1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
07.07.2003 N 22
Про стан та напрямки стабілізації морського та річкового транспорту в Україні
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту N 550 від 21.07.2003 )
Розглянувши стан справ у морському та річковому транспорті, Колегія відзначає, що діяльність підгалузі не в повній мірі відповідає вимогам урядових рішень, Програмі діяльності Кабінету Міністрів України щодо підвищення ефективності наявного економічного потенціалу. Здійснювані заходи керівництвом Державного департаменту морського і річкового транспорту (Скворцов Г.П.) носять епізодичний характер, направлені на усунення окремих локальних проблем і не сприяють суттєвому покращанню стану справ у підгалузі.
Відсутність системності в роботі та належного контролю приводить до того, що власні рішення, які приймаються Укрморрічфлотом, не виконуються. Так, із 28 заходів із стабілізації підприємств морського та річкового транспорту, визначених як першочергові, і затверджених рішенням Колегії Укрморрічфлоту від 14.06.2002 р., 14 (50 %) на даний час не виконані. Зокрема не виконане основне завдання - не створено дієву систему управління галуззю, не відпрацьована також правова основа щодо перевезень вантажів національним судновласником, не відновлені місцеві пасажирські перевезення водним транспортом, не запроваджено ефективного механізму контролю за використанням державного майна та інше.
При цьому стан виконання першочергових заходів жодного разу не розглядався на колегіях Укрморрічфлоту.
У галузі не відпрацьована належним чином система управління безпекою судноплавства, відсутні єдині вимоги щодо забезпечення державного контролю і нагляду за їх дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності.
Експерименти в реформуванні системи нагляду за безпекою судноплавства призвели до втрати належного контролю в цьому важливому напрямку роботи і, як наслідок, Україна потрапила до "чорного списку" Паризького меморандуму як держава, яка не забезпечує міжнародних вимог щодо безпеки судноплавства.
З даного питання не виконані також і доручення, дані Президентом України Л.Д. Кучмою 07.02.2001 р., щодо вдосконалення системи забезпечення безпеки судноплавства.
Унаслідок низького рівня виконавської дисципліни в роботі Державного департаменту морського і річкового транспорту мають місце серйозні недоліки в роботі з якості підготовки нормативно-правових актів.
Проекти документів працівниками Держдепартаменту не відпрацьовуються належним чином, робота з їх узгодження з причетними Міністерствами і відомствами проводиться вкрай незадовільно. З цієї причини до цього часу не затверджено Положення про порядок обліку та використання коштів від цільових портових зборів, що справляються в портах України, не прийняті проекти Закону України "Про внутрішній водний транспорт", постанови Кабінету Міністрів України "Про передачу в управління Мінтрансу гідротехнічних споруд портів" і "Про відведення акваторії морським торговельним портам України" та інші.
При цьому з боку Міністерства транспорту постійно приділяється значна увага щодо стану справ у підгалузі. Так, завдяки заходам, які вжиті Мінтрансом з надання допомоги в розв'язанні окремих галузевих проблем, створенню і функціонуванню об'єднання "Укрморпорт", у поточному році досягнуто деякого покращання фінансово-господарської діяльності підприємств підгалузі.
Так, обсяг переробки вантажів за 5 місяців поточного року зріс майже на 8 %, виробництво товарної продукції судноремонтними заводами збільшено на 32,7 %. На 6,7 % зросла сума доходів підприємств, чистий прибуток за 5 місяців склав 152,3 млн. грн., що в 1,5 рази більше аналогічного періоду минулого року. Зросли платежі до державного бюджету.
У той же час фінансово-економічний стан значної частини підвідомчих підприємств залишається нестабільним, у підгалузі не ліквідована збиткова діяльність окремих підприємств, допущено зростання дебіторської та кредиторської заборгованості.
Перевірки КРУ свідчать про недостатнє забезпечення контрольно-ревізійної роботи на підприємствах. Мають місце порушення наказу Міністерства транспорту України від 13.06.2002 р. N 381 щодо укладання витратних договорів, які укладаються без погодження з Укрморрічфлотом. У договорах відсутня загальна вартість договорів та інші необхідні умови. Значні порушення з цих питань виявлені при перевірці ДП "МАРС", Одеського та Усть-Дунайського морських торговельних портів.

................
Перейти до повного тексту