1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
15.01.2007 N 7
Про затвердження нової редакції Статуту Харківського державного медичного університету
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерство охорони здоров'я N 598 від 27.09.2007 )
У зв'язку зі змінами у структурі університету та з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України Статуту Харківського державного медичного університету
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію статуту Харківського державного медичного університету (додається).
( Попередню редакцію Статуту див. в Наказі МОЗ N 398 від 15.06.2006 )
2. Ректору Харківського державного медичного університету забезпечити реєстрацію нової редакції Статуту Харківського державного медичного університету у встановленому чинним законодавством України порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Гайдаєва Ю.О.
Міністр Ю.В.Поляченко
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерство освіти Міністерство охорони
і науки України здоров'я України
Заступник Міністра 15.01.2007 N 7
________________ Міністр
12.01.2007 ___________ Ю.В. Поляченко
Зареєстровано
в Міністерстві охорони
здоров'я України
15.01.2007 N 127
СТАТУТ
Харківського державного медичного університету
(Нова редакція)
ПРИЙНЯТО
конференцією трудового
колективу
Харківського державного
медичного університету
від 13 грудня 2006 р.
Харківський державний медичний університет (далі - Університет) отримав статус університету відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 1994 р. N 244 "Про удосконалення мережі вищих навчальних закладів" внаслідок перетворення Харківського медичного інституту, який в 1920 році став правонаступником створеного 17 січня 1805 року медичного факультету імператорського Харківського університету, заснованого 5 листопада 1804 р. Указом імператора Олександра I.
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут розроблено відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Харківського державного медичного університету.
1.2. Харківський державний медичний університет заснований на державній формі власності і підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України і є неприбутковою організацією.
Повна назва російською мовою: Харьковский государственный медицинский университет.
Повна назва англійською мовою: Kharkiv State Medical University.
1.3. Місцезнаходження Університету:
61022, м. Харків, пр. Леніна, 4.
Тел. (057) 705-07-11, 705-07-03, 705-07-09.
Факс (057) 705-07-54,
Електрона адреса: jurist@khdmu.bestnet/kharkov.ua
1.4. Основними напрямками діяльності Університету є:
- підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців для охорони здоров'я за напрямом 1101 "Медицина";
- підготовка та атестація наукових, науково-педагогічних кадрів;
- науково-дослідна робота;
- спеціалізація, підвищення кваліфікації, перепідготовка лікарських кадрів;
- культурно-освітня, методична, видавнича, фінансово-господарська, виробничо-комерційна робота;
- здійснення зовнішніх зв'язків;
- організація та здійснення довузівської підготовки громадян України та іноземних громадян.
1.5. Головними завданнями Університету є:
- здійснення освітньої діяльності у галузі медицини, яка забезпечує підготовку фахівців відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів;
- здійснення освітньої діяльності напряму "Медицина", яка забезпечує підготовку фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "молодший спеціаліст", "бакалавр", "спеціаліст", "магістр" і відповідає стандартам вищої освіти;
- здійснення наукової і науково-технічної, творчої, культурно-виховної, спортивної та оздоровчої діяльності;
- забезпечення набуття студентами знань у галузі медицини, підготовка їх до професійної діяльності;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод про підготовку фахівців з вищою освітою;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів та їх атестація у вищому навчальному закладі;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців і науково-технічного та культурного розвитку держави;
- підготовка молоді до самостійної наукової, викладацької та професійної діяльності;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- перепідготовка та підвищення кваліфікації шляхом тематичного удосконалення лікарських кадрів;
- просвітницька діяльність;
- розвиток міжнародних зв'язків у галузі підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажування фахівців, науково-педагогічних кадрів, громадян зарубіжних країн;
- підготовка до вступу у вищий навчальний заклад громадян України, а також іноземних громадян;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті, в дусі патріотизму і поваги до Конституції України;
- підвищення освітньо-культурного рівня громадян;
- постійний розвиток матеріально-технічної бази Університету.
1.6. Університет має право готувати фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр, з правом підготовки іноземних громадян з кожної спеціальності.
Університет здійснює післядипломну підготовку спеціалістів шляхом навчання в інтернатурі випускників вищих медичних навчальних закладів, медичних факультетів університетів за переліком спеціальностей, встановлених чинним законодавством.
1.7. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді. Університет веде самостійний баланс, має реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, валютні рахунки в установах банку, печатку із зображенням Державного герба України та своєю назвою, емблему (торгівельний знак), стяг та інші атрибути юридичної особи.
1.8. Університет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
1.9. Структурні підрозділи вищого навчального закладу створюються відповідно до законодавства України та головних завдань діяльності Університету і функціонують згідно з окремими положеннями, що розробляються вищим навчальним закладом та затверджуються ректором Університету.
Основними структурними підрозділами Університету є: факультети, кафедри, бібліотека та інші структурні підрозділи.
Факультет створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до його складу входить не менше ніж три кафедри, і на ньому навчається не менше ніж 200 студентів денної (очної) форми навчання. Факультети діють на підставі Положень, які після рекомендації Вченої ради Університету затверджуються ректором.
Керівництво факультетом здійснює декан. Вчена рада факультету обирає і рекомендує ректору Університету кандидатуру на посаду декана факультету з числа науково-педагогічних працівників факультету, які мають вчене звання доцента, професора і науковий ступінь.
Ректор Університету призначає декана факультету строком на п'ять років. Декан факультету виконує свої повноваження на постійній основі.
Кафедра - базовий структурний підрозділ Університету, що проводить навчально-виховну і методичну діяльність з однієї або кількох споріднених спеціальностей, спеціалізацій чи навчальних дисциплін і здійснює наукову, науково-дослідну та науково-технічну діяльність за певним напрямом. Кафедра створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до її складу входить не менше ніж п'ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менше ніж три з яких мають науковий ступінь або вчене звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається на цю посаду за конкурсом Вченою радою Університету строком на п'ять років. Завідувач кафедри призначається ректором Університету на умовах контракту.
Бібліотека Університету є навчально-допоміжним, інформаційним та культурно-освітнім підрозділом, який діє на підставі Положення, затвердженого ректором Університету. Директор бібліотеки обирається Вченою радою Університету на п'ять років.
Структурними підрозділами Університету є:
- підготовчі відділення;
- навчально-методичні кабінети;
- лабораторії;
- центри;
- філії;
- клініки;
- інститути (комплекси);
- музей історії ХДМУ, навчальні музеї кафедр;
- віварій;
- адміністративно-господарські, фінансово-економічні, навчально-науково-методичні відділи, міжнародних зв'язків і виробничої практики;
- господарські служби та групи;
- студентські гуртожитки;
- студентське містечко;
- редакція газет та журналів;
- видавництва;
- спортивно-оздоровчий табір;
- заклади культурно-побутового призначення;
- інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством;
- Медичний коледж Харківського державного медичного університету.
( Абзац девятий пункту 1.9 Розділу 1 "Загальна частина" із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерство охорони здоров'я N 598 від 27.09.2007 )
Університет має навчально-науково-виробничі об'єднання кафедр з науково-дослідними інститутами під головуванням завідувачів кафедр, які одночасно є директорами НДІ.
Створення нових навчальних і наукових підрозділів, ліквідація або реорганізація діючих структур проводиться ректором згідно з рішенням Вченої ради Університету в установленому діючим законодавством порядку. Усі зміни в структуру вносяться як зміни до Статуту Університету.
2. Права та обов'язки Міністерства охорони здоров'я України
Міністерство охорони здоров'я України:
- бере участь у здійсненні державної політики у галузі вищої освіти, науки, професійної підготовки кадрів;
- делегує повноваження ректору згідно з чинним законодавством для безпосереднього управління діяльністю Університету;
- здійснює фінансове забезпечення Університету;
- бере участь у здійсненні ліцензування та акредитації Університету;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог щодо якості вищої медичної освіти;
- формує і розміщує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою медичною освітою;
- сприяє працевлаштуванню випускників Університету;
- затверджує умови прийому на навчання до Університету;
- затверджує за погодженням з Міністерством освіти і науки України статут Університету;
- затверджує кошторис доходів і видатків та штатний розпис;
- організовує вибори, затверджує та звільняє з посади керівника Університету;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається з його прав та обов'язків.
3.2. Університет для здійснення поставлених перед ним завдань має право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;
- присвоювати вчені звання доцента, професора, старшого наукового співробітника;
- впроваджувати підготовку за новими спеціальностями;
- надавати додаткові освітні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової та науково-виробничої діяльності;
- створювати у встановленому чинним законодавством порядку інститути, коледжі, технікуми, факультети, відділення, філії, виробничі структури, друкарні, видавництва, бази, навчальні, наукові, методичні, лікувально-діагностичні центри та клініки, а також навчально-науково-виробничі, науково-дослідні, навчально-наукові центри (комплекси, інститути), що об'єднують споріднені підрозділи (факультети, кафедри, коледжі, технікуми, наукові, науково-дослідні, науково-виробничі й проектні інститути, дослідні станції, кафедри, наукові лабораторії, центри, конструкторські бюро, навчально-дослідні господарства, навчально-виробничі комбінати, експериментальні заводи, фабрики, фірми, клінічні бази установ медичної освіти, полігони, технопарки та інші), за певним напрямом науково-дослідної роботи та що забезпечують підготовку фахівців з певних спеціальностей (напрямів підготовки) та проводять наукові дослідження з певного напряму та інші;
- здійснювати придбання, зберігання, відпуск, перевезення, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та їх препаратів і прекурсорів;
- здійснювати видавничу діяльність, розвивати власну поліграфічну базу;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт основних фондів;
- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої школи;
- залучати науково-педагогічні кадри з інших медичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
- надавати платні послуги відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
- на підставі відповідних угод здійснювати спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- згідно із законом може виступати засновником (співзасновником) інших юридичних осіб у формі товариств, установ, підприємств та інших формах, що здійснюють свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково-виробничої діяльності вищого навчального закладу;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних закладів;
- користуватися пільгами, установленими чинним законодавством для вищих навчальних закладів;
- виступати орендодавцем майна, що належить Університету відповідно до чинного законодавства;
- визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Університету;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність на підставі договорів;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій та фізичних осіб;
- самостійно розпоряджатися доходами, одержаними від надання дозволених законодавством платних послуг в межах затвердженого кошторису;
- відкривати рахунки в іноземній валюті в банках відповідно до чинного законодавства;
- відкривати депозитні рахунки в банках відповідно до чинного законодавства;
- користуватися банківськими кредитами відповідно до чинного законодавства;
- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками;
- організовувати міжнародні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- надавати послуги, пов'язані з підготовкою до вступу в Університет, іноземним громадянам та громадянам України;
- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти, іноземним громадянам в Україні;
- здійснювати навчання іноземних громадян англійською мовою;
- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами;
- використовувати валютні та матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності Університету для забезпечення виконання статутних завдань;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
- користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому чинним законодавством України.
3.3. Університет зобов'язаний:
дотримуватися:
- вимог чинного законодавства України;
- державних стандартів освіти;
- безпечних умов проведення освітньої діяльності;
- фінансової дисципліни та збереження державного майна;
забезпечувати:
- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;
- умови для отримання особою вищої освіти;
- проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, методичну, лікувальну діяльність, медичну практику (в тому числі і стоматологічну), наукову, культурну діяльність;
- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- дотримання високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- умови для набуття знань у галузі медицини, підготовку висококваліфікованих фахівців згідно із ступеневою системою освіти і державними стандартами, затвердженими Міністерством освіти і науки України за погодженням МОЗ України;
- виконання умов державного замовлення та інших угод на підготовку фахівців з вищою медичною освітою;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- первинну підготовку асистентів, перепідготовку та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу та лікарів на факультеті післядипломної підготовки;
- підвищення професійної кваліфікації лікарів через клінічну ординатуру.
3.4. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
3.5. За рішенням загальних зборів трудового колективу Університету науково-педагогічним працівникам та особам, які навчаються у вищому навчальному закладі, можуть бути надані додаткові права та обов'язки згідно чинного законодавства.
Права й обов'язки навчально-допоміжного й адміністративно-господарського персоналу визначають правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові інструкції.
4. Управління Університетом, права та обов'язки ректора
4.1. Управління Університетом здійснюється на принципах:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності Міністерства охорони здоров'я України, органів управління вищою освітою, керівництва Університету та його структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює ректор.
4.3. Ректор Університету у межах наданих йому повноважень:
- самостійно в межах законодавства України вирішує питання діяльності Університету, подає до Міністерства охорони здоров'я на затвердження Статут Університету, його структуру і штатний розпис;
- видає накази і розпорядження, обов'язкові для виконання всіма працівниками і структурними підрозділами Університету;
- представляє Університет в державних та інших органах, відповідає за результати його діяльності перед Міністерством охорони здоров'я України;
- є розпорядником майна та коштів закладу відповідно до чинного законодавства;
- виконує кошторис, укладає угоди, дає доручення, відкриває банківські рахунки;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників Університету згідно з чинним законодавством;
- застосовує заходи морального та матеріального заохочення, притягає до дисциплінарної відповідальності згідно з чинним законодавством;
- забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку в межах Університету;
- визначає функціональні обов'язки працівників Університету;
- формує контингент осіб, які навчаються в Університеті;
- відраховує та поновлює на навчання студентів, аспірантів, асистентів-стажерів, клінічних ординаторів, інтернів, магістрів і докторантів;
- контролює виконання навчальних планів і програм, планів науково-дослідних робіт;
- контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниці;
- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання та здоров'я студентів, організовує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та інших працівників вищого навчального закладу;
- спільно з профспілковим комітетом подає на затвердження Конференції трудового колективу Університету правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує його.
Ректор відповідає за виконання покладених на Університет завдань, умов ліцензування та впровадження освітньої діяльності, результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна, переданого Університету у користування та володіння.
Для вирішення основних питань діяльності, відповідно до Статуту, ректор Університету створює робочі органи, а також визначає їх повноваження.
4.4. Ректор щорічно звітує перед Міністерством охорони здоров'я України та конференцією трудового колективу Університету.
Ректор може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам, проректорам та керівникам структурних підрозділів Університету.
Ректор Університету забезпечує працівникам:
- належні умови праці, побуту, відпочинку, медичне обслуговування;
- створення умов для підвищення кваліфікації не менше одного разу на п'ять років;
- установлення підвищених посадових окладів та надбавок до посадових окладів відповідно до чинного законодавства;
- надання щорічної грошової допомоги у розмірі посадового окладу за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов'язків відповідно до чинного законодавства;
- перегляд заробітної плати працівникам з урахуванням інфляції відповідно до чинного законодавства;
- соціальний захист учасників навчально-виховного процесу відповідно до Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту", інших законодавчих нормативних актів.
Ректор, який пропрацював на цій посаді не менше двох термінів підряд, може бути призначений на посаду почесного ректора (президента) Університету. Умови призначення та матеріального утримання визначаються Положенням, що затверджується Вченою радою Університету.
4.5. В Університеті діють Вчена рада Університету, Вчені ради факультетів, робочі органи:
4.5.1. Вчена рада Університету.
Для розгляду основних питань діяльності Університету створюється Вчена рада Університету.
Вчена рада є колегіальним органом і утворюється строком до п'яти років. До складу Вченої ради Університету входять за посадами: ректор, проректори, декани, заступники ректора, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування, секретар.
Виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються серед завідувачів кафедр, професорів, докторів наук за такими квотами: по 1 від 20.
Виборні представники, що представляють інших працівників Університету і які працюють у ньому на постійній основі, обираються за такими квотами: по 1 від 65.
Виборні представники обираються вищим колегіальним органом громадського самоврядування вищого навчального закладу за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють. При цьому не менше як 75 відсотків загальної чисельності Вченої ради Університету мають становити науково-педагогічні працівники Університету.
Вчену раду Університету очолює її голова - ректор Університету.
У разі відсутності ректора, засідання Вченої ради Університету проводить проректор з науково-педагогічної роботи, визначений ректором.
Засідання Вченої ради Університету вважається правомочним, якщо на ньому були присутні дві третини від загальної кількості членів Вченої ради.
Рішення вважається прийнятим, якщо проголосувало більше половини присутніх членів Вченої ради Університету. Рішення Вченої ради вводяться в дію рішеннями ректора Університету.
До компетенції Вченої ради Університету належать:
- подання до вищого колегіального органу громадського самоврядування проекту статуту, а також змін і доповнень до нього;
- ухвалення фінансових плану і звіту вищого навчального закладу;
- подання пропозицій керівнику вищого навчального закладу щодо призначення та звільнення з посади директора бібліотеки, а також призначення та звільнення з посади проректорів (заступників керівника), директорів інститутів та головного бухгалтера;
- обрання на посаду таємним голосуванням завідуючих кафедрами і професорів;
- ухвалення навчальних програм та навчальних планів;
- ухвалення рішень з питань організації навчально-виховного процесу;
- ухвалення основних напрямів наукових досліджень;
- оцінка науково-педагогічної діяльності структурних підрозділів;
- приймає рішення щодо кандидатур для присвоєння вчених звань доцента, професора, старшого наукового співробітника;
- формує та затверджує Положення щодо кадрової політики Університету.
Вчена рада вищого навчального закладу розглядає й інші питання діяльності університету.
4.5.2. Вчена рада факультету.
На кожному факультеті організовується Вчена рада факультету, яка є колегіальним органом факультету.
Вчену раду факультету очолює її голова - декан факультету. До складу Вченої ради факультету входять за посадами: декан, його заступники, завідувачі кафедр, керівники органів самоврядування факультету, а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і які обираються серед професорів, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників і працюють на постійній основі.
Виборні представники обираються органом громадського самоврядування факультету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють.
Не менше як 75% загальної чисельності Вченої ради факультету становлять науково-педагогічні працівники факультету.
Рішення Вченої ради факультету вводяться в дію рішенням декана факультету і можуть бути скасовані Вченою радою Університету.
До компетенції Вченої ради факультету належать:
- визначення загальних напрямків наукової діяльності факультету;
- обрання на посаду таємним голосуванням асистентів, викладачів, старших викладачів, доцентів, декана;

................
Перейти до повного тексту