- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
РАДА ФЕДЕРАЦІЇ ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛОК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
22.09.1999 N Р-4-3
Про внесення змін до Положення про порядок відчуження (списання, передачі, перерозподілу, обміну, реалізації тощо) основних фондів (засобів), які належать на праві власності ФПУ, її членським організаціям та суб'єктам їхньої підприємницької діяльностіа
Рада Федерації професійних спілок України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
2. Органам галузевих, міжгалузевих профспілок та територіальних профоб'єднань розробити на основі цього Положення та затвердити в установленому порядку відповідні положення щодо відчуження майна, яке належить їм і заснованим на їх власності підприємствам, установам, організаціям.
3. Контрольно-ревізійній комісії ФПУ забезпечити контроль за дотриманням цього Положення.
Голова ФПУ О.Стояна
Додаток
до постанови Ради ФПУ
22.09.1999 N Р-4-3
Відповідно до Статуту ФПУ, затвердженого в новій редакції постановою III з'їзду Федерації професійних спілок України від 22 жовтня 1997 року, внести зміни до Положення про порядок відчуження (списання, передачі, перерозподілу, обміну, реалізації тощо) основних фондів (засобів), які належать на праві власності ФПУ, її членським організаціям та суб'єктам їхньої підприємницької діяльності, виклавши його в такій редакції:
"ПОЛОЖЕННЯ про порядок відчуження (списання, передачі, перерозподілу, обміну, реалізації тощо) основних фондів (засобів) ФПУ та підприємств, установ, організацій, заснованих на власності ФПУ
1. Загальні положення
1.1. Це Положення встановлює єдиний порядок відчуження (списання, передачі, перерозподілу, обміну, реалізації тощо) основних фондів (засобів) ФПУ та підприємств, установ, організацій, заснованих на власності ФПУ (далі - Підприємств).
1.2. Будівлі, споруди, передаточні пристрої, обчислювальна техніка, механізми й устаткування, транспортні засоби, інвентар культурного і спортивного призначення, бібліотечні та художні фонди (книги, картини), інше майно, яке належить до складу основних фондів (засобів), підлягають списанню лише в тих випадках, коли поновлення їх неможливе або економічно недоцільне.
Крім того, підлягають списанню будівлі і споруди, що зносяться у зв'язку з реконструкцією об'єктів та будівництвом нових.
1.3. Для визначення непридатності основних фондів (засобів) для подальшого використання (експлуатації), неможливості або неефективності проведення їх відновлювального ремонту, а також для оформлення необхідної документації на списання вказаних основних фондів (засобів) рішенням відповідної установи або розпорядженням (наказом) керівника Підприємства створюється постійно діюча комісія в складі:
- заступника керівника Підприємства, головного інженера (голова комісії);
- головного бухгалтера або уповноваженого ним працівника бухгалтерії;
- керівника (завідуючого) відділом профспілкового майна органу територіального профоб'єднання (якщо він є у штатному розкладі);
- керівника відповідного виробничого структурного підрозділу (служби);
- посадової особи, яка компетентна в питаннях встановлення непридатності основних фондів (засобів) для подальшого використання;
- члена ревізійної комісії.
Крім постійних членів, до складу комісії розпорядженням керівника Підприємства повинні включатися матеріально відповідальні особи за місцем розміщення основних фондів (засобів).
1.4. При відсутності в складі постійно діючої комісії відповідних спеціалістів вони можуть запрошуватись з інших організацій.
1.5. Постійно діюча комісія проводить безпосередній огляд об'єкта, який підлягає списанню, використовуючи при цьому необхідну технічну документацію, а також дані бухгалтерського обліку, і встановлює непридатність його до відновлення і подальшої експлуатації. Нарахування повного зносу не може бути підставою для списання основних фондів (засобів), якщо вони придатні для експлуатації.
1.6. До обов'язків постійно діючої комісії входить:
а) огляд кожного об'єкта (предмета);
б) встановлення неможливості відновлення і непридатності об'єкта для реалізації або визначення можливості подальшого його використання, реалізації чи доцільності безоплатної передачі;
в) встановлення причин, які призвели до списання об'єкта (знос, порушення нормативних умов експлуатації та ін.), а в необхідних випадках - винних у цьому осіб;
г) встановлення можливості використання окремих частин чи матеріалів із списаного об'єкта і визначення їх вартості виходячи з вартості подібних частин та матеріалів;
д) складення акта на списання об'єкта.
1.7. Акти на списання основних засобів складаються за типовими формами, затвердженими Мінстатом України та відомчими формами, затвердженими ФПУ:
- Акт на списання основних засобів (форма N 03-3);
- Акт на списання автотранспортних засобів (форма N 03-4).
1.8. При списанні устаткування у зв'язку з будівництвом нових, розширенням, реконструкцією і технічним переобладнанням діючих підприємств, установ та інших об'єктів комісія перевіряє відповідність пред'явленого до списання обладнання, передбаченого в затвердженому плані (кошторисі) будівництва (розширення, реконструкції, технічного переоснащення), і робить в акті на його списання посилання на пункт і дату затвердженого плану (кошторису).
1.9. В актах детально висвітлюються причини вибуття об'єкта з експлуатації, стан основних частин, деталей та агрегатів, вузлів і конструктивних елементів.
1.10. При списанні автотранспортних засобів, будівельної, дорожньої автотранспортної техніки і вантажопідйомних механізмів вказується автопробіг і дається технічна характеристика агрегатів, вузлів і деталей, можливість подальшого використання їх після розібрання.
1.11. Складені комісією акти на списання основних фондів (засобів) затверджуються розпорядженням (наказом) керівника Підприємства в порядку, визначеному його статутом, та згідно з вимогами, передбаченими розділом 2 цього Положення.
1.12. Розбирання, демонтаж основних фондів (засобів) до затвердження актів (отримання дозволу) на списання не допускаються.
1.13. Усі деталі, вузли, агрегати, матеріали й конструкції розібраних споруд, демонтованого обладнання і приладів, придатні для ремонту іншого майна, а також інші матеріальні цінності, отримані від ліквідації основних фондів (засобів), оприбутковуються за цінами можливого їх використання, встановленого постійно діючою комісією з списання основних фондів (засобів), що відповідають рахункам, згідно з якими ведеться облік вказаних цінностей, а непридатні деталі і матеріали (утиль, деревина, метал тощо) оприбутковуються як вторинна сировина, котра здається заготівникам організацій "Вторсировина".
1.14. Забороняється знищувати, викидати, здавати в брухт із кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення і одночасного оприбуткування цінних деталей.
Деталі та вузли, виготовлені з використанням дорогоцінних металів, підлягають здачі до державного фонду, а деталі та вузли, виготовлені з кольорових металів і не використані для ремонту інших машин, приладів і устаткування, - обов'язковій здачі організаціям "Вторколірмет"
1.15. У тих випадках, коли Підприємство не використовує матеріальні цінності, одержані від розібрання та демонтажу основних фондів (засобів), вони можуть бути реалізованими або безоплатно переданими в порядку, встановленому розділом 6 цього Положення.
1.16. Виручку від реалізації надлишкових та невикористовуваних основних фондів (засобів), матеріальних цінностей, які надійшли в зв'язку з їх списанням (після сплати податків) Підприємства, відносять до суми прибутку від іншої реалізації і спрямовують до фонду розвитку підприємства за нормативами, затвердженими Президією Ради ФПУ.
1.17. Збитки від ліквідації не повністю замортизованих основних фондів (засобів) відшкодовуються за рахунок коштів Підприємства або відносяться до його валових витрат відповідно до законодавства.
1.18. У випадках порушення порядку списання основних фондів (засобів) винні в цьому посадові особи притягуються до відповідальності у встановленому законодавством порядку.
................Перейти до повного тексту