- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
Р І Ш Е Н Н Я
N СП-2/2000 від 02.03.2000
м.Київ
Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів з Литовської Республіки, Російської Федерації та Республіки Білорусь, Республіки Польща, Чеської Республіки, Угорської Республіки
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Міжвідком.
міжнародної торгівлі
N СП-31/2002/52-42 від 29.01.2002 )
( По всьому тексту Рішення, включаючи назву, слова "митного
союзу країн Балтії" замінено словами "Литовської
Республіки", а слова "митного союзу Російської Федерації
та Республіки Білорусь" замінено словами "Російської
Федерації та Республіки Білорусь згідно з Рішенням
Міжвідком. міжнародної торгівлі
N СП-31/2002/52-42 від 29.01.2002 )
- інформацію Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України (далі - МЗЕЗторг) про виконання Рішення Міжвідомчої комісії
N СП-9/1999 від 27 вересня 1999 року";
- "Звіт МЗЕЗторгу про результати спеціального розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів з Європейського Союзу, Канади, Литовської Республіки, Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки, що проводиться відповідно до Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі N СП-9/1999 від 27 вересня 1999 року" (далі - "Звіт МЗЕЗторгу");
- рекомендації МЗЕЗторгу про доцільність застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів походженням з Європейського Союзу (далі - ЄС"), Канади, Литовської Республіки, Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки.
1. Заява про застосування спеціальних заходів. У вересні 1999 р. були зареєстровані конфіденційна та неконфіденційні версії заяви ТОВ "Інтерфом" (м. Обухів) про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів походженням з ЄС, Канади, Литовської Республіки, Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки (далі - "заява"). 27 вересня 1999 р. було проведено засідання Міжвідомчої комісії стосовно розгляду заяви та було прийнято Рішення N СП-9/1999 про порушення спеціального розслідування.
2. Порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів.
2.1. 2 жовтня 1999 р. у газеті "Урядовий кур'єр" (N 185) було опубліковане Рішення N СП-9/1999 від 27.09.1999 р. про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів з ЄС, Канади, Литовської Республіки, Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки (далі - "Рішення N СП-9/1999").
2.2. Міністерство закордонних справ України нотифікувало посольства відповідних країн експорту (походження) про порушення та проведення цього спеціального розслідування та передало відповідні документи, що використовуються у такому розслідуванні.
2.3. МЗЕЗторг звернувся до відповідних міністерств і відомств з проханнями про надання інформації, що стосується цього розслідування, тощо. При цьому МЗЕЗторгом були визначені строки періоду розслідування - з 1 вересня 1998 року по 30 червня 1999 року.
2.4. З метою перевірки інформації до заявника була направлена верифікаційна група МЗЕЗторгу, яка перевірила інформацію та докази, що були надані заявником. Крім цього була зібрана додаткова інформація, що використовується у цьому розслідуванні, зокрема для цілей дослідження факторів національного інтересу.
2.5. У жовтні-листопаді 1999 р. до МЗЕЗторгу від органів виконавчої влади України надійшла інформація та докази, що стосуються імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування. У жовтні-грудні 1999 р. до МЗЕЗторгу від українських виробників надійшла інформація та докази, що стосуються виробництва та продажу в Україні подібного товару.
2.6. Національний товаровиробник (заявник). У заяві стверджується, що ТОВ "Інтерфом" є національним товаровиробником. У процесі розслідування було встановлено, що крім ТОВ "Інтерфом" в Україні плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів виробляють п'ять підприємств. При цьому було встановлено, що у період розслідування частка виробництва цих підприємств у загальному виробництві подібного товару становить 17%. Таким чином, сукупне виробництво ТОВ "Інтерформ" подібного товару становить основну частину всього обсягу виробництва в Україні цього товару. У цьому разі ТОВ "Інтерфом" є належним заявником та визначається як національний товаровиробник.
2.7. Товар, що є об'єктом спеціального розслідування. Відповідно до заяви товар, що має бути об'єктом розслідування та імпорт якого в Україну нібито заподіює значну шкоду (загрожує її заподіянням), є плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів іноземного походження. Відповідно до Рішення N СП-9/1999 товар, що є об'єктом розслідування та імпорт якого в Україну нібито заподіює значну шкоду (загрожує її заподіянням), є плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів іноземного походження. У процесі розслідування було встановлено, що у період розслідування в Україну ввозяться:
2.7.2) плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів з ЄС, Канади, Литовської Республіки, Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки (далі - "країни експорту");
2.7.3) плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів з інших країн, імпорт яких не був визначений заявником як такий, що заподіює значну шкоду.
2.8. Подібний товар. У заяві стверджується та доводиться, що плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів національного походження є подібними плитам, листам, плівкам та платівкам з поліуретанів з "країн експорту". У заяві вимагається, щоб спеціальне розслідування було порушено щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів із зазначених "країн експорту", а також були застосовані спеціальні заходи щодо такого імпорту. МЗЕЗторгом проведено відповідне дослідження та встановлено, що плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів, які ввозяться в Україну з "країн експорту" та є об'єктом розслідування, є подібними до плит, листів, і плівки та платівок з поліуретанів, вироблених заявником.
2.9. У процесі розслідування до МЗЕЗторгу зверталися Спільне українсько-угорське підприємство "Поролон", польське підприємство "VITAPOLYMERS POLAND Sp zo.o", чеське підприємство "GUMOTEX". Проте, у цих зверненнях не містилось відомостей стосовно заподіяння (або ні) значної шкоди у розумінні чинного законодавства. У грудні 1999 р. Посольство Республіки Польща в Україні звернулось до МЗЕЗторгу з проханням про продовження строку подання відповідей на запитальник МЗЕЗторгу. Проте станом на 1 березня 2000 р. до МЗЕЗторгу не надходили відповіді від польських виробників/експортерів.
Станом на 1 березня 2000 р. не було зареєстровано будь-якої заінтересованої сторони, яка б представляла інтереси іноземних виробників, експортерів, імпортерів або споживачів. Іноземні виробники, експортери або імпортери відмовили МЗЕЗторгу у доступі до інформації, яка є в їх розпорядженні та необхідна для цілей цього розслідування. У процесі розслідування встановлено, що іноземні виробники, експортери, імпортери ухиляються від співпраці з МЗЕЗторгом.
2.10. Імпорт в Україну. У процесі розслідування на підставі даних заявника, органів виконавчої влади в Україні було встановлено, що ввезення в Україну з окремих "країн експорту" заподіює значну шкоду, є причинно-наслідковий зв'язок між таким ввезенням і значною шкодою. Згідно із "Звітом МЗЕЗторгу" у період розслідування темпи зростання обсягів імпорту в Україну з окремих "країн експорту" є значними: з ЄС - з 24% до 224%; з Литовської Республіки - з 88% до 143%; з Російської Федерації та Республіки Білорусь - більше 690%; з Республіки Польща - з 26% до 107%; із Словацької Республіки - більше 58%; з Турецької Республіки - 50%; з Чеської Республіки - від 54% до 91%. У порівнянні з попередніми періодами темпи зростання імпорту з окремих "країн експорту" є також значними: з ЄС - з 33,2% до 57,8%; з Російської Федерації та Республіки Білорусь - більше 2277%; з Республіки Польща - до 238%; з Словацької Республіки - від 4,9% до 238%; з Турецької Республіки - від 53% до 127%; з Чеської Республіки - до 30%. У порівнянні з 1996 р. у 1999 році темпи зростання імпорту з Литовської Республіки, Російської Федерації та Республіки Білорусь, Республіки Польща, Чеської Республіки, Угорської Республіки перевищують 165%.
2.11. У період розслідування відбувалось зменшення експортних цін з окремих "країн експорту". При цьому темпи зниження є значними, зокрема: з Литовської Республіки - від 13% до 26%; з Російської Федерації та Республіки Білорусь - від 1О% до 19%; з Республіки Польща - від 17% до 50%; з Словацької Республіки - від 76% до 95%; з Чеської Республіки - від 4% до 36%; з Угорської Республіки - від 2% до 23%. У порівнянні з попередніми періодами у період розслідування також відбувалось зменшення експортних цін з окремих "країн експорту", зокрема: з Литовської Республіки - від 5% до 53%; з Російської Федерації та Республіки Білорусь - від 76% до 89%; з Республіки Польща - від 9% до 16%; з Словацької Республіки - до 32%; з Турецької Республіки - від 62% до 96%; з Чеської Республіки - до 15%; з Угорської Республіки від 14% до 32%.
У 1999 р. головні іноземні виробники та імпортери продовжують зниження експортних цін. Так, у 1999 р. темпи зменшення експортних цін стосовно експортних цін у період розслідування становлять 35% з Російської Федерації та Республіки Білорусь, 17% з Республіки Польща, 40% з Чеської Республіки, 13% з Угорської Республіки. У цьому разі значні обсяги імпорту та (або) низькі ціни підрізають ціни подібного товару, що призводило до зниження ціни подібного товару у період розслідування від 5% до 23%, а також від 26% до 36% стосовно попередніх періодів. Таким чином, значні обсяги імпорту з окремих "країн експорту" та (або) зниження ціни на товар, що є об'єктом розслідування, значною мірою знижує ціну та (або) значною мірою перешкоджає можливому зростанню ціни на подібний товар, яке інакше мало б місце.
2.12. Згідно із "Звітом МЗЕЗторгу" у період розслідування та у 1996-1999 рр. у значних обсягах зростає імпорт в Україну з окремих "країн експорту". Цей імпорт зростає у відносних та (або) в абсолютних величинах стосовно обсягів виробництва чи споживання в Україні подібного товару. Внаслідок значного обсягу імпорту та (або) зниження ціни на товар, що є об'єктом розслідування, погіршується виробниче, торговельне або фінансове становище національного товаровиробника, що призводить до значного загального спаду в національному виробництві подібного товару. Цей імпорт також заподіює значну шкоду та є причинно-наслідковий зв'язок між таким ввезенням в Україну та заподіянням значної шкоди.
2.13. Згідно із "Звітом МЗЕЗторгу" ввезення в Україну товару, що є об'єктом розслідування, погіршує виробниче, торговельне або фінансове становище заявника. Результатом такого погіршення є значний загальний спад у національному виробництві подібного товару. Внаслідок зростання обсягів імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування, та (або) зниження ціни на цей товар мають місце негативні явища у становищі заявника. У період розслідування та у порівнянні з попередніми періодами відбувалось: зниження прибутків заявника; неповне використання заявником виробничих потужностей; зменшення обсягів продажу подібного товару стосовно обсягів імпорту товару, що є об'єктом розслідування; зростання запасів подібного товару (на 76%); зростання частки імпорту з ЄС, Канади, з Литовської Республіки, Російської Федерації та Республіки Білорусь, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Угорської Республіки; зниження ціни подібного товару (на 26%); зменшення коефіцієнту ліквідності заявника (на З6%); а також мала місце неповна зайнятість на підприємстві заявника. А прибутки заявника з інвестиційного капіталу були відсутні.
Таким чином, у процесі розслідування було встановлено, що ввезення (у значних обсягах та (або) за низькими цінами) в Україну товару, що є об'єктом розслідування, негативно вплинуло на виробниче, торговельне або фінансове становище національного товаровиробника. Результатом такого погіршення є значний загальний спад у національному виробництві подібного товару. Внаслідок ввезення в Україну товару, що є об'єктом розслідування, мають місце негативні явища у становищі заявника, що підтверджується у "Звіті МЗЕЗторгу".
2.14. З більш детальною інформацією та доказами (зокрема, стосовно заявника; товару, що є об'єктом розслідування; подібного товару; ухилення від співпраці з МЗЕЗторгом; самого розслідування визначення обсягів імпорту, експортних цін, значної шкоди тощо) можуть бути ознайомлені заінтересовані сторони, яким може бути переданий "Звіт МЗЕЗторгу".
3.1. Національні інтереси. У процесі розслідування МЗЕЗторг звернувся до заявника, іноземних виробників, експортерів, імпортерів, споживачів з пропозицією про надання інформації та доказів, що стосуються цього розслідування. Проте, іноземні виробники, експортери, імпортери не подали відповідної інформації та висновків у розумінні статті Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну".
У процесі розслідування на підставі інформації, одержаної лише від заявника та органів виконавчої влади України, були дослідженні: інтереси національного товаровиробника та споживачів; вплив імпорту, що є об'єктом цього розслідування, на зайнятість населення, інвестиції національного товаровиробника та споживачів, на міжнародні інтереси України.
................Перейти до повного тексту