- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ОФІС ГЕНЕРАЛЬНОГО ПРОКУРОРА
НАКАЗ
08.02.2021 № 28
Про затвердження Порядку координації діяльності правоохоронних органів у сфері протидії злочинності
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора
№ 3 від 02.01.2023 )
Відповідно до
статті 9, частини 2
статті 25 Закону України "Про прокуратуру", з метою визначення порядку координації діяльності правоохоронних органів у сфері протидії злочинності НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок координації діяльності правоохоронних органів у сфері протидії злочинності, що додається.
2. Цей наказ набирає чинності з дня його оприлюднення.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Генеральний прокурор | І. Венедіктова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генерального прокурора
08.02.2021 № 28
ПОРЯДОК
координації діяльності правоохоронних органів у сфері протидії злочинності
I. Загальні положення
1. Цей Порядок відповідно до частини другої
статті 25 Закону України "Про прокуратуру" визначає основні завдання, засади, форми та процедуру координації діяльності правоохоронних органів у сфері протидії злочинності.
2. Генеральний прокурор, керівники органів прокуратури, їх перші заступники та заступники (далі - керівництво органів прокуратури) відповідно до розподілу обов'язків координують діяльність правоохоронних органів відповідного рівня, у тому числі міжрегіональних, повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць, у сфері протидії злочинності.
3. Суб'єктами координаційної діяльності є правоохоронні органи, на які законодавством України покладено функції здійснення дізнання, досудового слідства та проведення оперативно-розшукової діяльності (далі - правоохоронні органи), а в необхідних випадках - інші державні органи за їх згодою.
4. Підставами для реалізації керівництвом органів прокуратури координаційних повноважень є встановлені прокуратурою при здійсненні конституційних функцій проблеми у сфері протидії злочинності, які можуть бути вирішені за умови узгодження діяльності правоохоронних органів відповідного рівня та вжиття спільних заходів.
5. Координація Генеральним прокурором та заступником Генерального прокурора - керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури діяльності Національного антикорупційного бюро України здійснюється з урахуванням визначених законодавством гарантій незалежності Національного антикорупційного бюро України та особливостей організації і діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.
6. Завданнями координації є:
- розробка та впровадження у діяльність правоохоронних органів та органів прокуратури пріоритетів кримінально-правової політики, сучасних підходів до протидії злочинності;
- визначення основних напрямів та проблем у правозастосовній і правоохоронній діяльності щодо запобігання та протидії злочинності на основі аналізу її структури, динаміки та прогнозування тенденцій, підготовка пропозицій щодо шляхів вирішення відповідних проблем із метою сприяння у виконанні завдань кримінального провадження;
- розробка, узгодження і реалізація спільних заходів, спрямованих на запобігання, виявлення, розкриття, припинення та розслідування кримінальних правопорушень, причин та умов, які сприяли їх вчиненню;
- підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства у сфері протидії злочинності.
7. Основними засадами координації є:
- верховенство права;
- законність;
- незалежність і рівність суб'єктів координаційної діяльності у визначенні проблем у сфері протидії кримінальним правопорушенням, ініціюванні, розробці, узгодженні та реалізації заходів, спрямованих на їх вирішення;
- обов'язковість виконання узгоджених заходів та контроль за їх реалізацією;
- системність і повнота використання різних форм координації;
- публічність, гласність і відкритість координаційних заходів, оприлюднення їх результатів у встановленому законодавством порядку в межах, які не суперечать вимогам законодавства про захист прав і свобод людини та громадянина, державної таємниці та іншої інформації з обмеженим доступом.
8. Основною формою координації є проведення координаційних нарад із керівниками правоохоронних органів.
9. Координація може здійснюватися також в інших формах:
- проведення спільних нарад з керівництвом правоохоронних та інших державних органів;
- створення міжвідомчих робочих груп;
- здійснення спільних виїздів у регіони для проведення узгоджених дій, перевірок і надання допомоги правоохоронним органам у протидії злочинності;
- обмін аналітичною інформацією з питань протидії злочинності, проведення спільних аналітичних досліджень;
- розробка спільних наказів, а також підготовка листів інформаційного характеру і документів організаційного та методичного спрямування;
- розробка і забезпечення виконання спільних планів із запобігання, виявлення та припинення кримінальних правопорушень, усунення причин та умов, які сприяли їх вчиненню;
- взаємне використання можливостей з підготовки і навчання кадрів, організація та проведення спільних тренінгів, семінарів, конференцій та інших заходів із метою підвищення кваліфікації працівників органів прокуратури та правоохоронних органів;
- розробка пропозицій з питань удосконалення системи кримінальної юстиції та правового регулювання у сфері протидії злочинності;
- ініціювання проведення наукових досліджень у сфері протидії злочинності.
За наявності підстав керівництвом органів прокуратури за участі правоохоронних та інших державних органів відповідного рівня можуть проводитися інші узгоджені заходи у встановленому законодавством порядку.
10. Вибір форм та періодичності здійснення заходів із координації діяльності правоохоронних органів у сфері протидії злочинності забезпечується керівництвом відповідного органу прокуратури з урахуванням пропозицій керівництва правоохоронних органів, а також сукупності об'єктивних чинників, які характеризують стан, структуру, динаміку злочинності, інших факторів, що впливають на вчинення кримінальних правопорушень.
11. За взаємною згодою суб'єктів координаційної діяльності відповідні заходи можуть здійснюватися у режимі відеоконференцзв'язку або із застосуванням інших засобів комунікації з додержанням вимог законодавства щодо захисту інформації.
II. Проведення координаційних нарад із керівниками правоохоронних органів
1. На розгляд координаційних нарад виносяться питання, пов'язані з виконанням завдань, визначених пунктом 6 розділу I цього Порядку, що потребують комплексного вирішення за умови узгодженості дій органів прокуратури та правоохоронних органів.
2. Керівник органу прокуратури при підготовці до проведення координаційної наради організовує та забезпечує:
- визначення у взаємодії з керівництвом правоохоронних органів питань для обговорення на нараді, дати і місця її проведення, складу учасників та запрошених;
- збирання, у тому числі шляхом отримання від правоохоронних органів, необхідних для проведення наради довідкових, інформаційно-аналітичних та інших матеріалів, статистичних та оперативних даних щодо тенденцій у сфері протидії злочинності, її динаміці та структурі;
- опрацювання та систематизацію наявної інформації, пропозицій керівництва правоохоронних органів із питань, які підлягають розгляду, а також складання узагальнених аналітичних документів;
- формування порядку денного наради та доведення його до відома керівництва відповідних правоохоронних органів;
- розробку спільних узгоджених заходів та складання проєкту постанови координаційної наради;
- скликання координаційної наради та організацію її роботи.
3. На координаційних нарадах головує Генеральний прокурор, керівник органу прокуратури відповідного рівня або особа, яка виконує їхні обов'язки.
4. Голова координаційної наради забезпечує:
- організацію проведення наради, обговорення з її учасниками питань порядку денного, визначення та узгодження спільних заходів;
- складання протоколу наради, а також підготовку та узгодження остаточного проєкту постанови координаційної наради, її підписання учасниками наради та надіслання керівникам відповідних правоохоронних органів, органів прокуратури, а також за необхідності - керівникам інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування представники яких запрошувалися до участі в роботі наради;
................Перейти до повного тексту