- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Положення
ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
П О Л О Ж Е Н Н Я
Затверджено
постановою правління Фонду
соціального страхування з
тимчасової втрати
працездатності від
від 09.07.2001 р. N 21
( Положення втратило чинність на підставі Постанови Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
N 25 від 23.06.2008 )
Про комісію (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
N 4 від 29.03.2002
N 24 від 14.05.2002
N 54 від 26.09.2002
N 89 від 26.07.2005
N 85 від 06.07.2006
N 207 від 27.12.2006 )
I. Загальні положення
1.1. Комісія (уповноважений) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням (далі - комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства) створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації незалежно від форм власності і господарювання, що використовує найману працю.
На підприємстві, де нарахування і виплата заробітної плати, а також надання допомоги по соціальному страхуванню здійснюється у його структурних підрозділах децентралізовано, комісії із соціального страхування створюються у кожному окремому підрозділі підприємства.
На підприємствах (понад 1000 працюючих), де нарахування і виплата заробітної плати, а також надання допомоги по соціальному страхуванню здійснюється централізовано, при необхідності створюється (обирається) центральна комісія із соціального страхування (далі - центральна комісія підприємства) та за її рішенням утворюються комісії із соціального страхування у підрозділах такого підприємства.
( Пункт 1.1 розділу I доповнено абзацом згідно з Постановою Фонду втрати працездатності
N 54 від 26.09.2002 )
1.2. Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства діє відповідно до пункту 3 статті
50 Закону України
"Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" і у своїй діяльності керується вказаним Законом, Порядком призначення і виплати допомоги при народженні дитини особам, застрахованим у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.05 р.
N 315, Статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд), цим Положенням, а також іншими законодавчими та нормативно-правовими актами, що регулюють питання матеріального забезпечення га надання соціальних- послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.
( Пункт 1.2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
N 85 від 06.07.2006 )
1.3. Робота комісії із соціального страхування підприємства здійснюється на паритетних засадах делегованими до неї роботодавцем власником або уповноваженим ним органом - та представником застрахованих осіб (представницькими сторонами) членами. Представником застрахованих осіб є профспілкова організація підприємства, а за її відсутності - інший уповноважений найманими працівниками орган (представник).
( Абзац перший пункту 1.3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
N 24 від 14.05.2002 )
Якщо на підприємстві діє кілька профспілкових організацій, делегування членів комісії від застрахованих осіб провадиться об'єднаним представницьким органом, який утворено цими профспілковими організаціями за ініціативою будь-якої профспілки. Профспілка, що відмовилася від участі в представницькому органі, позбавляється права представляти інтереси застрахованих осіб при вирішенні питань матеріального забезпечення та соціальних послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.
Члени комісії делегуються кожною представницькою стороною самостійно у рівній кількості, залежно від чисельності застрахованих осіб на підприємстві. Члени комісії виконують свої обов'язки, як правило, на громадських засадах. При потребі мати в комісії штатного працівника відповідні пропозиції подаються на розгляд роботодавця.
Строк повноважень членів комісії та їх кількість від кожної сторони встановлюється спільним рішенням представницьких сторін.
Рішення про делегування членів до комісії із соціального страхування підприємства оформлюються: роботодавцем - його наказом, представником застрахованих осіб - постановою виборного органу профспілкової організації (об'єднаного представницького органу профспілкових організацій) або іншого вповноваженого найманими працівниками органу.
1.4. Комісія із соціального страхування створюється на підприємстві, в установі, організації при чисельності застрахованих осіб понад 15 працюючих за наймом. При чисельності на підприємстві застрахованих осіб 15 і менше на загальних зборах працівників обирається уповноважений із соціального страхування підприємства. Обраний уповноважений разом з призначеним роботодавцем його представником забезпечують здійснення своїх повноважень відповідно до цього Положення.
З числа уповноважених із соціального страхування та представників роботодавців підприємств з чисельністю застрахованих осіб 15 і менше за їх ініціативою для здійснення координаційних та консультативних функцій, підготовки пропозицій щодо забезпечення соціальним страхуванням працюючих і членів їх сімей в межах певної території або групи підприємств можуть утворюватися комісії із соціального страхування.
1.5. Рішенням комісії із соціального страхування підприємства з числа її членів можуть утворюватися робочі групи (призначатися представник, представники) для виконання практичної роботи по призначенню допомоги, здійсненню заходів по зниженню рівня захворюваності на підприємстві, проведенню оздоровчих заходів та по інших напрямках страхової діяльності.
1.6. Комісія із соціального страхування підприємства підзвітна власнику або уповноваженому ним органу та представнику застрахованих осіб, її робота в установленому порядку підлягає перевірці органами Фонду.
1.7. Власник або уповноважений ним орган та представник застрахованих осіб сприяють роботі комісії із соціального страхування підприємства, створюють для цього робочі умови шляхом надання приміщення з відповідним обладнанням для проведення її засідань та узгодження питань про їх проведення у зручний для членів комісії час з додержанням умов оплати їх праці за основним місцем роботи.
1.8. На власника або уповноважений ним орган та представника застрахованих осіб покладається забезпечення комісій із соціального страхування підприємств інформаційними та довідковими матеріалами, організація і проведення спільно з робочими органами відділень Фонду навчання їх членів за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.
1.9. На новоствореному підприємстві комісія із соціального страхування створюється у місячний строк після реєстрації підприємства, якщо це передбачено законодавством, або після рішення про заснування підприємства.
( Пункт 1.10 виключено на підставі Постанови Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
N 89 від 26.07.2005 )
1.10. За рішенням робочих органів відділення Фонду в порядку, визначеному правлінням Фонду, членам комісії (уповноваженому) із соціального страхування підприємства, установи, організації за ефективну роботу по наданню матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам і членам їх сімей можуть надаватися одноразові грошові винагороди за рахунок коштів Фонду.
( Положення доповнено пунктом 1.10 згідно з Постановою Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
N 207 від 27.12.2006 )
II. Права і обов'язки комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства
2.1. Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:
проводити перевірки правильності нарахування та виплати допомоги застрахованим особам власником або уповноваженим ним органом за рахунок коштів Фонду як за власною ініціативою, так у зв'язку із зверненнями застрахованих осіб;
отримувати: від власника або уповноваженого ним органа - відомості щодо заробітної плати застрахованих осіб, суми сплачених страхових внесків на одержану ними зарплату, наявності та руху путівок, одержаних від робочих органів відділень Фонду, та проведених перерахувань на рахунок Фонду сум часткової сплати вартості путівок; від органів Фонду - безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням;
брати участь у перевірках обгрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства, а також дотримання ними режиму, визначеному лікарем на період тимчасової непрацездатності;
здійснювати контроль за нарахуванням і своєчасною виплатою допомоги при народженні дитини, цільовим її використанням та створенням належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини;
( Пункт 2.1 доповнено абзацом п'ятим згідно з Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
N 85 від 06.07.2006 )
................Перейти до повного тексту