1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VII сесія XXIV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 374/1784 від 15.07.2004
Про затвердження Концепції дій щодо алкоголю
та наркотиків у місті Києві
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26 та пункту 2 частини б статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), з метою визначення системи заходів, спрямованих на зменшення шкоди і запобігання проблемам, пов'язаним із вживанням алкоголю та наркотиків у місті Києві, Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Концепцію дій щодо алкоголю та наркотиків у місті Києві згідно з додатком.
2. Доручити виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) у 2004 році розробити Програму профілактики алкоголізму, наркоманії та боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів у місті Києві на 2004-2008 роки та подати її на затвердження Київській міській раді.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань охорони здоров'я та соціального захисту.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київради
від 15.07.2004 N 374/1784
КОНЦЕПЦІЯ ДІЙ ЩОДО АЛКОГОЛЮ ТА НАРКОТИКІВ
У МІСТІ КИЄВІ
I. ВСТУП
Концепція дій щодо алкоголю та наркотиків у м. Києві (далі Концепція) на основі законодавства України визначає систему заходів, спрямованих на зменшення шкоди і запобігання проблемам, пов'язаним зі вживанням алкоголю та наркотиків у м. Києві.
Алкоголь та наркотики спричиняють низку проблем у житті міста. Особлива стурбованість щодо алкоголю зумовлена високим рівнем його виробництва, торгівлі і масштабністю негативних наслідків, заподіяних його вживанням. Поширення немедичного використання наркотичних речовин чинить зростаючий тиск на різноманітні галузі суспільного життя і охоплює значні верстви населення. Зменшення вживання алкоголю та скорочення попиту на наркотичні речовини, як і запобігання їх нелегальній пропозиції, за міжнародним визнанням є складовими частинами цілісного комплексу заходів, спрямованих на подолання алкогольних та наркотичних проблем у будь-якому суспільстві.
Алкоголь та наркотики:
- викликають велику кількість захворювань та призводять до збільшення смертності (особливо за рахунок передчасних смертей), що викликає необхідність значних додаткових фінансових, матеріальних, кадрових вкладень з боку системи охорони здоров'я;
- зумовлюють більше третини дорожніх пригод, спричиняють нещасні випадки у побуті, на відпочинку та на виробництві;
- пов'язані з багатьма проблемами охорони суспільного порядку, включаючи злочини, насильства та самогубства;
- призводять до розпаду сімей, насильства у домашніх умовах, жорстокого ставлення до дітей, що лягає важким тягарем на систему соціального забезпечення;
- знижують продуктивність праці.
Наявна в м. Києві система протиалкогольних і протинаркотичних дій включає тільки частину необхідних напрямів, що стосуються регуляції обігу наркотичних речовин і прекурсорів, діяльності правоохоронних органів, лікування і реабілітації осіб, які вже мають алкогольні чи наркотичні проблеми, та не об'єднаних у концептуально єдиний комплекс профілактичних протиалкогольних і протинаркотичних заходів із достатнім рівнем їх фінансової підтримки. Це не дає можливості достатньою мірою взяти під контроль розвиток алкогольної та наркотичної ситуації, сформувати чітку систему дій, що дала б можливість уберегти життя громади міста від негативних наслідків вживання алкоголю та наркотиків.
У Концепції використовуються такі терміни:
- наркотики - речовини, обіг яких регламентується Законом України "Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів" ( 60/95-ВР );
- алкоголь - продукти харчової промисловості, що містять у своєму складі таку кількість етилового спирту, яка здатна впливати на життєдіяльність людини, обіг яких регламентується Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" ( 481/95-ВР );
- зменшення заподіяної шкоди - політика і програми дій, спрямовані на зменшення негативних наслідків, спричинених вживанням психоактивних речовин як для особи, так і для суспільства в цілому;
- протидія незаконному обігу наркотиків - система заходів правоохоронного характеру, спрямована на боротьбу із діяннями, пов'язаними із культивуванням рослин, що містять наркотичні речовини, розробкою, виробництвом, відпуском, виготовленням, зберіганням, розподілом, торгівлею, використанням, переміщенням на території України та за її межі наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, які здійснюються з порушенням вимог Закону України "Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів" ( 60/95-ВР ), а також на запобігання цим діянням;
- профілактика - втручання чи комплекс втручань, спрямованих на уникнення або значне зменшення ризику отримання чи подальшого розвитку шкідливих для здоров'я наслідків і міжособистісних проблем.
II. ПРИНЦИПИ ТА СТРАТЕГІЯ ДІЙ
Виходячи з того, що загальне зменшення вживання алкоголю та наркотиків призводить до зменшення пов'язаних з ними проблем, м. Київ підтримує систему заходів щодо алкоголю та наркотиків, спрямованих на охоплення всього населення в цілому.
Одночасно міська влада проводить цільові дії, спрямовані на зменшення шкоди від вживання алкоголю та наркотиків, особливо серед контингентів ризику.
Обидва підходи взаємопов'язані. Зменшення заподіяної шкоди від вживання алкоголю та наркотиків має бути досягнуте за рахунок комбінованих міжгалузевих дій, одночасно спрямованих як на все населення, так і на групи ризику.
Міська влада створює ефективну систему регулювання всього комплексу дій щодо алкоголю та наркотиків.
Пріоритетом політики міста щодо алкоголю та наркотиків є запобігання проблемам, пов'язаним із вживанням алкоголю та наркотиків.
З цією метою міська влада:
- проводить заходи щодо захисту життя громадян від нещасних випадків, насилля та інших негативних наслідків вживання алкоголю та наркотиків;
- реалізує додаткові заходи, що забезпечують рівність прав, можливостей та відповідальності осіб, які мають алкогольні та наркотичні проблеми, з усіма іншими членами суспільства.
Міська влада співпрацює з відповідними органами щодо реалізації заходів, спрямованих на контроль за обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, їх виходом у незаконний обіг та забезпечує:
- моніторинг видів діяльності, пов'язаних із обігом наркотичних засобів і психотропних речовин;
- координацію співпраці органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в цьому напрямі;
- удосконалення технічної бази контролю.
Всі дії щодо алкоголю і наркотиків у місті проводяться відповідно до законодавства України та цієї Концепції.
III. РОЗРОБКА ТА ВПРОВАДЖЕННЯ МІСЦЕВИХ ПРОГРАМ
Київська міська рада затверджує міські програми протиалкогольних та протинаркотичних дій, які розробляються відповідно до принципів та підходів цієї Концепції, а також вимог державних програм протиалкогольних та протинаркотичних дій, і включають в себе заходи, що:
- забезпечують зменшення шкоди від алкоголю та наркотиків;
- спрямовані на підвищення знань та компетентності працівників всіх державних та комунальних установ і організацій, які можуть зробити свій внесок у розробку та реалізацію ефективної політики щодо алкоголю та наркотиків в питаннях, що стосуються вживання алкоголю та наркотиків;
- сприяють як в державному, так і в приватному секторах розробці, прийняттю та включенню до програми охорони здоров'я на робочих місцях алкогольної та наркотичної політики, що має базуватися на методах просвіти, профілактики, раннього виявлення та лікування алкогольної та наркотичної залежності.
Фінансування міських програм протиалкогольних та протинаркотичних дій проводиться за рахунок бюджету м. Києва, залучених коштів підприємств, комерційних структур, спонсорських коштів та добровільних внесків юридичних і фізичних осіб.
IV. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ
1. СКОРОЧЕННЯ ПОПИТУ НА АЛКОГОЛЬ ТА НАРКОТИЧНІ РЕЧОВИНИ
Головним змістом програм скорочення попиту на алкоголь та наркотичні речовини є профілактична робота, спрямована, в першу чергу, на здорове населення, а також на контингенти ризику. Ця профілактична діяльність має розвивати співробітництво і взаємодію між усіма частинами суспільства і, охоплюючи широкий діапазон відповідних заходів, зменшувати шкоду від немедичного вживання наркотичних речовин для суспільства в цілому, сприяти зміцненню здоров'я і підвищенню якості життя громадян та їхніх сімей. Профілактичні програми обов'язково мають бути розраховані на конкретні соціальні та вікові групи населення і охоплювати всі сфери попереджувальної роботи: від запобігання початку вживання алкоголю та наркотичних речовин до зменшення спричинених ними негативних наслідків для суспільства, включаючи заходи щодо інформування, освіти населення, раннього втручання та консультування, лікування, реабілітації, запобігання рецидивам та соціальній реінтеграції при забезпеченні можливості своєчасного одержання допомоги і доступу до відповідних служб для різних контингентів населення.
З цією метою міська влада:
- розробляє та реалізує програми скорочення попиту на алкоголь і наркотичні речовини з урахуванням характеру і масштабів їх вживання у цілому в місті, а також серед конкретних груп населення, надаючи пріоритет молодіжному середовищу, на підставі проведених комплексних і науково обгрунтованих систематичних оцінок ситуаційного аналізу;
- сприяє чіткому і надійному використанню інформації в рамках просвітницьких і профілактичних програм, прийнятної в культурному відношенні, своєчасної і, за можливості, апробованої на відповідній цільовій групі населення;
- контролює ступені доступності алкоголю шляхом регулювання числа офіційних пунктів продажу алкогольних напоїв, обмежуючи з цією метою число ліцензій та зменшуючи кількість годин або днів продажу алкоголю;
- забезпечує контроль за доступом до спиртних напоїв при проведенні масових громадських заходів, враховуючи порівняно вищий ризик заподіяння алкоголем значної шкоди під час таких заходів;
- забезпечує контроль за продажем алкогольних напоїв неповнолітнім на територіях дошкільних, навчальних, лікувальних закладів, у місцях проведення спортивних змагань, а також інших заходів масового характеру та підтримує продаж широкого асортименту харчових продуктів і безалкогольних напоїв;
- здійснює заходи з метою виконання чинного протинаркотичного законодавства;
- забезпечує взаємодію міських структур та інституцій із засобами масової інформації з питань, що стосуються підвищення рівня обізнаності населення щодо небезпеки, пов'язаної із вживанням алкоголю та наркотичних речовин;
- сприяє пропагуванню серед широких верств населення гармонійного та повноцінного способу життя;
- завершує створення єдиної міської системи постійного об'єктивного інформування населення про алкогольну та наркотичну ситуацію в місті, про наслідки вживання алкоголю та наркотичних речовин і загрозу здоров'ю населення в цілому, розробляє систему моніторингу ситуації;
- забезпечує залучення спеціалістів охорони здоров'я, органів внутрішніх справ, юстиції, прокуратури для участі в антиалкогольному та антинаркотичному навчанні в школах та інших навчальних закладах, звертаючи особливу увагу на психологічний вплив на найбільш ризиковану підліткову вікову групу з урахуванням наявного досвіду у цій сфері, а також забезпечує навчання вчителів та шкільних психологів сучасним навичкам профілактичної протинаркотичної роботи;
- підтримує проведення конкурсів із створення програм телебачення, матеріалів на радіо та у пресі, художніх творів, сценаріїв кінофільмів протиалкогольної та протинаркотичної тематики, залучаючи спонсорські можливості громадських асоціацій і фондів;
- сприяє організації у засобах масової інформації виступів та звернень керівників міста, органів виконавчої влади, спеціалістів у галузі алкогольної та наркотичної політики. Відповідальність за виконання заходів щодо скорочення попиту на алкоголь та наркотичні речовини покладається на місцеві органи влади відповідно до їхньої компетенції.
2. ПРОТИДІЯ НЕЛЕГАЛЬНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ ТА НЕЗАКОННОМУ ОБІГУ
НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ І ПСИХОТРОПНИХ РЕЧОВИН
Реалізація стратегії протидії незаконному обігу наркотичних засобів і психотропних речовин, перешкоджання їх пропозиції повинні забезпечити значне скорочення латентності нелегального виготовлення і поширення наркотичних речовин, скорочення незаконного культивування нарковмісних рослин, запобігання передумовам виникнення наркобізнесу.
З цією метою міська влада:
- співпрацює з відповідними органами в сфері контролю за обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також вживає заходів щодо запобігання їх надходженню в незаконний обіг;

................
Перейти до повного тексту