1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
III сесія VI скликання
РІШЕННЯ
18.06.2009 № 626/1682
Про затвердження програми профілактики тютюнокуріння в місті Києві на 2009-2012 рр.
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 742/6978 від 01.12.2011 )
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 9, 13 Закону України від 22.09.2005 № 2899-IV "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення", розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.06.2008 № 797-р "Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров'я населення на 2008-2012 роки", розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.05.2008 № 731-р "Про схвалення Концепції Загальнодержавної цільової соціальної програми "Здорова нація" на 2009-2013 роки", на виконання пункту 9 рішення Київської міської ради від 18.09.2008 № 246/246 "Про заходи щодо впорядкування тютюнокуріння в місті Києві на 2009-2012 рр.", з метою покращення здоров'я населення міста Києва Київська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити програму профілактики тютюнокуріння в місті Києві на 2009-2012 рр.згідно з додатком.
2. Виконавчому органу Київради (Київській міській державній адміністрації) забезпечити реалізацію заходів, передбачених програмою профілактики тютюнокуріння в м. Києві на 2009-2012 рр", а також раз на півроку подавати постійній комісії Київської міської ради з питань гуманітарної політики узагальнену інформацію про стан виконання Програми за I півріччя та рік до 25 вересня та 25 березня відповідно.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 742/6978 від 01.12.2011 )
3. Визначити Головне управління охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) відповідальним за реалізацію програми профілактики тютюнокуріння в місті Києві на 2009-2012 рр.
4. Головному управлінню охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації):
4.1. При формуванні державного запиту на 2010 рік та наступні роки передбачати видатки на реалізацію програми профілактики тютюнокуріння в місті Києві на 2010-2012 рр.
4.2. Забезпечувати виконання програми профілактики тютюнокуріння в місті Києві на 2009-2012 рр. у межах загального обсягу видатків, передбачених у бюджеті міста Києва на відповідні роки по галузі "Охорона здоров'я".
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань охорони здоров'я та соціального захисту та постійну комісію Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.
Київський міський голова Л.Черновецький
Додаток
до рішення Київради
від 18.06.2009 № 626/1682
ПРОГРАМА
профілактики тютюнокуріння в м. Києві на 2009-2012 рр.
Тютюнокуріння в Україні значно впливає на демографічну ситуацію, сприяє зниженню трудового потенціалу, погіршує стан здоров'я населення.
Змінити поведінку громадян у цьому аспекті за допомогою самих лише директив неможливо. Потрібна копітка, цілеспрямована, довготривала повсякденна робота щодо формування у громадян, особливо у дітей та підлітків, почуття несхильності до куріння та переваг здорового способу життя. Рамкову Конвенцію боротьби проти тютюну з 1999 по 2003 рік обговорювали та одностайно прийняли представники 192 країн світу. 27 лютого 2005 року Конвенція офіційно набула статусу обов'язкової для виконання. Численні приклади своєчасно вжитих заходів з метою зниження рівня куріння в інших країнах (Польща, Канада, США та ін.) показали ефективні шляхи вирішення проблеми. Виявилися доцільними реалізація економічних, правових, адміністративних та медичних заходів щодо зниження попиту на тютюнові вироби, створення умов, за яких усе більше курців відмовляються від куріння, впровадження системи морального та економічного заохочення тих, хто не курить, медичної допомоги у відмові від куріння.
Тютюнокуріння для переважної більшості курців є не просто звичкою, а певним видом захворювання, яке потребує кваліфікованої медичної допомоги, яку в тому чи іншому вигляді може та повинен надавати лікар будь-якої спеціальності. Система охорони здоров'я міста досі ще не надає послуг щодо припинення куріння. Таку роботу здійснюють приватні медичні заклади та недержавні організації.
Життєвою необхідністю є захист від тютюнового диму населення в житлових будинках, закритих громадських приміщеннях, включаючи простори підземних переходів, місця скупчення людей, а також території дитячих, освітніх, медичних закладів.
1. Комплекс заходів щодо зменшення попиту на тютюнові вироби
Необхідним є впровадження ефективних програм інформування медичних працівників, населення, представників засобів масової інформації про поширеність тютюнокуріння та шкоду від нього для здоров'я людей, заходи системи охорони здоров'я міста щодо подолання епідемії тютюнокуріння.
№ п/п Стратегічні напрямки Шляхи реалізації Виконавці Термін виконання Фінансове забезпечення
(тис. грн.)
1. Підготовка та перепідготовка фахівців з питань
формування ЗСЖ, гігієнічного виховання населення, профілактики та
подолання шкідливих для здоров'я звичок
Розробка та впровадження окремих тем з профілактики
тютюнокуріння в навчальні програми освітніх семінарів для медичних
працівників, вчителів, населення
Кафедра санології НМАПО ім. П. Л. Шупика (за
згодою), головні лікарі КМКНЛ "Соціотерапія", КМЦЗ, Коаліція
громадських організацій та ініціатив "За вільну від тютюнового диму
Україну" (за згодою)
2009-2010 рр. 120
2. Надання населенню інформаційних послугу відмові від
куріння
Організація та забезпечення роботи гарячої
телефонної лінії для бажаючих відмовитись від куріння
Головні лікарі КМКНЛ "Соціотерапія", КМЦЗ,
керівництво телефонної довідкової служби "Здоров'я" 15-83
постійно -
3. Забезпечення цільового оперативного інформування
ЗМІ, широких верств населення про роботу гарячої телефонної лінії
для бажаючих відмовитись від куріння, стан проблеми тютюнокуріння в
Україні та в м. Києві, наслідки цієї шкідливої звички та переваги
здорового способу життя
Розробка та забезпечення функціонування системи
оперативного інформування широких верств населення з проблем
тютюнокуріння через електронні та друковані засоби масової
інформації. Проведення для представників ЗМІ прес-конференцій,
надання прес-релізів з питань подолання епідемії тютюнокуріння
Генеральні директори ТМО, головний лікар КМЦЗ,
директор Київського міського інформаційно-обчислювального центру,
головний редактор газети "Здоров'я киян"
постійно 80
4. Виготовлення та розповсюдження соціальної реклами
щодо шкоди тютюнокуріння для здоров'я та переваг ЗСЖ
Організація виготовлення та розповсюдження
соціальної реклами про шкоду тютюнокуріння з інформацією відносно
пунктів позбавлення від тютюнової залежності та функціонування
гарячої телефонної лінії
Головний лікар КМЦЗ, керівництво телефонної
довідкової служби "Здоров'я" 0-83, керівники зацікавлених Головних
управлінь КМДА (за згодою), Коаліція громадських організацій та
ініціатив "За вільну від тютюнового диму Україну" (за згодою)
постійно 400
5. Стимулювання ЗСЖ медичних працівників Розробити та впровадити систему матеріального
стимулювання ЗСЖ, соціально-економічних заходів, спрямованих на
запобігання та подолання куріння серед працівників охорони
здоров'я
Керівники управління кадрів і навчальних закладів
та управління економіки ГУОЗ та МЗ м. Києва, генеральні директори
ТМО, головні лікарі ЛПЗ
постійно
6. Запровадження на радіо- та телеканалах тематичних
передач, а в програмах з проблем охорони здоров'я - спеціальних
рубрик для інформування населення
Здійснення інформаційного забезпечення за
вищевказаною тематикою радіо "98-FM", "Голос Києва", "Майдан",
телеканалів КДТРК, ТРК "Київ", радіомережі Київського
метрополітену
Керівництво ГУОЗ та МЗ м. Києва, генеральні
директори ТМО, головний лікар КМЦЗ, керівники ЗМІ (за згодою)
постійно
7. Інформування населення про шкідливий вплив куріння
на здоров'я, стан боротьби з курінням за допомогою письмово-мовних
засобів гігієнічного виховання
Підготовка, видання та розповсюдження
інформаційно-просвітницьких матеріалів (буклетів, плакатів та ін.)
з проблеми тютюнокуріння для різновікових груп населення
Головний лікар КМЦЗ, керівники зацікавлених
Головних управлінь КМДА (за згодою), Коаліція громадських
організацій та ініціатив "За вільну від тютюнового диму Україну"
(за згодою), громадська організація "Донна" (за згодою)
постійно 800
8. Використання мережі Інтернет для інформування
широкої громадськості про стан боротьби з курінням
Створення та забезпечення функціонування веб-сайту
в мережі Інтернет для розповсюдження інформації з проблеми
подолання тютюнокуріння
Директор Київського міського
інформаційно-обчислювального центру, головний лікар КМЦЗ
постійно
9. Реалізація заходів, спрямованих на накладання
адміністративних штрафів за тютюнокуріння в заборонених для цього
місцях
Особовим складом органів внутрішніх справ та
уповноваженими на те особами виконавчого органу Київради (Київської
міської державної адміністрації) на правопорушників накладаються
адміністративні стягнення, передбачені статтею 175-1 Кодексу про адміністративні правопорушення
1) Київська міська державна адміністрація (за
порушення, вчинені у місцях, де рішенням Київради від 18.09.2008 № 246/246
заборонено тютюнокуріння); 2)
Адміністративна комісія при виконавчому органі Київради (Київській
міській державній адміністрації) за порушення, вчинені у місцях,
заборонених рішенням Київради від 18.09.2008 № 246/246
; 3) ГУ МВС в м. Києві (за винятком порушень,
вчинених у місцях, заборонених рішенням Київради)
постійно

................
Перейти до повного тексту