1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
V сесія V скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 145/1979 від 22.08.2007
Про затвердження Інвестиційної програми
впровадження інноваційних технологій
в паркування транспортних засобів у м. Києві
(2007-2011 роки)
Відповідно до пункту 22 частини першої Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), пункту 2 статті 22 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), статей 6 і 9 Закону України "Про дорожній рух" ( 3353-12 ), з метою поліпшення стану організації дорожнього руху та на виконання рішення Київської міської ради від 26.06.07 N 930/1591 ( ra0930023-07 ) "Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві" Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Інвестиційну програму впровадження інноваційних технологій в паркування транспортних засобів у м. Києві на 2007-2011 роки згідно з додатком.
2. Доручити виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), комунальному підприємству "Київтранспарксервіс" на основі затвердженої програми забезпечити введення безготівкових форм розрахунків за надання послуг з паркування транспортних засобів.
3. Доповнити "Правила паркування транспортних засобів у м. Києві", затверджені рішенням Київради від 26.09.02 N 47/207 ( ra_047023-02 ), а саме:
3.1. Розділ II. "Основні терміни, використані в цих Правилах", доповнити такими термінами:
"Платіж з використанням мобільного терміналу (телефону), далі - М-парковка - оплата за користування місцями паркування шляхом відправки SMS або голосових повідомлень оператору мобільного зв'язку для вирахування коштів з особового (телекомунікаційного) рахунку абонента.
Оператор мобільного зв'язку - юридична особа, яка надає послуги мобільного зв'язку абонентам, одночасно діє на підставі договору субдоручення на збір коштів за послуги паркування автотранспорту, укладеного з оператором телекомунікаційного зв'язку.
Оператор телекомунікаційного зв'язку - юридична особа, яка залучена оператором на конкурсних засадах у встановленому порядку, діє на підставі договору доручення, укладеного з оператором, предметом якого є збір коштів за послуги платного паркування та збір за паркування автотранспорту шляхом використання прогресивних технологій та методів сплати при використанні автоматизованої системи паркування, що надають сучасні телекомунікаційні технології".
3.2. У пункті 5.1 розділу V "Форми сплати та порядок розрахунків за користування місцями платного паркування" після слів "пластикові чіп-карти, смарт-карти" додати:
- особовий (телекомунікаційний) рахунок;
- інші форми сплати при використанні автоматизованих систем паркування.
3.3. Розділ V "Форми сплати та порядок розрахунків за користування місцями платного паркування" доповнити таким пунктом:
"5.7. Безготівкова сплата за користування місцями платного паркування може здійснюватись за допомогою мобільного зв'язку шляхом здійснення SMS-платежу або голосового повідомлення-платежу тощо. Зміст платежу полягає у відправленні на короткий номер, визначений оператором мобільного зв'язку, повідомлення про сплату за паркування автотранспорту, що є підтвердженням згоди укласти договір на паркування автотранспортних засобів на визначених у публічній пропозиції умовах та на списання з особистого (телекомунікаційного) рахунку платника суми вартості паркування, визначеної у такій публічній пропозиції".
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань транспорту та зв'язку.
Київський міський голова Л.Черновецький
Додаток
до рішення Київради
від 22.08.2007 N 145/1979
ІНВЕСТИЦІЙНА ПРОГРАМА
впровадження інноваційних технологій в паркування
транспортних засобів у м. Києві (2007-2011 роки)
Зміст Інвестиційної програми
1. Вступ.
1.1. Аналіз існуючої системи платного паркування та її
недоліки.
1.2. Обґрунтування, мета та завдання інвестиційної програми.
1.3. Нормативно-правове обґрунтування паркувальної діяльності
в місті Києві.
2. Сплата за паркування за допомогою паркоматів, розрахунок
необхідних витрат.
3. Впровадження системи відеонагляду за паркувальними
майданчиками.
3.1. Опис системи відеонагляду за паркувальними майданчиками.
3.2. Розрахунки необхідних витрат для впровадження системи.
4. Автоматизація сплати за паркування на спеціально обладнаних
місцях.
5. Впровадження сплати за паркування за допомогою мобільних
телефонів.
5.1. Опис системи розрахунків за допомогою мобільних
телефонів.
5.2. Розрахунки необхідних витрат для впровадження системи
розрахунків за допомогою мобільних телефонів.
6. Розрахунки необхідних витрат для підготовки технічної
документації по відведенню земельних ділянок.
7. Сплата за паркування за допомогою талонів фіксованої вартості
та абонементних талонів.
7.1. Опис альтернативної сплати за допомогою абонементних
талонів.
7.2. Розрахунки витрат для впровадження абонементних талонів.
8. Освоєння інвестиційних коштів за напрямками впровадження
інноваційних технологій в паркування.
1. Вступ
1.1. Аналіз існуючої системи платного паркування
та її недоліки
Останніми роками в місті Києві спостерігається стала тенденція до збільшення автотранспорту, що при загальноміській напрузі з місцями для паркування поглиблює проблему зберігання транспортних засобів.
Існуюча система паркування характеризується недотриманням власниками транспортних засобів правил паркування, низькою якістю послуг з паркування автотранспорту, високим рівнем криміналізації діяльності з надання послуг з паркування, що полягає в заниженні надходжень коштів до районних бюджетів.
Аналіз стану існуючої системи паркування транспортних засобів у місті Києві засвідчує той факт, що нормативно-правові, організаційні та фінансові умови функціонування зазначеної системи не відповідають європейським стандартам.
В даний час стягнення плати за послуги з паркування здійснюється за допомогою електронних реєстраторів розрахункових операцій та полягає в отриманні паркувальником готівкових коштів, що дає можливість частину їх привласнювати. Про це свідчать результати впровадження в місті Києві пілотного проекту з відеоспостереження на двох паркувальних майданчиках.
Тому існує гостра необхідність суттєвого збільшення кількості місць для паркування, переходу на безготівкові розрахунки, такі як сплата за допомогою абонементних талонів та талонів фіксованої вартості, з використанням мобільних телефонів та паркоматів.
1.2. Обґрунтування, мета та завдання
Інвестиційної програми
Для реалізації єдиної технічної, економічної політики та проведення належної організаційної роботи в сфері паркування Київська міська рада своїм рішенням від 26.06.07 N 930/1591 ( ra0930023-07 ) "Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві" визначила комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" єдиним оператором з паркування транспортних засобів.
Цим рішенням виконавчому органу Київради (Київській міській державній адміністрації) та комунальному підприємству "Київтранспарксервіс" доручено розробити комплексну програму "Єдиний паркувальний простір міста Києва".
При розробці програми необхідно передбачити заходи щодо:
- суттєвого збільшення кількості місць для паркування автомобільного транспорту та належного облаштування паркувальних майданчиків;
- переходу на безготівковий розрахунок за послуги з паркування з застосуванням інноваційних технологій;
- будівництва наземно-підземних паркінгів;
- унормування та організації паркування на прибудинкових територія;
- впорядкування автостоянок та гаражно-будівельних кооперативів відповідно до визначених технічних норм;
- визначення місць для паркування автотранспорту осіб з обмеженими фізичними можливостями, велосипедів та мотоциклів.
У ході розробки вищезазначеної програми необхідно передбачити:
- аналіз вихідної ситуації та створення бази даних (реєстру в електронному вигляді) щодо паркувальних майданчиків, автостоянок, гаражів та паркінгів;
- аналіз дислокації транспортних засобів в нічний час в кожному районі та по мікрорайонах, виходячи з місця проживання автовласників;
- аналіз основних транспортних потоків в робочий час та фактичного місця паркування автотранспорту;
- практичний досвід функціонування паркувальних комплексів в окремих мегаполісах Європи;
- визначення мети, завдання та стратегії формування єдиного міського паркувального простору по основних напрямках;
- концепцію, стратегічні цілі та програму розвитку наземного паркування:
- паркувальні майданчики на проїзній частині;
- паркувальні майданчики з використанням тротуарів;
- паркувальні майданчики в окремих відокремлених просторах;
- адресну програму будівництва перехоплюючих паркінгів;
- програму будівництва висотних паркінгів;
- програму будівництва підземних паркінгів;
- концепцію, варіанти організації паркування на внутрішньобудинкових та міжбудинкових просторах. Рекомендації щодо організації паркування відносно кварталів та дворів в межах відомчої території кожної житлово-експлуатаційної контори;
- програму спеціалізованих парковок для вантажівок, туристичних автобусів, маршруток;
- програму системного виведення готівкових розрахунків за надання послуг з паркування в безготівкові на основі Інвестиційної програми впровадження інноваційних технологій в паркування транспортних засобів у місті Києві.
Розроблена Інвестиційна програма впровадження інноваційних технологій в паркування транспортних засобів у м. Києві (2007-2011 роки) має стати важливою складовою комплексної програми "Єдиний паркувальний простір міста Києва".
Метою Інвестиційної програми є забезпечення створення правових, економічних і організаційних умов для впровадження інноваційних технологій в паркування транспортних засобів у м. Києві, що дозволить покращити організацію дорожнього руху в частині впорядкування робіт з паркування, впровадити дієву систему виведення готівкових розрахунків в цій сфері надання послуг в безготівкові.
Завданням Інвестиційної програми є впровадження інноваційних технологій в паркування, оформлення у встановленому порядку документів на земельні ділянки для функціонування паркувального комплексу, збільшення надходжень коштів до міського та районних бюджетів за рахунок підвищення рівня сплати за послуги з паркування транспортних засобів.
Фінансування впровадження прогресивних технологій в паркування транспортних засобів доцільно здійснювати за рахунок інвестиційної складової, яка вводиться до складу тарифів на паркування в межах кожної територіальної зони міста. Ці кошти консолідуються на субрахунку комунального підприємства "Київтранспарксервіс" порайонно.
1.3. Нормативно-правове обґрунтування здійснення
паркувальної діяльності в м. Києві
Декретом Кабінету Міністрів України від 20.05.93 N 56-93 ( 56-93 ) "Про місцеві податки та збори" передбачена можливість самостійного встановлення і визначення порядку сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених органами місцевого самоврядування граничних розмірів ставок. Статтею 3 вищезазначеного документа передбачений збір за паркування, який рішенням Київської міської ради від 17.05.94 N 9а ( ra009a052-94 ) "Про впровадження збору за паркування автомобілів у м. Києві" був запроваджений на території міста Києва на відведених та спеціально обладнаних місцях для паркування.
Рішенням Київської міської ради від 28.09.06 N 17/74 ( ra-017023-06 ) "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 17.05.94 N 9а" встановлена єдина ставка збору за паркування транспортних засобів - 0,51 грн. за годину паркування на відведених і спеціально обладнаних місцях для паркування.
Рішенням Київської міської ради від 26.09.02 N 47/207 ( ra_047023-02 ) "Про встановлення правил благоустрою території, паркування транспортних засобів, тиші в громадських місцях, торгівлі на ринках міста Києва" затверджені правила паркування транспортних засобів на території міста Києва, якими визначаються єдиний порядок організації та функціонування платних місць для паркування автотранспорту.
Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 06.08.04 N 1467 ( ra0044017-04 ) "Про заходи щодо зменшення автомобільних заторів на вулицях та дорогах міста Києва" передбачено порядок затвердження схем організації дорожнього руху за умови створення нового паркувального майданчика.
Розробка інвестиційної програми здійснювалась відповідно до вимог законодавства та таких нормативно-правових актів:
- Закон України від 21.05.97 N 280 ( 280/97-ВР ) "Про місцеве самоврядування в Україні";
- Закон України від 05.04.01 N 2344 ( 2344-14 ) "Про автомобільний транспорт";
- Закон України від 15.01.99 N 401-XIV ( 401-14 ) "Про столицю України - місто-герой Київ";
- постанова Кабінету Міністрів України N 710 ( 710-2005-п ) від 03.08.05 "Про затвердження державної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2005-2010 роки";
- розпорядження Президента України від 21.09.02 N 322 ( 322/2002-рп ) "Про додаткові заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху";
- розпорядження Київської міської державної адміністрації від 18.07.06 N 1082 ( ra1082017-06 ) "Про першочергові заходи щодо вдосконалення паркування транспортних засобів на вулично-шляховій мережі м. Києва";
- рішення Київської міської ради від 15.03.07 N 261/922 ( ra0261023-07 ) "Про створення комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації);
- рішення Київської міської ради від 26.06.07 N 930/1591 ( ra0930023-07 ) "Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві".
2. Сплата за паркування за допомогою паркоматів
та розрахунок витрат
Система розрахунків за паркування з використанням паркоматів передбачає їх встановлення на кожні 15-30 паркомісць. Загальна потреба в паркоматах становить близько ста одиниць. Розрахунки можуть проводитись готівкою та за допомогою електронних смарт-карт.
Основні витрати при впровадженні цієї системи:
- первинні капітальні витрати на закупівлю паркоматів;
- створення процесінгового центру для аналізу та обробки інформації з паркоматів;
- встановлення паркоматів;
- витрати на технічне обслуговування паркоматів, інкасацію.
Орієнтовна вартість одного паркомата становить 84000 грн., витрати на його встановлення складуть 10000 грн.
Витрати на технічне обслуговування та інкасацію 100 паркоматів складуть 1000000 грн. на рік.
На створення процесінгового центру необхідно витратити 1600000 грн. Загальна потреба в коштах на впровадження системи становить 11000000 грн., в т.ч.:
- на обладнання та облаштування процесінгового центру - 1600000 грн.;
- на придбання паркоматів 100 х 84000 = 8400000 грн.;
- на встановлення паркоматів 100 х 10000 = 1000000 грн.
У 2007-2009 роках планується встановити 59 паркоматів (адресна програма наведена в додатку N 2 на загальну суму 7532000 грн). Ці кошти планується використати таким чином:
- на обладнання та облаштування процесінгового центру - 1600000 грн.;
- на придбання паркоматів 4956000 грн.;
- на встановлення паркоматів 590000 грн.;
- на обслуговування паркоматів 386000 грн.
3. Впровадження системи відеонагляду
за паркувальними майданчиками
3.1. Опис системи відеонагляду
за паркувальними майданчиками
Передбачається створення та впровадження системи відеомоніторингу функціонування паркувальних майданчиків в м. Києві з наданням інформації до міського центру автоматизованої системи керування дорожнім рухом (АСКДР).
Впровадження цієї системи дасть змогу відстежувати реальну завантаженість кожного паркувального майданчика та здійснення сплати за послуги з паркування, забезпечити оповіщення учасників дорожнього руху про наявність чи відсутність вільних місць для відстою транспортних засобів. Поряд з цим архівація даних, отриманих за допомогою цієї системи, сприятиме діяльності правоохоронних органів в розкритті злочинів, пов'язаних з викраденням автомобілів, крадіжкою майна з них, умисним пошкодженням транспортних засобів тощо.
3.2. Розрахунки вартості впровадження системи
При впровадженні системи відеонагляду планується задіяти 210 паркувальних майданчиків з встановленням на них не менше 300 відеокамер. На першому етапі (жовтень-грудень 2007 року) передбачається розробка проектної документації, пов'язаної з визначенням місць для встановлення відеокамер, організацією центру відеонагляду та його ув'язкою з функціонуванням АСКДР, розширенням існуючої в м. Києві мережі зв'язку.
До кінця 2007 року на паркувальних майданчиках планується встановити 50 відеокамер з необхідним обладнанням.
Орієнтовна вартість обладнання та робіт на першому етапі складе:
- сервери зберігання даних (2 од.) - 64800 грн.;
- облаштування робочого місця оператора (4 од.) - 35000 грн.; - джерела гарантованого живлення (6 од.) - 24000 грн.;
- комплекс програмних засобів для контролю та підрахунком кількості автомобілів на паркувальних майданчиках - 100000 грн.;
- відеокамери (50 од.) з необхідним обладнанням - 505000 грн.;
- монтаж та наладка відеокамер та обладнання - 225000 грн.;
- організація каналів передачі даних (з використанням 50 волоконно-оптичних ліній зв'язку або радіоканалів високої швидкості) - 630000 грн.
Фінансові витрати на першому етапі впровадження системи - 1583800 грн., в тому числі:
- у жовтні 2007 року (45%) - 712710 грн.;
- у листопаді 2007 року (30%) - 475140 грн.;
- у грудні 2007 року (25%) - 395950 грн.
На другому етапі, протягом 2008 року, передбачається встановлення на паркувальних майданчиках ще 250 відеокамер.
Витрати складуть 4902200 грн.
Розмір щоквартальних асигнувань коштів має становити:
- у 1 кварталі 2008 року - 500000 грн;
- у 2 кварталі 2008 року - 1701100 грн;
- у 3 кварталі 2008 року - 1701100 грн;
- у 4 кварталі 2008 року - 1000000 грн.
Орієнтовна вартість реалізації програми впровадження системи відеонагляду на паркувальних майданчиках становить 6486000 грн.
4. Автоматизація сплати за паркування
на спеціально обладнаних місцях
Опис схеми роботи автоматизованих спеціально обладнаних майданчиків та розрахунки необхідної вартості для їх функціонування.
Спеціально обладнані місця паркування організовуються:
- на відведених згідно з рішенням Київської міської ради ділянках;
- поза межами проїзної частини міських вулиць та доріг;
- за умови забезпечення належної організації дорожнього руху (облаштування відповідних майданчиків, карманів, зниження бордюрного каменю тощо).
Вищезазначені місця облаштовуються обладнанням, за допомогою якого здійснюється охорона автомобілів: декоративна огорожа, шлагбаум, паркомат, відеонагляд тощо.
Для унеможливлення неконтрольованих розрахунків за паркування у цих місцях, як правило, встановлюють в'їзний термінал, що видає квиток (жетон), на якому зафіксований час в'їзду. Після отримання цього квитка автоматично відчиняється в'їзний шлагбаум і пропускає автомобіль на паркувальний майданчик. Час в'їзду фіксується на розрахунковому терміналі. При виїзді водій надає свій квиток (жетон) до розрахункового автомата, після сплати часу паркування відкривається виїзний шлагбаум.
Для облаштування такого майданчика цим обладнанням необхідні витрати в розмірі 357418 гривень за одну систему автоматизованої платної парковки.
Адресна програма для обладнання 22 паркувальних майданчиків зазначена у додатку N 2. На реалізацію програми необхідно 7863196 грн.
357418 x 22 = 7863196,
де: 357418 - вартість однієї системи автоматизованої платної парковки;
22 - кількість паркувальних майданчиків.
Термін реалізації впровадження автоматизації спеціально обладнаних місць - 15 місяців.
7863196 / 15 = 524213 грн. на місяць
5. Впровадження сплати за паркування
за допомогою мобільних телефонів
5.1. Опис системи розрахунків за допомогою
мобільних телефонів
Правилами паркування транспортних засобів у м. Києві передбачена концепція вдосконалення системи платного паркування та необхідність переходу на безготівкову форму розрахунків при наданні платних послуг з паркування. Слід взяти до уваги те, що паркування за допомогою мобільних телефонів останні п'ять років активно впроваджується в країнах Європи та має переваги над іншими існуючими системами: порівняно невеликі витрати на обладнання, зручність у використанні при сплаті за послуги та фінансова прозорість. Тому доцільність запровадження на території м. Києва сплати за послуги з паркування автотранспорту за допомогою мобільних телефонів є очевидною.
Система сплати за паркування діє таким чином. Для початку сплати за допомогою мобільного телефону водій надсилає безкоштовне СМС або голосове повідомлення на короткий телефонний номер (наприклад 777) з номерним знаком його автомобіля (наприклад 1234 КВ) та номером паркувальної зони чи паркувального місця. З того моменту, як користувач послуги надіслав СМС-повідомлення, з рахунку його мобільного телефона знімаються кошти за паркування, доки послуга не буде зупинена.

................
Перейти до повного тексту