- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
30.07.2013 № 1/9-518
Міністерству освіти і науки, молоді
та спорту Автономної Республіки Крим,
департаментам (управлінням) освіти
і науки обласних, Київської,
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Про організацію роботи літніх шкіл для обдарованих дітей
На виконання пункту 4 Доручення Президента України від 27.03.2013 № 1-1/711 "Діти - майбутнє України" в частині започаткування роботи обласних і всеукраїнських літніх шкіл для обдарованих дітей Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання інструктивно-методичний лист
"Організація роботи літніх шкіл для обдарованих дітей".
Просимо зміст листа довести до відома керівників органів управління освітою, керівників навчальних закладів.
Заступник Міністра |
Б.М. Жебровський |
Додаток
до листа МОН
30.07.2013 № 1/9-518
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ
літніх шкіл для обдарованих дітей
Літні школи є формою роботи з обдарованою молоддю в канікулярний період.
Для забезпечення цієї форми роботи з обдарованими дітьми необхідно керуватися нормативно-правовою базою в галузі оздоровлення та відпочинку дітей.
Закон України
"Про оздоровлення та відпочинок дітей" визначає основні засади державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, повноваження органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, правові, фінансові та організаційні засади утворення і діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, права, обов'язки та відповідальність усіх учасників процесу.
Робота літніх шкіл для обдарованих дітей в канікулярний період може організовуватись у формі профільних або тематичних змін як у закладах оздоровлення, так і в закладах відпочинку.
профільна зміна (туристична, спортивна, додаткової освіти: юних біологів, математиків, екологів тощо) - період перебування дитини в дитячому закладі оздоровлення та відпочинку, протягом якого дитина крім послуг з оздоровлення та відпочинку отримує комплекс послуг, спрямованих на розвиток певних здібностей та інтересів;
тематична зміна - оздоровча або відпочинкова зміна, протягом якої дитина крім послуг з оздоровлення та відпочинку отримує комплекс додаткових послуг, спрямованих на розвиток її здібностей та інтересів за напрямами позашкільної освіти, фізичної культури та спорту, соціальної реабілітації, соціального захисту тощо за спеціальною програмою.
Окрім того, діяльність літніх шкіл організовується відповідно до:
постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р.
№ 1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах";
наказу Міністерства охорони здоров'я України і Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 р.
№ 242/329 "Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах";
наказу Міністерства сім'ї, молоді та спорту України від 16.04.2009 р.
№ 1254 "Про затвердження Типових штатних нормативів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку", зареєстрований у Мін'юсті 30.04.2009 р. за № 396/16412;
наказу Міністерства охорони здоров'я України від 07.05.2013 р.
№ 365 "Про організацію медичного забезпечення оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2013 року";
постанови Головного державного санітарного лікаря України від 17.04.2013 р.
№ 11 "Про санітарне та епідемічне забезпечення оздоровлення та відпочинку дітей у 2013 році";
наказу Міністерства освіти і науки України від 12.04.2013
№ 436 "Про організацію заходів з літнього оздоровлення та відпочинку дітей у 2013 році".
Перебування дітей у літніх школах дає змогу поглибити і систематизувати знання учнів з навчальних предметів та різних наукових галузей, розвинути інтерес школярів до науково-дослідницької, пошукової, експериментальної та винахідницької діяльності, сформувати у дітей навички роботи в команді, розширити світогляд юнацтва, гармонійно поєднати наукову, пізнавальну, виховну роботу з активним дозвіллям та оздоровленням.
Мета проведення літніх шкіл - залучення обдарованої учнівської молоді до пошукових, дослідницьких і експериментальних робіт у різних галузях науки, техніки й виробництва, поглибленого вивчення профільних дисциплін та задоволення потреб у професійному самовизначенні.
Головними завданнями літніх шкіл є:
• розвиток в учнів інтересу до науково-дослідницької, конструкторської, винахідницької діяльності, створення умов для змістовного дозвілля дітей;
• виявлення та відбір школярів, які мають нестандартне творче мислення, здібності та нахили до наукової творчості, підтримка і подальший розвиток таких учнів;
• формування у школярів навичок самостійного мислення, інтересу до сучасної науки, уявлення про специфіку наукової роботи;
• залучення учнів до самоосвіти та самовдосконалення;
• визначення форм і методів роботи з обдарованими дітьми;
• створення ситуації особистісно орієнтованого навчання через безпосереднє спілкування та співпрацю вчених, аспірантів, педагогів, студентів і школярів (у тому числі робота у складі однієї дослідницької групи);
• створення інтелектуального командного середовища, психологічно комфортного для кожної дитини клімату, формування навичок роботи в команді;
• стимулювання діяльності педагогічних колективів щодо розвитку здібностей учнів МАН;
• реалізація ідеї безперервної освіти шляхом підготовки обдарованих учнів для продовження навчання у вищих навчальних закладах;
• оптимізація процесу відпочинку та оздоровлення, виховання й освіти обдарованих дітей засобами програмно-методичного і кадрового забезпечення, психолого-педагогічного супроводу;
• підтримка інтелектуально обдарованих учнів, створення умов для реалізації їх творчих, інтелектуальних потреб;
• формування гармонійно розвиненої, інтелектуальної, високоосвіченої, соціально активної та національно свідомої особистості;
• сприяння зростанню в суспільстві престижу науково-дослідницької діяльності учнів, авторитету їх педагогічних і наукових керівників.
Перебування обдарованих дітей у спеціально організованому інтелектуальному, соціокультурному середовищі (літній профільній школі) дає змогу реалізувати такі основні соціально-педагогічні функції:
• освітню - навчання школярів на основі програм науково-дослідницького спрямування, отримання учнями нових знань;
• розвивальну - розвиток критичного мислення і творчих здібностей дітей, формування дослідницьких вмінь і навичок до узагальнення та систематизації знань;
• виховну - невимушене виховання дітей через їх залучення до національної та світової науки і культури, визначення на цій основі чітких моральних орієнтирів;
• креативну - реалізація індивідуальних творчих інтересів та потреб особистості;
• компенсаційну - засвоєння школярами напрямів діяльності, які поглиблюють і доповнюють основну (базову) освіту, створення умов для досягнення успіху в різних сферах діяльності;
• рекреаційну - організація змістовного дозвілля як сфери відновлення психофізичних сил школярів;
• профорієнтаційну - формування зацікавлення до соціально значущих видів діяльності, стимулювання професійного самовизначення дітей;
• інтеграційну - створення єдиного освітнього простору, підвищення мотивації школярів;
................Перейти до повного тексту