1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 1918 від 27.11.1997 м.Київ
Про комплексну програму заходів щодо захисту
прав споживачів м. Києва "Споживач"
З метою комплексного вирішення питань по захисту прав споживачів, реалізації Закону України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ):
1. Затвердити комплексну програму заходів щодо захисту прав споживачів м. Києва "Споживач" (додаток 1).
2. Управлінню у справах захисту прав споживачів м. Києва, державній податковій адміністрації м. Києва, державній інспекції по контролю за цінами у м. Києві, Головному управлінню МВС України у м. Києві, міській санітарно-епідеміологічній станції, Українському науково-виробничому центру стандартизації, метрології та сертифікації, Головному управлінню з питань торгівлі та побутового обслуговування населення Київської міської державної адміністрації, районним у м. Києві державним адміністраціям:
2.1. Забезпечити виконання заходів у встановлені строки;
2.2. Проаналізувати стан виконання законодавства про захист прав споживачів та вжити заходи щодо поліпшення роботи по безумовному виконанню програми;
2.3. Про хід виконання комплексної програми інформувати Київську міську державну адміністрацію до 1 лютого 1999 року.
3. У зв'язку із зміною місця роботи більшості членів "Міжвідомчої комісії по координації дій органів, що здійснюють державний контроль (нагляд) за додержанням вимог законодавства у сфері торгівлі і громадського харчування, а також контролю за виробництвом і реалізацією спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" внести зміни та доповнення до додатку до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 26.07.1996 N 1191 "Про заходи щодо посилення контролю за додержанням вимог законодавства у сфері торгівлі та громадського харчування", виклавши його в новій редакції згідно з додатком 2.
4. Районним у м. Києві державним адміністраціям:
4.1. Розробити та затвердити районні комплексні програми захисту прав споживачів;
4.2. Вжити заходи щодо посилення підрозділів торгових відділів, на які покладено питання інспектування торговельної діяльності суб'єктів підприємницької діяльності.
5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови Київської міської державної адміністрації Россаду Ю.І.
Голова О.Омельченко
Додаток 1
до розпорядження Київської
міської державної адміністрації
від 27.11.1997 N 1918
Комплексна програма заходів
щодо захисту прав споживачів м. Києва "Споживач"
Розбудова правової держави та здійснення докорінних економічних перетворень в Україні об'єктивно обумовили необхідність вирішення на міському рівні проблем цивілізованого захисту прав споживачів.
У 1996 році та I півріччі 1997 року у місті тривала робота з реформування торгівлі, громадського харчування, сфери послуг, у результаті чого забезпечено насичення споживчого ринку та задоволення попиту населення на продовольчі і непродовольчі товари.
Торговельне обслуговування населення міста станом на 01.01.1997 здійснювали 5047 підприємств торгівлі та громадського харчування, у порівнянні з 1990 роком ця мережа збільшилася на 203 підприємства або на 4,2% (у 1990 р. функціонувало 4844 підприємства).
Відбулися структурні зрушення у мережі підприємств торгівлі: 1990 р. - 2974 магазини на 410,6 тис. кв. м,
1997 р. - 3818 магазинів на 569,9 тис. кв. м,
тобто мережа магазинів зросла на 28,4% у кількісному відношенні і на 38% по торгових площах. У той же час значно зменшилася мережа підприємств громадського харчування:
1990 р. - 1870 підприємств на 269,9 тис. п/м,
1997 р. - 1229 підприємств на 142,8 тис. п/м.
Їх кількість зменшилася на 34,3, а по кількості посадкових місць на 47,1%.
Це відповідно призвело до зменшення питомої ваги громадського харчування у загальному товарообігу:
1990 р. - 6,5%,
1997 р. - 5,4%.
За 1991-1994 роки загальний обсяг роздрібного товарообігу у співставних цінах постійно зменшувався. У 1992 році він склав до рівня 1991 року 65,4%, у 1993 році відповідно до 1992 р. - 67,5%. А вже починаючи з 1994 року загальний обсяг роздрібного товарообігу у порівняльних цінах до попереднього періоду почав зростати і складав:
1994 р. - 109,7%
1995 р. - 101,0%
1996 р. - 105,4%
1997 р. (7 місяців) - 130,9%
Товарообіг на душу населення склав у 1996 р. 850 грн. порівняно із 458 грн. у 1995 році.
Проте збільшення обсягів реалізації пов'язано із збільшенням завезення і продажу імпортних товарів.
Суттєві зміни відбулися і у структурі товарообігу. Так, питома вага продажу продовольчих і непродовольчих товарів у 1990 р. складала відповідно 42,9% і 57,1%,
у 1992 році - 48,2% і 51,8%
у 1993 році - 55,9% і 44,1%
у 1994 році - 57,6% і 42,4%
у 1995 році - 67,6% і 32,4%
у 1996 році - 56,4% і 43,6%
у 1997 р. (6 місяців) - 60,0% і 40,0%.
Спираючись на вищезазначене, зрозуміло, що питома вага непродовольчих товарів у загальному обсязі товарообігу знизилася за цей період більше, ніж на 15%.
Структура товарообігу по формах власності за I півріччя 1997 року становить:
тис. грн %
загальний товарообіг 1169820,1 100
в т.ч.
- приватної власності 75873,4 6,5
- колективної власності 983385,8 84,0
- державної власності 30180,9 4,6
- комунальної власності 80380,0 6,8
Темпи зростання продажу продовольчих товарів склали за 1996 рік у порівнянні з попереднім роком майже 186%. Збільшення продажу спостерігалося по всіх товарах без винятку, у т.ч. по рибі - 264,9%, кондитерських виробах - 205%, вину - 206%, коньяку - 250%, шампанському - 202,8%, безалкогольних напоях - 218%, хлібу і хлібобулочних виробах - 192,7%. Досить високі темпи росту продажу ковбасних виробів - 176%, м'яса і птиці - 162%. Найнижчий ріст показників продажу цукру - 102,4%, олії - 118%, плодоовочевої продукції - 127,7%.
При загальному зниженні обсягів виробництва непродовольчих товарів продаж деяких з них зростає. Так, по тканинах ріст складає 180,0%, одягу і білизні - на 267,3%, трикотажних виробах на 142,1%. Зовсім інша ситуація з товарами культурно-побутового призначення.
В останні 2-3 роки характерним для товарного ринку стало насичення його товарами імпортного виробництва, які не завжди відповідають вимогам якості товарів і поступово витісняють вітчизняного товаровиробника. Пов'язано це, в основному, із загальною економічною кризою у державі.
За оперативними розрахунками питома вага імпортних товарів непродовольчої групи вже перевищує 65% загального обсягу їх реалізації, а продовольчої групи складає 30-32%. Така ситуація веде до занепаду вітчизняної переробної та легкої промисловості, витісненню з ринку вітчизняних виробників.
На сьогодні у місті функціонує 65 ринків різної форми власності і підпорядкування, з них 17 речових, 8 дрібнооптових, 27 продовольчих, решта - змішаної форми торгівлі.
Забезпечення прав споживачів буде гарантованим лише тоді, коли закладені у відповідних нормативних актах принципи візьмуть до уваги і місцеві органи влади. Саме вони покликані представляти інтереси споживачів перед суб'єктами господарювання.
На жаль, діяльність виробників та торговельної сфери формується на жорсткому нав'язуванні споживачам договірних умов відносно якості товарів і ціни. Розвиток ринкових відносин супроводжується різким зростанням комерційного ризику споживача щодо дійсних якостей товарів та послуг, їх безпеки для здоров'я, гарантійного та післягарантійного обслуговування.
Одним із злободенних питань, над яким працює Київська міська державна адміністрація, є підвищення якості вітчизняної продукції та отримання інтервенції неякісних і небезпечних товарів та послуг іноземного виробництва.
За 8 місяців 1997 р. відповідними міськими органами контролю міста здійснено 42214 перевірок підприємств торгівлі та громадського харчування, у 18177 випадках виявлено 25059 порушень, що становить 43% від загальної кількості перевірених.
Основні види порушень:
- ошукування споживачів - 889;
- відсутність дозволів на право здійснення торговельної діяльності - 2411;
- продаж товарів з вичерпаним терміном придатності - 552;
- порушення правил торгівлі алкогольними напоями - 975;
- продаж товарів без відповідних супровідних документів - 2989;
- інші порушення - 14746.
За виявлені правопорушення накладено адміністративні штрафи на посадових осіб на суму 1667,0 тис. грн, накладено стягнень на суб'єкти господарювання - 5486,6 тис. грн., тимчасово припинено діяльність 342 торговельних точок, передано 530 справ до правоохоронних органів, знято з реалізації товарів на 1105,8 тис. грн.
Зважаючи на важливість захисту споживача та необхідність підвищення ефективної роботи всіх органів виконавчої влади міста та громадських організацій постало питання з розробки та затвердження міської програми захисту прав споживачів.
Обгрунтування необхідності розробки регіональної програми захисту прав споживачів та її основна мета і завдання.
Радикальне реформування економіки, її вихід на рейки багатоукладності, приєднання України до всесвітніх демократичних інститутів не можливе без підняття на необхідний рівень рішення проблем споживчого ринку, державного захисту прав споживачів від неякісних товарів і послуг.
Здійснення політики захисту прав споживачів - необхідна умова успіху реформ, запорука розвитку конкуренції і поліпшення якості товарів, робіт, послуг.
З метою проведення єдиної політики на споживчому ринку міста, підвищення її дієвості необхідно впровадити нові організаційні підходи, передбачивши прийняття комплексу практичних заходів, направлених на реалізацію завдань захисту прав споживачів із врахуванням місцевих умов, на підставі погоджених зусиль заінтересованих структур, мобілізації фінансових і матеріальних ресурсів.
Характерною рисою теперішнього періоду є протиріччя між зростанням потреб і умовами насичення товарного ринку та зниженням платоспроможності населення.
Відчувається гостра потреба в наведенні порядку в частині достовірного і повного інформування споживачів про товари, роботи, послуги та їх виробників.
Міська програма захисту прав споживачів є частиною програми забезпечення реалізації Закону України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ), яка спрямована на досягнення головної мети: створення ефективного механізму захисту прав споживачів в умовах ринкових відносин.
Метою цієї програми є забезпечення у м. Києві реалізації Закону України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ) на підставі об'єднання зусиль органів виконавчої влади, що здійснюють контроль за дотриманням чинного законодавства, і громадських організацій споживачів.
Основні завдання програми:
- забезпечення реалізації права споживачів на вільний вибір товару, робіт, послуг;
- забезпечення однакової доступності до товарів, робіт, послуг для різних категорій споживачів;
- розробка і реалізація комплексу заходів щодо запобігання доступу на регіональний ринок шкідливих для здоров'я людей неякісних товарів, робіт, послуг;
- організація висвітлення в засобах масової інформації законних прав споживачів, а також обов'язків продавців (виробників, виконавців) товарів (робіт, послуг) і наслідків роботи з виконання цієї програми;
- створення системи правового навчання населення законодавству про захист прав споживачів, в тому числі в учбових закладах.
I. Соціальний захист прав споживачів
1. Забезпечувати постійно Регіональне відділення
збереження існуючої Фонду державного майна
спеціалізації послуг при України у м. Києві та
здійсненні їх приватизації представництва Фонду
на максимальний строк державного майна України
відповідно до Закону України в районах м. Києва,
"Про приватизацію державного районні у м. Києві
майна" ( 2163-12 ). державні адміністрації
2. Вивчити питання та протягом Управління з питань
підготувати пропозиції в II кв. цінової політики,
установленому порядку щодо 1998 року Державна інспекція по
обмеження рівня торговельної контролю за цінами
націнки на соціально важливі
групи продовольчих товарів,
лікарських засобів та
медичних препаратів.
3. Для утримання на постійно Районні у м. Києві соціально-доступному рівні державні адміністрації цін на продукцію громадського харчування у школах та інших учбових закладах надавати фінансову допомогу підприємствам, які займаються цією роботою.
4. Проводити роботу з постійно Районні у м. Києві суб'єктами підприємницької державні адміністрації, діяльності, які здійснюють Головне управління з роздрібну торгівлю питань торгівлі та продуктами харчування щодо побутового обслуговування забезпечення наявності у населення продажу 22 найменувань найважливіших продуктів харчування, які входять до споживчого кошика.
5. Розробити та вжити протягом Регіональне відділення заходи щодо поновлення 1998 року Фонду державного майна мережі та налагодження України у м. Києві та діяльності підприємств сфери представництва Фонду побутових послуг, збереженню державного майна України їх профілю відповідно до в районах м. Києва, вимог Постанови Кабінету районні у м. Києві Міністрів України від державні адміністрації, 11.12.96 N 1484 Головне управління з ( 1184-96-п ) "Про роботу питань торгівлі та Харківської обласної побутового обслуговування державної адміністрації щодо населення дотримання законодавства України про захист прав споживачів"
6. У встановленому постійно Районні у м. Києві порядку надавати державні адміністрації, підприємствам, що Київська міська державна обслуговують ветеранів адміністрація війни, пільги щодо сплати оренди приміщень, комунальних послуг та плати за землю.
7. Вживати заходи щодо постійно Районні у м. Києві вдосконалення режиму роботи державні адміністрації, мережі підприємств, що Головне управління з здійснюють торговельне та побутового обслуговування побутове обслуговування населення населення. Встановити постійний контроль за дотриманням господарюючими суб'єктами режиму роботи, узгодженого з відповідними місцевими органами виконавчої влади.
8. Здійснити аналіз протягом Районні у м. Києві соціально-економічних I півріччя державні адміністрації, наслідків процесу 1998 року Головне управління з приватизації у сфері питань торгівлі та побутового обслуговування побутового обслуговування населення та їх вплив на населення якість послуг, культуру обслуговування, дотримання вимог Правил побутового обслуговування.
9. Аналізувати питання, щоквар- Районні у м. Києві що найчастіше ставляться тально державні адміністрації, споживачами у заявах та Головне управління з скаргах, здійснювати питань торгівлі та оперативні заходи щодо побутового обслуговування усунення причин, що їх населення спричиняють.
10. Вжити рішучих I кв. Районні у м. Києві
заходів щодо прискорення 1998 року державні адміністрації,
вирішення питань щодо Головне управління МВС у
ліквідації стихійної м. Києві
торгівлі, передбачених
розпорядженням Київської
міської державної
адміністрації від 30.12.96
N 2036 "Про впорядкування
роботи ринків у м. Києві"
11. Проаналізувати стан до Головне управління з організації харчування учнів 01.03.98 питань торгівлі та шкіл, технічних училищ, побутового обслуговування студентів вузів та населення, Головне технікумів. Вжити заходи управління освіти, щодо корінного його районні у м. Києві поліпшення. Не допускати державні адміністрації, перепрофілювання зазначеної керівники навчальних мережі для обслуговування закладів приватним комерційним структурам, які не мають спеціальної підготовки.
12. Проводити постійно Головне управління з
організаційну роботу з питань торгівлі та
розширення фірмових відділів побутового обслуговування
і секцій київських населення, районні у
виробників. м. Києві державні
адміністрації,
підприємства харчової та
легкої промисловості
міста
13. Підготувати до Головне управління з
пропозиції до Кабінету 01.11.98 питань торгівлі та
Міністрів України та побутового обслуговування
Міністерства зовнішніх населення
економічних зв'язків і
торгівлі України по
створенню економічних
передумов розширення у
стаціонарній мережі
комісійної торгівлі.
II. Забезпечення належної якості товарів
1. Вживати заходи щодо постійно Управління у справах створення регіональної бази захисту прав споживачів даних про небезпечні для м. Києва, Український здоров'я та життя товари науково-виробничий центр (роботи, послуги) та метрології, оперативного інформування стандартизації та населення про них. сертифікації, міська
санітарно-епідеміологічна
станція
2. Розробити концепцію I півріччя Київське регіональне Київської міської програми 1998 р. відділення Української створення механізмів та умов асоціації якості, поліпшення якості продукції Український (послуг) та підвищення її науково-виробничий центр конкурентоспроможності. метрології,
стандартизації та
сертифікації
3. Забезпечити у всіх до районні у м. Києві підприємствах торгівлі право 25.03.98 державні адміністрації, на отримання споживачами управління у справах необхідної і доступної захисту прав споживачів інформації про товари, м. Києва, Головне роботи, послуги. Провести цю управління з питань роботу у два етапи. На торгівлі та побутового першому - створити базові обслуговування населення підприємства торгівлі по наданню доступної та достовірної інформації у всіх районах міста і провести з усіма керівниками торговельних підприємств районів семінари по вивченню досвіду. На другому етапі створити II півріччя базові підприємства у всіх 1998 року мікрорайонах міста з подальшим приведенням у відповідність до вимог Закону України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ) щодо інформаційного забезпечення всі підприємства торгівлі і побуту.
4. Подати пропозиції до Заступники голови
щодо створення міської 01.02.98 Київської міської
технологічної лабораторії, державної адміністрації:
передбачити виділення Россада Ю.І.,
приміщення, необхідних Падалка В.М., начальники:
коштів на її створення. управління у справах
захисту прав споживачів
м. Києва, Головного
управління з питань
торгівлі та побутового
обслуговування населення,
Головного управління
житлового господарства та
майна міста, фінансового
управління, управління
праці та зайнятості
5. Забезпечувати до Український науково-
недопущення на споживчий 01.02.98 виробничий центр
ринок продукції, яка не стандартизації,
відповідає вимогам метрології та
нормативної документації, сертифікації, управління
стандартам, для чого у справах захисту прав
систематично проводити споживачів м. Києва,
спільні тематичні перевірки міська санітарно-
підприємств харчової та епідеміологічна станція
переробної промисловості по
напрямках діяльності,
підприємств-виробників
товарів народного споживання
за додержанням
технологічного процесу
виробництва, виконання
маркування продукції тощо.
Надавати пропозиції щодо
покращання якості товарів,
їх конкурентоспроможності на
споживчому ринку України та
задоволення потреб населення
продуктами першої
необхідності.
6. Спільно з двічі на Головне управління з
підприємствами харчової рік питань торгівлі та
промисловості міста побутового обслуговування
проводити виставки-продажі населення, районні у м.
за участю суб'єктів Києві державні
підприємницької діяльності, адміністрації,
які здійснюють роздрібну підприємства харчової
торгівлю. промисловості міста
7. Розробити та Головне управління з
затвердити план проведення питань торгівлі та
днів якості товарів побутового обслуговування
київських товаровиробників. населення, підприємства
м. Києва, що випускають
товари народного
споживання
8. Систематично постійно Київський науково-
інформувати споживачів про 1998 року виробничий центр
якісні характеристики стандартизації,
продукції, що метрології та
реалізується, про сертифікації, міська
виробників і торговельні санітарно-епідеміологічна
підприємства, які порушують станція, управління у
стандарти, дають справах захисту прав

................
Перейти до повного тексту