- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
Міністерство освіти і науки, молоді
та спорту Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської міських
державних адміністрацій
Інститути післядипломної педагогічної
освіти
Загальноосвітні навчальні заклади
Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2012/2013 навчального року
У зв’язку із прийняттям наказу Міністерства від 23.05.2012 р.
№ 616 відкликаємо лист від 07.05.12 № 1/9-341 "Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2012/2013 навчальний рік".
Надсилаємо для використання в роботі рекомендації щодо навчальних планів та структури 2012/2013 навчального року (додаються).
Заступник Міністра |
Б.М. Жебровський |
Додаток
до листа Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України
23.05.2012 № 1/9-399
НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ
на 2012/2013 навчальний рік
Робочі навчальні плани на 2012/2013 навчальний рік складаються:
для 5-9-х класів - за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004
№ 132 , зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009
№ 66 ;
для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів - за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОНмолодьспорт України від 23.05.2012 р.
№ 616 ;
5-9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин з вивченням двох іноземних мов можуть користуватися варіантами навчальних планів, доведеними до місцевих органів управління освітою та навчальних закладів листом МОН України від 14.06.2005
№ 1/9-321 . За цим варіантом можуть також складатись робочі навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів, які передбачають вивчення двох мов національних меншин (замість другої іноземної мови планується мова національної меншини); для 10-11-х класів - за
Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня , затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 (додаток 15).
Структура 2012/2013 навчального року.
Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр - з 1 вересня по 28 грудня, ІІ семестр - з 14 січня по 24 (25 для шкіл, які працюють за шестиденним робочим тижнем) травня.
Закінчується навчальний рік проведенням навчальних екскурсій у 1-4 класах (27-30 травня), навчальних екскурсій та практики у 5-8 і 10 класах (27 травня - 7 червня) і державної підсумкової атестації випускників початкової (13-21 травня), основної (28 травня - 11 червня) і старшої (27-31 травня) школи.
Вручення документів про освіту рекомендуємо провести для випускників 9-х класів 11-12 червня, 11-х класів - 1-2 червня.
Впродовж навчального року для учнів проводяться канікули: орієнтовно, осінні з 29 жовтня по 4 листопада, зимові з 29 грудня по 13 січня, весняні з 25 по 31 березня.
З урахуванням місцевих особливостей та кліматичних умов за погодженням з відповідними місцевими органами управління освітою можуть змінюватись структура навчального року та графік учнівських канікул; навчальну практику та навчальні екскурсії за рішенням закладу можна провести в інші терміни, або впродовж навчального року.
Розроблення робочих навчальних планів.
Робочі навчальні плани розробляються загальноосвітніми навчальними закладами щорічно на основі Типових навчальних планів і затверджуються відповідним органом управління освітою. Робочі навчальні плани містять пояснювальну записку та таблиці розподілу навчального часу між навчальними предметами. На титульній сторінці також зазначається навчальний рік для якого розроблено плани.
У пояснювальні записці слід вказати:
- тип навчального закладу, кількість класів та учнів, що навчаються;
- Типові навчальні плани, за якими розробляються робочі навчальні плани, для початкової, основної та старшої школи із зазначенням наказу Міністерства, яким вони затверджені, включаючи номери додатків;
- за потреби (для спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, колегіумів, шкіл (класів) з поглибленим вивченням окремих предметів) - обґрунтування перерозподілу навчального часу між предметами, передбаченого Типовими навчальними планами;
- інформацію про реалізацію варіативної складової навчальних планів;
- особливості організації навчального процесу.
Таблиці розподілу навчального часу розробляються для початкової, основної та старшої школи на окремих аркушах.
Для закладів, які працюють в режимі "повного дня", окремо додаються таблиці розподілу навчального часу, передбаченого на додаткове опрацювання навчальних дисциплін у другій половині дня. Звертаємо увагу на те, що кількість часу для додаткового опрацювання визначена для кожного класу
ДСанПіН 5.5.2.008-01 і не повинна перевищувати: для 1 класу - 0 год.; 2 класу -45 хв.; 3 класу - 1 години 10 хв.; 4 класу - 1 год. 30 хв.; для 5-6 класів - 2,5 години; для 7-9 класів - 3 години; для 10-11 класів - 4 години на день.
За потребою, спеціалізовані навчальні заклади (класи) з поглибленим вивченням окремих предметів, гімназії, ліцеї, колегіуми, можуть перерозподіляти у 5-11 класах кількість годин між навчальними предметами у межах 15 відсотків. При цьому, вилучення з навчального процесу предметів інваріантної складової не допускається. Години на вивчення предметів інваріантної складової можуть перерозподілятися, у сторону зменшення, не більше ніж у два рази у порівнянні з показниками Типових навчальних планів.
При розробленні робочих навчальних планів розподіл навчального часу між навчальними предметами здійснюється для кожного класу окремо. Для цього слід визначитись з Типовим планом на основі якого здійснюється зазначений розподіл.
Для старшої школи це:
Типовий навчальний план загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (універсальний профіль) , Типовий навчальний план загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання з вивченням двох іноземних мов, Типовий навчальний план загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: природничо-математичний напрям (фізико-математичний, математичний та фізичний профілі), Типовий навчальний план загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: суспільно-гуманітарний напрям (історичний, правовий, філософський та економічний профілі) та інші діючі Типові навчальні плани.
Інваріантна складова Типового навчального плану має реалізовуватись у робочому навчальному плані у повному обсязі.
Години варіативної складової Типових навчальних планів передбачаються на:
збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріантної складової;
упровадження курсів за вибором;
факультативи, індивідуальні та групові заняття.
При розподілі варіативної складової навчального плану слід враховувати, що гранично допустиме навантаження вираховується на одного учня, а уроки фізичної культури не враховуються при визначенні цього показника.
Якщо години варіативної складової відводяться на збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріантної складової, то в колонці "Інваріантна складова" напроти відповідного предмета ставиться напис X+Y, де X - це кількість годин, що передбачена типовими планами на вивчення предмета, а Y - це кількість годин варіативної складової, додатково відведених на вивчення цього предмета. Зазначені години заносяться до класного журналу на сторінку відповідного предмета інваріантної складової. Слід зазначити, що розробляючи календарне планування в такому випадку вчитель самостійно вирішує питання щодо збільшення кількості годин на вивчення тих чи інших тем в порівнянні з передбаченими навчальною програмою.
У випадку, коли години варіативної складової відводяться на курси за вибором, у колонці "Варіативна складова" зазначаються ці курси та вказується кількість годин на їх вивчення. Курси можуть бути 9 - 70-ти годинні. За рішенням навчального закладу облік занять з курсів за вибором може здійснюватися на сторінках класного журналу або у окремому журналі. Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів також приймається навчальним закладом.
Факультативи, групові та індивідуальні заняття проводяться для окремих учнів, чи груп учнів. При цьому, слід зазначати з яких навчальних предметів інваріантної складової вони проводяться. В окремому журналі зазначається склад групи, яка відвідує факультативні заняття з предметів та ведеться облік відвідування. Оцінювання навчальних досягнень учнів може здійснюватися за рішенням педагогічної ради.
У спеціалізованих школах, гімназіях, ліцеях, колегіумах дозволяється за рахунок загального навчального навантаження збільшувати гранично допустиме навантаження учнів до меж, що не перевищують санітарно-гігієнічних норм.
Класи |
5-денний навчальний тиждень |
6-денний навчальний тиждень |
1 |
20 |
22,5 |
2 |
22 |
23 |
3 |
23 |
24 |
4 |
23 |
24 |
5 |
28 |
30 |
6 |
31 |
32 |
7 |
32 |
34 |
8 |
33 |
35 |
9 |
33 |
36 |
10-12 |
33 |
36 |
................Перейти до повного тексту