1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IX сесія XXIII скликання
РІШЕННЯ
N 374/1808 від 28 березня 2002 року
Про Концепцію формування земель
комунальної власності територіальної
громади міста Києва
Керуючись Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Земельним кодексом України ( 2768-14 ), Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), Указом Президента України від 30.05.2001 N 372/2001 ( 372/2001 ) "Про основні напрями земельної реформи в Україні на 2001-2005 роки", Київська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Концепцію формування земель комунальної власності територіальної громади м. Києва (додається).
2. Київській міській державній адміністрації на основі зазначеної Концепції розробити та внести на розгляд Київської міської ради у травні 2003 року проект "Формування земель комунальної власності територіальної громади м. Києва".
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань містобудування та землекористування.
Київський міський голова О.Омельченко
Інформація
з питання "Про Концепцію формування земель
комунальної власності територіальної громади м. Києва"
на розгляд сесії Київської міської ради 19.03.2002 р.
Відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ), Земельного
кодексу України ( 2768-14 ), законів України "Про місцеве
самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України -
місто-герой Київ" ( 401-14 ), на виконання розпорядження Київської
міської державної адміністрації від 14.08.2001 р. за участю
фахівців Київської міської ради та держадміністрації, Інституту
землеустрою Української академії аграрних наук розроблено
Концепцію формування земель комунальної власності територіальної
громади міста Києва.
При розробці цієї Концепції ураховувались положення Європейської хартії місцевого самоврядування ( 994_036 ), ратифікованої Верховною Радою 15 липня 1997 року.
В Концепції обгрунтовані принципи поділу земель державної власності і формування на цій основі земель територіальної громади міста Києва, визначено шляхи, етапи, механізми та обсяги забезпечення цього процесу.
Роздержавлення земель, які знаходяться в межах міста Києва, і передача їх у комунальну власність пропонується здійснити на основі проекту, що розроблятиметься після схвалення цієї Концепції, з додержанням наступних принципів:
1. Земля, залишаючись об'єктом права власності Українського народу, як це визначено Конституцією України ( 254к/96-ВР ), передається територіальній громаді міста з статусом права комунальної власності. Право власника на землі комунальної власності здійснюється територіальною громадою міста, як безпосередньо, так і через Київську міську раду. При цьому Київська міська рада набуває стосовно землі наступних прав: володіння, розпорядження, користування, управління, права на доход, суверена, на безпечність, на передачу землі у спадщину, на визначення строковості володіння та інші важливі права. Київська міська рада визначатиме повноваження районних у місті рад у галузі земельних відносин.
2. Розмежування земель і формування комунальної власності на землю не є кінцевою метою, а одним із засобів сучасного досягнення соціальних, економічних і демографічних цілей.
3. Концепція визначає критерії розмежування земель державної і комунальної власності. До них віднесені: особливості міста як столиці держави; класифікація об'єктів нерухомого майна на землю міста Києва - рівень призначення об'єкта нерухомого майна в системі державної адміністративної ієрархії; економічна, історико-культурна та містобудівна значущість об'єкта; функціональне призначення об'єкта нерухомого майна; форми власності об'єкта нерухомого майна; зонування території міста та обмежень у використанні земель.
4. При формуванні земель комунальної власності в місті Києві враховуються його особливості, як столиці України, передусім те, що Київ є політичним, адміністративним, духовним, культурним, історичним і науково-освітнім центром держави.
Землі під об'єктами органів державної влади - загальнодержавного, обласного, міського і районного рівнів, за виключенням об'єктів соціально-культурного, побутового призначення та житлового фонду органів обласного, міського, районного рівнів, пропонується залишити в державній власності.
Земельні ділянки під об'єктами органів місцевого самоврядування обласного, міського і районного рівнів передбачено віднести до земель комунальної власності.
До державної власності пропонується віднести землі під об'єктами сфери управління Національної академії наук, державних галузевих академій наук, Національного банку України.
Необхідність збереження і відновлення заповідних та природних зон, зокрема водного фонду, пам'яток історії, культури, релігії та архітектури зумовила поділ вказаних об'єктів за їх народногосподарською цінністю (національне, загальнодержавне, місцеве значення).
Землі під об'єктами природно-заповідного фонду, історико-культурними об'єктами, водними об'єктами, що мають національне та загальнодержавне значення, мають бути у державній власності. Частину земельних ділянок під вказаними об'єктами загальнодержавного значення і під усіма об'єктами місцевого значення слід віднести до земель комунальної власності.
Формування земель комунальної власності міста Києва здійснено за категоріями земель. З цією метою розроблено моделі розмежування земель. Вибір об'єктів для розробки моделей розмежування земель здійснено на основі системного аналізу по кожній категорії земель.
Виходячи з вимог чинного земельного законодавства та з урахуванням функціональних особливостей кожного об'єкта нерухомості і їх кількості для моделювання обрано такі категорії земель:
- землі житлової та громадської забудови (земельні ділянки, які використовуються під об'єктами вищої державної влади та Національної академії наук і державних академій наук);
- землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення;
- землі історико-культурного призначення;
- землі оборони.
При моделюванні використані наступні показники:
- види основної функціональної діяльності;
- види іншої діяльності (земельні ділянки під об'єктами соціально-культурного, виробничого, побутового та житлового призначення та ін.);
- види об'єктів нерухомості, що мають національне та загальнодержавне значення;
- земельні ділянки відповідної категорії, що не використовуються за цільовим призначенням. Аналіз розроблених моделей дав можливість обгрунтовано розподілити землі на ті, що мають бути у державній власності і комунальній. У відповідності з чинним законодавством та розробленими моделями, структура земель, що залишаються у державній власності складатиме до 5% загальної площі міста.
Попередній прогноз розмежування земель державної власності свідчить, що переважна більшість їх отримає статус земель територіальної громади міста Києва (92,7%).
Прогноз розподілу земель за формами власності в м. Києві додається.
Проект Концепції формування земель комунальної власності територіальної громади м. Києва розглянуто і схвалено на апаратній нараді у голови Київської міської державної адміністрації О.О.Омельченка 22.02.2002 р.
Додаток 1
Прогноз розподілу земель за формами
власності в м. Києві
---------------------------------------------------------------------------------------
| N | Категорії земель, | Станом на 1.01.2001 р. | Передбачається Концепцією |
|п/п| землевласники та |--------------------------+--------------------------------|
| | землекористувачі |Загальна|в тому числі за |Загальна| в тому числі за |

................
Перейти до повного тексту