- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про бюджетну політику Міністерства оборони України на 2022 рік
З метою організації виконання
Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" і забезпечення виконання поставлених перед Збройними Силами України завдань, ефективного та економного використання бюджетних коштів, своєчасної виплати військовослужбовцям і працівникам належних видів грошового забезпечення та заробітної плати, оптимізації витрат на відрядження та нагородження особового складу НАКАЗУЮ:
1. Першому заступнику Міністра оборони України, заступникам Міністра оборони України, заступнику Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступнику Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, державному секретарю Міністерства оборони України, Головнокомандувачу Збройних Сил України, начальнику Генерального штабу Збройних Сил України, Командувачу об'єднаних сил Збройних Сил України, Голові Державної спеціальної служби транспорту, керівникам структурних підрозділів Міністерства оборони України, Апарату Головнокомандувача Збройних Сил України та Генерального штабу Збройних Сил України, керівникам органів військового управління, підпорядкованих Міністерству оборони України, Головнокомандувачу Збройних Сил України та Генеральному штабу Збройних Сил України, командувачам видів Збройних Сил України, командувачу Сил спеціальних операцій Збройних Сил України, Командувачу Сил територіальної оборони Збройних Сил України, командувачу Сил логістики Збройних Сил України, командувачу Сил підтримки Збройних Сил України, командувачу Медичних сил Збройних Сил України, командувачу Десантно-штурмових військ Збройних Сил України, командувачу Військ зв'язку та кібербезпеки Збройних Сил України, начальнику Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, командирам (начальникам) з'єднань, військових частин, військових навчальних закладів та установ (у межах повноважень):
забезпечити планування та своєчасне витребування бюджетних асигнувань, їх планове та рівномірне використання протягом 2022 бюджетного року відповідно до помісячного розпису асигнувань;
привести у відповідність до заходів Плану утримання та розвитку Збройних Сил України на 2022 рік та обсягів асигнувань, затверджених у зведеному кошторисі Міністерства оборони України на 2022 рік і помісячному розписі асигнувань за загальним фондом, плани підготовки військ, поточного та капітального ремонту, капітального будівництва, міжнародних та організаційних заходів, відряджень, зборів тощо;
забезпечити складання паспортів бюджетних програм (підпрограм) на 2022 рік та їх застосування для здійснення моніторингу ефективності виконання бюджетної програми (підпрограми), контролю за цільовим використанням бюджетних коштів;
документи з питань витрачання бюджетних коштів в обов'язковому порядку погоджувати з Департаментом фінансів Міністерства оборони України та Департаментом соціального забезпечення Міністерства оборони України (за напрямом відповідальності) разом з фінансово-економічними обґрунтуваннями та пропозиціями стосовно джерел їх покриття;
здійснювати фактичні видатки на грошове забезпечення, заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, лише в межах видатків на оплату праці, затверджених у кошторисі на ці цілі;
у разі зміни чисельності працівників у зв'язку з проведенням організаційно-штатних заходів невідкладно в установленому порядку надавати до Департаменту соціального забезпечення Міністерства оборони України пропозиції щодо коригування фонду оплати праці для внесення змін до кошторису і помісячного плану асигнувань;
призначення працівників на посади військовослужбовців здійснювати виключно після отримання в установленому порядку від забезпечувального фінансового органу додаткових призначень на оплату праці цих працівників;
заходи з доукомплектування частин та підрозділів особовим складом, їх переміщення здійснювати з урахуванням обсягу асигнувань на виплату підйомної допомоги, доведеного до відповідних розпорядників коштів;
направлення військовослужбовців і працівників у службові відрядження здійснювати у межах асигнувань, затверджених на ці цілі в кошторисах, та забезпечувати їх коштами як авансом для здійснення поточних витрат;
не допускати використання бюджетних коштів на проведення виставок, ярмарків, з'їздів, симпозіумів, конгресів за рахунок коштів загального фонду бюджету;
не допускати використання бюджетних коштів (крім коштів спеціального фонду державного бюджету, отриманих як гранти, міжнародна технічна допомога, благодійні внески, власних доходів національних закладів культури) для проведення заходів з відзначення пам'ятних та історичних дат, ювілеїв підприємств та установ, а також ювілеїв і вшанування пам'яті видатних осіб та інших подій (крім заходів, визначених Указами Президента України, централізованих заходів Міністерства культури та інформаційної політики України, пов'язаних з відзначенням Дня Конституції України, Дня незалежності України, Дня Перемоги, Дня пам'яті жертв голодоморів, Дня Соборності України, Дня Гідності та Свободи, Дня пам'яті жертв політичних репресій, Дня захисника України), друкування продукції, не пов'язаної з виконанням завдань і функцій органів державної влади та інших державних органів;
оплату послуг мобільного зв'язку здійснювати в першочерговому порядку за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету;
під час укладання договорів (контрактів) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг обов'язково передбачати застосування штрафних санкцій до суб'єктів господарювання за невиконання та (або) неналежне виконання ними зобов'язань, узятих за договорами (контрактами);
здійснювати оплату тільки за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги в межах бюджетних асигнувань та не допускати виникнення небюджетної кредиторської заборгованості. Попередню оплату передбачати відповідно до чинного законодавства та встановленого в Міністерстві оборони України порядку;
здійснювати контроль за своєчасним і повним виконанням договірних зобов'язань постачальниками товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг, розрахунки з якими проводяться на умовах попередньої оплати, не допускати виникнення простроченої дебіторської заборгованості;
забезпечити погашення дебіторської та кредиторської заборгованості минулих років;
організувати роботу зі списання в установленому законодавством порядку заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка є безнадійною до стягнення;
забезпечити ефективну позовну та претензійну роботу за всіма випадками невиконання постачальниками продукції (виконавцями робіт, надавачами послуг) взятих зобов'язань та взаємодію з органами державної виконавчої служби щодо виконання судових рішень;
забезпечити організацію внутрішнього контролю та управління ризиками відповідно до
Основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року № 1062, та Порядку організації в системі Міністерства оборони України внутрішнього контролю та управління ризиками, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 02 квітня 2019 року № 145;
забезпечити своєчасне прийняття рішень та відшкодування заподіяних державі збитків, у тому числі оформлення документів на списання за інспекторськими посвідченнями озброєння, військової техніки та майна, втрачених (знищених) у ході антитерористичної операції та операції об'єднаних сил, збитків внаслідок втрати, знищення або незаконного використання коштів (за наявності підстав) тощо;
забезпечити ведення бухгалтерського обліку активів, зобов'язань та всіх здійснених господарських операцій, складання фінансової та бюджетної звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі та інших нормативно-правових актів з питань бухгалтерського обліку;
забезпечити своєчасне документальне оформлення та відображення в обліку господарських операцій з розподілу та списання закуплених у централізованому порядку матеріальних цінностей відповідно до встановленого в Міністерстві оборони України порядку;
забезпечити проведення інвентаризації активів і зобов'язань в обсягах і в строки, визначені нормативно-правовими актами, та прийняття відповідних рішень за її результатами.
2. Відповідальним за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) під час виконання кошторису Міністерства оборони України за напрямом відповідальності:
здійснювати видатки за загальним фондом тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами, ураховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік в органах Державної казначейської служби України, та за умови їх відповідності паспортам бюджетних програм, заходам Плану утримання та розвитку Збройних Сил України на 2022 рік та/або прийнятим рішенням уповноважених осіб про внесення змін до нього. При цьому забезпечити ефективне і своєчасне використання асигнувань відповідно до затвердженого помісячного розпису;
пропозиції щодо внесення змін до річного плану закупівель Міністерства оборони України подавати до Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України після прийняття відповідного рішення уповноваженими особами про внесення змін до Плану утримання та розвитку Збройних Сил України;
внесення змін до кошторисів і помісячних планів асигнувань розпорядників коштів нижчого рівня здійснювати у виняткових випадках, при цьому пропозиції з розрахунками, які обґрунтовують зміни показників видатків бюджету, подавати в установленому порядку до Департаменту фінансів Міністерства оборони України та Департаменту соціального забезпечення Міністерства оборони України (за напрямом відповідальності) до 15 числа поточного місяця;
у разі безспірного списання коштів за спеціальним фондом (власні надходження) забезпечити надання відповідних пропозицій до Департаменту фінансів Міністерства оборони України та Департаменту соціального забезпечення Міністерства оборони України (за напрямом відповідальності) для коригування кошторису впродовж місяця після проведення такої операції, але не пізніше ніж за 5 робочих днів до закінчення звітного періоду;
невідкладно в установленому порядку надавати до Департаменту фінансів Міністерства оборони України розподіли коштів та платіжні документи на оплату судового збору за подання позовних заяв, апеляційних та касаційних скарг, пені та штрафів за бюджетними програмами (підпрограмами), які відповідають суті судового рішення;
в одноденний строк після отримання відповідних судових, виконавчих документів (у тому числі отриманих від юридичної служби апарату Міністерства оборони України) в установленому порядку надавати до Департаменту фінансів Міністерства оборони України розподіли коштів та розрахункові документи на оплату судового збору за подання позовних заяв, апеляційних та касаційних скарг, а також пені, штрафів, виконавчого збору, інших обов'язкових платежів за бюджетними програмами (підпрограмами);
упродовж трьох робочих днів з моменту отримання від військових частин заявок та підтвердних документів забезпечити опрацювання та подання до Департаменту фінансів Міністерства оборони України пропозицій щодо внесення змін до кошторисів розпорядників коштів для використання коштів і майна, отриманих як благодійна допомога Збройним Силам України, інших надходжень в натуральній формі (зокрема активів, які виявлені під час інвентаризації в надлишку або отримані в результаті розбирання (демонтажу) списаного майна) та субвенцій від місцевих органів влади;
надавати в триденний строк до Департаменту фінансів Міністерства оборони України необхідні матеріали, підтвердні документи для зарахування до Державного бюджету України коштів, еквівалентних вартості товарообмінних операцій (операцій у натуральній формі), у тому числі вартості отриманих квартир, проведених за договорами, укладеними Міністерством оборони України;
здійснювати постійний контроль за ефективним, результативним, цільовим та економним використанням бюджетних коштів за відповідною програмою (підпрограмою);
під час укладання договорів (контрактів) передбачати фактичне постачання товарів (виконання робіт і послуг) відповідно до помісячного розпису асигнувань для забезпечення своєчасності їх оплати;
передбачати в договорах (державних контрактах) з капітального будівництва під час здійснення розрахунків на умовах попередньої оплати (авансування) розмір, строк попередньої оплати (авансу) та кількість платежів у межах строків, визначених у таких договорах (державних контрактах), виходячи з наявності актів передачі проєктної документації, будівельного майданчика підряднику та наявності дозвільної документації на будівництво об'єкта з урахуванням календарного графіка виконання робіт. Після здійснення першого авансового платежу подальше авансування здійснювати після звітування про використання раніше виданого авансу;
рішення про здійснення попередньої оплати товарів (робіт, послуг) та обсяг авансування за централізованими розрахунками Міністерства оборони України оформлювати з урахуванням висновку військового представництва (у разі їх залучення до супроводження договорів) про спроможність підприємства виконати заявлені зобов'язання та своєчасно погасити наданий аванс, у тому числі за результатами перевірки виробничих потужностей, наявності договорів та рахунків на закупівлю матеріалів та комплектувальних виробів, наявності дозвільних документів країн-постачальників на постачання і транспортування імпортованої продукції;
( Абзац тринадцятий пункту 2 виключено на підставі Наказу Міністерства оборони
№ 273 від 14.09.2022 )
перенесення термінів (строків) постачання товарів, робіт і послуг, оплачених на умовах попередньої оплати, здійснювати у виключних випадках за умови документально підтверджених відповідними уповноваженими органами обставин непереборної сили, істотної зміни обставин, якими керувалися сторони на момент укладання договору (контракту), за рішенням посадової особи, яка затвердила рішення про авансування, відповідно до розподілу обов'язків.
3. Командирам (начальникам) військових частин, військових навчальних закладів та установ забезпечити:
якісне планування, ефективне і цільове використання коштів, достовірне ведення обліку матеріальних цінностей, своєчасне складання звітності;
дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють питання оплати праці працівників та соціально-трудових відносин;
виплату заробітної плати працівника на рівні не нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати за виконану ним місячну (годинну) норму праці;
контроль за дотриманням штатно-тарифної дисципліни для запобігання випадкам незаконної виплати грошового забезпечення військовослужбовцям та заробітної плати працівникам;
своєчасне та повне оприбуткування і відображення за бухгалтерським обліком благодійної допомоги, отриманої в грошовій (натуральній) формі, інших надходжень у натуральній формі (активів, які виявлені під час інвентаризації у надлишку, отримані у результаті розбирання (демонтажу) списаного майна тощо);
невідкладне (не пізніше наступного робочого дня) надання до Департаменту фінансів Міністерства оборони України інформації щодо виникнення та погашення простроченої дебіторської заборгованості за здійсненою попередньою оплатою для оновлення на вебсайті Міністерства оборони України переліку постачальників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг, за якими в розпорядників бюджетних коштів у мережі Міністерства оборони України обліковується прострочена дебіторська заборгованість.
4. Директору Департаменту фінансів Міністерства оборони України:
відповідно до затвердженого зведеного кошторису (з урахуванням внесених змін) невикористані залишки бюджетних асигнувань перерозподіляти на першочергові заходи, під які надійшли документи на оплату;
забезпечувати розгляд та реалізацію обґрунтованих пропозицій щодо використання іноземної валюти, отриманої на банківські рахунки Міністерства оборони України відповідно до умов міжнародних договорів, а також щодо купівлі іноземної валюти та перерахування її за межі України з метою виконання міжнародних договірних зобов'язань відповідно до вимог валютного законодавства, вимог у сфері валютного нагляду та за наявності первинних документів, якими підтверджується правомірність проведення валютної операції;
забезпечувати через уповноважений банк продаж іноземної валюти, отриманої як благодійні пожертви фізичних та юридичних осіб для забезпечення потреб Збройних Сил України, у міру надходження коштів на валютні рахунки Міністерства оборони України з подальшим зарахуванням отриманого гривневого еквіваленту на відповідні казначейські рахунки Міністерства оборони України.
На підставі звернень відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) Міністерства оборони України у разі невідкладної необхідності здійснення видатків, не передбачених за загальним фондом, спрямовувати на ці цілі залишок нерозподілених коштів спеціального фонду Міністерства оборони України. Затвердження проєктів довідок про внесення змін до кошторису за такими операціями здійснювати в установленому порядку.
5. Витрати на грошове забезпечення військовослужбовців у 2022 році здійснювати за нормами, установленими нормативно-правовими актами та рішеннями Міністра оборони України, у межах виділених асигнувань на грошове забезпечення та дотримуватися такої послідовності щодо здійснення виплат:
розрахунки зі звільненими, переведеними до нового місця служби військовослужбовцями та виплати за рішеннями судів, які набрали законної сили;
щомісячне грошове забезпечення військовослужбовцям;
індексація грошового забезпечення;
додаткова винагорода на період дії воєнного стану згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року
№ 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім'ям під час дії воєнного стану";
................Перейти до повного тексту