спільні дипломи за зразком, визначеним спільним рішенням Вчених рад Університету та іншого навчального закладу;
- у разі здобуття особою вищої освіти одночасно за двома спеціальностями (спеціалізаціями) виготовляти та видавати подвійний диплом за зразком, визначеним Вченою радою Університету;
- здійснювати виготовлення та ремонт меблів;
- забезпечувати оформлення студентських квитків, залікових книжок осіб, які навчаються відповідно до договорів, укладених з фізичними та юридичними особами, їх дублікатів для всіх категорій осіб, що навчаються в Університеті;
- проводити інжинірингові роботи;
- збирати, обробляти та використовувати персональні дані суб'єктів персональних даних з обмеженим доступом у картотеках з метою ведення кадрового діловодства, підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань персоналу, а також внутрішніх документів університету з питань реалізації, визначених законодавством і трудовим договором, прав та обов' язків, сфер і трудових відносин та соціального захисту, а також з метою виготовлення, обліку та видачі студентського квитка, документів про освіту та вчені звання державного зразка і забезпечення роботи ІВС "ОСВІТА" в межах, необхідних для досягнення зазначеної мети;
- розроблення та проведення заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням в Університеті, а також здійснення контролю за їх проведенням;
- персональні дані суб'єктів персональних даних Університет може надавати третім особам, безпосередньо задіяним в замовленні, виготовленні, обліку та видачі студентських квитків, документів про освіту та вчені звання державного зразка і в забезпеченні роботи ІВС "ОСВІТА", інших організацій та в інших випадках прямо передбачених законодавством. Відповідно до частини 10 пункту 2 статті 8 Закону України "Про захист персональних даних" суб'єкт персональних даних має право вносити застереження стосовно обмеження права на обробку своїх персональних даних під час надання згоди;
- здійснювати іншу діяльність, що не суперечить законодавству.
1.7. Університет зобов'язаний:
- вживати заходів, у тому числі шляхом запровадження відповідних новітніх технологій, щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових роботах наукових, науково-педагогічних, педагогічних, інших працівників і здобувачів вищої освіти та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;
- мати внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти;
- створювати необхідні умови для здобуття вищої освіти особами з особливими освітніми потребами;
- оприлюднювати на офіційному веб-сайті, на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб інформацію про реалізацію своїх прав і виконання зобов' язань.
Крім вищезазначених зобов'язань, Університет забезпечує:
- дотримання вимог законодавства України;
- дотримання безпечних умов проведення освітньої діяльності;
- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;
- умови для отримання особами вищої освіти;
- здійснення підготовки кадрів з вищою освітою;
- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадянської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- дотримання високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- виконання умов державного контракту та інших угод на підготовку фахівців з вищою освітою;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- підготовку молоді до викладацької, самостійної наукової діяльності;
- інформування абітурієнтів і студентів щодо ситуації, що склалася на ринку зайнятості.
1.8. Головними завданнями Університету є:
- провадження на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами вищої освіти відповідного ступеня за обраними ними спеціальностями;
- провадження наукової діяльності шляхом проведення наукових досліджень і забезпечення творчої діяльності учасників освітнього процесу, підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації і використання отриманих результатів в освітньому процесі;
- участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави через формування людського капіталу;
- формування особистості шляхом патріотичного, правового, екологічного виховання, утвердження в учасників освітнього процесу моральних цінностей, соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, здорового способу життя, уміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
- забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі освітньої, наукової та інноваційної діяльності;
- створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів;
- збереження та примноження моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства;
- поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян;
- налагодження міжнародних зв'язків та провадження міжнародної діяльності у галузі освіти, науки, спорту, мистецтва і культури;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- забезпечення набуття студентами практичних знань, підготовка їх до професійної діяльності на клінічних базах лікувально-профілактичних закладів, в Університетській лікарні, навчально-практичних центрах та навчально-практичних центрах первинної медико-санітарної допомоги;
- постійний розвиток та вдосконалення матеріально-технічної бази Університету.
1.9. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов' язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
Університет веде самостійний баланс, має спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в територіальному органі центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, вкладні (депозитні) рахунки в установах державних банків в національній та іноземній валютах, печатку із зображенням Державного герба України та своєю назвою, штампи. Може мати інші необхідні реквізити та атрибути, які затверджуються Вченою радою університету.
1.10. Автономія Університету - це самостійність, незалежність і відповідальність Університету у прийнятті рішень стосовно розвитку академічних свобод, організації наукових досліджень, освітнього процесу, внутрішнього управління, економічної та іншої діяльності, самостійного добору і розстановки кадрів у межах, передбачених Законом України "Про вищу освіту" .
Права Університету, що визначають зміст його автономії, визначаються Законом України "Про вищу освіту" і не можуть бути обмежені іншими законами та нормативно-правовими актами.
1.11. Університет здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту. У своїй діяльності Університет керується нормами чинного законодавства України щодо захисту персональних даних.
1.12. Структурні підрозділи.
Структура Університету, статус і функції його структурних підрозділів визначаються цим Статутом та Положеннями про відповідні структурні підрозділи.
Структурні підрозділи утворюються рішенням Вченої ради Університету у порядку, визначеному Законом України "Про вищу освіту" і цим Статутом.
Основними структурними підрозділами Університету є факультети, кафедри, наукова бібліотека.
Структурними підрозділами є:
- факультети;
- кафедри;
- бібліотеки;
- підготовчі відділення та курси;
- навчально-методичні кабінети;
- лабораторії;
- центри, інститути (комплекси);
- медичний коледж;
- клініки;
- віварій;
- бухгалтерія;
- господарські, планово-фінансові, навчально-науково-методичні, наукові та інші підрозділи;
- господарські служби та групи;
- студентські гуртожитки (студентське містечко);
- відокремлені підрозділи (філії, представництва);
- відділення;
- редакційно-видавничі підрозділи;
- спортивно-оздоровчий табір, заклади культурно-побутового призначення.
В Університеті також можуть створюватися інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законом.
Факультет - це структурний підрозділ Університету, що об'єднує не менш як три кафедри, які у сукупності забезпечують підготовку не менше 200 здобувачів вищої освіти денної форми навчання.
Керівництво факультетом здійснює декан, який не може перебувати на цій посаді більш як два строки. Декан факультету повинен мати науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю факультету.
Декан факультету може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам. Повноваження декана факультету визначаються Положенням про факультет, яке затверджується Вченою радою Університету.
Декан факультету видає розпорядження щодо діяльності відповідного факультету, які є обов'язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу факультету і можуть бути скасовані ректором Університету, якщо вони суперечать законодавству, цьому Статуту чи завдають шкоди інтересам Університету.
Декан факультету обирається Вченою радою Університету строком на п'ять років з урахуванням пропозицій факультету. Ректор Університету укладає з деканом факультету контракт. Декан факультету здійснює свої повноваження на постійній основі. Інші питання щодо порядку обрання декана факультету можуть визначатися цим Статутом.
Якщо в Університеті утворюється новий факультет, ректор Університету призначає виконувача обов'язків декана цього факультету на строк до проведення виборів декана факультету, але не більш як на три місяці. Одна і та сама особа не може бути деканом факультету Університету більше ніж два строки.
Навчально-науковий інститут - структурний підрозділ Університету, що об'єднує відповідні кафедри, лабораторії, науково-дослідні центри та експериментальні лабораторії, які провадять освітню діяльність і проводять наукові дослідження.
Керівництво навчально-науковим інститутом здійснює директор, який не може перебувати на цій посаді більш як два строки. Директор навчально-наукового інституту повинен мати науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю навчально-наукового інституту.
Директор навчально-наукового інституту може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам. Повноваження директора навчально-наукового інституту визначаються Положенням про навчально-науковий інститут, яке затверджується Вченою радою Університету.
Директор навчально-наукового інституту видає розпорядження щодо діяльності відповідного навчально-наукового інституту, які є обов'язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу навчально-наукового інституту і можуть бути скасовані ректором Університету, якщо вони суперечать законодавству, цьому Статуту чи завдають шкоди інтересам Університету.
Директор навчально-наукового інституту обирається Вченою радою Університету строком на п' ять років з урахуванням пропозицій навчально-наукового інституту. Ректор Університету укладає з директором навчально-наукового інституту контракт. Директор навчально-наукового інституту здійснює свої повноваження на постійній основі. Інші питання щодо порядку обрання директора навчально-наукового інституту можуть визначатися цим Статутом.
Якщо в Університеті утворюється новий навчально-науковий інститут, ректор Університету призначає виконувача обов'язків директора цього навчально-наукового інституту на строк до проведення виборів директора навчально-наукового інституту, але не більш як на три місяці.
Підстави дострокового розірвання контракту з деканом, директором навчально-наукового інституту
Декан факультету (директор навчально-наукового інституту) може бути звільнений з посади ректором Університету за поданням Вченої ради Університету або органу громадського самоврядування факультету з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення Статуту Університету, умов контракту. Пропозиція про звільнення декана факультету (директора навчально-наукового інституту) вноситься до органу громадського самоврядування факультету не менш як половиною голосів статутного складу Вченої ради факультету (навчально-наукового інституту). Пропозиція про звільнення декана факультету (директора навчально-наукового інституту) приймається не менш як двома третинами голосів статутного складу органу громадського самоврядування факультету.
Кафедра - це базовий структурний підрозділ Університету, що провадить освітню, методичну та/або наукову діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією) чи міжгалузевою групою спеціальностей, до складу якого входить не менше п' яти науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш як три з них мають науковий ступінь або вчене звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який не може перебувати на посаді більш як два строки.
Завідувач кафедри повинен мати науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю кафедри. Завідувач кафедри обирається за конкурсом таємним голосуванням Вченою радою Університету строком на п' ять років з урахуванням пропозицій трудового колективу факультету (навчально-наукового інституту) та кафедри. Ректор Університету укладає із завідувачем кафедри контракт. Трудовий колектив факультету має право делегувати свої повноваження Вченій раді факультету з приводу урахування пропозицій щодо обрання на посади керівників кафедр, науково-педагогічних працівників.
Завідувач кафедри забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм навчальних дисциплін, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною та науковою діяльністю викладачів.
2. КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УНІВЕРСИТЕТУ
2.1. Мета, принципи та програми освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університету відповідають вимогам Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту" та інших законодавчих актів.
2.2. Мета освітньої діяльності:
- відтворення інтелектуального потенціалу держави;
- забезпечення медичної галузі кваліфікованими фахівцями;
- формування моральних принципів та норм поведінки особистості.
2.3. Освітня діяльність базується на принципах:
- багатопрофільності;
- якості освітніх послуг, якості змісту освіти, якості результатів освіти, якості технологій навчання;
- ступеневості підготовки фахівців;
- становлення демократичної системи навчання;
- задоволення освітніх потреб студентів відповідно до їх інтересів, здібностей та потреб суспільства;
- використання державних стандартів вищої освіти як обов'язкового мінімуму змісту освіти і змісту навчання;
- відповідності рівня освіти та освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки випускників вимогам суспільного поділу праці;
- випереджального інноваційного розвитку освіти;
- мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;
- особистісній орієнтації освіти;
- інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;
- формування національних і загальнолюдських цінностей;
- моніторингу якості освіти, забезпечення його прозорості, сприяння розвитку громадського контролю;
- інших принципах, які передбачені концепцією освітньої діяльності Університету.
2.4. Цільові програми освітньої діяльності та засоби реалізації:
2.4.1. Кадрове забезпечення медичної галузі здійснюється через:
- формування якісного контингенту студентів;
- адекватність змісту освіти вимогам системи праці;
- формування змісту освіти та змісту навчання на основі суб'єктно-діяльнісного підходу за принципами цілеспрямованості, прогностичності та діагностичності;
- формування вузівських компонентів державних стандартів вищої освіти з урахуванням традицій наукових шкіл Університету, потреб галузі та запитів студентів;
- формування номенклатури напрямів і спеціальностей адекватно змінам ринкових умов;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці й сприяння працевлаштуванню випускників;
- конкурентоспроможність випускників на ринку праці;
- оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, сучасних науково-технічних досягнень;
- підвищення якості освіти, оновлення форм організації навчально-виховного процесу;
- науково-методичне забезпечення навчального процесу як інформаційної моделі педагогічної системи;
- спеціалізацію, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування;
- розробку ефективних освітніх технологій;
- створення умов для розвитку обдарованої молоді;
- виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців відповідної кваліфікації.
2.4.2. Національне виховання здійснюється через:
- забезпечення культурного й духовного розвитку особистості, виховання в дусі патріотизму й поваги до Конституції України;
- прищеплення студентам демократичного світогляду, дотримання громадянських прав і свобод;
- поваги до традицій, культури, віросповідання та мов спілкування народів світу;
- формування в молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей та навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості;
- стимулювання в молоді прагнення до здорового способу життя;
- розвиток гуманістичної освіти, що ґрунтується на культурно-історичних цінностях народу, його традиціях і духовності;
- ствердження національної ідеї, що сприяє національній самоідентифікації, розвитку культури, оволодінню цінностями світової культури, загальнолюдськими надбаннями;
- формування у молоді потреби й уміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури;
- формування національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей української та світової культури;
- прищеплення здатності до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України;
- створення системи безперервної мовної освіти, що забезпечує обов'язкове оволодіння громадянами України державною мовою і можливість опановувати рідну українську мову і практично володіти хоча б однією іноземною мовою;
- сприяння розвитку високої мовної культури громадян, вихованню поваги до державної мови та мов національних меншин України, толерантності у ставленні до носіїв різних мов і культур;
- реалізацію мовної стратегії шляхом комплексного і послідовного впровадження просвітницьких, науково-методичних, роз'яснювальних заходів;
- формування нових життєвих орієнтирів особистості;
- сприяння формуванню нової ціннісної системи суспільства - відкритої, варіативної, духовно та культурно наповненої, толерантної, здатної забезпечити становлення громадянина і патріота, консолідувати суспільство на засадах пріоритету прав особистості, зменшення соціальної нерівності;
- формування відповідальності за власний добробут та стан добробуту суспільства.
2.4.3. Забезпечення рівного доступу до здобуття освіти здійснюється через:
- запровадження ефективної системи інформування громадськості про можливості здобуття вищої освіти;
- створення умов для здобуття безоплатної вищої освіти на конкурсних засадах;
- удосконалення правових шляхів здобуття освіти за рахунок бюджетів усіх рівнів та коштів юридичних і фізичних осіб;
- розширення можливостей здобуття вищої освіти за рахунок індивідуального кредитування;
- створення умов для здобуття вищої освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми-інвалідами;
- інтеграцію з іншими вищими навчальними закладами різних рівнів акредитації;
- запровадження гнучких освітніх програм та інформаційних технологій навчання;
- додержання засад демократичності, прозорості та гласності у формуванні контингенту студентів, у тому числі шляхом об'єктивного тестування.
2.4.4. Створення системи безперервної освіти через:
- забезпечення послідовності змісту та координації навчально-виховної діяльності на різних ступенях освіти;
- формування потреби та здатності особистості до самоосвіти;
- оптимізацію системи післядипломної освіти на основі відповідних державних стандартів;
- створення інтегрованих навчальних планів і програм післядипломної освіти;
- формування та розвиток навчальних науково-виробничих комплексів ступеневої підготовки фахівців;
- розроблення індивідуальних модульних навчальних програм різних рівнів складності залежно від конкретних потреб.
2.4.5. Підготовка студентства до життєдіяльності в інформаційному суспільстві через:
- інформатизацію системи освіти, спрямованої на задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу;
- запровадження нових форм навчання із застосуванням у навчальному процесі та бібліотечній справі інформаційно-комунікаційних технологій поряд з традиційними засобами;
- створення електронних підручників;
- застосування сучасних засобів навчання;
- використання комунікаційно-інформаційних засобів та глобальних інформаційно-освітніх мереж.
2.4.6. Поєднання освіти і науки через:
- фундаменталізацію освіти, інтенсифікацію наукових досліджень;
- розвиток освіти на основі новітніх наукових і технологічних досягнень;
- випереджальний розвиток освіти;
- інноваційну освітню діяльність;
- правовий захист освітніх інновацій та результатів науково-педагогічної діяльності як інтелектуальної власності;
- запровадження наукової експертизи варіативних компонентів державних стандартів освіти, підручників, інноваційних систем навчання та виховання;
- залучення до наукової діяльності обдарованої студентської молоді, педагогічних працівників;
- залучення до навчально-виховного процесу провідних вчених інших навчальних закладів;
- запровадження цільових програм, що сприяють інтеграції освіти і науки;
- забезпечення якості освіти відповідно до новітніх досягнень науки, культури і соціальної практики;
- взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики;
- поглиблення співпраці та кооперації з іншими навчальними закладами і науковими установами, а також з клінічними базами та лікувальними закладами.
2.4.7. Кадрове забезпечення навчального процесу здійснюється через:
- відповідність кадрового забезпечення вимогам акредитації спеціальностей;
- створення умов для ефективної професійної діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;
- забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації педагогічних та науково-педагогічних працівників, підвищення соціального статусу відповідно до їх ролі в суспільстві.
2.5. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність в Університеті.
2.5.1. Мета і завдання наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університету.
Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність в Університеті є невід'ємною складовою освітньої діяльності і провадиться з метою інтеграції наукової, освітньої і виробничої діяльності в системі вищої освіти.
Суб' єктами наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності є наукові, науково-педагогічні працівники, особи, які навчаються в Університеті, інші працівники Університету, а також працівники підприємств, які спільно з Університетом провадять наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність.
Основною метою наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності є здобуття нових наукових знань шляхом проведення наукових досліджень і розробок та їх спрямування на створення і впровадження нових конкурентоспроможних технологій, видів техніки, матеріалів, тощо для забезпечення інноваційного розвитку суспільства, підготовки фахівців інноваційного типу.
Основними завданнями наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університету є:
- одержання конкурентоспроможних наукових і науково-прикладних результатів;
- застосування нових наукових, науково-технічних знань під час підготовки фахівців з вищою освітою;
- формування сучасного наукового кадрового потенціалу, здатного забезпечити розробку та впровадження інноваційних наукових розробок.
2.5.2. Інтеграція наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університету і наукових установ Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України.
Інтеграція наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університету і наукових установ Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України здійснюється з метою розроблення та виконання пріоритетних наукових програм, проведення наукових досліджень, експериментальних розробок тощо на засадах поєднання кадрових, фінансових, технічних та організаційних ресурсів відповідно до законодавства.
Основними напрямами інтеграції наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університету й наукових установ Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України є:
- участь у розробленні та виконання державних цільових програм медичного і соціального розвитку;
- проведення спільних наукових досліджень, експериментальних та інноваційних розробок тощо, у тому числі за рахунок державного бюджету та власних надходжень;
- участь у створенні науково-навчальних, науково-дослідних об' єднань, інноваційних структур та інших організаційних форм кооперації;
- впровадження спільно створених інноваційних продуктів у виробництво, практичну сферу охорони здоров' я тощо;
- забезпечення набуття, охорони та захисту прав інтелектуальної власності на результати наукової та науково-технічної діяльності;
- провадження спільної видавничої та інформаційно-ресурсної діяльності;
- залучення Університетом наукових працівників з наукових установ і організацій Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України для провадження освітньої і наукової діяльності, зокрема до підготовки аспірантів і докторантів, підготовки та експертизи підручників, навчальних посібників, освітніх програм та стандартів вищої освіти для забезпечення навчального процесу у вищій школі;
- організація на базі Університету наукових досліджень молодих вчених, докторантів та аспірантів, забезпечення безпосередньої участі студентів Університету у проведенні наукових досліджень.
2.5.3. Організація наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Університеті.
Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність в Університеті провадиться відповідно до законодавства про освітню, наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність та здійснюється безпосередньо на засадах автономії.
Наукові дослідження, що проводяться в Університеті за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, фінансуються державними органами та органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких належить Університет, незалежно від фінансування освітньої діяльності. У першочерговому порядку фінансуються фундаментальні дослідження, а також прикладні науково-дослідні роботи, що виконуються у межах основних напрямів розвитку науки і техніки. Університет на конкурсних засадах формує тематику науково-дослідних робіт і самостійно затверджує тематичні плани наукової діяльності.
2.5.4. Організаційні форми провадження наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університетом.
Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність може провадитись Університетом, у тому числі через створені ним юридичні особи, предметом діяльності яких є доведення результатів наукової і науково-технічної діяльності Університету до стану інноваційного продукту та його подальша комерціалізація.
До виконання наукових і науково-технічних робіт в Університеті можуть залучатися науково-педагогічні, наукові і педагогічні працівники, інші працівники Університету, особи, які навчаються в Університеті, а також працівники інших організацій.
2.5.5. Права інтелектуальної власності та їх захист.
Набуття, охорона та захист прав Університету та учасників освітнього процесу щодо результатів наукової, науково-технічної та інших видів діяльності забезпечуються відповідно до закону.
Університет має право розпоряджатися майновими правами інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності.
Витрати Університету, понесені у зв'язку із забезпеченням правової охорони на об'єкти права інтелектуальної власності, майнові права на які набуті в установленому законом порядку, здійснюються за рахунок власних надходжень Університету.
Об'єкти права інтелектуальної власності підлягають оцінці. За результатом оцінки їх вартість відображається у бухгалтерському обліку Університету у порядку, передбаченому законом.
Університет здійснює заходи з впровадження результатів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, включаючи трансфер технологій, об'єктів права інтелектуальної власності, майнові права на які вони набули.
Університет здійснює заходи із запобігання академічному плагіату - оприлюдненню (частково або повністю) наукових результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження та/або відтворенню опублікованих текстів інших авторів без відповідного посилання.
Договір про створення об' єкта права інтелектуальної власності за замовленням має визначати способи, умови та порядок здійснення відповідних майнових прав інтелектуальної власності.
2.6. Міжнародне співробітництво.
2.6.1. Основні напрями міжнародного співробітництва у сфері вищої освіти.
Університет здійснює міжнародне співробітництво, укладає договори про співробітництво, налагоджує прямі зв'язки з вищими навчальними закладами, науковими установами та підприємствами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства.
Основними напрямами міжнародного співробітництва Університету є:
- участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного й міжуніверситетського обміну студентами, аспірантами, докторантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками;
- проведення спільних наукових досліджень;
- організація міжнародних конференцій, симпозіумів, конгресів та інших заходів;
- участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- спільна видавнича діяльність;
- надання послуг, пов' язаних із здобуттям вищої та післядипломної освіти іноземним громадянам в Україні;
- створення спільних освітніх і наукових програм з іноземними вищими навчальними закладами, науковими установами, організаціями;
- відрядження за кордон педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників для педагогічної, науково-педагогічної та наукової роботи відповідно до міжнародних договорів України, а також договорів між Університетом та іноземними партнерами;
- залучення педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників іноземних вищих навчальних закладів для участі в педагогічній, науково-педагогічній та науковій роботі в Університеті;
- направлення осіб, які навчаються в Університеті, на навчання у закордонних вищих навчальних закладах;
- сприяння академічній мобільності наукових, науково-педагогічних працівників та осіб, які навчаються;
- здійснення навчання іноземних громадян англійською, російською та українською мовами;
- надання послуг іноземцям, пов' язаних з підготовкою до вступу до вищих навчальних закладів;
- здійснення заочного (дистанційного) навчання іноземних громадян відповідно до законодавства України;
- навчання іноземних громадян у клінічній ординатурі, аспірантурі, докторантурі, їх стажування;
- інші напрями і форми, не заборонені законом.
2.6.2. Зовнішньоекономічна діяльність Університету у сфері вищої освіти
Зовнішньоекономічна діяльність Університету провадиться відповідно до законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами.
Основними напрямами зовнішньоекономічної діяльності Університету є:
- організація підготовки осіб з числа іноземних громадян до вступу в Університет та осіб з числа громадян України до навчання за кордоном;
- провадження освітньої діяльності, пов' язаної з навчанням іноземних студентів, а також підготовка наукових кадрів для іноземних держав;
- організація навчання за кордоном;
- виконання наукових досліджень і науково-технічних розробок;
- здійснення міжнародного співробітництва, укладання договорів про співробітництво, налагодження прямих зв'язків з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами відповідно до законодавства, участь у роботі міжнародних організацій;
- укладання договорів з іноземними юридичними та фізичними особами.
3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
3.1. Повноваження Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) щодо управління Університетом визначаються Законом України "Про вищу освіту" та іншими законами України, а також цим Статутом.
МОЗ України:
- затверджує Статут Університету та за поданням конференції трудового колективу Університету вносить до нього зміни або затверджує нову редакцію;
- МОЗ України не пізніше одного місяця від дня обрання укладає контракт з ректором Університету;
- за поданням конференції трудового колективу Університету достроково розриває контракт із ректором Університету з підстав, визначених законодавством про працю, чи за порушення цього Статуту та умов контракту;
- формує пропозиції і розміщує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою у порядку, встановленому законодавством;
- здійснює розподіл випускників Університету та працевлаштування в заклади охорони здоров'я у межах державного замовлення;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- здійснює контроль за дотриманням Статуту Університету;
- здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
Міністерство охорони здоров'я може делегувати окремі свої повноваження ректору або іншому органу управління Університету.
4. ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ УНІВЕРСИТЕТУ
4.1. Вчена рада Університету.
Вчена рада є колегіальним органом управління Університету, який утворюється строком на п' ять років, склад якого затверджується наказом ректора Університету протягом п'яти робочих днів від дня закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
Вчена рада Університету:
- визначає стратегію і перспективні напрями розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності Університету;
- розробляє і подає на конференцію трудового колективу проект Статуту Університету, а також рішення про внесення змін і доповнень до нього;
- ухвалює фінансовий план і річний фінансовий звіт Університету;
- визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
- ухвалює рішення про розміщення власних надходжень у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів або в банківських установах;
- ухвалює за поданням ректора Університету рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію структурних підрозділів;
- обирає за конкурсом таємним голосуванням на посади проректорів, деканів, директорів, завідувачів кафедр, професорів і доцентів, директора бібліотеки;
- затверджує освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності;
- ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;
- затверджує зразок та порядок виготовлення власного документа про вищу освіту, Положення про процедуру і підстави для його видачі випускникам, а також зразки, порядок виготовлення, процедуру і підстави для видачі випускникам спільних і подвійних дипломів;
- ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;
- оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів;
- присвоює вчені звання професора, доцента та старшого дослідника і подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії МОН України;
- приймає остаточні рішення про визнання іноземних документів про вищу освіту, наукові ступені та вчені звання під час прийняття на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників, а також під час зарахування вступників на навчання;
- має право вносити подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством, цим Статутом, контрактом, яке розглядається конференцією трудового колективу Університету;
- розглядає інші питання діяльності Університету відповідно до цього Статуту.
Вчену раду Університету очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради Університету, які мають науковий ступінь та/або вчене звання, на строк діяльності Вченої ради. До складу Вченої ради Університету входять за посадами ректор Університету, проректори, заступники ректора, декани факультетів, директори навчально-наукових інститутів, учений секретар, директор бібліотеки, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування та голова первинної профспілкової організації Університету, а також виборні представники, які представляють наукових, науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів кафедр, професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників Університету і які працюють у ньому на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, слухачів, інтернів, лікарів-резидентів, клінічних ординаторів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів, керівники органів студентського самоврядування Університету відповідно до квот, визначених цим Статутом.
Квота представників від факультетів та інших структурних підрозділів на Вчену раду визначається, виходячи із кількості професорів, докторів філософії, докторів наук, дисциплін, що викладаються на кафедрі, тощо. Вибори представників від факультетів та інших структурних підрозділів до складу Вченої ради згідно з доведеними квотами проводяться у підрозділах. Рекомендації факультетів та інших структурних підрозділів подаються на затвердження конференції трудового колективу.
Вибори до складу Вченої ради починаються за 30 календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
За рішенням Вченої ради до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців. При цьому не менш як 75 відсотків складу Вченої ради повинні становити наукові, науково-педагогічні працівники Університету і не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа студентів.
Виборні представники з числа працівників Університету обираються конференцією трудового колективу Університету за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборні представники з числа студентів обираються студентами шляхом прямих таємних виборів.
Рішення Вченої ради Університету вводяться в дію наказом ректора Університету.
В Університеті можуть бути утворені Вчені ради структурних підрозділів, повноваження яких визначаються Вченою радою Університету відповідно до цього Статуту. Вчена рада Університету може делегувати частину своїх повноважень вченим радам структурних підрозділів. Склад відповідних вчених рад формується на засадах, визначених для Вченої ради Університету.
4.2. Вчена рада факультету.
Вчена рада факультету є колегіальним органом факультету Університету.
Вчену раду факультету очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради факультету, які мають науковий ступінь та/або вчене звання. До складу Вченої ради факультету входять за посадами декан, заступники декана, завідувачі кафедр, керівники органів студентського самоврядування факультету, а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників факультету і які працюють на постійній основі, виборні представники з числа осіб, які навчаються в Університеті. При цьому не менш як 75 відсотків складу Вченої ради повинні становити науково-педагогічні працівники факультету і не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа студентів Університету.
Виборні представники обираються органом громадського самоврядування факультету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють, а виборні представники з числа осіб, які навчаються в Університеті, - вищим органом студентського самоврядування факультету.
До компетенції Вченої ради факультету належать:
- визначення загальних напрямів наукової діяльності факультету;
- надання рекомендацій Вченій раді Університету з приводу обрання на посаду таємним голосуванням декана, завідувача кафедри, директора, професора;
- обрання на посади доцентів (відповідно до делегованих повноважень Вченої ради Університету), старших викладачів, викладачів, асистентів;
- ухвалення навчальних програм та навчальних планів;
- вирішення питань організації навчально-виховного процесу на факультеті;
- ухвалення звіту декана факультету;
- при наявності вагомих підстав Вчена рада факультету може відміняти попередньо прийняті свої рішення.
Рішення Вченої ради факультету може бути скасовано Вченою радою Університету.
4.3. Вчена рада навчально-наукового інституту.
Вчена рада навчально-наукового інституту є колегіальним органом навчально-наукового інституту Університету. Вчену раду навчально-наукового інституту очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради навчально-наукового інституту, які мають науковий ступінь та/або вчене звання. До складу Вченої ради навчально-наукового інституту входять за посадами директор, заступники директора, завідувачі кафедр, керівники органів студентського самоврядування навчально-наукового інституту, а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників навчально-наукового інституту і які працюють на постійній основі, виборні представники з числа осіб, які навчаються в Університеті. При цьому не менш як 75 відсотків складу Вченої ради повинні становити науково-педагогічні працівники навчально-наукового інституту і не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа студентів Університету.
Виборні представники обираються органом громадського самоврядування навчально-наукового інституту.
До компетенції Вченої ради навчально-наукового інституту належать:
- організація навчально-методичної і виховної роботи;
- прийняття рекомендацій щодо надбавок, премій та правил внутрішнього розпорядку;
- подання на придбання та ефективне використання науково-інформаційних ресурсів, запровадження та удосконалення комп' ютерних та інших автоматизованих технологій у навчальному, дослідницькому та науково-інформаційному процесах;
- надання допомоги в реалізації адміністративно-господарських завдань тощо;
- за наявності вагомих підстав Вчена рада навчально-наукового інституту може скасовувати попередньо прийняті свої рішення.
4.4. Наглядова рада.
Для здійснення нагляду за управлінням майном Університету додержанням мети його створення в Університеті утворюється Наглядова рада.
Наглядова рада Університету сприяє розв'язанню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Університету з державними органами та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, суспільно-політичними організаціями та суб'єктами господарської діяльності в інтересах розвитку та підвищення якості освітньої діяльності і конкурентоспроможності Університету, здійснює громадський контроль за його діяльністю тощо.
Члени Наглядової ради мають право брати участь у роботі конференції трудового колективу Університету з правом дорадчого голосу.
Наглядова рада має право вносити на конференцію трудового колективу Університету подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством, цим Статутом, контрактом.
Порядок формування Наглядової ради, строк її повноважень, компетенція і порядок діяльності визначаються цим Статутом та Положенням про Наглядову раду Університету, яке затверджується Вченою радою Університету. До складу Наглядової ради не можуть входити працівники Університету.
4.5. Ректорат.
Для вирішення поточних питань діяльності Університету, утворюється робочий орган - ректорат.
До складу ректорату, який затверджує ректор, входять проректори, заступники ректора, головний бухгалтер, декани факультетів, директори навчально-наукових інститутів, голова первинної профспілкової організації Університету, директор студмістечка, начальники структурних підрозділів.
Ректорат діє на підставі цього Статуту та Положення, яке затверджується Вченою радою Університету.
4.6. Приймальна комісія.
Приймальна комісія є робочим органом управління, завданням якої є формування контингенту студентів.
Склад, функції та діяльність приймальної комісії регламентується:
"Положенням про приймальну комісію вищого навчального закладу", "Умовами прийому до вищих навчальних закладів", "Правилами прийому до Харківського національного медичного університету", законодавством України, нормативними документами МОН України та МОЗ України.
Склад та план роботи приймальної комісії затверджує ректор, який є її головою. Термін повноважень приймальної комісії становить 1 рік.
Відповідно до Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів приймальна комісія подає на затвердження Вченої ради Університету "Правила прийому до Харківського національного медичного університету".

................
Перейти до повного тексту