1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 1662 від 20.10.97
Про концепцію та програму залучення іноземних інвестицій в
економіку м. Києва
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.96 N 540 ( 540-96-п ) "Про роботу Київської міської державної адміністрації щодо забезпечення реалізації соціально-економічної політики Президента України та Програми діяльності Кабінету Міністрів України" та розпорядження Київської міської державної адміністрації від 28.11.96 N 1848 ( ra1848017-96 ) "Про сприяння активізації інвестиційної діяльності та вдосконалення системи залучення інвестицій" та з метою формування сприятливого інвестиційного клімату, активізації інвестиційних процесів, найбільш широкого залучення інвестиційних ресурсів у розвиток економіки, соціальної сфери, науки, розширення участі регіональних господарських структур у процесі міжнародної економічної інтеграції:
1. Затвердити Концепцію залучення іноземних інвестицій в економіку м. Києва як складову частину Концепції залучення інвестицій в економіку м. Києва згідно з додатком 1.
2. Затвердити Програму залучення іноземних інвестицій в економіку м. Києва як складову частину Програми залучення інвестицій в економіку м. Києва згідно з додатком 2*.
3. Управлінню економіки (Смолянінова Л.В.) та Київському інвестиційному агентству (Козак В.О.) виступити замовником розробки Концепції та Програми залучення інвестицій в економіку м. Києва.
4. Зобов'язати районні у м. Києві державні адміністрації та структурні підрозділи Київської міської державної адміністрації виконувати заходи, передбачені Програмою залучення іноземних інвестицій в економіку м. Києва, та надавати Київській міській державній адміністрації необхідну інформацію про хід виконання програми щоквартально до 10 числа наступного місяця після закінчення кварталу.
5. Керівникам підприємств, установ державної власності активізувати діяльність щодо залучення інвестицій з метою підвищення конкурентноздатності на внутрішньому та зовнішньому ринках, для чого забезпечити:
- підготовку відповідних фахівців, спроможних здійснювати активну діяльність підприємств з питань залучення інвестицій;
- розробку інвестиційних пропозицій, бізнес-планів та інвестиційних проектів відповідно до вимог і стандартів міжнародних фінансових установ.
6. Київському міському управлінню статистики (Близненко Ю.А.) на підставі статистичної звітності стосовно надходження іноземних інвестицій щоквартально аналізувати їх форми, види, джерела надходжень, напрямки використання, відповідність затвердженій Програмі залучення іноземних інвестицій в економіку м. Києва.
7. Валютно-експертному управлінню (Чорноволенко О.В.), службі міжнародних зв'язків (Князєв Л.М.) до 30.10.97 підготувати на підставі затвердженої адресної програми та наданих пропозицій районних у м. Києві державних адміністрацій перелік першочергових інвестиційних проектів та внести пропозиції щодо фінансування розробки бізнес-планів на засідання Координаційної ради з питань інвестицій.
8. Фінансовому управлінню (Падалка В.М.) внести пропозиції щодо джерел фінансування виконаних робіт з розробки Концепції та Програми залучення іноземних інвестицій в економіку м. Києва.
9. Службі міжнародних зв'язків (Князєв Л.М.), Київському міському управлінню зовнішніх економічних зв'язків (Погребняк В.В.), валютно-експертному управлінню (Чорноволенко О.В.) підготувати відповідне звернення Київської міської державної адміністрації до іноземних інвесторів та забезпечити його поширення через посольські, консульські та міжнародні установи.
10. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови Київської міської державної адміністрації Ялового В.Б.
Голова О.Омельченко
______________
* Додаток 2 не друкується.
Додаток 1
до розпорядження Київської міської
державної адміністрації від
20.10.97 р. N 1662
Концепція
залучення іноземних інвестицій в економіку м. Києва
Київська міська державна адміністрація виходить
з того, що тільки врахування інтересів іноземного
інвестора та поєднання їх з інтересами м. Києва
може стати основою для плідного взаємовигідного
співробітництва
О.Омельченко,
голова Київської міської
державної адміністрації
1. Загальні положення
Розглядаючи недостатність коштів на розвиток економіки столиці України як найважливішу проблему, Київська міська державна адміністрація переходить до розробки спеціальних програмних документів, покликаних раціонально та ефективно організувати роботу для залучення інвесторів до розвитку міста.
Першими з цих документів стануть концепція та програма залучення інвестицій.
Ця концепція є складовою частиною загальної стратегії щодо залучення зовнішніх та внутрішніх інвестицій в економіку м. Києва.
Цю концепцію розроблено згідно з "Концепцією регулювання інвестиційної діяльності в умовах ринкової трансформації економіки", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.95 N 384 ( 384-95-п ), та протоколом доручень, напрацьованих під час апаратної наради Київської міської державної адміністрації від 17.01.97, затвердженого її головою 31.01.97. При розробці концепції було взято за основу закони України: "Про режим іноземного інвестування" ( 93/96-ВР ), "Про інвестиційну діяльність" ( 1560-12 ), "Про зовнішньоекономічну діяльність" ( 959-12 ), "Про господарські товариства" ( 1576-12 ), "Про підприємництво" ( 698-12 ), "Про підприємства в Україні" ( 887-12 ).
Ця концепція визначає стратегію залучення Київською міською державною адміністрацією іноземних інвестицій в економіку м. Києва для подальшої деталізації шляхів, механізмів та розробки програми конкретних заходів щодо її реалізації.
2. Основні причини, що перешкоджають
залученню інвестицій
2.1. Зовнішні причини:
1. Політико-правова нестабільність;
2. Відсутність права приватної власності на землю;
3. Повільні темпи приватизації;
4. Фіскальна спрямованість податкової політики;
5. Невідповідність судово-правової системи міжнародним стандартам.
2.2. Внутрішні причини:
1. Відсутність маркетингової політики міста щодо вивчення зовнішнього і внутрішнього ринків інвестицій;
2. Відсутність чіткого організаційно-правового механізму регулювання інвестиційного процесу;
3. Недосконалість існуючої системи місцевих податків та зборів;
4. Недосконалість системи контролю за реалізацією інвестиційних проектів;
5. Невідповідність існуючої інфраструктури світовим вимогам.
3. Цілі та завдання концепції
Цілі та завдання концепції залучення іноземних інвестицій в економіку міста полягають у визначенні основних принципів інвестиційної політики міста, його місця та ролі на ринку інвестицій; визначенні системи цілей Програми і основних сфер залучення іноземних інвестицій в економіку міста, а також основних напрямків формування системи залучення іноземних інвестицій в економіку м. Києва.
3.1. Система цілей програми залучення іноземних інвестицій
3.1.1. Короткострокові цілі (1997-1998 рр.):
- формування в м. Києві організаційно-економічного механізму, спрямованого на прискорення процедур і ефективності роботи для залучення іноземних інвестицій в економіку міста;
- підготовка та початок реалізації інвестиційних проектів в найбільш важливих галузях економіки міста.
3.1.2. Середньострокові цілі (до 2000 р.):
- створення в місті ділової інфраструктури, яка відповідає світовим стандартам;
- вихід міста на світові ринки капіталів (одержання кредитного рейтингу, випуск і організація міжнародної підписки на муніципальні облігації м. Києва тощо);
- поступовий перехід від роботи з міжнародними фінансовими організаціями і кредитними лініями експортних кредитних агентств до переважного залучення прямих іноземних інвестицій в проекти розвитку комунального господарства.
3.1.3. Довгострокові цілі (до 2010 р.);
- формування сучасної інфраструктури комунального господарства;
- забезпечення високого рівня розвитку галузей промислового виробництва і сфери послуг, що розташовані в м. Києві;
- інтеграція ринку інвестицій м. Києва у світовий ринок інвестицій.
4. Основні сфери залучення іноземних
інвестицій в економіку м. Києва
Іноземні інвестиції повинні використовуватися не для покриття дефіциту бюджету, а переважно для взаємовигідного розвитку пріоритетних сфер в економіці, які необхідно щорічно уточнювати з урахуванням конкретних завдань і можливостей бюджету.
Київська міська державна адміністрація буде максимально сприяти здійсненню інвестиційних проектів у таких сферах:
1. Створення умов і можливостей для розвитку підприємств виробничої сфери, незалежно від форми власності, які розташовані на території м. Києва. Місто зацікавлене у створенні спільних з іноземними партнерами виробництв на базі реструктуризованих промислових підприємств загальнодержавної та комунальної власності, а також на базі малих і середніх приватизованих підприємств. У рамках цього напрямку інвестиційної політики передбачається конверсія окремих підприємств військово-промислового комплексу, що розташовані в місті, а також створення, спільно з іноземними інвесторами, місцевих промислово-фінансових і науково-технічних груп.
2. Сприяння розвитку експортного потенціалу промислового комплексу м. Києва. Вирішення цієї проблеми є окремим важливим напрямком сучасної інвестиційної політики в місті, спрямованим на першочерговий, найпріоритетніший розвиток тих підприємств, які виробляють конкурентоспроможну продукцію вже в сучасних умовах і потребують лише певних імпульсів для стабільного виходу на світовий ринок, в тому числі ринок СНД.
3. Розвиток комунального господарства і соціальної сфери. Київ потребує оновлення об'єктів і мереж водо- і теплопостачання, каналізації, електро- і газових мереж, міської транспортної інфраструктури, реконструкції існуючого житлового фонду, збільшення обсягів будівництва.
4. Вирішення низки екологічних та соціальних проблем. Мова йде, насамперед, про поступове перенесення за межі міста або реконструкцію підприємств, що забруднюють довкілля, зменшення токсичних викидів в атмосферу автомобільного транспорту, створення ефективної системи охорони здоров'я населення, в першу чергу дітей.
5. Створення і розвиток у м. Києві міжнародного ділового інфраструктурного центру, здатного забезпечити надходження і реалізацію іноземних інвестицій та умови діяльності іноземних інвесторів, що відповідають світовим стандартам. Мова йде про будівництво нових і реконструкцію існуючих споруд у центральних та історичних районах міста, створення мережі першокласних готелів, бізнес-центрів, сучасних мотельних комплексів, розвиток телекомунікаційних систем та інформаційних технологій тощо, здатних, поряд з виконанням головних завдань, зробити вагомий внесок в розвиток туризму та міжнародного спілкування.
5. Основні напрямки формування системи залучення
іноземних інвестицій в економіку м. Києва
Система залучення іноземних інвестицій включає чотири складові: інформаційну, економічну, організаційну та нормативно-правову.
Виходячи з цього, буде доцільним структуризувати запропоновані нижче заходи щодо її формування за цим же принципом.
Роль інформаційної складової в процесі залучення іноземних інвестицій полягає в забезпеченні суб'єктів інвестиційної діяльності точною і вичерпною інформацією, пов'язаною з їхньою діяльністю на ринку інвестицій. Інформаційна система міста повинна надавати іноземному інвестору всю інформацію, що стосується умов його інвестиційної діяльності в місті; інформацію про можливі об'єкти інвестування, забезпечувати рекламу найбільш вигідних інвестиційних проектів, надавати інформацію вітчизняним замовникам інвестицій про міжнародні стандарти на оформлення інвестиційних пропозицій та інформацію про неблагонадійних іноземних інвесторів.
Наявність та доступність достовірної інформації є додатковим каталізатором при залученні інвестицій. Дані про вільні земельні ділянки, плани розвитку міста на перспективу, стратегічно важливі проекти міського значення - все це відіграє ключову роль у залученні інвестицій. Якщо вся ця інформація є закритою для інвестора, то він вимушений витрачати значні суми на її отримання або взагалі відмовитися від подальшої роботи. Інформаційна система, що функціонує сьогодні на ринку інвестицій м. Києва, практично не відповідає основним вимогам: отримання повної інформації про нормативно-правові акти, що регламентують інвестиційну діяльність в Україні та в м. Києві, ускладнено; не існує єдиного муніципального банку даних найбільш привабливих інвестиційних проектів; відсутня інформація про неблагонадійних іноземних партнерів. Окрім цього, місто не досить активно використовує такі можливості щодо пошуку і залучення іноземного інвестора, як: проведення рекламної кампанії для висвітлення інвестиційної привабливості м. Києва в Україні і за кордоном із залученням газет, радіо, телебачення, представництва України за кордоном; проведення брифінгів і прес-конференцій, висвітлення в пресі ходу реалізації інвестиційних проектів (реклама ефективної реалізації); організація та участь у міжнародних інвестиційних форумах та конгресах представників Київської міської державної адміністрації тощо.
Таким чином, наявна інформаційна система міста має бути удосконалена з урахуванням зазначених вище проблем.
Головна мета удосконалення Інформаційної складової - створення прозорості інформації, пов'язаної з діяльністю ринку інвестицій м. Києва, для потенційного інвестора і замовника та створення іміджу столиці України як надійного інвестиційного партнера.
Основні напрямки удосконалення
інформаційної складової:
1) створення відповідно до міжнародних стандартів інформаційного банку даних об'єктів, що потребують інвестицій. Наявність такого інформаційного банку дасть можливість звести між собою потенційного замовника та інвестора, а також підготувати вітчизняним замовникам інвестицій свої інвестиційні пропозиції відповідно до міжнародних стандартів (UNIDO, EBRD);
2) створення інформаційного банку даних про наявні нормативно-правові акти, що регламентують інвестиційну діяльність в Україні та в м. Києві, в тому числі видання їх іноземними мовами.
Наявність такого інформаційного банку дозволить іноземному інвестору вільно орієнтуватися в нормативно-правових актах, що регламентують інвестиційну діяльність в Україні та в м. Києві;
3) створення інформаційної бази даних про інвесторів на основі проведення постійного моніторингу фінансової спроможності та ділової репутації потенційних інвесторів.
Створення такої бази даних дозволить зменшити ризик для міста, пов'язаний з невиконанням зобов'язань за інвестиційним контрактом;

................
Перейти до повного тексту