1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
II сесія V скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 54/54 від 13.07.2006
Про утворення Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Київміськради N 721/1382 від 24.05.2007 N 68/4540 від 24.01.2008 N 198/7535 від 15.03.2012 )
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 26, статті 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 26 та 115 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 22.05.2002 N 685 "Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю", Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2005 N 158-р
, та враховуючи необхідність організації ефективної системи внутрішнього контролю за фінансовою та господарською діяльністю районних у місті Києві державних адміністрацій, структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), підприємств, установ та організацій комунальної власності територіальної громади міста Києва, Київська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Утворити Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 68/4540 від 24.01.2008 )
2. Виконавчому органу Київради (Київській міській державній адміністрації):
2.1. Здійснити організаційно-правові заходи щодо утворення Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.2. В установленому порядку вирішити питання фінансового забезпечення та закріплення майна за Головним управлінням внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3. При здійсненні організаційно-правових заходів щодо утворення Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) вдосконалити роботу існуючих підрозділів внутрішнього фінансового контролю у розпорядників бюджетних коштів.
3. Затвердити Положення про Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) згідно з додатком.
( Пункт 4 втратив чинність на підставі Рішення Київміськради N 198/7535 від 15.03.2012 )
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Постійну комісію Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.
Київський міський голова Л.Черновецький
Додаток
до рішення Київради
від 13.07.2006 N 54/54
ПОЛОЖЕННЯ
про Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
1. Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне управління) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та підпорядкованим Київському міському голові. Головне управління утворюється Київською міською радою для здійснення внутрішнього фінансового контролю за роботою підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - об'єкт контролю).
2. Головне управління є юридичною особою, має самостійний баланс, бланк, штампи, рахунки в установах банку та органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
3. Місцезнаходження (юридична адреса) Головного управління: 01044, м. Київ-44, вулиця Хрещатик, 36.
4. Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), вітчизняними та міжнародними стандартами з питань внутрішнього фінансового контролю та аудиту, методичними рекомендаціями Державної контрольно-ревізійної служби України та Міністерства фінансів України.
5. Основним напрямком діяльності Головного управління є внутрішній фінансовий контроль та аудит.
5.1. Внутрішній фінансовий контроль здійснюється як система заходів, спрямованих на забезпечення Київського міського голови, Київської міської ради та її виконавчого органу (Київської міської державної адміністрації), головних управлінь виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) достовірною інформацією про використання суб'єктами господарювання (об'єктами контролю), які підлягають контролю, фінансових ресурсів, оцінку ефективності їх господарської діяльності, виявлення і запобігання в ній відхиленням, що перешкоджають законному та ефективному використанню комунального майна та коштів.
Об'єктами контролю відповідно до цього Положення є комунальні підприємства, бюджетні установи та організації комунальної форми власності, які є одержувачами бюджетних коштів.
5.2. Внутрішній аудит, як особлива форма контролю, здійснюється у вигляді незалежної оцінки діяльності керівних органів суб'єктів господарювання щодо надання впевненості Київському міському голові, Київській міській раді та її виконавчому органу (Київській міській державній адміністрації), іншим зацікавленим суб'єктам у тому, що система управління функціонує у спосіб, який максимально знижує ризик шахрайства, марнотратства, допущення помилок чи нерентабельності.
Завданням внутрішнього аудиту є також оцінка ефективності внутрішнього контролю та надання рекомендацій щодо його вдосконалення.
6. Головне управління здійснює внутрішній фінансовий контроль та аудит у формі ревізій, перевірок, оцінки, інспектування, розслідування та вивчення (далі - контрольні заходи) на підставі складених на півріччя планів роботи, що затверджуються Київським міським головою та погоджуються з Контрольно-ревізійним управлінням міста Києва.
В залежності від мети контрольні заходи можуть бути:
- превентивні (попереджувальні), які здійснюються на стадії проектування програм, планів;
- поточні, які здійснюються у процесі виконання програм, планів;
- результативні, які здійснюються за результатами діяльності за звітний період;
- тематичні, які здійснюються за конкретними проблемами або напрямами.
6.1. Ознайомлення та вивчення діяльності районних в місті Києві державних адміністрацій, структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), підприємств, установ та організацій комунальної власності територіальної громади міста Києва в процесі виконання службових обов'язків посадовими особами виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) не вважаються контрольними заходами і здійснюються на загальних засадах.
6.2. Народні депутати України та депутати Київської міської ради приймають участь у здійсненні контрольних заходів за згодою, ознайомлюються та вивчають діяльність підприємств, установ та організацій відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про статус народного депутата України", Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".
7. Головне управління спрямовує контрольні заходи на виконання таких завдань:
- забезпечення законності формування та використання комунального майна і фінансових ресурсів структурними підрозділами виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), виконавчими органами районних у місті Києві рад (районними в місті Києві державними адміністраціями), підприємствами, установами та організаціями комунальної власності та іншими суб'єктами в частині використання ними комунального майна та коштів територіальної громади;
- дотримання принципів економічності, доцільності та ефективності при плануванні і виконанні бюджетних програм, відповідальними за супроводження яких є розпорядники бюджетних коштів;
- аналіз виконання управлінських рішень, виявлення фактів невиконання (неналежного виконання) управлінських рішень, оцінка їх негативного впливу та можливих наслідків для об'єкта контролю та підготовка відповідних пропозицій щодо вдосконалення управлінських рішень;
- подальший контроль та супроводження заходів за результатами внутрішнього фінансового контролю та аудиту.
8. Головне управління координує діяльність підрозділів внутрішнього фінансового контролю головних управлінь, управлінь виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затверджує їх піврічні плани контрольних заходів, створює єдину систему реалізації контрольних функцій в управлінні комунальними підприємствами, організаціями та установами, отримує та узагальнює статистичну звітність за результатами цієї роботи, забезпечує взаємодію з Контрольно-ревізійним управлінням міста Києва, правоохоронними органами та іншими суб'єктами зовнішнього контролю.
9. Головне управління відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
9.1. Планування контрольних заходів.
9.1.1. Позапланові контрольні заходи Головне управління проводить за окремим дорученням або розпорядженням Київського міського голови, рішеннями Київради або розпорядженням виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Про рішення щодо проведення позапланового контрольного заходу Головне управління завчасно інформує Контрольно-ревізійне управління міста Києва до початку такого заходу в установленому порядку.
9.2. Організація контрольних заходів.
9.2.1. Підготовка до контрольних заходів розпочинається із набуттям посадовими особами Головного управління (суб'єкта контролю) права на виконання контрольних заходів на об'єктах контролю в плановому або позаплановому порядку.
9.2.2. Обов'язковою умовою проведення планового контрольного заходу є наявність затвердженої програми контрольного заходу. Суб'єкт контрольного заходу розробляє проект програми на підставі затверджених планів контрольних заходів Київської міської ради та виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
9.2.3. Перед складанням програми контрольного заходу суб'єкт контролю аналізує:
- інформацію, документацію, нормативно-правову базу, що стосується предмета контрольного заходу, та додаткову інформацію про характеристики предмета і об'єкта контролю;
- отриманий у разі необхідності від юридичного управління Київської міської державної адміністрації або іншого структурного підрозділу висновок про правовий механізм, який регулює питання, що є предметом контрольного заходу, та діяльності об'єкта контролю щодо використання бюджетних коштів;
- отриману від інших суб'єктів державного фінансового контролю інформацію про раніше проведені контрольні заходи на визначеному об'єкті контролю.
9.2.4. Програма контрольного заходу визначає:
- мету проведення контрольного заходу;
- його предмет;
- перелік об'єктів контролю;
- конкретні питання, які підлягають вивченню або перевірці;
- термін проведення контрольного заходу і термін, упродовж якого необхідно скласти звіт про його результати;
- перелік базових нормативно-правових актів, що регулюють предмет контрольного заходу;
- склад контрольної групи.
9.2.5. Програму контрольного заходу підписує керівник суб'єкта контролю і затверджує Київський міський голова або уповноважена ним особа.
9.2.6. Якщо у ході проведення контрольного заходу виникає потреба у доповненні або скороченні його програми, то внесення таких змін проводиться у встановленому порядку.
9.2.7. На підставі програми контрольного заходу керівник суб'єкта контролю підписує доручення на право проведення контрольного заходу.
9.3. Виконання контрольних заходів.
9.3.1. Не пізніше ніж за 10 днів до початку проведення планових контрольних заходів керівництво суб'єкта контролю письмово повідомляє об'єкт контролю про дату початку проведення контрольного заходу.
9.3.2. Контрольні заходи мають проводитися тільки з відома керівництва об'єкта контролю.
9.3.3. За наявності взаєморозрахунків об'єкта контролю з будь-якими іншими суб'єктами господарювання, посадова особа суб'єкта контролю має право здійснювати контрольні заходи і на цих суб'єктах господарювання у межах визначеної теми контрольного заходу та власних повноважень.
9.3.4. За три робочих дні до закінчення визначеного терміну проведення контрольних заходів посадові особи суб'єкта контролю зобов'язані подати керівництву об'єкта контролю результати контрольного заходу для ознайомлення і підпису.
9.3.5. Результати контрольного заходу оформлюються довідкою або актом. У разі виявлення фактів незаконного або нецільового використання коштів і матеріальних цінностей чи інших порушень складається акт.
10. Права, обов'язки і відповідальність суб'єктів та об'єктів контролю.
10.1. Посадові особи Головного управління (суб'єкта контролю), уповноважені здійснювати контрольні заходи, мають право:
10.1.1. Отримувати всю інформацію та документацію щодо правових підстав, фінансово-економічних обґрунтувань, підготовки і ухвалення нормативно-правових, адміністративних, розпорядчих, інших актів і відомчих документів, що регулюють організаційно-розпорядчу та фінансово-господарську діяльність об'єкта контролю.

................
Перейти до повного тексту