1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО БАНК "МОРСЬКИЙ"
24.02.2010
ГЕНЕРАЛЬНА УГОДА N 11
про надання фінансових гарантій митним органам щодо обов'язкової доставки товарів в митницю призначення у вигляді гарантій банку
Державна митна служба України, у подальшому - Держмитслужба, в особі Голови Держмитслужби Макаренка Анатолія Вікторовича, що діє на підставі Положення про Державну митну службу України з одного боку, та Публічне акціонерне товариство Банк "Морський" (далі - ПАТ Банк "Морський"), в особі Голови правління ПАТ Банк "Морський" Скуртула Андрія Борисовича, що діє на підставі Статуту, з іншого боку (далі - Сторони), уклали цю Генеральну угоду про наступне, -
1. ПРЕДМЕТ УГОДИ
1.1. Предметом цієї Генеральної угоди є надання фінансових гарантій митним органам щодо обов'язкової доставки товарів в митницю призначення відповідно до Митного Кодексу України та Положення про надання митним органам України фінансових гарантій щодо обов'язкової доставки товарів до митниць призначення (далі - Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 1996 р. N 700.
1.2. Відповідно до цієї Генеральної угоди ПАТ Банк "Морський" отримує повноваження виступати Гарантом перед митними органами на надання фінансових гарантій щодо обов'язкової доставки товарів в митницю призначення з фінансовим забезпеченням у вигляді гарантії банку на суму фінансової гарантії.
1.3. Терміни вживаються у цій Генеральній угоді в такому значенні:
вантажна митна декларація (ВМД) - письмова заява встановленої форми, що подається митному органу і містить відомості про товари та транспортні засоби, які переміщуються через митний кордон України, митний режим, у який вони заявляються, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення митного контролю, митного оформлення, митної статистики, нарахування податків, зборів та інших платежів;
вимога про сплату коштів за гарантійним документом - оформлений митним органом України лист у формі, зазначеній у додатку 1 до цієї Генеральної угоди, на адресу ПАТ Банк "Морський" про сплату грошових коштів за наданим гарантійним документом;
гарантійний випадок - факт порушення перевізником взятих на себе зобов'язань щодо обов'язкової доставки товару до митниці призначення без зміни його кількості, найменування, на умовах і в строк, що встановлюється митним органом відправлення, з додержанням установленого порядку перевезення товарів між митними органами на території України, у зв'язку з настанням якого ПАТ Банк "Морський" зобов'язується сплатити кошти в сумі митного боргу за відповідним гарантійним документом;
гарантійний документ - документ, визначений у формі, зазначеній у додатку 2 до цієї Генеральної угоди, відповідно до якого ПАТ Банк "Морський" бере на себе зобов'язання у разі настання гарантійного випадку сплатити на визначений Держмитслужбою рахунок кошти в розмірі митного боргу;
документ контролю за доставкою товарів - попереднє повідомлення, попередня вантажна митна декларація, повідомлення про транзитне переміщення, зобов'язання про доставку чи про транзит транспортних засобів, книжка МДП, накладні ЦІМ, УМВС, внутрішній транзитний документ, тощо;
митний борг - визначена митним органом України після настання гарантійного випадку сума податків і зборів (обов'язкових платежів), яка підлягає сплаті до Державного бюджету України. Митний борг може відповідати сумі фінансової гарантії або становити частину від суми фінансової гарантії, відповідно частині товару, яка не була доставлена у митницю призначення;
митниця відправлення - будь-який митний орган України, з якого починається перевезення усієї кількості товарів або їх частини через територію України;
митниця призначення - будь-який митний орган України, в якому для усієї кількості товарів або їх частини закінчується перевезення товарів через територію України;
сума фінансової гарантії - сума розміру всіх податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахованих щодо конкретного товару згідно з порядком, установленим чинним законодавством України для його оподаткування у разі ввезення в Україну з метою вільного використання;
фінансова гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань перевізника щодо доставки товару в митний орган призначення;
інші терміни в цій Генеральній угоді вживаються у значеннях, установлених Митним кодексом України та Положенням.
2. ПРАВА Й ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН
2.1. З метою забезпечення взаємодії Сторін та організації виконання умов цієї Генеральної угоди Держмитслужба зобов'язується:
2.1.1. Забезпечити інформування ПАТ Банк "Морський" про настання гарантійного випадку з наданням Акта про настання гарантійного випадку (далі - Акт) у формі, зазначеній у додатку 3 до цієї Генеральної угоди, та Вимоги про сплату коштів за гарантійним документом (далі - Вимога).
2.1.2. Сприяти уповноваженим у встановленому порядку представникам ПАТ Банк "Морський", у разі настання гарантійного випадку, ознайомлюватися з документами митниці, які мають відношення до цього випадку.
2.1.3. За умови надання ПАТ Банк "Морський" документів, що підтверджують настання обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), передбачених п. 4.1.1 цієї Генеральної угоди і проведення їх перевірки, повернення попередньо отриманої/стягненої суми митного боргу здійснюється в установленому чинним законодавством України порядку.
2.2. Держмитслужба та підпорядковані їй митні органи мають право:
2.2.1. Приймати гарантійні документи як зобов'язання ПАТ Банк "Морський" сплатити в разі настання гарантійного випадку на визначений Держмитслужбою рахунок кошти в розмірі митного боргу.
2.2.2. Перевіряти дані, зазначені в гарантійному документі ПАТ Банк "Морський", і відмовляти в його прийнятті, якщо він не відповідає формі, зазначеній у додатку 2 до цієї Угоди, або містить недостовірні чи неповні дані.
2.2.3. Перевіряти фінансові документи ПАТ Банк "Морський" з питання фінансового забезпечення фінансових гарантій, що надаються митним органам.
2.2.4. Виставляти ПАТ Банк "Морський" Вимогу за формою, наведеною у додатку 1 до цієї Генеральної угоди, для подальшого перерахування належної суми митного боргу на рахунок, зазначений у цій Вимозі.
2.3. ПАТ Банк "Морський" зобов'язується:
2.3.1. Надавати фінансові гарантії митним органам України в кожному, передбаченому нормативно-правовими актами, випадку та відшкодовувати митним органам суми митного боргу в разі невиконання перевізниками зобов'язань про доставку товарів до митниць призначення відповідно до розділу 5 цієї Угоди.
При цьому мінімальна сума однієї банківської гарантії не може бути меншою від суми всіх обов'язкових платежів, визначених для цих товарів законодавством і нарахованих згідно з порядком, встановленим для оподаткування таких товарів у разі їх ввезення в Україну з метою вільного обігу. Максимальна сума однієї банківської гарантії ПАТ Банк "Морський" не повинна перевищувати 12,5 млн. грн., а максимальна сума усіх одночасно діючих банківських гарантій ПАТ Банк "Морський" не повинна перевищувати 350 млн. грн.
2.3.2. Надавати банківську гарантію тільки на одну партію товарів, які будуть заявлятися митницею відправлення для здійснення їх переміщення митною територією України на адресу одного одержувача за одним перевізним документом (транспортною накладною, коносаментом тощо) при оформленні одного документу контролю доставки товарів.
2.3.3. Не пізніше третього банківського дня після дати отримання від митниці оригіналів Акта та Вимоги, оформлених відповідно до розділу 5 цієї Генеральної угоди, перерахувати суму митного боргу за вказаними у Вимозі реквізитами.
2.3.4. Подавати статистичну й аналітичну інформацію стосовно процесу надання фінансових гарантій на вимогу митних органів.
2.3.5. Забезпечувати конфіденційність інформації щодо діяльності митних органів і процесу надання фінансових гарантій.
2.3.6. Щомісячно до 5-го числа місяця, наступного за звітним, звітувати Держмитслужбі про діяльність з надання фінансових гарантій за формою, наведеною в додатку 4, і в порядку, погодженому Держмитслужбою.
2.3.11. На вимогу Держмитслужби надавати інформацію про фінансові показники діяльності ПАТ Банк "Морський".
2.4. Гарантійний документ уважається чинним з дати його видачі, якщо в ньому не зазначене інше.
2.5. Строк дії гарантійного документа та фінансової гарантії закінчується:
- у разі виконання перевізником свого зобов'язання щодо доставки товарів у митницю призначення - днем здійснення митного оформлення товарів у митниці призначення;
- у разі порушення перевізником свого зобов'язання щодо доставки товарів у митницю призначення - днем повної сплати митного боргу до Державного бюджету України.
З. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН
3.1. За невиконання чи неналежне виконання своїх зобов'язань за цією Генеральною угодою Сторони несуть відповідальність, встановлену законодавством України.
3.2. У разі порушення ПАТ Банк "Морський" строків перерахування суми митного боргу, зазначених у п. 2.3.3 Генеральної угоди, НФП сплачує Держмитслужбі пеню згідно чинного законодавства.
4. ОБСТАВИНИ, ЩО НЕ Є ГАРАНТІЙНИМ ВИПАДКОМ
4.1. Гарантійний випадок не вважається таким, що настав, якщо перевізник не виконав зобов'язання щодо доставки товарів до митниці призначення внаслідок обставин непереборної сили.
4.1.1. Під обставинами непереборної сили розуміється надзвичайна і невідворотна за наявних умов сила, дія якої може бути викликана винятковими погодними умовами і стихійним лихом (ураган, буря, повінь, ожеледь, землетрус, пожежа, просідання і зсув ґрунту, інше стихійне лихо) або надзвичайними ситуаціями техногенного характеру, що призводять до невиконання перевізником зобов'язання щодо доставки товарів у митницю призначення.
Інші подібні обставини можуть бути віднесені до обставин непереборної сили шляхом додаткового узгодження Сторін.
4.1.2. Не вважається гарантійним випадком часткова недоставка вантажу, що переміщується наливом (насипом), яка відбулася внаслідок природних втрат або похибок вимірювальних пристроїв у межах, установлених чинними нормативними актами.
4.2. Достатнім доказом дії обставин непереборної сили Сторони визнають документ, виданий уповноваженим на це державним органом або особою, уповноваженою на це згідно з чинним законодавством, засвідчений посадовою особою митного органу на рівні начальника митниці, у зоні діяльності якої виникли ці обставини.
4.3. У разі порушення перевізником установлених маршруту та/або строку транзиту, за умови доставки товарів у митницю призначення у повному обсязі та в незмінному стані, митниця призначення вживає відповідних заходів, передбачених митним законодавством. При цьому суми отриманих фінансових гарантій не стягуються, а в разі їх попереднього стягнення - повертаються ПАТ Банк "Морський" в установленому порядку.
5. ПОРЯДОК СПЛАТИ МИТНОГО БОРГУ
5.1. Якщо в установлений строк товар або його частина, на який була надана фінансова гарантія ПАТ Банк "Морський", не прибув до митниці призначення, митний орган відправлення вживає заходів для з'ясування обставин недоставки та уточнення обставин випадку.
При неотриманні об'єктивних даних про місцезнаходження вантажу та за відсутності обставин, що не є гарантійним випадком, митний орган відправлення після уточнення обставин випадку протягом трьох робочих днів складає Акт про настання гарантійного випадку.
5.2. Акт про настання гарантійного випадку складається уповноваженою особою митниці відправлення у трьох оригінальних примірниках і затверджується начальником митниці чи особою, що його заміщує.
До Акта мають бути додані копії документів, що свідчать про настання гарантійного випадку.
У разі зміни перевізником найменування, цілісного стану та/або обсягу товару, в Акті про настання гарантійного випадку зазначається кількість товару, що не прибула до митниці призначення.
Такий Акт не складається, якщо транспортний засіб, товар і митне забезпечення прибули до митниці призначення у непошкодженому стані.
У разі порушення перевізником установлених маршруту та/або терміну транзиту без зміни номіналу, цілісного стану або обсягу товару, митниця призначення вживає до нього заходів, передбачених чинним митним законодавством. Якщо відомості про такі порушення отримані до складання Акта, то Акт не складається.
5.3. Разом з Актом складається у трьох оригінальних примірниках Вимога про сплату коштів за гарантійним документом.
У Вимозі зазначається сума митного боргу з розбивкою за видами платежів, а також відповідні реквізити рахунку для його сплати. Вимога підписується начальником митного органу відправлення або особою, яка його заміщує.
5.4. По одному примірнику Акта та Вимоги залишаються у справах митниці відправлення, другі примірники пересилаються ПАТ Банк "Морський", треті - разом з копіями гарантійного документа та товаросупровідних документів надсилаються до Управління контролю за переміщенням вантажів Держмитслужби.
5.5. Не пізніше третього банківського дня після дати отримання від митниці відправлення Вимоги та Акта ПАТ Банк "Морський" перераховує суму митного боргу за вказаними у Вимозі реквізитами.
6. ІНШІ УМОВИ
6.1. У ході виконання цієї Генеральної угоди та в разі виникнення питань, які не врегульовані її умовами, але з неї випливають, Сторони керуються нормативними актами, які регламентують відносини в частині надання фінансових гарантій митним органам щодо обов'язкової доставки товарів в митницю призначення.
6.2. Усі спори, які можуть виникнути в ході виконання цієї Генеральної угоди або у зв'язку з нею, вирішуються Сторонами шляхом переговорів або підлягають розгляду в судовому порядку.
6.3. Будь-які зміни до цієї Генеральної угоди, додатки до неї та інші документи будуть вважатись дійсними, якщо вони складені в письмовій формі та підписані вповноваженими представниками Сторін. Кожна зі Сторін зобов'язується протягом двадцяти календарних днів розглянути письмову пропозицію іншої Сторони щодо змін до цієї Генеральної угоди та підписати додаткову угоду або в письмовій формі надіслати відмову.
6.4. Кожна зі Сторін зобов'язується забезпечувати конфіденційність отриманої від іншої Сторони технічної, фінансової, комерційної чи іншої інформації, яка стосується цієї Генеральної угоди та її реалізації.

................
Перейти до повного тексту