- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
XI сесія VI скликання
РІШЕННЯ
Про затвердження освітнього проекту "Стандарт столичної освіти"
Відповідно до статті
26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті
25 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ",
Закону України "Про освіту",
Закону України "Про дошкільну освіту",
Закону України "Про загальну середню освіту",
Закону України "Про позашкільну освіту",
Закону України "Про професійно-технічну освіту",
Державної національної програми "Освіта" ("Україна XXI століття") , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України 03 листопада 1993 року № 896 "Про Державну національну програму "Освіта" ("Україна XXI століття")",
Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року, затвердженої рішенням Київської міської ради від 15 грудня 2011 року № 824/7060 "Про затвердження Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року", з метою розвитку гармонійної та успішної особистості шляхом виявлення її природних здібностей, розкриття потенціалу та формування життєвих компетентностей Київська міська рада ВИРІШИЛА:
1. Затвердити освітній проект "Стандарт столичної освіти", що додається.
2. Офіційно оприлюднити це рішення в газеті Київської міської ради "Хрещатик".
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань гуманітарної політики.
Заступник міського голови - секретар Київради |
Г.Герега |
Додаток
до рішення
Київської міської ради
22.05.2013 № 314/9371
ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ
"СТАНДАРТ СТОЛИЧНОЇ ОСВІТИ"
Розділ I. Загальні положення
1.1. Освітній проект "Стандарт столичної освіти" (далі - Стандарт) - це система забезпечення якості дошкільної, загальної середньої, позашкільної професійно-технічної освіти у навчальних закладах незалежно від форми власності, відповідно до національних та міжнародних освітніх стандартів з урахуванням регіонального компоненту.
1.2. Зміст Стандарту визначається сукупністю показників, які є обов'язковими для досягнення якості дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у навчальних закладах міста Києва та механізмів, завдяки яким вони реалізовуватимуться.
1.3. У цьому Стандарті наведені терміни та скорочення використовуються у таких значеннях:
показники - це вимоги до кадрових, фінансових, матеріально-технічних та інших умов реалізації державних освітніх стандартів у столиці;
механізм - це спосіб організації та забезпечення ефективного функціонування освіти відповідно до державних освітніх стандартів та потреб громади міста Києва;
ДНЗ - дошкільний навчальний заклад;
ЗНЗ - загальноосвітній навчальний заклад;
ПНЗ - позашкільний навчальний заклад;
ПТНЗ - професійно-технічний навчальний заклад.
1.4. Завданням Стандарту є визначення показників і механізмів, спрямованих на:
1.4.1. Забезпечення рівного доступу мешканців столиці до національних та світових освітніх, інформаційних, наукових та культурних ресурсів і технологій.
1.4.2. Досягнення якісної освіти у навчальних закладах столиці.
1.4.3. Забезпечення високого рівня безпеки і комфорту учасникам навчально-виховного процесу.
1.4.4. Удосконалення системи планування та фінансування, спрямованих на раціональне використання всіх видів ресурсів столиці.
1.4.5. Підвищення престижу професії педагога.
1.4.6. Розвиток державно-громадської системи управління освітою столиці.
1.4.7. Створення сучасних систем пошуку і передачі статистичної та соціально важливої інформації.
1.4.8. Інтеграція столичної освіти у світовий освітній простір.
1.5. Інтегративним результатом впровадження Стандарту буде створення:
1.5.1. Гнучкої, ефективної системи забезпечення управління освітою столиці.
1.5.2. Ефективного використання ресурсів столиці.
1.5.3. Освітнього розвивального середовища, що забезпечує: високоякісну дошкільну, загальну середню, позашкільну та професійно-технічну освіту; доступність та відкритість освітніх, інформаційних, наукових та культурних ресурсів; безпеку життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.
1.6. Впровадження Стандарту здійснюватиметься до 2025 року поетапно відповідно до схеми освітнього проекту "Стандарт столичної освіти" з урахуванням можливостей столичного бюджету та залученням позабюджетних коштів, інвестицій:
1.6.1. Перший етап 2013 - 2015 роки.
1.6.2. Другий етап 2016 - 2020 роки.
1.6.3. Третій етап 2021 - 2025 роки.
Розділ II. Показники Стандарту
2.1. Реалізація Стандарту здійснюється за напрямками:
2.1.1. Розвиток інфраструктури.
2.1.2. Зміст та організація освітнього процесу.
2.1.3. Створення єдиного інформаційно-комунікаційного простору.
2.1.4. Професіоналізація управління.
2.1.5. Професійний розвиток та соціальний захист працівників освіти.
2.2. Розвиток інфраструктури складається із таких завдань та показників згідно з таблицею 1:
2.2.1. Забезпечення повного охоплення вихованців та учнів якісною освітою.
2.2.2. Забезпечення оптимального розвитку мережі навчальних закладів столиці, у тому числі для обдарованих дітей та молоді.
2.2.3. Забезпечення стабільності показника "1 дитина - 1 місце у ДНЗ" шляхом будівництва нових дошкільних навчальних закладів, відновлення вивільнених з-під оренди та законсервованих приміщень.
2.2.4. Розширення можливості дітей та учнів з особливими потребами на отримання спеціальної освіти та корекційної допомоги шляхом розвитку інтернатних, інтегрованих, інклюзивних та дистанційних форм навчання, створення безбар'єрного доступу до навчальних закладів.
2.2.5. Створення умов для розвитку навчальних закладів приватної форми власності.
2.2.6. Продовження оновлення інфраструктури для збереження здоров'я дітей та розвитку фізичної культури і спорту.
2.2.7. Розширення мережі сучасних навчально-практичних центрів професійно-технічної освіти галузевого спрямування за участі провідних виробничих компаній - лідерів галузей економіки.
2.2.8. Проведення термомодернізації будівель міських навчальних закладів, заміни технологічного обладнання для організації безпечного навчально-виховного процесу.
2.2.9. Забезпечення якісним харчуванням та екологічно чистою питною водою дітей та учнів навчальних закладів столиці.
Таблиця 1. Показники розвитку інфраструктури
№ |
Показники |
2013 - 2015 |
2016 - 2020 |
2021 - 2025 |
1. |
Забезпечення місць у дошкільних навчальних закладах за принципом "1 дитина - 1 місце у ДНЗ" |
85 % |
95 % |
100 % |
2. |
Розширення мережі спеціальних дошкільних навчальних закладів |
20 % |
25 % |
30 % |
3. |
Запровадження електронної реєстрації дітей у ДНЗ |
100 % |
|
|
4. |
Запровадження єдиної системи моніторингу якості харчування у ДНЗ |
100 % |
|
|
5. |
Запровадження єдиної системи організації та моніторингу якості харчування у школах-інтернатах |
100 % |
|
|
6. |
Встановлення стаціонарного обладнання для забезпечення дітей та учнів екологічно чистою питною водою |
10 % |
50 % |
80 % |
7. |
Розширення мережі логопедичних пунктів для дітей дошкільного віку (у % до кількості ДНЗ) |
2 % |
5 % |
10 % |
8. |
Підготовка актів на користування земельними ділянками кожному навчальному закладу комунальної форми власності (у % до загальної кількості закладів) |
20 % |
40 % |
80 % |
9. |
Проведення термомодернізації будівель навчальних закладів на основі енергозберігаючих технологій (од.) |
8 |
8 |
10 |
10. |
Проведення капітальних ремонтів будівель, відновлення навчальних закладів (од.) |
40 |
40 |
50 |
11. |
Будівництво нових навчальних закладів (од.) |
2 |
2 |
2 |
12. |
Введення єдиної електронної технологічної картки дошкільного навчального закладу (у % до кількості ДНЗ) |
100 % |
|
|
13. |
Введення єдиної електронної технологічної картки загальноосвітнього навчального закладу (у % до кількості ЗНЗ) |
|
100 % |
|
14. |
Введення єдиної електронної технологічної картки позашкільного навчального закладу (у % до кількості ПНЗ) |
|
|
100 % |
15. |
Будівництво нових та оновлення діючих спортивних майданчиків (од.) |
10 |
10 |
10 |
16. |
Збільшення кількості навчальних закладів, в яких створено умови для інклюзивного навчання (у % до кількості НЗ) |
5 % |
15 % |
30 % |
17. |
Реорганізація шкіл-інтернатів (од.) |
1 |
1 |
1 |
18. |
Зростання чисельності ЗНЗ природничо-математичного профілю (од.) |
2 |
2 |
2 |
19. |
Оновлення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів з природничо-математичних дисциплін (фізика, хімія, біологія) (у % до кількості ЗНЗ) |
10 % |
20 % |
30 % |
20. |
Створення спеціалізованих центрів професійно-технічної освіти галузевого спрямування у ПТНЗ (од.) |
|
1 |
1 |
21. |
Введення посади медичної сестри у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах (у відсотках до кількості НЗ) |
80 % |
100 % |
|
22. |
Відкриття нових спортивних шкіл (басейнів, стадіонів тощо) для дітей та учнів |
2 |
2 |
2 |
23. |
Оновлення матеріально-технічної бази спортивних залів навчальних закладів (кількість залів) |
40 |
40 |
50 |
24. |
Оновлення матеріально-технічної бази навчально-виробничих майстерень ПТНЗ |
|
5 |
5 |
2.3. Організація освітнього процесу складається із таких завдань та показників згідно з таблицею 2:
2.3.1. Розроблення варіативної складової дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти столиці.
2.3.2. Удосконалення системи інклюзивної та дистанційної освіти для дітей-інвалідів столиці.
................Перейти до повного тексту