1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 26 січня 2021 року № 24
Про заходи щодо забезпечення виконання вимог Закону України "Про Державний реєстр виборців" у зв’язку зі змінами адміністративно-територіального устрою України, утворенням та реорганізацією районних державних адміністрацій
Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, встановлених законами України.
Частиною другою статті 3 вказаного Закону визначено, що Центральна виборча комісія зобов’язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Пунктом 8 статті 17 указаного Закону встановлено, що Центральна виборча комісія є розпорядником Державного реєстру виборців (далі - Реєстр), забезпечує його ведення та функціонування відповідно до закону.
Правові та організаційні засади ведення Реєстру визначено Законом України "Про Державний реєстр виборців" (далі - Закон), згідно зі статтею 1 якого Реєстр - це автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для зберігання, обробки даних, які містять передбачені Законом відомості, та користування ними, створена для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України (далі - виборці).
Розпорядник Реєстру, органи ведення Реєстру під час ведення Реєстру забезпечують його захист, у тому числі захист цілісності бази даних Реєстру, його апаратного та програмного забезпечення, достовірності даних Реєстру, його захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання, незаконного копіювання, спотворення, знищення даних Реєстру, безпеку персональних даних виборців відповідно до Закону та Законів України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про захист персональних даних", міжнародних договорів у сфері захисту інформації, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України (частина перша статті 11 Закону).
Згідно з частиною першою статті 13 Закону Реєстр ведеться в електронній формі з єдиною централізованою базою даних, яка містить персональні дані всіх виборців України.
За змістом частини другої статті 14 Закону Центральна виборча комісія як розпорядник Реєстру, зокрема, забезпечує та контролює дотримання вимог Закону у процесі ведення Реєстру, забезпечує його організаційне та технологічне функціонування, надає доступ до бази даних Реєстру та встановлює порядок такого доступу відповідно до Закону.
Частинами п’ятою, сьомою вказаної статті Закону визначено, що ведення Реєстру в порядку, встановленому Законом та розпорядником Реєстру, забезпечують органи ведення Реєстру, повноваження яких здійснюють територіальні представництва Центральної виборчої комісії, утворені відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію".
Повноваження регіональних органів адміністрування Реєстру здійснюють регіональні представництва Центральної виборчої комісії, утворені відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (частина дев’ята статті 14 Закону).
Частиною одинадцятою вказаної статті Закону визначено, що регіональні органи адміністрування Реєстру здійснюють організаційну підтримку, забезпечують взаємодію місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, закладів, установ та організацій стосовно створення та ведення Реєстру, контролюють виконання рішень розпорядника Реєстру.
Згідно з підпунктом 3 пункту 4 розділу ХХХХІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Виборчого кодексу України до прийняття Центральною виборчою комісією рішення про початок роботи її регіональних та територіальних представництв органами ведення Реєстру є:
у районі, районі в місті Києві, місті Севастополі - відповідний структурний підрозділ апарату районної, районної у місті державної адміністрації;
у місті обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення без районного поділу - відповідний виконавчий орган міської ради;
у районі в місті обласного значення з районним поділом - відповідний виконавчий орган районної у місті ради або відповідний структурний підрозділ створеного у районі виконавчого органу міської ради;
регіональними органами адміністрування Реєстру є:
в Автономній Республіці Крим - відповідний структурний підрозділ апарату Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
в області, місті Києві, місті Севастополі - відповідний структурний підрозділ апарату обласної, міської державної адміністрації.
Орган ведення Реєстру має доступ до персональних даних Реєстру в обсязі та порядку, що встановлені розпорядником Реєстру (частина перша статті 15 Закону).
Частиною першою статті 16 Закону визначено, що ведення Реєстру включає організаційно-правову підготовку та виконання в режимі записування таких дій:
внесення запису про виборця до бази даних Реєстру;
внесення змін до персональних даних Реєстру;
знищення запису Реєстру.
Порядок доступу до бази даних Реєстру затверджено постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2020 року № 120.
За змістом пунктів 1.2, 1.3 зазначеного Порядку розпорядник Реєстру надає доступ до бази даних Реєстру, зокрема, органам ведення Реєстру з метою забезпечення ведення та функціонування Реєстру відповідно до Закону та рішень Центральної виборчої комісії, прийнятих згідно із Законом. Працівники органів ведення Реєстру мають доступ до всіх записів Реєстру в режимі читання, а також у режимі записування стосовно персональних даних виборців, виборча адреса яких визначена відповідно до статті 8 Закону, знаходиться в межах території, на яку поширюються повноваження цих органів.
Органи ведення Реєстру здійснюють щомісяця поновлення бази даних Реєстру у порядку, встановленому статтею 22 Закону.
Періодичне поновлення бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей про виборців, які щомісяця до 5 числа подаються органами, закладами, установами, зазначеними в частинах третій - дванадцятій та шістнадцятій вказаної статті Закону .
Згідно з частиною п’ятнадцятою статті 22 Закону під час проведення виборів або референдумів відомості, передбачені вказаною статтею, подаються органами, закладами, установами з урахуванням особливостей та у строки, зазначені у статтях 27, 28 Закону, а саме: за десять днів до дня передачі попередніх списків виборців на звичайних виборчих дільницях і за десять днів до дня голосування.
Такі відомості подаються за період з дати останнього подання відомостей до органу ведення Реєстру до дня, що передує дню їх подання (частина друга статті 27 Закону, частина перша статті 28 Закону).
Разом з тим пунктом 5 частини другої статті 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", пунктом 22 статті 25 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що виконавчі органи міських (за винятком міст районного значення) рад, місцеві державні адміністрації забезпечують здійснення заходів щодо ведення Реєстру відповідно до закону.
Законом України від 16 квітня 2020 року № 562-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад" внесено зміни до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", якими уповноважено Кабінет Міністрів України до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України здійснювати визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад (пункт 7 - 1 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

................
Перейти до повного тексту