1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ БУДІВНИЦТВА І АРХІТЕКТУРИ
Н А К А З
N 4/1 від 11.01.93
м. Київ
Про затвердження особливостей проведення приватизації у будівництві
У відповідності з Законом України "Про приватизацію майна державних підприємств" та з метою забезпечення реалізації Державної програми приватизації майна державних підприємств Фонд державного майна і Міністерство України у справах будівництва і архітектури
НАКАЗУЮТЬ:
1. Затвердити Особливості проведення приватизації у будівництві.
2. Особливості ввести в дію з 1 січня 1993 року.
3. Начальнику Управління справами М. О. Соколенку в строк до 15 січня 1993 року розіслати дані Особливостей згідно з розрахунком розсилки.
4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на начальника Управління стратегії та методології реформування власності В. В. Васильєва та начальника Головного управління економіки та кошторисних норм у будівництві А. В. Беркуту.
Голова Фонду державного
майна України
В. В. Прядко
Міністр України у справах
будівництва і архітектури
Ю. С. Сербін
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Голови Фонду державного
майна України і Міністерства
України у справах будівництва
і архітектури
від 11 січня 1993 р. N 4/1
ОСОБЛИВОСТІ
проведення приватизації у будівництві
Даний порядок проведення приватизації враховує діюче законодавство, галузеві особливості будівництва і рекомендується для застосування в процесі приватизації майна державних будівельно-монтажних організацій, підприємств будівельної індустрії і промисловості будівельних матеріалів, науково-дослідних, проектно-пошукових, проектно-конструкторських організацій будівельної галузі (надалі "підприємств") незалежно від їх підпорядкування.
Врахування в процесі приватизації технологічних, організаційних, економічних особливостей галузі є об'єктивною необхідністю, ігнорування якої не дасть очікуваних від приватизації наслідків, може привести до загострення кризових явищ у будівництві, розриву технологічних і господарських зв'язків між його учасниками. Основні із цих особливостей такі:
багатогалузевий характер діяльності будівельно-монтажних трестів (ДБК), в склад яких крім будівельних входять базові і обслуговуючі структурні підрозділи (механізації, транспортні, комплектації, промислові, соціально-побутові та інші), необхідність координації їх діяльності, налагодження між ними зв'язків, доцільність централізованого виконання спільних функцій;
значна юридична, організаційна, економічна самостійність структурних підрозділів будівельно-монтажних трестів, їх територіальна розкиданість, відсутність, як правило, технологічних зв'язків між будівельними підрозділами і їх велика технологічна залежність від діяльності базових підрозділів;
нерівномірність розподілу майна між будівельно-монтажними організаціями і їх підрозділами, його зосередження, в основному, в організаціях, підприємствах і підрозділах матеріально-технічної бази, що забезпечує їм монопольне положення у взаємовідносинах з іншими учасниками будівництва;
універсальність і мобільність будівельної техніки, що створює передумови для її використання в інших галузях та регіонах;
складність будівництва ряду будівельних об'єктів, участь в їх спорудженні значної кількості учасників, необхідність координації їх діяльності.
Вищенаведені та інші особливості будівництва, важливість збереження технологічних і господарських зв'язків між його учасниками і недопущення посилення монопольного положення окремих із них зумовлюють необхідність при проведенні приватизації в галузі в першочерговому порядку врахувати інтереси учасників будівництва (підприємств і підрозділів), що відповідають за створення кінцевої продукції і технологічної залежності від своїх контрагентів.
Для забезпечення цієї задачі приватизацію в галузі слід здійснювати з урахуванням наступного:
1. При приватизації майна структурного підрозділу, як самостійного майнового комплексу, в склад комісії по приватизації залучається представник підприємства. За його участю визначаються повноваження підрозділу, як часткового правонаступника підприємства, його зобов'язання по збереженню технологічних та господарських зв'язків, використанню та фінансуванню об'єктів спільного призначення.
При виникненні розходжень між підрозділом та підприємством по найбільш актуальних питаннях приватизації майна підрозділу (об'єкт, спосіб, строки приватизації і т. і.) до прийняття рішення відповідний орган приватизації для консультації залучає спеціалістів органів управління, об'єднань, в склад яких входить підприємство.
2. Рішення трудового колективу підприємства про його участь в приватизації, створення товариства покупців (організації орендарів) при неможливості проведення загальних зборів трудового колективу приймаються на загальних зборах колективів окремих структурних підрозділів. Результати голосування трудовим колективом підприємства в цілому визначаються по результатах голосування в колективах окремих підрозділів.

................
Перейти до повного тексту