1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПЛЕНУМ ВИЩОГО ГОСПОДАРСЬКОГО СУДУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
16.01.2013 № 1
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Вищого господарського суду № 8 від 14.07.2016 )
Про затвердження Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Вищого господарського суду № 7 від 10.07.2014 )
Відповідно до статті 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" пленум Вищого господарського суду України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити погоджене з державним органом з питань банкрутства Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство.
Голова Вищого
господарського суду України
В. Татьков
Секретар пленуму Вищого
господарського суду України
Г. Кравчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова пленуму Вищого
господарського суду України
16.01.2013 № 1
ПОГОДЖЕНО
Лист Міністерства юстиції України
15.01.2013 № 13.2-20/120
ПОЛОЖЕННЯ
про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство
I. Загальні положення
1.1. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство (далі - Положення) розроблено відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон), Господарського процесуального кодексу України та Закону України "Про електронний цифровий підпис".
1.2. Положення визначає порядок функціонування автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство.
1.3. Автоматизована система з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство (далі - автоматизована система) є невід'ємною підсистемою автоматизованої системи документообігу суду, функціонування якої у господарських судах передбачено чинним законодавством.
1.4. Метою функціонування автоматизованої системи є:
- об'єктивний та неупереджений відбір кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, далі - арбітражний керуючий) у справі про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України (далі - Реєстр) та зареєстрованих в автоматизованій системі;
- доступ суддів господарських судів до інформації щодо арбітражного керуючого, що міститься в Реєстрі та передана адміністратору автоматизованої системи в установленому порядку, а також інформації про припинення повноважень арбітражного керуючого, про навантаження арбітражного керуючого тощо, необхідної для вчинення процесуальних дій.
1.5. Відбір кандидатів арбітражних керуючих для їх призначення господарським судом у справах про банкрутство здійснюється автоматизованою системою з додержанням принципів черговості, вірогідності, рівної кількості справ про банкрутство, з урахуванням навантаження кожного арбітражного керуючого та коефіцієнту складності справ, спеціалізації, територіальності, особливостей провадження у справах про банкрутство окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності, у тому числі державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, а також вимог законодавства про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
1.6. Наведені у Положенні терміни вживаються в такому значенні:
автоматизована система - сукупність комп'ютерних програм, що забезпечують функціонування автоматичного визначення кандидатур арбітражних керуючих для призначення у справах про банкрутство за допомогою використання відповідних програмно-апаратних комплексів господарських судів, обіг інформації між господарськими судами, передачу інформації до центральних баз даних, захист на технологічних ланках від несанкціонованого доступу тощо;
адміністратор автоматизованої системи (адміністратор Єдиної судової інформаційної системи, далі - ЄСІС) - державне підприємство "Інформаційні судові системи";
користувач автоматизованої системи - суддя, працівник апарату господарського суду (на підставі наказів голови суду та керівника апарату господарського суду);
підсистема - виділений за певними ознаками модуль автоматизованої системи для вирішення конкретних завдань цієї системи, що встановлюється на кожному робочому місці залежно від функцій, повноважень та напрямів роботи користувача автоматизованої системи;
права користувача автоматизованої системи - сукупність дій, які користувач автоматизованої системи має право виконувати в цій системі;
редагування інформації - зміна даних після їх збереження відповідним користувачем;
технічний адміністратор - особа, наділена правами адміністратора в програмі для забезпечення її технічного функціонування, яка працює безпосередньо в господарському суді, або відповідний фахівець адміністратора автоматизованої системи, закріплений за даною судовою установою.
1.7. Автоматизована система забезпечує автоматизацію технологічних процесів обробки інформації щодо арбітражних керуючих у господарському суді, а саме:
- реєстрацію повідомлень арбітражних керуючих про участь в автоматизованому відборі із застосуванням автоматизованої системи у межах відповідного апеляційного округу (далі - повідомлення арбітражного керуючого), поданих у випадках, передбачених Положенням;
- отримання даних щодо арбітражних керуючих з Реєстру;
- реєстрацію та облік відомостей про арбітражного керуючого, у тому числі про: призначення та звільнення (усунення, припинення повноважень, далі - припинення повноважень) арбітражного керуючого; відхилення кандидатури арбітражного керуючого та їх підстави; поточне навантаження арбітражного керуючого тощо;
- оперативний пошук та надання інформації щодо арбітражних керуючих за наявними реквізитами;
- автоматизований відбір кандидатів арбітражних керуючих у справах про банкрутство.
1.8. Державна судова адміністрація України (далі - ДСА України) забезпечує:
- підготовку нормативних документів щодо функціонування автоматизованої системи;
- розробку вимог щодо захисту автоматизованої системи та інформації, що міститься у ній;
- забезпечення господарських судів технічними, фінансовими і організаційними ресурсами, необхідними для впровадження та використання автоматизованої системи у господарських судах;
- моніторинг технічного стану автоматизованої системи та захищеності її даних.
1.9. Адміністратор автоматизованої системи забезпечує:
- здійснення реєстрації повідомлень арбітражних керуючих в автоматизованій системі;
- функціонування (експлуатацію) підсистеми автоматизованої системи документообігу суду з відбору кандидатів арбітражних керуючих;
- технічний супровід та підтримку працездатності автоматизованої системи згідно з вимогами ЄСІС;
- навчання користувачів автоматизованої системи під час її впровадження та використання;
- організацію технічної та інформаційної підтримки користувачів автоматизованої системи, зокрема за допомогою відкритих веб-ресурсів, відповідного телефонного інформаційного центру тощо;
- виконує інші функції відповідно до розпоряджень ДСА України та взятих на себе договірних зобов'язань.
1.10. Державний орган з питань банкрутства:
- забезпечує передачу даних Реєстру до автоматизованої системи в обсязі, необхідному для її функціонування.
- визначає порядок передачі даних адміністратором Реєстру до автоматизованої системи (регламент, протоколи та формати обміну);
- здійснює інші заходи, передбачені Положенням.
1.11. Господарські суди забезпечують:
- своєчасне введення до автоматизованої системи достовірних даних;
- контроль за своєчасним введенням до автоматизованої системи достовірних даних;
- своєчасне надання (позбавлення) права доступу до автоматизованої системи її користувачам;
- захист інформації, що міститься в автоматизованій системі, в господарському суді;
- інформування адміністратора автоматизованої системи про проблеми, що виникають під час функціонування автоматизованої системи.
II. Визначення кваліфікації та спеціалізації арбітражних керуючих
2.1. З метою реалізації визначених Положенням принципів відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого арбітражним керуючим присвоюється рівень кваліфікації відповідно до їх професійних знань та визначається їх спеціалізація згідно з їх досвідом роботи та ефективністю виконання ними повноважень арбітражного керуючого.
2.2. Кваліфікація арбітражних керуючих визначається за п'ятьма рівнями, присвоєння яких арбітражним керуючим здійснюється в порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства за погодженням з Вищим господарським судом України.
2.3. Усі арбітражні керуючі, в тому числі особи, які отримали право на здійснення діяльності арбітражного керуючого вперше, відповідають першому кваліфікаційному рівню.
2.4. Відомості про присвоєний рівень кваліфікації арбітражного керуючого підлягають внесенню державним органом з питань банкрутства до Реєстру.
2.5. Державний орган з питань банкрутства надає адміністратору автоматизованої системи інформацію, необхідну для функціонування автоматизованої системи, не пізніше ніж в десятиденний строк з дня її внесення до Реєстру.
2.6. Після реєстрації в автоматизованій системі в порядку, передбаченому розділом III Положення, повідомлення арбітражного керуючого про його участь в автоматизованому відборі кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство адміністратор автоматизованої системи надсилає відомості стосовно такого арбітражного керуючого відповідному апеляційному господарському суду для визначення спеціалізації арбітражного керуючого.
Спеціалізація арбітражного керуючого визначається апеляційними господарськими судами, в яких арбітражний керуючий виявив бажання взяти участь у автоматизованому відборі, на підставі статистичних даних, наданих місцевими господарськими судами, в яких арбітражний керуючий виконував свої повноваження, не пізніше місяця до початку нового календарного року.
Особам, які отримали право на здійснення діяльності арбітражного керуючого вперше, спеціалізація арбітражного керуючого визначається апеляційними господарськими судами після реєстрації їх повідомлення в автоматизованій системі з урахуванням кількості справ про банкрутство відповідних категорій суб'єктів підприємницької діяльності та професійних даних арбітражних керуючих.
Спеціалізація арбітражного керуючого визначається з урахуванням виконання ним повноважень арбітражного керуючого у справах про банкрутство, виходячи з належності суб'єкта підприємницької діяльності до видів економічної діяльності, форми власності, його категорії:
1) за видами економічної діяльності ( КВЕД):
- паливно-енергетичний комплекс та водопостачання;
- хімічна промисловість;
- агропромисловий комплекс;
- металургійна промисловість;
- діяльність у сфері транспорту;
- будівництво;
- фінансова та страхова діяльність;
- оборонно-промисловий комплекс;
- харчова промисловість та організація харчування;
- торгівля, надання побутових та інших послуг;
- зовнішньоекономічна діяльність;
- інше.
2) за формою власності:
- державна власність;
- власність Автономної Республіки Крим;
- комунальна власність;
- приватна власність.
3) за окремими категоріями суб'єктів підприємницької діяльності:
- суб'єкти підприємницької діяльності, що мають суспільну або іншу цінність;
- містоутворюючі та особливо небезпечні суб'єкти підприємницької діяльності;
- сільськогосподарські підприємства;
- суб'єкти підприємницької діяльності - страховики;
- суб'єкти підприємницької діяльності - професійні учасники ринку цінних паперів та інститутів спільного інвестування;
- суб'єкти підприємницької діяльності - емітенти чи управителі іпотечних сертифікатів, управителі фонду фінансування будівництва чи управителі фонду операцій з нерухомістю;
- фізичні особи - підприємці;
- фермерські господарства;
- суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють санацію своїм керівником;
- суб'єкти підприємницької діяльності, що ліквідуються власником;
- державні підприємства та підприємства, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків.
Визначення спеціалізації арбітражного керуючого за першою та другою групою є обов'язковим.
З урахуванням особливостей справ про банкрутство у відповідному апеляційному окрузі, апеляційним господарським судом арбітражному керуючому може визначатися інша спеціалізація.
Інформація щодо спеціалізації арбітражних керуючих в апеляційному окрузі розміщується на офіційному веб-сайті відповідного апеляційного господарського суду в мережі Інтернет.
Відомості про спеціалізацію арбітражного керуючого підлягають передачі відповідними апеляційними господарськими судами адміністратору автоматизованої системи для внесення до автоматизованої системи.
Спеціалізація арбітражного керуючого може бути змінена один раз на півроку в разі необхідності здійснення оптимального навантаження арбітражних керуючих щодо участі у справах про банкрутство апеляційними господарськими судами, в яких арбітражний керуючий приймає участь в автоматизованому відборі. Зміна спеціалізації арбітражного керуючого здійснюється в тому ж порядку, що й визначення.
III. Облік арбітражних керуючих в автоматизованій системі
3.1 Передані державним органом з питань банкрутства з Реєстру відомості про арбітражних керуючих вносяться адміністратором автоматизованої системи до автоматизованої системи.
3.2. Арбітражний керуючий реалізує своє право на участь в автоматизованому відборі кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство шляхом повідомлення про це адміністратора автоматизованої системи в такому порядку.
3.2.1. Арбітражний керуючий не пізніше двох місяців до початку нового календарного року повинен зареєструвати електронну поштову скриньку в домені mail.gov.ua на офіційному веб-сайті ДСА України для забезпечення електронного обміну інформацією з господарськими судами і адміністратором автоматизованої системи та надіслати на адресу електронної пошти адміністратора автоматизованої системи повідомлення арбітражного керуючого.
3.2.2. Повідомлення арбітражного керуючого повинне відповідати встановленій формі (Додаток № 1 до Положення). Таке повідомлення повинно бути підписано арбітражним керуючим за допомогою електронного цифрового підпису згідно з законодавством. Право електронного цифрового підпису надається арбітражному керуючому адміністратором автоматизованої системи в порядку, встановленому законодавством.
З моменту надходження повідомлення арбітражного керуючого адміністратор автоматизованої системи надсилає підтвердження про його отримання на адресу електронної пошти арбітражного керуючого в домені mail.gov.ua, з якої воно надійшло, а у разі невідповідності повідомлення арбітражного керуючого встановленій формі, адміністратор автоматизованої системи повертає його на зазначену адресу.
У разі відповідності повідомлення арбітражного керуючого встановленій формі, адміністратор автоматизованої системи вносить арбітражного керуючого до автоматизованої системи. Про внесення арбітражного керуючого до автоматизованої системи адміністратор автоматизованої системи повідомляє його шляхом надсилання підтвердження про внесення на адресу електронної пошти арбітражного керуючого в домені mail.gov.ua, зазначену в заяві арбітражного керуючого.
3.3. З моменту внесення арбітражного керуючого до автоматизованої системи формується особова реєстраційна картка арбітражного керуючого.
Особова реєстраційна картка арбітражного керуючого містить відомості про арбітражного керуючого з часу внесення його до автоматизованої системи.
До особової реєстраційної картки арбітражного керуючого вносяться:
- дані Реєстру про арбітражного керуючого, передані державним органом з питань банкрутства;
- відомості про спеціалізацію арбітражного керуючого;
- копії всіх судових рішень господарських судів про призначення та припинення повноважень арбітражного керуючого, прийнятих після внесення арбітражного керуючого до автоматизованої системи;
- результати автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого;
- дані про здійснення повторного автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого та його причини;
- інші відомості у випадках, передбачених Положенням.
Відомості про арбітражного керуючого вносяться до особової реєстраційної картки на підставі повідомлень арбітражних керуючих, даних Реєстру, електронних запитів суддів, судових рішень у справі про банкрутство та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.
3.4. З моменту взяття на облік в автоматизованій системі арбітражний керуючий бере участь в автоматичному визначенні кандидатури арбітражного керуючого на призначення господарським судом у справах про банкрутство.
3.5. Зупинення участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі здійснюється на підставі реєстрації адміністратором автоматизованої системи:
- заяви арбітражного керуючого про зупинення його участі в автоматизованому відборі у випадку перебування арбітражного керуючого у відпустці, у разі тимчасової втрати працездатності на строк, що перевищує два тижні, або ініціювання процедури припинення діяльності арбітражного керуючого в установленому порядку;
- звернення державного органу з питань банкрутства щодо зупинення діяльності арбітражного керуючого у разі виявлення під час перевірки порушень норм законодавства в роботі арбітражного керуючого та передачі матеріалів на розгляд дисциплінарної комісії для накладення на порушника дисциплінарних стягнень відповідно до частини четвертої статті 106 Закону.
Зупинення участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі може бути здійснено адміністратором автоматизованої системи і в інших випадках, передбачених Положенням.
3.6. Поновлення участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі здійснюється адміністратором автоматизованої системи після усунення обставин, що стали підставою для її зупинення, з дня реєстрації відповідної заяви арбітражного керуючого чи звернення державного органу з питань банкрутства.
3.7. Заява арбітражного керуючого про зупинення (поновлення) його участі в автоматизованому відборі надсилається в електронній формі на адресу електронної пошти адміністратора автоматизованої системи (Додаток № 2 до Положення).
3.8. Арбітражні керуючі щорічно не пізніше двох місяців до початку нового календарного року зобов'язані відповідно до пункту 3.2 Положення надіслати адміністратору автоматизованої системи повідомлення про підтвердження участі в наступному календарному році в автоматизованому відборі кандидатів на призначення арбітражного керуючого за формою згідно з Додатком № 3 до Положення.
При цьому, якщо арбітражний керуючий бажає змінити свою реєстрацію в автоматизованій системі (у зв'язку зі зміною місця проживання тощо), відповідне повідомлення адміністратору автоматизованої системи надсилається у строк, зазначений в абзаці першому цього пункту.
На виняток з правила, передбаченого абзацом другим цього пункту, арбітражні керуючі, діяльність яких була пов'язана з господарськими судами, розташованими на тимчасово окупованій території України (статті 3 і 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" ), можуть надсилати повідомлення про зміну своєї реєстрації в автоматизованій системі на поточний рік. Відповідні зміни вносяться адміністратором автоматизованої системи до особової реєстраційної картки арбітражного керуючого в порядку, передбаченому Положенням, але на той же рік, в якому надіслано таке повідомлення.
( Пункт 3.8 в редакції Постанови Вищого господарського суду № 7 від 10.07.2014 )
3.9. Припинення участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі здійснюється у випадку анулювання його свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
3.10. Арбітражні керуючі, які отримали свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) протягом календарного року, мають право надіслати повідомлення в порядку, передбаченому пунктом 3.2 Положення .
IV. Автоматизований відбір кандидатів арбітражних керуючих на призначення у справах про банкрутство
4.1. Автоматизований відбір кандидатів арбітражних керуючих на призначення у справах про банкрутство здійснюється у випадках, передбачених Законом та Положенням, за принципом територіальності, крім випадків, встановлених Положенням.
Принцип територіальності полягає у автоматизованому відборі кандидатів арбітражних керуючих для призначення їх у справах про банкрутство у місцевих господарських судах, що входять до складу будь-яких одного чи двох апеляційних округів за вибором.
Автоматизований відбір кандидатів арбітражних керуючих здійснюється з урахуванням необхідної для розгляду конкретної справи про банкрутство спеціалізації арбітражного керуючого, визначеної під час автоматичного розподілу заяви про порушення справи про банкрутство.
Спеціалізація арбітражного керуючого, необхідна для розгляду конкретної справи про банкрутство, визначається виходячи з належності суб'єкта підприємницької діяльності до видів економічної діяльності ( КВЕД), форми власності і категорії згідно з пунктом 2.6 Положення.

................
Перейти до повного тексту