- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ АЗАРТНИХ ІГОР ТА ЛОТЕРЕЙ
РІШЕННЯ
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей
№ 55 від 16.02.2021 )
Про затвердження Регламенту Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей
1. Затвердити Регламент Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (далі - Регламент), що додається.
2. Керівникові апарату Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей:
2.1 забезпечити видання наказів, необхідних для реалізації цього Регламенту;
2.2 забезпечити дотримання вимог цього Регламенту апаратом Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову КРАІЛ Рудого І.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Комісії з регулювання
азартних ігор та лотерей
20.11.2020 № 1
РЕГЛАМЕНТ
роботи Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей
Загальні положення
1. Цей Регламент визначає порядок організації роботи Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (далі - КРАІЛ), процедуру підготовки, розгляду та ухвалення КРАІЛ рішень, а також інші питання, пов'язані з діяльністю КРАІЛ.
2. КРАІЛ у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Регламентом.
3. КРАІЛ є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерей.
4. У своїй діяльності КРАІЛ дотримується принципів рівності прав членів КРАІЛ та колегіальності прийняття ними рішень, об'єктивності та обґрунтованості прийняття рішень.
5. КРАІЛ у своїй роботі використовує бланк. Зразок бланка затверджується Комісією. Виготовлення бланків Комісії забезпечує апарат КРАІЛ (далі - Апарат).
6. Організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії здійснюється Апаратом.
7. КРАІЛ у межах своїх повноважень, на підставі та на виконання актів законодавства приймає рішення, організовує і контролює їх виконання. Голова КРАІЛ приймає рішення та підписує документи і надає доручення в межах повноважень, передбачених чинним законодавством. Члени КРАІЛ надають доручення в межах повноважень, визначених розподілом функціональних обов'язків. Керівник Апарату видає накази, розпорядження та доручення з питань, що належать до його компетенції відповідно до законодавства.
8. КРАІЛ у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє з Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, Антимонопольним комітетом України, органами фінансового контролю, іншими органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями, а також з міжнародними установами та організаціями.
9. Діяльність КРАІЛ є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації на офіційному вебсайті КРАІЛ у мережі Інтернет, онлайн-трансляцій засідань, що проводяться у формі відкритих слухань, публікацій у засобах масової інформації, трансляцій по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, а також виступів Голови та членів КРАІЛ.
10. КРАІЛ публікує на своєму офіційному вебсайті річні звіти про роботу органу не пізніше 1 квітня року, наступного за звітним. Голова КРАІЛ щороку до 1 червня звітує про результати діяльності КРАІЛ на засіданні комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання діяльності із випуску та проведення лотерей, оподаткування суб'єктів такої діяльності, грального бізнесу.
11. Інформація про діяльність КРАІЛ надається громадянам, іншим заінтересованим особам відповідно до законодавства.
12. КРАІЛ, для виконання покладених на неї завдань, може утворювати консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи. Положення про такі органи затверджуються КРАІЛ.
13. КРАІЛ може залучати вчених та спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розроблення проєктів нормативно-правових актів, проведення консультацій та експертиз у сфері організації та проведення азартних ігор, лотерей.
14. У випадках, не врегульованих у цьому Регламенті, з питань організації діяльності КРАІЛ, КРАІЛ керується законодавством України.
Порядок підготовки та проведення засідань КРАІЛ
15. Основною формою роботи КРАІЛ як колегіального органу є засідання.
16. Скликає засідання та є головуючим на засіданні - Голова КРАІЛ.
17. Чергові засідання КРАІЛ проводяться не рідше одного разу на місяць відповідно до графіка, затвердженого Головою КРАІЛ.
У разі коли в день засідання Комісії розглянуто не всі заплановані питання порядку денного, оголошується перерва і засідання переноситься на день, час та місце, визначені КРАІЛ.
18. Позачергове засідання може бути скликане за рішенням Голови КРАІЛ або за ініціативою не менше трьох членів КРАІЛ.
Члени КРАІЛ, що ініціюють скликання позачергового засідання, направляють Голові КРАІЛ ініціативу про проведення засідання в письмовому вигляді та проєкт порядку денного позачергового засідання, що підписуються відповідною кількістю членів Комісії.
Голова КРАІЛ, не пізніше наступного робочого дня від дня надходження ініціативи про проведення засідання та проєкту порядку денного позачергового засідання, приймає рішення про скликання засідання, яке проводиться у тижневий строк з дати надходження відповідної ініціативи до Голови КРАІЛ.
20. Інформація про дату, час, місце проведення та проєкт порядку денного засідання КРАІЛ оприлюднюється на офіційному вебсайті КРАІЛ не пізніше ніж за 3 робочих дні до дня його проведення. Голова КРАІЛ може прийняти рішення про проведення засідання КРАІЛ у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена КРАІЛ у такому режимі в засіданні КРАІЛ. У зазначеному засіданні беруть участь Голова та члени КРАІЛ, а також інші особи, які визначені Головою КРАІЛ.
21. Підготовка матеріалів на засідання КРАІЛ.
21.1. До розгляду на засіданні КРАІЛ відповідними самостійними структурними підрозділами КРАІЛ готується проєкт рішення та матеріали до нього стосовно кожного з питань, включених до порядку денного. Підготовлений проєкт рішення візується керівником відповідального самостійного структурного підрозділу та надсилається на погодження засобами системи електронного діловодства (далі - СЕД) КРАІЛ або електронною поштою (у разі потреби) керівникам самостійних структурних підрозділів, представники яких брали участь у підготовці проект у рішення, керівнику юридичної служби (одному з його заступників).
21.2. Підготовка проєктів рішень з питань надання адміністративних послуг здійснюється з урахуванням строків та порядку, визначених у відповідних технологічних картках адміністративних послуг, що надаються КРАІЛ.
21.3. Проєкт рішення надсилається засобами СЕД КРАІЛ або електронною поштою (у разі потреби) на ознайомлення Голові та членам КРАІЛ.
21.4. У разі наявності пропозицій та (або) зауважень до проєкту рішення, а також його непогодження з мотивів невідповідності законодавству, Голова або член КРАІЛ відповідно візує зазначений проєкт рішення із пропозиціями та (або) зауваженнями або не погоджує його з доданням до проєкту рішення своєї позиції щодо проєкту рішення засобами СЕД КРАІЛ або електронною поштою (у разі потреби).
21.5. Підготовлені для розгляду на засіданні КРАІЛ проєкт рішення та матеріали до нього (за винятком проєктів нормативно-правових актів, у тому числі проєктів регуляторних актів) мають бути надані для ознайомлення Голові, членам Комісії не пізніше ніж за два робочих дні до дати проведення засідання.
У виняткових, обґрунтованих випадках проєкт рішення та матеріали до нього за ініціативою керівника відповідального самостійного структурного підрозділу, керівника Апарату або члена КРАІЛ можуть надаватися з дозволу Голови КРАІЛ без дотримання терміну, встановленого абзацом першим цього підпункту, або безпосередньо на засіданні КРАІЛ.
21.6. Члени КРАІЛ вивчають надані матеріали і, по можливості, всі неузгодженості вирішують з працівниками структурних підрозділів КРАІЛ до засідання. Члени КРАІЛ готують пропозиції та зауваження щодо наданих матеріалів з метою оперативного розгляду питань і прийняття виважених рішень під час проведення засідання КРАІЛ.
21.7. Голова та члени КРАІЛ мають право розробити власний проєкт рішення та представити його на розгляд КРАІЛ у терміни, встановлені цим Регламентом. У разі підготовки проєкту рішення Головою або членом КРАІЛ візування цього проєкту працівниками структурних підрозділів КРАІЛ не потрібно.
21.8. Неподання необхідних матеріалів у терміни, встановлені цим Регламентом, може бути за рішенням Голови КРАІЛ підставою для зняття з розгляду на засіданні відповідних питань.
21.9. Здійснення контролю за дотриманням виконавської та службової дисципліни в КРАІЛ віднесено до повноважень керівника Апарату.
22. Форми проведення засідань КРАІЛ.
22.1. Засідання КРАІЛ проводяться у формі відкритих або закритих слухань.
22.2. Рішення про розгляд відповідного питання у формі відкритого чи закритого слухання приймається Головою КРАІЛ одночасно із затвердженням порядку денного засідання КРАІЛ.
22.3. У формі відкритих слухань проводяться засідання у разі розгляду питань порядку денного щодо розроблених КРАІЛ проєктів законів України та інших нормативно-правових актів, а також з інших, визначених Головою КРАІЛ, питань, що мають важливе суспільне значення.
22.4. У засіданнях, що проводяться у формі відкритих слухань, мають право брати участь представники суб'єктів ринку азартних ігор та лотерей, громадських організацій та засобів масової інформації.
22.5. За наявності технічної можливості відбувається онлайн-трансляція в мережі Інтернет засідань Комісії, що проводяться у формі відкритих слухань.
22.6. У формі закритих слухань проводяться засідання у разі розгляду питань порядку денного:
а) які пов'язані з таємною інформацією, порядок доступу до якої регулюється спеціальними законами, службовою інформацією або іншою інформацією, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень;
б) щодо проведення позапланових та фактичних перевірок юридичних осіб у сфері організації та проведення азартних ігор;
в) за результатами державного нагляду у сфері організації та проведення азартних ігор;
г) з інших питань, визначених Головою КРАІЛ.
22.7. Рішення щодо розгляду питання у формі закритого слухання приймається Головою КРАІЛ із врахуванням (у разі наявності) висновків експертних комісій (з питань державної таємниці та службової інформації), службових записок керівника Апарату, керівників самостійних структурних підрозділів, відповідальних за підготовку та розгляд конкретного питання, звернень фізичних або юридичних осіб щодо обмеження доступу до конфіденційної інформації, яка підлягає розгляду.
22.8. У разі прийняття рішення про розгляд питання у формі закритого слухання у порядку денному засідання КРАІЛ робиться відмітка "Питання буде розглядатися у формі закритого слухання".
22.9. Під час розгляду питання у формі закритого слухання на засіданні КРАІЛ можуть бути присутні виключно Голова КРАІЛ, члени КРАІЛ, інші працівники Апарату, до компетенції яких відноситься питання, а також за рішенням Голови КРАІЛ інші запрошені на розгляд цього питання особи.
22.10. Підготовка та проведення засідань КРАІЛ у формі закритих слухань, які пов'язані з таємною інформацією, порядок доступу до якої регулюється спеціальними законами, здійснюється з дотриманням вимог законодавства України у сфері охорони державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом та технічного захисту на об'єктах інформаційної діяльності.
23. Члени КРАІЛ зобов'язані брати участь у засіданнях КРАІЛ.
Поважними причинами відсутності члена КРАІЛ на засіданні є відпустка, тимчасова непрацездатність, відрядження, участь у невідкладних заходах, на яких зобов'язаний бути присутнім член КРАІЛ у зв'язку з виконанням посадових обов'язків.
24. Засідання КРАІЛ є правоможним, якщо на ньому присутні більше половини її загального кількісного складу. Перед початком засідання проводиться письмова реєстрація членів КРАІЛ та запрошених на засідання осіб.
25. Голова КРАІЛ відкриває засідання КРАІЛ, повідомляє про явку осіб.
Обов'язки секретаря засідань КРАІЛ, який забезпечує і несе персональну відповідальність за документальне оформлення протоколів засідань, здійснює керівник структурного підрозділу у складі самостійного структурного підрозділу, що здійснює організаційне забезпечення роботи КРАІЛ, або інша визначена Головою КРАІЛ, посадова особа.
26. Голова КРАІЛ вносить на розгляд питання порядку денного засідання КРАІЛ з урахуванням пропозицій членів КРАІЛ.
27. У разі відсутності у членів КРАІЛ пропозицій щодо зміни порядку денного, його проєкт виноситься на голосування та ухвалюється КРАІЛ. У разі наявності пропозицій - вони обговорюються, проводиться голосування, за наслідками якого вони або включаються у порядок денний, або відхиляються. Після розгляду усіх пропозицій та голосування щодо них, проєкт порядку денного, з урахуванням прийнятих пропозицій, виноситься на голосування та ухвалюється КРАІЛ.
28. Рішення щодо затвердження порядку денного засідання приймається шляхом голосування та фіксується у протоколі на початку засідання.
29. Розгляд питань відбувається у порядку їхнього розташування в ухваленому порядку денному.
30. Процедура розгляду питань, які включені до порядку денного засідання КРАІЛ.
30.1. Засідання проводить Голова КРАІЛ або член КРАІЛ, який виконує його обов'язки.
30.2. У визначений час Голова, за наявності кворуму, відкриває засідання КРАІЛ і після обговорення, з урахуванням підготовленості запропонованих для розгляду питань, оголошує (у разі потреби) зміни до окремих питань порядку денного.
30.3. За наявності обставин, за яких рішення КРАІЛ з питання, включеного до порядку денного, не може бути прийняте на даному засіданні, розгляд питання за рішенням Голови КРАІЛ може бути відкладено з урахуванням визначених законодавством термінів для розгляду та прийняття рішення. Зокрема, такими обставинами можуть бути:
а) відсутність на засіданні учасників засідання, якщо їхня присутність на засіданні є обов'язковою;
б) відсутність письмового проєкту рішення та (або) решти необхідних матеріалів до проекту рішення;
в) необхідність отримання додаткових матеріалів до проекту рішення;
г) необхідність залучення до участі в розгляді інших заінтересованих осіб або їх представників;
д) інші обставини, що перешкоджають розгляду питання.
30.4. Розгляд питання починається з виступу Голови або члена КРАІЛ, які доповідають по суті питання, що розглядається.
30.5. Доповідач зобов'язаний:
а) викласти зміст питання, представити проєкт рішення та зауваження (пропозиції), отримані в ході його підготовки. Проєкт рішення, крім констатуючої частини, зокрема, має містити пункти щодо розміщення чи не розміщення рішення на офіційному вебсайті КРАІЛ, назви самостійного структурного підрозділу КРАІЛ або прізвища та посади осіб, відповідальних за його виконання;
б) відповісти на запитання Голови КРАІЛ та членів КРАІЛ
30.6. Головуючий на засіданні (у разі потреби) надає слово членам Комісії, посадовим особам КРАІЛ, а також може надати право висловити пропозиції і зауваження по суті питання, що розглядається, та пропозиції до проєкту рішення запрошеним на засідання особам.
Якщо є потреба, головуючий визначає час для обговорення відповідного питання.
30.7. Будь-які запитання, коментарі, пропозиції, зауваження і висловлювання, які не стосуються суті питання, що розглядається, а також без дозволу головуючого на засіданні КРАІЛ не допускаються.
30.8. Голова і члени КРАІЛ мають право внести в ході обговорення питання проєкт рішення, що відрізняється від проєкту, який був представлений доповідачем.
30.9. Обговорення питання припиняється за рішенням Голови.
31. Голосування
31.1. Після завершення обговорення питання Голова виносить проєкт рішення на голосування.
31.2. Перед кожним голосуванням Голова формулює назву і зміст рішення, що ставиться на голосування, та пропонує провести голосування щодо нього.
31.3. У випадку наявності декількох проєктів рішень з одного питання черговість голосування по кожному з них визначається часом подання проєктів рішень.
31.4. Після оголошення Головою початку голосування не дозволяється його переривати. З початку голосування і до оголошення його результатів слово нікому не надається.
31.5. Рішення КРАІЛ приймаються відкритим поіменним голосуванням. Голосування за дорученням або передача голосу іншому члену КРАІЛ не допускається. Під час ухвалення рішень член КРАІЛ має голосувати "за" чи "проти", або утриматися від голосування з обґрунтуванням такого рішення. Кожен член КРАІЛ має один голос. Результати голосування заносяться до протоколу.
31.6. Після закінчення голосування Голова оголошує його повні результати та рішення, прийняте за результатами голосування.
31.7. У разі порушення порядку голосування або виникнення перешкод під час його проведення негайно проводиться повторне голосування без обговорення.
31.8. Члени КРАІЛ, які проголосували проти запропонованого рішення, мають право пояснити підстави своєї позиції, які заносяться до протоколу засідання.
31.9. Рішення КРАІЛ вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального кількісного складу КРАІЛ. КРАІЛ приймає рішення про видачу та анулювання ліцензій двома третинами голосів складу Комісії в порядку, встановленому
Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
31.10. Голова та (або) член КРАІЛ, який не підтримує прийняте рішення, має право надати письмове обґрунтування своєї позиції, яке додається до протоколу засідання.
32. Етика поведінки на засіданнях КРАІЛ.
32.1. Усі присутні на засіданнях КРАІЛ зобов'язані:
1) дотримуватися законодавства України;
2) шанобливо ставитися до Голови та членів КРАІЛ, усіх присутніх на засіданні;
3) виконувати вказівки Голови щодо дотримання порядку на засіданні;
4) дотримуватися тиші в залі засідань, не користуватися мобільними телефонами;
5) не входити до зали засідань і не виходити з неї під час розгляду питань порядку денного без особливої потреби;
6) не створювати інших перешкод для нормального проведення засідання.
32.2. За порушення вимог законодавства та (або) перешкоджання проведенню засідання КРАІЛ його учасник зобов'язаний за рішенням Голови на засіданні КРАІЛ залишити залу засідань.
У разі прийняття Головою рішення залишити залу засідань учасник (представник учасника) засідання, якому у визначених законом випадках передбачена необхідність здійснення обов'язкового попереднього запрошення, зобов'язаний на наступне засідання направити іншого представника.
Голова може також оголосити перерву або закрити засідання. У випадку коли проведенню засідання перешкоджає член КРАІЛ, Голова також може оголосити перерву або закрити засідання.
33. Оформлення протоколів та рішень КРАІЛ.
33.1. Засідання КРАІЛ протоколюється. Ведення протоколу засідань КРАІЛ здійснюється структурним підрозділом з питань організаційного забезпечення та проведення засідання.
33.2. У протоколі засідання зазначаються:
дата та місце проведення засідання;
прізвища присутніх - Голови і членів КРАІЛ;
питання, що розглядаються;
перелік учасників засідання, що виступали з певного питання;
результати поіменного голосування;
протокольні доручення;
прийняті рішення.
До протоколу додається список доповідачів та запрошених на засідання, затверджений Головою КРАІЛ. Протокол засідання КРАІЛ повинен бути остаточно оформлений і підписаний протягом двох робочих днів після закінчення засідання.
33.3. Протокол засідання КРАІЛ підписують Голова КРАІЛ та секретар засідання.
33.4. Протоколи засідань мають бути прошиті, пронумеровані та скріплені печаткою КРАІЛ.
Відповідальність за зберігання протоколів засідань, рішень КРАІЛ, протокольних доручень Голови КРАІЛ або члена КРАІЛ, який виконує його обов'язки, несе керівник структурного підрозділу з питань організаційного забезпечення.
33.5. Рішення КРАІЛ оформлюються структурним підрозділом з питань організаційного забезпечення протягом двох робочих днів після закінчення засідання.
Рішення підписується Головою КРАІЛ або членом КРАІЛ, який виконує його обов'язки на момент прийняття рішення.
Документи (ліцензії, дозволи тощо), видані на виконання рішення КРАІЛ, підписуються Головою КРАІЛ або членом КРАІЛ, який виконує його обов'язки, на момент підписання цих документів.
33.6. Рішення КРАІЛ оформлюються, як правило, в одному примірнику.
У випадках, визначених законом, щодо необхідності вручення або надсилання заінтересованій особі рішення КРАІЛ, таке рішення виготовляється у відповідній кількості примірників, які пронумеровуються. При цьому примірник № 1 рішення КРАІЛ зберігається у відповідному структурному підрозділі з питань організаційного забезпечення, а примірники рішення КРАІЛ з відповідною нумерацією вручаються або надсилаються заінтересованій особі самостійним структурним підрозділом КРАІЛ, який відповідає за підготовку проекту цього рішення.
................Перейти до повного тексту