- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IV сесія XXIV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 597/757 від 10 липня 2003 року
( Рішення скасовано на підставі Рішення КМДА
N 757/6993
( ra_757023-11 ) від 01.12.2011 )
Про Основні вимоги проведення оцінки майна комунальної
власності територіальної громади міста Києва для
бухгалтерського обліку та фінансової звітності
Відповідно до статті 7 Закону України "Про оцінку майна,
майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні"
( 2658-14 ), статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та
фінансову звітність в Україні"
( 996-14 ), постанови Кабінету
Міністрів України від 12.10.2000 N 1554
( 1554-2000-п ) "Про
затвердження Методики оцінки вартості майна під час приватизації",
Положення (Стандарт) 19 "Об'єднання підприємств"
( z0499-99 ),
Положення (Стандарт) 7 "Основні засоби"
( z0288-00 ), Стандарту 3
Міжнародних стандартів оцінки "Оцінка для фінансової звітності та
відповідних бухгалтерських рахунків", рішення Київської міської
ради від 11.07.2002 N 142/142
( ra0142023-02 ) "Про заходи щодо
визначення справедливої вартості основних засобів комунальної
власності територіальної громади м. Києва" та з метою
встановлення єдиного методологічного підходу щодо проведення
оцінки майна комунальної власності територіальної громади міста
Києва для бухгалтерського обліку та фінансової звітності Київська
міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Основні вимоги проведення оцінки майна
комунальної власності територіальної громади міста Києва для
бухгалтерського обліку та фінансової звітності згідно з додатком.
2. Взяти до уваги, що Основні вимоги проведення оцінки майна
комунальної власності територіальної громади міста Києва для
бухгалтерського обліку та фінансової звітності мають тимчасовий
характер і чинні до прийняття загальнодержавних
нормативно-правових актів з цього питання.
3. При початковому визначенні справедливої вартості майна
комунальної власності територіальної громади міста Києва для
бухгалтерського обліку серед інших підходів перевагу надавати
витратному підходу.
4. Вважати за можливе використання матеріалів оцінки
справедливої вартості майна комунальної власності територіальної
громади міста Києва для бухгалтерського обліку, які проведені до
прийняття цього рішення, для визначення орендної плати.
5. Продовжити термін дії підпункту 2.1 пункту 2 рішення
Київради від 11.07.02 N 142/142
( ra0142023-02 ) "Про заходи щодо
визначення справедливої вартості основних засобів комунальної
власності територіальної громади міста Києва" (із змінами та
доповненнями, внесеними рішенням Київради від 27.02.2003 N 311/471
( ra0311023-03 ) до 31.01.2004 та підпункту 4.3 пункту 4 цього
рішення до 31.04.2004 року.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну
комісій Київради з питань бюджету та соціально-економічного
розвитку.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київради
від 10.07.2003 N 597/757
ОСНОВНІ ВИМОГИ
проведення оцінки майна комунальної власності
територіальної громади м. Києва для бухгалтерського
обліку та фінансової звітності
1. Визначення термінології
1.1. Справедлива (ринкова) вартість - вірогідна ціна, за яку
майно може бути продано на дату оцінки на відкритому конкурентному
ринку за відсутності додаткових інвестиційних умов угоди між
обізнаними, заінтересованими та незалежними сторонами.
1.2. Справедлива вартість - сума, за якою може бути здійснено
обмін активу, або оплата зобов'язання в результаті операції між
обізнаними, зацікавленими та незалежними сторонами.
1.3. Справедлива вартість - грошова сума, за яку міг би
здійснитися обмін або було б погашено зобов'язання в результаті
комерційної угоди між обізнаними зацікавленими сторонами.
1.4. Ринкова вартість - це розрахункова грошова сума, за яку
було б здійснено обмін активу на дату оцінки між зацікавленим
покупцем та зацікавленим продавцем в результаті комерційної угоди
після проведення належного маркетингу, при якій кожна із сторін
діяла будучи обізнаною та без примушення.
1.5. Залишкова вартість заміщення - поточна вартість витрат
на придбання (будівництво) об'єкта, що подібний за функціональним
призначенням тому, який оцінюється, і може бути йому задовільною
заміною за врахуванням усіх видів зносу (фізичного,
функціонального, зовнішнього тощо) (Методика оцінки вартості майна
під час приватизації
( 1554-2000-п ).
1.6. Спеціалізоване майно - спеціалізованими є засоби, що
можуть бути використані виключно з метою забезпечення основної
діяльності підприємства, не можуть бути перепрофільовані і продані
окремо без заподіяння шкоди (зупинки) основній діяльності
підприємства.
1.7. Спеціалізовані активи та Активи з обмеженими
можливостями реалізації рідко продаються (якщо продаються взагалі)
на відкритому ринку інакше як в складі бізнесу, невід'ємною
частиною якого вони являються (його іноді називають бізнесом у
володінні). Якщо найбільш ймовірне використання таких активів
невід'ємно пов'язане з бізнесом у володінні, то процес оцінки їх
вартості не являється ринковим та може потребувати оцінки вартості
всього підприємства з наступним розподіленням цієї вартості по
його складових частинах. Деякі активи можуть мати спеціальну
вартість тільки як частина діючого підприємства.
1.8. Надлишкове майно - активи підприємства, що в даний час
не використовуються ним для отримання фінансового результату, та
використання яких на даному підприємстві у зазначений спосіб та
належним чином є фізично неможливим або економічно неефективним.
2. Методика проведення оцінки майна комунальної
власності територіальної громади міста Києва для
бухгалтерського обліку та фінансової звітності
2.1. Загальні принципи
При оцінці майна для бухгалтерського обліку відповідно до
пунктів 16-19 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7
"Основні засоби"
( z0288-00 ) визначається його справедлива
вартість.
Первісною вартістю основних засобів, що віднесені до
статутного капіталу підприємства, визначається погодження
засновниками (підприємств) їх справедлива вартість з урахуванням
витрат, передбачених пунктом 8 Положення (стандарту)
бухгалтерського обліку N 7 "Основні засоби"
( z0288-00 ). Згідно з
пунктом 8 П(С)БО N 7 первісна вартість об'єкта основних засобів
складається з таких витрат:
- суми, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за
виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
- реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що
здійснюються у зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт
основних засобів;
- суми ввізного мита;
- суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням)
основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству);
- витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
- витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження
основних засобів;
- інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних
засобів до стану, у якому вони придбані для використання із
запланованою метою.
Витрати на сплату відсотків за користування кредитом не
включаються до первісної вартості основних засобів, придбаних
(створених) повністю або частково за рахунок позичкового капіталу.
При оцінці майна для бухгалтерського обліку відповідно до
Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну
оціночну діяльність"
( 2658-14 ) визначається його справедлива
вартість (виз. 1.3).
Переоцінка основних засобів здійснюється в порядку,
визначеному пунктами 16-21 Положення (стандарту) бухгалтерського
обліку N 7 "Основні засоби"
( z0288-00 ).
Справедлива (виз. 1.3) і ринкова вартість можуть бути
еквівалентними поняттями, якщо Справедлива вартість (виз. 1.3)
задовольняє вимоги визначення Ринкової вартості. Справедлива
вартість (виз. 1.3) буде Ринковою вартістю, коли є ринок об'єктом
оцінки. Коли ринку немає, для розрахунку Справедливої вартості
(виз. 1.3) необхідно використовувати інші способи.
При визначенні Справедливої вартості (виз. 1.3) майна
оцінювачі повинні враховувати один з основних принципів
бухгалтерського обліку та фінансової звітності - принцип обачності
- тобто запобігати заниженню оцінки зобов'язань і витрат та
завищенню оцінки активів і доходів підприємства.
................Перейти до повного тексту