- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
V сесія VI скликання
РІШЕННЯ
Про затвердження Програми розвитку соціального житла у місті Києві на 2010-2015 роки
1. Затвердити Програму розвитку соціального житла у місті Києві на 2010-2015 роки згідно з додатком до цього рішення.
2. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), виконавчим органам районних у м. Києві рад (районним у м. Києві державним адміністраціям) забезпечити виконання заходів Програми розвитку соціального житла у місті Києві на 2010-2015 роки.
3. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) при формуванні бюджету та Програми соціально-економічного розвитку м. Києва на 2011 рік та наступні роки передбачати асигнування на реалізацію Програми розвитку соціального житла у місті Києві на 2010-2015 роки.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу та постійну комісію Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.
Київський міський голова |
Л.Черновецький |
Додаток
до рішення Київради
15.07.2010 № 1274/4712
ПРОГРАМА
розвитку соціального житла у місті Києві на 2010-2015 роки
1. Загальна частина
Ця Програма спрямована на забезпечення конституційного права соціально незахищених верств населення м. Києва на отримання житла.
Програма розроблена з метою створення механізму формування житлового фонду соціального призначення, визначення і реалізації заходів як у короткостроковій, так і у середньостроковій перспективі, які дадуть змогу забезпечити фінансування та будівництво необхідного обсягу житлового фонду соціального призначення.
Зазначеною Програмою визначаються напрямки вирішення проблеми забезпечення житлом громадян м. Києва, які потребують поліпшення житлових умов і соціального захисту, за кошти державного, місцевого бюджетів шляхом будівництва нового житла.
Окрім того, передбачені і такі шляхи формування житлового фонду соціального призначення, як наявне вільне житло, що може бути використано як соціальне тощо.
При визначенні завдань Програми передбачена необхідність їх поетапного вирішення, яка зумовлена значною вартістю заходів щодо формування житлового фонду соціального призначення та необхідністю визначення реальної потреби у такому житловому фонді після завершення інвентаризації існуючої черги та формування черги на отримання житла із житлового фонду соціального призначення.
Житлова проблема с однією з найбільш гострих соціально-економічних проблем у місті, оскільки значна частина населення міста потребує покращення житлових умов.
Станом на 01.01.2010 у м. Києві на квартирному обліку перебувало 115300 сімей та одинаків, з них майже 80 % сімей чекають на отримання житла тривалий час, з них більше 10 років - 71575 сімей та протягом 6 - 9 років - 43725 сімей.
З тих, що перебувають на квартирному обліку, щорічно покращують свої умови орієнтовно 2,85 % сімей (3500 сімей). За таких темпів руху квартирної черги всі сім'ї, які перебувають на квартирному обліку, можуть бути забезпечені житлом протягом 30 років.
Доходи окремих сімей не дозволяють їм покращити свої житлові умови шляхом придбання квартир за ринковими цінами або взяти участь у будівництві доступного житла.
Майже 24 % домогосподарств мають середньодушовий грошовий дохід нижче 1000 грн. на місяць, у тому числі у 14 % населення середньодушові загальні доходи на місяць були нижчими прожиткового мінімуму; майже 1000 сімей перебувають на обліку в установах соціального захисту міста і отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну допомогу малозабезпеченим сім'ям".
Згідно зі ст. 10 Закону України "Про житловий фонд соціального призначення" правом взяття на соціальний квартирний облік користуються громадяни України:
а) для яких таке житло є єдиним місцем проживання або які мають право на поліпшення житлових умов відповідно до закону;
б) розмір середньомісячного сукупного доходу яких за попередній рік у розрахунку на одну особу менший від величини опосередкованої вартості найму житла в цьому населеному пункті та прожиткового мінімуму, встановленого законодавством.
З огляду на вищезазначене при визначенні кількості сімей, які можуть перебувати в черзі на отримання житла із житлового фонду соціального призначення, враховано передусім кількість сімей, які визнані малозабезпеченими і отримують державну допомогу.
Відповідно до Закону України "Про житловий фонд соціального призначення" соціальним визнається житло всіх форм власності (крім соціальних гуртожитків) із житлового фонду соціального призначення, яке безоплатно надається громадянам України, які потребують соціального захисту, на підставі договору найму на певний строк.
З метою забезпечення реалізації норм закону Кабінетом Міністрів України розроблено та затверджено такі підзаконні нормативні акти, як:
Порядок взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього;
Тимчасові мінімальні норми забезпечення житлом при наданні громадянам квартир, садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення та жилих приміщень у соціальних гуртожитках;
Порядок розрахунку плати за соціальне житло;
Порядок надання соціального житла, а також урахування площі житла, що перебуває у власності громадянина, якому надається квартира або садибний (одноквартирний) будинок з житлового фонду соціального призначення;
Форми типового договору найму соціального житла;
Порядок врахування вартості майна, що перебуває у власності громадянина та членів його сім 'ї;
Порядок визначення величини опосередкованої вартості наймання житла в населеному пункті;
Типове положення про соціальний гуртожиток;
Порядок проведення щорічного моніторингу доходів громадян, які перебувають на соціальному квартирному обліку, а також доходів наймачів соціального житла і членів їх сімей, що проживають разом з ними, та інші.
Разом з тим існує необхідність вирішення цілого комплексу організаційних, фінансово-економічних, правових питань щодо створення житлового фонду соціального призначення, організації та забезпечення здійснення соціального квартирного обліку, формування та утримання житлового фонду соціального призначення, що потребує внесення змін до законодавства.
2. Мета Програми
Метою Програми є формування взаємопов'язаних завдань та заходів, реалізація яких забезпечить створення житлового фонду соціального призначення, його функціонування та використання як у короткостроковій, так і у довгостроковій перспективі.
Реалізація Програми дозволить підвищити рівень захищеності громадян, які відповідно до чинного законодавства потребують соціального захисту, і реалізувати їх конституційні права на отримання житла із житлового фонду соціального призначення.
3. Шляхи і способи розв'язання проблеми
Одним із шляхів вирішення житлової проблеми громадян, які відповідно до законодавства визнані такими, що потребують соціального захисту, є забезпечення їх житлом із житлового фонду соціального призначення.
Згідно зі ст. 5 Закону житловий фонд соціального призначення формується органами місцевого самоврядування шляхом:
1) будівництво нового житла;
2) реконструкції існуючих жилих будинків, а також переобладнання нежилих будинків у жилі;
3) отримання житла, переданого в дар органам місцевого самоврядування українськими та іноземними юридичними та фізичними особами, міжнародними громадськими організаціями;
4) передачі в комунальну власність житла, вилученого на підставі судових рішень або визнаного в установленому законом порядку безхазяйним або відумерлим;
5) передачі забудовниками місцевим радам частки жилої площі в новозбудованих будинках на підставах, передбачених законодавством;
6) передачі з державної в комунальну власність соціального житла, побудованого за рахунок коштів державного бюджету;
7) використання на договірних засадах приватного житлового фонду;
8) набуття права власності на житло на інших підставах, не заборонених законом.
Враховуючи, що значна частина житлового фонду міста приватизована громадянами, при визначенні шляхів формування житлового фонду соціального призначення головна увага приділена саме будівництву нового житла.
Крім цього, враховані також і такі шляхи формування житлового фонду соціального призначення як наявне вільне житло повторного заселення, житло, передане в дар органам місцевого самоврядування фізичними та юридичними особами, громадськими організаціями, житло, вилучене на підставі судових рішень або визнане в установленому законом порядку безхазяйним або відумерлим тощо, яке може бути використано як соціальне житло або під створення соціальних гуртожитків.
Механізм, шляхи і способи досягнення мети Програми визначені її завданнями та заходами щодо їх виконання (додаток 1).
4. Завданий Програми і заходи щодо їх виконання
Для досягнення мети Програми необхідно вирішити низку основних завдань, а саме:
сформувати житловий фонд соціального призначення за рахунок вільного житлового фонду;
визначній реальну потребу у житловому фонді соціального призначення;
опрацювати механізм фінансування будівництва соціального житла;
забезпечити будівництво соціального житла на умовах співфінансування із державного, місцевого бюджетів та інших джерел.
При визначенні завдань Програми передбачена необхідність їх поетапного вирішення, яка зумовлена значною вартістю заходів щодо формування житлового фонду соціального призначення та необхідністю уточнення реальної потреби у такому житловому фонді після завершення інвентаризації існуючої черги та формування черги на отримання житла із житлового фонду соціального призначення.
Виконання Програми буде здійснюватися в два етапи.
Перший етап:
Формування стартового житлового фонду соціального призначення - 2010-2011 рр.
Другий етап:
Формування житлового фонду соціального призначення з урахуванням потреби у такому житлі - 2012-2015 рр.
На першому етапі (2010-2011 роки) передбачається:
1). Завершити проведення інвентаризації черги квартирного обліку та формування черги па отримання соціального житла.
2). Надати статус соціального житловому фонду, який па початку дії Програми вільний і перебуває у комунальній власності, та затвердити Реєстр житлового фонду соціального призначення.
3). Сформувати за рахунок нового будівництва та квартир поточного звільнення житловий фонд соціального призначення в обсязі 5 відсотків від потреби (орієнтовної).
4). Опрацювати механізм фінансування будівництва соціального житла на умовах співфінансування із державного, місцевого бюджетів та інших джерел.
5). На базі наявного житлового фонду соціального призначення відпрацювати на практиці дієвість визначеного механізму формування житлового фонду соціального призначення, надання соціального житла та користування ним.
6). Визначити реальну потребу у житловому фонді соціального призначення за результатами інвентаризації існуючої черги та формування черги на отримання житла із житлового фонду соціального призначення.
8). Розробити нормативно-правові акти щодо утримання житлового фонду соціального призначення.
На другому етапі (2012 - 2015 роки) передбачається:
1). Забезпечити щорічне зростання обсягів житлового фонду соціального призначення за рахунок усіх шляхів його формування.
2). Здійснювати моніторинг виконання Програми розвитку соціального житла.
5. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок бюджетних коштів (державного та місцевих бюджетів), інших джерел.
................Перейти до повного тексту