- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IV сесія XXIV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 512/672 від 26.06.2003
Про порядок надання земельних ділянок
у користування в м. Києві
( Додатково див. Рішення Київміськради
N 7/881
( ra_007023-03 ) від 25.09.2003 )
( Термін дії Рішення продовжено до 1 січня 2008 року
згідно з Рішенням Київміськради
N 1205/4038
( ra-205023-07 ) від 08.11.2007 )
Відповідно до статей 142, 144 Конституції України
( 254к/96-ВР ), пункту 2 статті 22 Закону України "Про столицю
України - місто-герой Київ"
( 401-14 ), пункту 34 частини першої
статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"
( 280/97-ВР ), Земельного кодексу України
( 2768-14 ), Лісового
кодексу України
( 3852-12 ), Водного кодексу України
( 213/95-ВР ), Закону України "Про оренду землі"
( 161-14 ),
Закону України "Про основи містобудування"
( 2780-12 ), Закону
України "Про планування і забудову територій"
( 1699-14 ), Закону
України "Про архітектурну діяльність"
( 687-14 ), Закону України
"Про охорону культурної спадщини"
( 1805-14 ), Закону України "Про
оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність"
( 2658-14 ), Закону України "Про звернення громадян"
( 393/96-ВР )
Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Порядок надання земельних ділянок у
користування в м. Києві згідно з додатком.
Встановити, що Порядок надання земельних ділянок у
користування в м. Києві набуває чинності з 01.09.2003.
2. Заступнику міського голови - секретарю Київської міської
ради та заступнику голови Київської міської державної
адміністрації - начальнику Головного управління земельних ресурсів
виконавчого органу Київради (Київської міської державної
адміністрації) до 01.09.2003 здійснити організаційні заходи щодо
створення приймальні Київської міської ради з земельних питань.
3. Постійній комісії Київради з питань містобудування та
землекористування та Головному управлінню земельних ресурсів
виконавчого органу Київради (Київської міської державної
адміністрації) внести на розгляд сесії Київради пропозиції щодо
приведення у відповідність до затвердженого Порядку надання
земельних ділянок у користування в м. Києві рішень Київради та
розпоряджень виконавчого органу Київради (Київської міської
держадміністрації).
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на
Київського міського голову.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київської
міської ради
від 26.06.2003 N 512/672
ПОРЯДОК
надання земельних ділянок у користування в м. Києві
Розділ I. Загальна частина
Глава 1. Основні положення
Стаття 1. Порядок надання земельних ділянок у користування
в м. Києві - складова частина нормативно-правових актів,
що регулюють земельні відносини у м. Києві
1. Порядок надання земельних ділянок у користування в
м. Києві (далі Порядок) визначає загальні положення і встановлює
особливості надання у користування земельних ділянок в м. Києві
фізичним та юридичним особам для розміщення об'єктів
містобудування.
2. Цей Порядок розроблено відповідно до вимог Конституції
України
( 254к/96-ВР ), Земельного кодексу України
( 2768-14 ),
Лісового кодексу України
( 3852-12 ), Водного кодексу України
( 213/95-ВР ), Законів України "Про місцеве самоврядування в
Україні"
( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ"
( 401-14 ), "Про основи містобудування"
( 2780-12 ), "Про
планування і забудову територій"
( 1699-14 ), "Про архітектурну
діяльність"
( 687-14 ), "Про охорону навколишнього природного
середовища"
( 1264-12 ), "Про охорону культурної спадщини"
( 1805-14 ), "Про звернення громадян"
( 393/96-ВР ) з метою
реалізації права на землю фізичними та юридичними особами.
3. Дія цього Порядку не поширюється у випадках:
- оформлення права користування земельними ділянками без
складання проектів відведення у випадках, передбачених
законодавством;
- надання земельних ділянок у користування для розміщення
малих архітектурних форм;
- надання земельних ділянок у користування для
короткотермінового (до шести місяців) розміщення сезонних (влітку)
об'єктів громадського харчування;
- надання земельних ділянок у користування під забудову
об'єктами торгівлі, що розміщуються на зупинках громадського
транспорту;
- надання земельних ділянок у користування для розміщення
об'єктів зовнішньої реклами.
4. Цей Порядок є обов'язковим для виконання всіма
розташованими у місті Києві органами виконавчої влади,
об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та
організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які
постійно або тимчасово проживають в м. Києві та бажають отримати
земельну ділянку у постійне користування або в оренду.
Стаття 2. Терміни та визначення
У цьому Порядку наведені далі терміни і визначення вживаються
в такому значенні:
зацікавлена особа - фізична або юридична особа, яка має намір
одержати земельну ділянку в користування і має на це право згідно
з законодавством України;
земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими
межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї
правами;
землі комунальної власності - усі землі в межах м. Києва, що
знаходяться у власності територіальної громади м. Києва, крім
земель приватної та державної власності;
користування земельною ділянкою - використання земельної
ділянки відповідно до її цільового призначення із дотриманням
обов'язків і набуттям прав, встановлених законодавством, з метою
господарювання на ній, спорудження жилих будинків, виробничих та
інших будівель і споруд;
об'єкти містобудування - функціональні території м. Києва
(житлової і громадської забудови, виробничі, рекреаційні,
комунальні, охорони культурної та природної спадщини та інші),
будинки та споруди, їх комплекси, комунікації та споруди
інженерної і транспортної інфраструктури, об'єкти архітектурної
діяльності;
оренда землі - засноване на договорі строкове платне
володіння, користування земельною ділянкою;
постійне користування землею - право володіння і користування
земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній
власності, без встановлення строку. Право постійного користування
земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності
набувають лише підприємства, установи та організації, що належать
до державної або комунальної власності;
проект відведення земельної ділянки - вид землевпорядної
документації, що є підставою для виникнення за рішенням Київради
прав на землю і визначає місце розташування земельної ділянки, її
розмір та цільове призначення, правовий режим, обмеження та
обтяження землекористування та складається з текстових і графічних
частин;
цільове призначення земельної ділянки - віднесення,
відповідно до вимог Земельного Кодексу України
( 2768-14 ), земель
до тієї чи іншої категорії, здійснене на підставі рішення
Київської міської ради.
Розділ II. Дозвіл на підготовку проекту відведення
земельної ділянки
Глава 2. Звернення про відведення земельних ділянок
до Київської міської ради
Стаття 3. Подання клопотання про відведення земельної
ділянки (погодження місця розташування об'єкта)
1. Юридична або фізична особа, зацікавлена в одержанні
земельної ділянки в оренду або у постійне користування із земель
державної або комунальної власності, звертається з відповідним
клопотанням до Київської міської ради згідно з додатком 1 до цього
Порядку.
2. Розгляд та реєстрація таких клопотань покладається на
окрему приймальну Київської міської ради з земельних питань, яка
створюється секретаріатом Київради. Матеріально-технічне
забезпечення цієї приймальні покладається на Головне управління
земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської
державної адміністрації).
3. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються
документи, що обгрунтовують її розмір, призначення та місце
розташування, а також документи з відомостями про зацікавлену
особу, згідно з переліком, визначеним у додатку 2 до цього
Порядку.
4. До клопотання про погодження місць розташування об'єктів
додаються необхідні матеріали та розрахунки, а також документи з
відомостями про зацікавлену особу, згідно з переліком, визначеним
у додатку 2 до цього Порядку.
5. Зацікавлена особа має право подати до Київської міської
ради разом з клопотанням документи, що підтверджують її ділову
репутацію та фінансову спроможність.
Стаття 4. Документи, що обгрунтовують розмір, призначення
та місце розташування земельної ділянки
1. Документи, що обгрунтовують розмір, призначення та місце
розташування земельної ділянки, можуть бути надані у вигляді:
а) документів з офіційною інформацією про правовий статус,
допустимі види забудови та іншого використання земельної ділянки,
єдині умови і обмеження забудови окремої земельної ділянки;
б) документів, підготовлених підприємствами та організаціями,
які визначені зацікавленими особами;
в) документів, самостійно підготовлених зацікавленою особою.
2. Зацікавлена особа самостійно визначає у якому вигляді
подаються документи, що обгрунтовують розмір, призначення та місце
розташування земельної ділянки
Стаття 5. Отримання документів з офіційною інформацією
1. Для отримання документів з офіційною інформацією про
правовий статус, допустимі види забудови та інше використання
земельної ділянки, єдині умови і обмеження забудови окремої
земельної ділянки зацікавлена особа має право звернутись до
Київської міської ради (через приймальну Київради з земельних
питань) або безпосередньо до виконавчого органу Київської міської
ради (Київської міської державної адміністрації), Головного
управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА),
Головного управління економіки та розвитку міста виконавчого
органу Київради (КМДА), Головного управління містобудування,
архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу
Київської міської ради (КМДА), Головного управління охорони
культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт
виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Управління
охорони навколишнього природного середовища виконавчого органу
Київської міської ради (КМДА), Київської міської
санітарно-епідеміологічної станції, організації комунальної
власності "Інститут генерального плану м. Києва", інших
організацій.
2. Документи з офіційною інформацією надаються зацікавленій
особі в місячний термін з дня надходження звернення безоплатно за
винятком інформації, надання якої віднесено законодавством до
платних послуг.
3. Документи з офіційною інформацією, надані зацікавленій
особі за її зверненням, не повинні містити вимог щодо погодження
проекту відведення земельної ділянки (погодження місця
розташування об'єкта містобудування) з підприємствами, установами,
організаціями, якщо це прямо не передбачено законами України.
4. Підготовка і надання документів з офіційною інформацією
здійснюється без отримання дозволу на будівництво та згоди на це
власника або користувача земельної ділянки.
5. Відповідно до отриманої офіційної інформації фізичні та
юридичні особи мають право у порядку, визначеному законодавством
України, виконувати предпроектні роботи (ескізні, пошукові,
концептуальні).
Стаття 6. Отримання документів щодо земельної ділянки
в м. Києві, підготовлених підприємствами та організаціями,
які визначені зацікавленими особами
1. Для підготовки документів з інформацією про правовий
статус, допустимі види забудови та інше використання земельної
ділянки, єдині умови і обмеження забудови окремої земельної
ділянки з метою одержати земельну ділянку у користування
зацікавлена особа має право звертатися до підприємств та
організацій на свій вибір.
2. Умови та терміни підготовки інформації визначаються
договором, укладеним замовником із виконавцем цих робіт.
3. Підготовка такої інформації підприємствами та
організаціями не виключає права зацікавленої особи на звернення
для отримання офіційної інформації.
4. Обов'язковою складовою такої інформації має бути
викопіювання з чергового плану міста, наданого Головним
управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА).
5. Викопіювання з чергового плану міста на час складання
проекту відведення повинен містити певні відомості про місце
розташування та правовий режим земельних ділянок, кількісну
характеристику, розподіл серед власників землі та
землекористувачів відповідно до наявної землевпорядної
документації, яка надається для ведення державного земельного
кадастру.
6. Службовим особам органів державної влади та місцевого
самоврядування забороняється надавати підприємствам та
організаціям будь-які переваги в отриманні інформації про правовий
статус, допустимі види забудови та іншого використання земельної
ділянки, єдині умови і обмеження забудови окремої земельної
ділянки.
Стаття 7. Документи щодо земельної ділянки в м. Києві,
підготовлені зацікавленою особою самостійно
1. Документи, самостійно підготовлені зацікавленою особою,
повинні містити викопіювання з чергового плану міста, наданого
Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу
Київради (КМДА), інші матеріали, які на думку зацікавленої особи
обгрунтовують розмір, призначення та місце розташування земельної
ділянки.
2. Службовим особам органів державної влади та місцевого
самоврядування забороняється надавати зацікавленим особам будь-які
переваги в отриманні інформації про правовий статус, допустимі
види забудови та іншого використання земельної ділянки, єдині
умови і обмеження забудови окремої земельної ділянки.
Стаття 8. Обов'язкові вимоги до документів,
що додаються до звернення
1. До клопотання про відведення земельної ділянки (місця
розташування об'єкта містобудування) та документів, які
обгрунтовують її розмір, призначення та місце розташування,
обов'язково додається:
а) Викопіювання з чергового плану міста.
б) План земельної ділянки в масштабі 1:2000 або 1:500 з
визначенням орієнтовних меж земельної ділянки, розміщення на ній
об'єкта містобудування.
в) Інформація про бажане цільове призначення земельної
ділянки з визначенням основних характеристик її забудови
(поверховість, площа, кількість мешканців (для житлових будинків))
тощо.
г) Попередній висновок організації комунальної власності
"Інститут генерального плану м. Києва", який надається протягом
двох тижнів, про можливість розташування об'єкта містобудування,
запропонованого зацікавленою особою, на зазначеній земельній
ділянці.
2. Якщо існуюча містобудівна документація не дозволяє
прийняти позитивне чи негативне рішення про відведення земельної
ділянки (погодження місця розташування об'єкта містобудування).
"Інститут генерального плану м. Києва" може у відповідному
висновку висунути обгрунтовану вимогу щодо розробки
містобудівного обгрунтування.
Така вимога передається на розгляд головного архітектора
міста Києва, який за наявності необхідності передає матеріали на
розгляд Київського міського голови або заступника міського
голови - секретаря Київради.
3. У разі прийняття рішення про необхідність розроблення
містобудівного обгрунтування, за бажанням зацікавленої особи його
розроблення, погодження і затвердження може здійснюватися
одночасно з розробленням, погодженням і затвердженням проекту
відведення земельної ділянки (погодженням місця розташування
об'єкта містобудування).
У цьому випадку збитки, пов'язані з можливістю негативного
висновку містобудівного обгрунтування, є збитками, пов'язаними з
власним ризиком зацікавленої особи, і Київською міською радою не
відшкодовуються.
4. Розроблення містобудівного обгрунтування здійснюється за
рахунок зацікавленої особи.
Глава 3. Розгляд звернень до Київської міської ради
про відведення земельних ділянок
Стаття 9. Реєстрація звернення щодо земельної ділянки
та надання доручення про його розгляд
1. Клопотання про відведення земельної ділянки (погодження
місця розташування об'єкта) реєструється приймальною Київради із
земельних питань у день надходження і протягом доби, або
наступного дня після вихідних днів подається Київському міському
голові або заступнику міського голови секретарю Київради для
розгляду.
2. Реєстраційний номер клопотання у приймальній Київради є
одночасно реєстраційним номером цього звернення у Головному
управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА).
3. Клопотання, подане до Київської міської ради, Київський
міський голова або заступник міського голови - секретар Київради
впродовж п'яти робочих днів з дня надходження направляють із
відповідним дорученням до Головного управління земельних ресурсів
виконавчого органу Київради (КМДА) для підготовки відповідного
проекту висновку постійної комісії Київради з питань
містобудування та землекористування.
4. Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу
Київради (КМДА) розглядає клопотання і на виконання доручення
Київського міського голови або заступника міського голови -
секретаря Київради в тижневий термін готує проект висновку
постійної комісії Київради з питань містобудування та
землекористування та передає його до постійної комісії разом із
одним із наступних проектів:
а) проект згоди на розроблення проекту відведення земельної
ділянки згідно з додатком 3 до цього Положення;
б) проект дозволу на підготовку матеріалів погодження місця
розташування об'єкта згідно з додатком 4 до цього Положення;
в) проект згоди на розроблення проекту відведення земельної
ділянки разом із дозволом на підготовку матеріалів погодження
місця розташування об'єкта згідно з додатком 5 до цього Положення;
г) проект повідомлення зацікавленій особі про відмову або
залишення клопотання без розгляду з мотивів, передбачених чинним
законодавством або цим Порядком.
5. Забороняється з будь-яких підстав повертати до Головного
управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА)
проекти документів, зазначених в пункті 4 цієї статті, без
розгляду їх на постійній комісії.
Стаття 10. Розгляд звернення щодо земельної ділянки
постійною комісією Київради з питань містобудування
та землекористування
1. Постійна комісія Київради з питань містобудування та
землекористування в двотижневий термін розглядає клопотання про
відведення земельної ділянки (погодження місця розташування
об'єкта) разом із проектами документів, які підготовлені Головним
управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА).
2. Якщо постійна комісія Київради з питань містобудування та
землекористування погоджується з проектами документів, які
підготовлені Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого
органу Київради (КМДА), то за результатами розгляду головою
комісії підписується висновок в день розгляду, але не пізніше
наступного робочого дня і у день підписання передається до
Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу
Київради (КМДА).
3. Якщо постійна комісія Київради з питань містобудування та
землекористування не погоджується з проектами документів, які
підготовлені Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого
органу Київради (КМДА), то за результатами розгляду постійна
комісія готує свій висновок, який підписується головою комісії в
день розгляду, але не пізніше наступного робочого дня і у день
підписання передається до Головного управління земельних ресурсів
виконавчого органу Київради (КМДА) для підготовки відповідно до
висновку комісії одного з проектів документів, зазначених в
підпунктах а-г пункту 4 статті 9 цього Порядку.
Стаття 11. Розгляд висновку постійної комісії з питань
містобудування та землекористування на звернення
щодо земельної ділянки
1. На підставі висновку постійної комісії Київради з питань
містобудування та землекористування Головне управління земельних
ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) подає разом із
висновком постійної комісії Київради з питань містобудування та
землекористування на розгляд Київського міського голови або
заступника міського голови - секретаря Київради один із наступних
проектів:
а) проект згоди на розроблення проекту відведення земельної
ділянки згідно з додатком 3 до цього Положення;
б) проект дозволу на підготовку матеріалів погодження місця
розташування об'єкта згідно з додатком 4 до цього Положення;
в) проект згоди на розроблення проекту відведення земельної
ділянки із дозволом на підготовку матеріалів погодження місця
розташування об'єкта згідно з додатком 5 до цього Положення:
г) проект повідомлення зацікавленій особі про відмову або
залишення клопотання без розгляду з мотивів, передбачених чинним
законодавством або цим Порядком.
2. Київський міський голова або заступник міського голови -
секретар Київради на підставі висновку постійної комісії Київради
з питань містобудування та землекористування впродовж одного тижня
підписує один з таких документів:
а) згоду на складання проекту відведення земельної ділянки;
б) дозвіл на підготовку матеріалів погодження місця
розташування об'єкта;
в) згоду на розробку проекту відведення земельної ділянки із
дозволом на підготовку матеріалів погодження місця розташування
об'єкта;
г) повідомлення про відмову чи про залишення клопотання без
розгляду.
3. Відмова у наданні згоди (дозволу) має бути обгрунтованою і
містити посилання на підстави, передбачені законодавством.
4. Київський міський голова, заступник міського голови -
секретар Київради у випадку незгоди з висновком постійної комісії
впродовж одного тижня повертає його із своїми зауваженнями для
повторного розгляду.
5. Згода (дозвіл або відмова) передається до приймальні
Київради з земельних питань для видачі зацікавленій особі або
уповноваженому представнику.
6. Копія згоди (дозволу або відмови) надсилається до
Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу
Київради (Київської міської державної адміністрації).
7. Видача згод (дозволів або відмов) здійснюється кожного
робочого дня.
Стаття 12. Вимоги до згоди на розроблення проекту
відведення земельної ділянки (дозволу на підготовку
матеріалів погодження місця розташування)
1. У згоді (дозволі) обов'язково зазначається, що:
а) згода (дозвіл) не гарантує позитивного рішення Київської
міської ради з питання відведення земельної ділянки або погодження
місця розташування об'єкта;
б) подібна згода (дозвіл) по закінченню чотирьох місяців
після видачі згоди (дозволу) може бути надана іншій зацікавленій
особі за її клопотанням;
в) у випадку надходження двох і більше клопотань земельна
ділянка може бути передана в оренду або продана у власність на
конкурентних засадах, якщо впродовж чотирьох місяців зацікавлена
особа, що отримала згоду (дозвіл), не подасть на розгляд Київради
проект відведення земельної ділянки (матеріали погодження місця
розташування).
2. У згоді (дозволі) відповідно до вимог чинного
законодавства можуть бути зазначені попередні умови відведення
земельної ділянки (погодження місця розташування).
3. За заявою зацікавленої особи, термін, зазначений у
підпунктах б), в) пункту 1 цієї статті може бути подовжений
Київським міським головою або заступником міського голови -
секретарем Київради, але не більше ніж на чотири місяці.
4. У разі надходження двох або більше клопотань (заяв) на
одну земельну ділянку до отримання зацікавленою особи згоди
(дозволу), право на земельну ділянку набувається на конкурентних
засадах відповідно до законодавства України.
Стаття 13. Підстави для відмови надання згоди на
розроблення проекту відведення земельної ділянки (дозволу
на підготовку матеріалів погодження місця розташування)
1. Підставами для відмови у наданні згоди на розроблення
проекту відведення земельної ділянки з метою оформлення
зацікавленою особою свого права користування земельною ділянкою
без зміни її цільового призначення під об'єктами містобудування є:
а) обставини, внаслідок яких подальше перебування існуючого
об'єкта містобудування за своїм місцем розташуванням стало
недоцільним з екологічних, санітарних, соціально-економічних інших
містобудівних обмежень та обтяжень, що підтверджується висновками
відповідних міських служб;
б) інші обставини, безпосередньо передбачені у
нормативно-правових актах.
2. Підставами для відмови у наданні згоди на розроблення
проекта відведення земельної ділянки (погодження місця
розташування об'єкта) можуть бути:
а) обставини, внаслідок яких розміщення об'єкта
містобудування за місцем розташування, запропонованим зацікавленою
особою, є недоцільним з екологічних, санітарних,
соціально-економічних інших містобудівних обмежень та обтяжень, що
підтверджується висновками відповідних міських служб;
б) інші обставини, безпосередньо передбачені у
нормативно-правових актах.
Стаття 14. Підстави для залишення звернення
щодо земельної ділянки без розгляду
1. Підставами для залишення клопотання про відведення
земельної ділянки (погодження місця розташування об'єкта) без
розгляду є:
а) відсутність матеріалів, що обгрунтовують розмір земельної
ділянки, її призначення та місце розташування відповідно до пункту
1 статті 8 цього Порядку.
б) відсутність документів, згідно з переліком, з відомостями
про зацікавлену особу.
в) інші підстави, безпосередньо передбачені у
нормативно-правових актах України, які не дозволяють прийняти
рішення по суті поданого звернення.
Розділ III. Проект відведення земельної ділянки
Глава 4. Розроблення проекту відведення земельної ділянки
(підготовка матеріалів місця розташування об'єкта
містобудування)
Стаття 15. Підстави для розроблення проекту відведення
(підготовки матеріалів погодження місця розташування)
1. Підставами для розроблення проекту відведення земельної
ділянки (підготовки матеріалів погодження місця розташування
об'єкта) є:
а) згода на складання проекту відведення земельної ділянки;
б) дозвіл на підготовку матеріалів погодження місця
розташування об'єкта;
в) згода на розробку проекту відведення земельної ділянки із
дозволом на підготовку матеріалів погодження місця розташування
об'єкта.
2. Особи, які отримали відповідно до цього Порядку згоду на
розроблення проекту відведення земельної ділянки (дозвіл на
підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта),
мають право звертатися із замовленням про розроблення проекту
відведення земельної ділянки або про підготовку матеріалів
погодження місця розташування об'єкта до організацій, які мають
відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт.
3. Умови і терміни розроблення проекту відведення земельної
ділянки (підготовки матеріалів погодження місця розташування
об'єкта) визначаються договором, укладеним між замовником і
виконавцем цих робіт.
4. Головне управління економіки та розвитку міста виконавчого
органу Київської міської ради (КМДА), Головне управління земельних
ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Головне
управління містобудування, архітектури та дизайну міського
середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА),
Головне управління охорони культурної спадщини та
реставраційно-відновлювальних робіт виконавчого органу Київської
міської ради (КМДА), Управління охорони навколишнього природного
середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА),
Київська міська санітарно-епідеміологічна станція,
землекористувачі та власники земельних ділянок, інші підприємства,
установи та організації зобов'язані приймати для розгляду з метою
погодження матеріали проекту відведення земельної ділянки
(погодження місця розташування об'єкта) на підставі відповідної
згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки (дозволу
на підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта).
5. Матеріали проекту відведення (погодження місця
розташування) після отримання висновку землевпорядної експертизи
подаються до Головного управління земельних ресурсів виконавчого
органу Київради (КМДА) на папері та в електронному вигляді для
внесення до бази даних у форматі, визначеному Головним управлінням
земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА).
Стаття 16. Загальні вимоги до проекту відведення земельної
ділянки (матеріалів погодження місця розташування)
1. Проект відведення земельної ділянки (матеріали погодження
місця розташування) складається з текстової та графічної частин.
2. Проект відведення земельної ділянки (матеріали погодження
місця розташування) виготовляється з дотриманням вимог
нормативно-правових актів, що регламентують порядок підготовки
матеріалів проектної документації.
Стаття 17. Вимоги до текстової частини проекту
відведення земельної ділянки (матеріалів погодження
місця розташування)
Текстова частина проекту відведення земельної ділянки
(матеріалів погодження місця розташування) повинна містити:
а) підстави розроблення проекту відведення земельної ділянки
(підготовки матеріалів погодження місця розташування об'єкта);
б) завдання замовника на розроблення проекту відведення
земельної ділянки (матеріалів погодження місця розташування
об'єкта);
в) копії документів, які були додані до клопотання про
надання згоди на розроблення проекту відведення (дозволу на
підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта), що
обгрунтовують розмір, призначення та місце розташування земельної
ділянки;
г) документи щодо правового статусу земельної ділянки;
д) документи щодо існуючих та можливих обмежень та обтяжень;
е) наявні письмові висновки осіб, що погоджують проект
відведення земельної ділянки (матеріали погодження місця
розташування об'єкта);
є) пояснювальна записка з матеріалами, що обгрунтовують
проектне рішення або без таких матеріалів;
ж) документи про зацікавлену особу (згідно з переліком);
з) інші матеріали, безпосередньо передбачені законодавством;
і) інші матеріали, які на думку проектної організації повинні
бути долученими до проекту відведення земельної ділянки.
Стаття 18. Вимоги до пояснювальної записки проекту
відведення земельної ділянки (матеріалів погодження
місця розташування об'єкта)
1. Пояснювальна записка повинна містити комплексний аналіз
всіх матеріалів, що містяться в проекті відведення (матеріалах
погодження місця розташування).
2. У пояснювальній записці обов'язково аналізуються:
а) надані замовником документи, у тому числі матеріали, що
обгрунтовують розмір, місце розташування та цільове призначення
земельної ділянки;
б) обмеження і обтяження у висновках осіб, які погоджують
проект відведення земельної ділянки (місце розташування об'єкта);
в) висновки осіб, що погоджують проект відведення земельної
ділянки (місце розташування об'єкта);
г) існуючий характер землекористування в районі відведення
земельної ділянки;
д) прийняте рішення стосовно меж земельної ділянки, яка
проектується для відведення;
е) результати польового обстеження земельної ділянки та
фактичного стану його господарського використання;
є) стан зелених насаджень та їх приналежність;
ж) черговий план міста;
з) картографічні матеріали;
й) відомості про правовий статус земельної ділянки, суміжних
землевласників та землекористувачів;
і) цільове призначення земельної ділянки;
ї) формування меж земельної ділянки;
й) формування меж обмежень та обтяжень;
к) розрахунки площ контурів угідь в розрізі землекористувань
та складання експлікації угідь;
л) грошова оцінка земельної ділянки.
3. При необхідності у пояснювальній записці викладається
пропонований порядок вирішення майнових питань щодо земельної
ділянки, будівель та споруд, іншого нерухомого майна, яке
планується знести (перенести) під час забудови. При викладенні
такого порядку може мати місце посилання на документи, які дають
можливість вирішити майнові питання (договори, угоди, інші
правочини, гарантійні листи, рішення суду, висновки комісій,
тощо).
4. До пояснювальної записки додаються:
4.1. Матеріали, що обгрунтовують проектне рішення, зокрема:
а) експлікація земель в розрізі землекористувачів та угідь;
б) розрахунок грошової оцінки земельної ділянки з визначенням
розміру земельного податку чи орендної плати;
в) розрахунки втрат сільськогосподарського або
лісогосподарського виробництва та збитків землекористувачів або
землевласників у випадку, коли відведення земельної ділянки
здійснюється за рахунок сільськогосподарських та лісових угідь.
Зазначений розрахунок втрат проводиться відповідно до
постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.97 N 1279
( 1279-97-п ) "Про розміри та порядок визначення втрат
сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які
підлягають відшкодуванню" на підставі розробленої землевпорядної
документації.
4.2. Архівні матеріали, які дозволяють визначити
землекористувачів, що з різних підстав не оформили право
користування земельною ділянкою на час розробки проекту.
4.3. Акт обстеження зелених насаджень (за їх наявності),
складений за заявою зацікавленої особи, Управлінням охорони
навколишнього природного середовища виконавчого органу Київської
міської ради (КМДА) за участю землекористувача
(балансоутримувача).
Стаття 19. Вимоги до графічної частини проекту
відведення земельної ділянки
(матеріалів погодження місця розташування)
1. Графічна частина проекту відведення земельної ділянки
повинна містити:
а) викопіювання з чергового плану міста на час складання
проекту;
б) топографічний план масштабу 1:500 з варіантом розміщення
об'єкта;
в) план відведення земельної ділянки з ситуаційною схемою
розташування об'єкта в районі забудови;
г) план земельної ділянки з визначенням наявних та можливих
обмежень та обтяжень;
д) фрагменти схеми економіко-планувальних зон із зазначенням
місця розташування земельної ділянки, номери, назви
економіко-планувальної зони та базової вартості 1 кв.м землі;
е) креслення, що відображає перенесення меж земельної ділянки
в натуру (на місцевість).
2. Обов'язковими елементами плану відведення земельної
ділянки є ситуаційна схема розташування земельної ділянки в
системі кварталів населеного пункту або чергового плану міста,
креслення земельної ділянки, що передбачена до відведення,
експлікація земельних угідь, умовні позначення, масштаб креслення,
реквізити організації-виконавця, засвідчені печаткою.
3. План відведення земельної ділянки складається на основі
чергового плану міста на час складання проекту плану і включає в
себе підготовчий та проектний етапи.
4. Підготовчий етап передбачає виконання таких робіт:
а) сканування графічних матеріалів масштабу 1:500; 1:2000;
1:5000; 1:10000;
б) трансформацію та прив'язку растрових картографічних
зображень до математичних координат рамок трапецій;
в) створення єдиного поля картографічної інформації на
підставі існуючих матеріалах різних масштабів.
5. Проектний етап передбачає виконання таких робіт:
а) визначення та нанесення проектних меж земельної ділянки з
урахуванням меж суміжних землекористувань на підставі аналізу
висновків установ, які погоджують проект, та поданих замовником
матеріалів, що обгрунтовують площу, місце розташування та цільове
призначення земельної ділянки згідно з існуючими нормативами;
б) нанесення по координатам на план меж землекористувань, за
рахунок яких відводиться земельна ділянка, та меж суміжних
землекористувань, червоних ліній, меж адміністративних районів,
меж заповідників, заказників, охоронних зон, тощо;
в) визначення та нанесення на план меж обмежень та обтяжень
на підставі висновків осіб, що погоджують проект відведення
земельної ділянки (місце розташування об'єкта), містобудівного та
екологічного обгрунтувань (за їх наявності);
г) визначення складу угідь запроектованої до відведення
земельної ділянки, в тому числі з використанням картографічних
матеріалів інших установ та організацій;
д) вирахування площ в розрізі землекористувачів та угідь, за
рахунок яких відводиться земельна ділянка;
е) складання експлікації у розрізі землекористувачів та угідь
відповідно до форми статистичної звітності землевпорядних
організацій (форма 6-зем)
( z0788-98 );
є) визначення коду цільового використання земельної ділянки
відповідно до Українського класифікатора цільового використання
землі (УКЦВЗ)
( v1205219-98 );
ж) виконання робіт з визначення грошової оцінки земельної
ділянки.
6. Складання креслення, що відображає перенесення меж
земельної ділянки в натуру (на місцевість) передбачає виконання
робіт:
а) аналіз існуючої системи розміщення пунктів полігонометрії
в районі розташування земельної ділянки та визначення схеми
прив'язочної теодолітної ходи для винесення в натуру (на
місцевість) запроектованої межі земельної ділянки;
б) розрахунок геодезичних даних графічним способом та
складання креслення перенесення меж земельної ділянки в натуру
(кутів повороту та вимірів ліній).
7. Фрагмент схеми економіко-планувальних зон виконується на
основі схеми вулично-шляхової мережі із зазначенням місця
розташування земельної ділянки, меж економіко-планувальних зон, їх
номерів, зони дії локальних факторів базової вартості 1 кв.м
землі.
8. На плані земельної ділянки з визначенням наявних та
можливих обмежень та обтяжень вказуються земельна ділянка, що
відводиться, та частини земельної ділянки, на якій діють обмеження
та обтяження, їх межі, лінійні розміри та площа.
Стаття 20. Обов'язковий обсяг матеріалів погодження
місця розташування об'єкта
У випадку необхідності погодження місця розташування об'єкта
містобудування матеріали погодження повинні включати: викопіювання
з генерального плану або іншої містобудівної документації міста
Києва, копію плану земельної ділянки з нанесенням на ній варіантів
розміщення об'єкта із зазначенням загальної площі, яку необхідно
вилучити. Зазначаються також склад угідь земельної ділянки, що
вилучається, умови її відведення.
Стаття 21. Отримання документів для складання проекту
відведення земельної ділянки (підготовки матеріалів
погодження місця розташування об'єкта)
1. У разі необхідності зацікавлені особи мають право
отримувати документи з офіційною інформацією для складання проекту
відведення земельної ділянки (підготовки матеріалів погодження
місця розташування об'єкта).
2. Документи з офіційною інформацією для складання проекту
відведення земельної ділянки (підготовки матеріалів погодження
місця розташування об'єкта) надаються зацікавленій особі в
місячний термін з дня надходження звернення безоплатно за винятком
інформації, надання якої віднесено законодавством до платних
послуг.
Глава 5. Погодження проекту відведення земельної ділянки
(матеріалів місця розташування об'єкта містобудування)
Стаття 22. Особи, що погоджують проект відведення
земельної ділянки (місце розташування об'єкта)
Проект відведення земельної ділянки (місце розташування
об'єкта) погоджується Головним управлінням земельних ресурсів
виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Головним
управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського
середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА),
Головним управлінням охорони культурної спадщини та
реставраційно-відновлювальних робіт виконавчого органу Київської
міської ради (КМДА), Управлінням охорони навколишнього природного
середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА),
Київською міською санітарно-епідеміологічною станцією, іншими
підприємствами, установами та організаціями, землекористувачами та
власниками земельних ділянок, з якими відповідно до вимог
законодавства необхідно погодити проект відведення земельної
ділянки (місце розташування об'єкта).
Стаття 23. Форма погодження проекту відведення земельної
ділянки (місця розташування об'єкта)
1. Проект відведення земельної ділянки (матеріали погодження
місця розташування об'єкта) погоджується зазначеними особами в
порядку, визначеному чинним законодавством, шляхом надання ними
письмового висновку або здійснення запису "погоджено", засвідчених
підписом повноважної особи та скріпленого печаткою.
................Перейти до повного тексту