1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
25.02.2021 № 7
Про внесення змін до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат
Відповідно до статей 7, 37 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" , з метою вдосконалення порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат в частині зменшення кількості документів, які подаються потерпілими на виробництві та особами, які мають право на виплати у разі смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку та професійного захворювання та у зв’язку із набранням чинності з 01.01.2021 нової редакції статті 37 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" правління Фонду соціального страхування України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19 липня 2018 року № 11, що додаються.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.10.2000 № 15 "Про затвердження Правил обліку та зберігання у відділеннях виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документів, що підтверджують право працівника на страхову виплату, інші соціальні послуги внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання".
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її оприлюднення, крім пункту 7 Змін до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, який застосовується з 01.01.2021.
Голова правління Є. Котик
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління
Фонду соціального страхування
України
25.02.2021 № 7
ЗМІНИ
до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат
1. У пункті 1.5:
1) абзац другий доповнити новим реченням такого змісту:
"У разі встановлення причинного зв’язку смерті потерпілого з наслідками раніше отриманого ушкодження здоров’я внаслідок нещасного випадку на виробництві чи професійного захворювання, справа про страхові виплати по втраті годувальника формується управлінням (відділенням) Фонду, яке здійснювало страхові виплати померлому потерпілому";
2) доповнити новим абзацом такого змісту:
"Формування, облік та зберігання документів, що підтверджують право осіб на страхові виплати, медичні та соціальні послуги, передбачені загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, здійснюється у порядку, визначеному виконавчою дирекцією Фонду".
2. Пункт 3.1 викласти в такій редакції:
"Для призначення одноразової допомоги та щомісячної страхової виплати до управління (відділення) Фонду подається:
заява особисто за встановленою виконавчою дирекцію Фонду формою;
копія паспорта;
копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) або сторінки паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті).
Копії документів засвідчуються працівником управління (відділення) Фонду при пред’явленні оригіналів.
Працівниками управління (відділення) Фонду до справи про страхові виплати додаються:
оригінал акта розслідування нещасного випадку або акта розслідування професійного захворювання (отруєння) за формою, встановленою Кабінетом Міністрів України;
оригінал виписки медико-соціальної експертної комісії (далі – МСЕК) про ступінь втрати професійної працездатності;
інформація з Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування про нараховану заробітну плату (дохід) та сплату страхових внесків. У разі коли відомості про застраховану особу Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування не містять усіх необхідних даних для визначення розміру середньої заробітної плати, працівники управління (відділення) Фонду отримують інформацію у страхувальника. У разі відсутності страхувальника на момент формування справи про страхові виплати, довідку, що підтверджує розмір заробітної плати перед настанням страхового випадку, може надати потерпілий;
інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про трудові, цивільно-правові відносини потерпілого, реєстрацію фізичної особи – підприємця, члена фермерського господарства, члена особистого селянського господарства, самозайнятої особи на момент настання страхового випадку в залежності від місця, де стався страховий випадок. У разі відсутності такої інформації потерпілим надаються копії документів, які підтверджують, що на момент настання страхового випадку він працював саме у того страхувальника, у якого стався нещасний випадок або зареєстровано професійне захворювання.
У разі отримання виплат в особливих умовах, відповідно до статті 48 Закону, додаються довідки відповідних закладів, у яких перебувають потерпілі, необхідні для проведення виплат з дотриманням вимог цієї статті.
У разі встановлення комісією з розслідування нещасного випадку, що ушкодження здоров'я настало не лише з причин, що залежать від роботодавця, а і внаслідок порушення потерпілим нормативно-правових актів про охорону праці до справи долучається протокол засідання комісії з зазначенням відсотку зменшення одноразової допомоги.
Право на отримання потерпілим одноразової допомоги та щомісячної страхової виплати настає з дня встановлення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності.
Якщо справи про страхові виплати розглядаються вперше по закінченню трьох років з дня встановлення МСЕК стійкої втрати потерпілим професійної працездатності внаслідок ушкодження здоров'я, то страхові виплати призначаються з дня звернення за їх призначенням відповідно до чинних нормативно-правових актів.
У разі відсутності документів, необхідних для призначення виплат в управліннях (відділеннях) Фонду, та наявності їх у потерпілого, він може надати ці документи для призначення виплат.
Зазначені документи формуються в справу про страхові виплати та зберігаються в управлінні (відділенні) Фонду.".
3. Пункт 3.2 доповнити новим підпунктом 3.2.6 такого змісту:

................
Перейти до повного тексту