1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VIII сесія XXIII скликання
РІШЕННЯ
N 285/1262 від 27 квітня 2001 року
Про затвердження регіональної
програми розвитку малого
підприємництва у місті Києві
на 2001-2002 роки
З метою підтримки та розвитку підприємництва в м. Києві,
прискорення економічних реформ, формування умов для забезпечення
зайнятості населення міста, забезпечення реалізації
конституційного права громадян на підприємницьку діяльність та
керуючись Законом України "Про державну підтримку малого
підприємництва" ( 2063-14 ), Київська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити регіональну програму розвитку малого підприємництва в м. Києві на 2001 - 2002 роки.
2. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації):
2.1. Забезпечити виконання регіональної програми розвитку малого підприємництва в м. Києві на 2001 - 2002 роки.
2.2. Забезпечити створення та діяльність окремих відділів з питань підприємництва в районних державних адміністраціях м. Києва.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань економічних реформ, розвитку підприємництва, виробничого та наукового потенціалу.
Міський голова О.Омельченко
Затверджено
рішенням VIII сесії XXIII
скликання Київської міської
ради від 27 квітня 2001 р.
N 285/1262
Погоджено
Заступник Міністра Мінекономіки
України О.Шлапак Заступник Голови
Держпідприємництва України
Г.Білоус
Регіональна програма розвітку малого
підприємництва у м. Києві на 2001 - 2002 роки
Характеристика
Програми розвитку малого підприємництва в
м. Києві на 2001 - 2002 роки
------------------------------------------------------------------
| 1.|Загальна характеристика міста |
| |-----------------------------------------------------------|
| |Площа території, км 2 - 836 |
| |Кількість населення, тис. чол. - 2629,3 |
| |Специфіка - столиця України, має сприятливі умови для |
| |інтенсивного розвитку |
| |Відсоток безробітних до всього працездатного населення, % -|
| |0,87 |
|----+-----------------------------------------------------------| |
| 2.|Дата затвердження Програми - |
|----+-----------------------------------------------------------| |
| 3.|Головний розробник Програми - ДКП "Науково-дослідний |
| |інститут соціально-економічних проблем міста" | |
| |Співрозробники: Управління з питань підприємництва |
| |Київської міської державної адміністрації |
|----+-----------------------------------------------------------| |
| 4.|Мета і перелік пріоритетних завдань Програми |
| |-----------------------------------------------------------|
| |Метою Програми є спрямування дій міських та районних |
| |органів державної влад , суб'єктів малого підприємництва, |
| |громадських об'єднань підприємців, установ ринкової |
| |інфраструктури на створення і підтримання сприятливого |
| |середовища для розвитку малого підприємництва, формування і|
| |впровадження ефективної державно-громадської системи його |
| |обслуговування, підтримки і захисту |
| |-----------------------------------------------------------|
| |Пріоритетні завдання Програми: |
| | |
| |максимальне поєднання інтересів суб'єктів підприємницької |
| |діяльності юридичних і фізичних осіб з інтересами міста та |
| |його мешканців; |
| |спрощення процедур регулювання підприємницької діяльності |
| |та виходу на ринок нових господарюючих суб'єктів; |
| |створення нових робочих місць, залучення суб'єктів |
| |підприємництва до зменшення рівня |
| |безробіття, недопущення соціальної напруги в місті; |
| |наповнення державного і місцевих бюджетів; |
| |насичення товарних ринків, вирішення соціально-побутових |
| |проблем; |
| |подальше формування інфраструктури підтримки |
| |підприємництва; |
| |підвищення ролі громадських об'єднань підприємців у |
| |соціально-трудових відносинах; |
| |забезпечення правової захищеності підприємців, формування |
| |толерантного ставлення до їх діяльності; |
| |поглиблення міжрегіонального та міжнародного |
| |співробітництва; |
| |підвищення ефективності підготовки перепідготовки кадрів |
| |для сфери малого підприємництва |
|----+-----------------------------------------------------------|
| 5.|Очікувані кінцеві | Вихідні дані на | Очікувані |
| |результати від |початок дії Програми | результати |
| |реалізації Програми | цільових показників:| |
| |в динаміці змін | | |
| |------------------------+---------------------+------------|
| |Кількість діючих малих | 32850/125 | 41500/158 |
| |підприємств/кількість МП| | |
| |на 10 тис. чол. | | |
| |насення, одиниць | | |
| |Чисельність працюючих на| 233600 | 263600 |
| |підприємствах, осіб | | |
| | | | |
| |Кількість приватних | 76000 | 104000 |
| |підприємців - фізичних | | |
| |осіб | | |
| | | | |
| |Питома вага малого | 13 | 15 |
| |підприємництва у | | |
| |виробництві продукції | | |
| |(робіт, послуг),% | | |
| | | | |
| |Надходження до всіх | 289400 | 447800 |
| |рівнів бюджетів, | | |
| |тис. грн. | | |
| | | | |
| |Кількість об'єктів | | |
| |інфраструктури | | |
| |підтримки малого | | |
| |підприємництва, одиниць:| | |
| |бізнес-центри | 7 | 11 |
| |бізнес-інкубатори | 5 | 7 |
| |лізингові центри | 21 | 28 |
| |кредитні спілки | 6 | 14 |
| |фонди підтримки | 10 | 16 |
| |інвестиційні, | 271 | 297 |
| |інноваційні фонди і | | |
| |біржі (діючі) | 10 | 12 |
| |страхові компанії | 114 | 110 |
| | | | |
| |аудиторські фірми | 402 | 542 |
| |(діючі) | | |
| |Кількість підприємців, | 123 | 150 |
| |що пройдуть підготовку | | |
| |за спеціальністю | | |
| |"Менеджер малого бізнесу| | |
| |- підприємець", осіб | | |
| |Кількість створених | 25000 | 30000 |
| |нових робочих місць, | | |
| |одиниць | | |
|----+------------------------+---------------------+------------|
| 6.|Терміни і етапи | 2001 р. | 2002 р. |
|----+-----------------------------------------------------------|
| 7.|Перелік проектів і підпрограм |
| | |
| |Впровадження найбільш актуальних наукових розробок на малих|
| |підприємствах міста Проект "Технопарк-ІПММС" |
| |Проекти, спрямовані на розвиток індустрії в'їзного туризму |
| |Впровадження спеціальних програм навчання для менеджерів- |
| |початківців, менеджерів, які здійснюють свою діяльність не |
| |більше року, для бухгалтерів-початківців та головних |
| |бухгалтерів |
| |Проект "Гаряча лінія "Підприємець XXI століття" |
| |-----------------------------------------------------------|
| |Виконавці: |
| | |
| |Управління з питань підприємництва, |
| |Державна податкова адміністрація у м. Києві, |
| |Головне управління МВС України в м. Києві, |
| |Київське міське управління земельних ресурсів, |
| |Представництво Державного комітету України з питань |
| |регуляторної політики та підприємництва у м. Києві |
| |(за згодою), |
| |Київське міське управління статистики, |
| |Київська торгово-промислова палата, |
| |Київський міський центр підвищення кваліфікації державних |
| |службовців і керівників державних підприємств, установ й |
| |організацій, структурні підрозділи КМДА, |
| |райдержадміністрації міста, |
| |НДІСЕП, |
| |Координаційна рада з питань розвитку підприємництва при |
| |Київському міському голові, Фонд підтримки підприємництва |
| |Київради, Київський міський бізнес-центр, |
| |Рада директорів м. Києва (за згодою), |
| |громадські об'єднання підприємців (за згодою), |
| |Академія муніципального управління |
|----+-----------------------------------------------------------|
| 8.|Об'єми коштів, необхідних на фінансування заходів, - 85079 |
| |тис. грн. |
|----+-----------------------------------------------------------|
| 9.|Основні джерела фінансування: |
| | |
| |міський бюджет, кошти фінансово-кредитних установ, власні |
| |кошти суб'єктів підприємництва, кошти Фонду |
| |загальнообов'язкового державного соціального страхування |
| |України на випадок безробіття |
|----+-----------------------------------------------------------|
| 10.|Система організації контролю за фінансуванням Програми: |
| | |
| |Контроль здійснюють управління з питань підприємництва, |
| |Координаційна рада з питань розвитку підприємництва при |
| |Київському міському голові, Рада Фонду підтримки |
| |підприємництва |
------------------------------------------------------------------
Вступ
Мале підприємництво - невід'ємний елемент ринкової системи господарювання, без якого економіка та суспільство в цілому не можуть нормально існувати та розвиватись. Мале підприємництво є найбільш масовою, динамічною та гнучкою формою організації підприємств.
Факторами, що визначають особливу роль малого підприємництва, є:
- енергійний розвиток сектора малого підприємництва може бути єдиним джерелом реструктуризації економіки;
- розвиток малого підприємництва сприяє поступовому створенню широкого прошарку власників (середнього класу), що самостійно забезпечують власний добробут та гідний рівень життя;
- заняття малим бізнесом дозволяє найбільш повною мірою розкрити внутрішній потенціал особистості;
- сектор малого підприємництва має великий потенціал для створення нових робочих місць, сприяє зниженню рівня безробіття та соціальної напруги;
- масовий розвиток малого підприємництва сприяє зміні суспільної психології та життєвих орієнтирів основної маси населення, є єдиною альтернативою психології соціального утриманства.
Вагомість зазначених факторів обумовили ту велику увагу, яка приділяється розвитку малого підприємництва в м. Києві.
I. Стан і аналіз проблем малого підприємництва
в м. Києві. Головна мета програми
та очікувані результати
Столиця України - м. Київ - має потужний науково-технічний, промисловий, кадровий потенціал. Місто володіє значними природними, рекреаційними ресурсами. Виключно вигідним є його географічне розташування: в самому центрі Європи, у середній течії головної водної артерії - р. Дніпро, на перетині важливих залізничних та автомобільних шляхів.
Київ вже кілька десятиріч відомий виробництвом такої конкурентоспроможної на світовому ринку продукції як літаки, морські і річкові судна, електронна обчислювальна техніка, прилади високої точності, радіоапаратура, екскаватори, технологічне устаткування для багатьох галузей промисловості, хіміко-фармацевтична продукція, будівельні матеріали, кабельна продукція і т. ін.
Промисловість Києва є унікальним виробничим комплексом, що містить у собі підприємства практично всіх галузей за винятком підприємств видобувної промисловості. Промислові підприємства Києва технологічно пов'язані з багатьма регіонами України, країнами СНД, а також закордонними країнами. Від стану промислового комплексу Києва, його структури, конкурентоздатності задіяних технологій і стратегії розвитку виробництва залежить стан багатьох регіонів нашої держави.
З початку проведення економічних реформ в Києві спостерігались ті ж самі тенденції, що і в країні в цілому.
Криза, що охопила економіку України, не обминула і господарський комплекс міста. Проте, з початку другої половини 90-х років показники розвитку економіки міста набули ознак сталого росту.
Починаючи з 1997 року обсяги промислового виробництва у місті постійно нарощуються у 1997 році - на 3,9 %; у 1998 році - на 0,9%; у 1999 році - на 12,4 % і за дев'ять місяців 2000 року досягнуто 27,2 % зростання до відповідного періоду минулого року.
Обсяг підрядних робіт, виконаних силами будівельних організацій міста, за 9 місяців 2000 року зріс на 25,4 % і склав 1170,4 млн. грн., при цьому введено в дію житлових будинків загальною площею 491,8 тис. кв. м, що на 20,0 % більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
За I півріччя 2000 року у місті випущено 12,8 % обсягу виробництва товарів народного споживання, виконано 15,1 % обсягу підрядних робіт, введено 19,8 % житла від загальної кількості по Україні.
Зосередивши 5,3 % населення України, господарський комплекс міста забезпечує найвищу його зайнятість серед інших регіонів: рівень зареєстрованого безробіття в Києві становить 0,9 % при середньому по Україні 4,3 %.
Вагомим фактором, що позитивно впливає на зростання економіки міста, є розвиток малого підприємництва, який здійснюється шляхом впровадження відповідних міських програм.
Створення сприятливого середовища для формування та функціонування суб'єктів малого та середнього підприємництва, розвиток яких є одним з дійових засобів розв'язання нагальних соціально-економічних проблем, розглядається органами влади м. Києва та його районів як одне з першочергових завдань.
Київська міська та районні в місті державні адміністрації здійснюють свою роботу з підтримки та регулювання підприємництва в межах своїх повноважень згідно з вимогами чинного законодавства та відповідно до Програми розвитку малого підприємництва в м. Києві на 1999 - 2000 роки, затвердженої розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 17.03.99 N 363 ( ra0363017-99 ).
Як один з найважливіших напрямків підтримки підприємницької діяльності є створення умов для використання суб'єктами малого підприємництва фінансових та інвестиційних ресурсів, що здійснюється шляхом виділення цільових коштів з міського бюджету та залучення іноземних інвестицій.
Відповідно до Указу Президента України від 12.05.98 N 456/98 ( 456/98 ) "Про державну підтримку малого підприємництва" з бюджету м. Києва для підтримки вітчизняного виробника та малого підприємництва в 1999 році були виділені кошти в сумі 4,7 млн. грн., а у 2000 році - 15,3 млн. грн.
Обмеженість внутрішніх джерел накопичення капіталу зумовлює необхідність залучення іноземних інвестицій. За період 01.01.1999 - 30.09.2000 в м. Києві було зареєстровано іноземних інвестицій на загальну суму, еквівалентну 289,5 млн. дол. США, що дорівнює 1130,1 млн. грн. за курсом НБУ на момент фактичного внесення інвестицій. іноземні інвестиції до столиці України надійшли з понад 40 країн світу. Серед зареєстрованих іноземних інвестицій найбільшу частку складають інвестиції, здійснені у вигляді вільноконвертованої валюти та у вигляді рухомого майна.
Процес іноземного інвестування має сталий характер - інвестиції вкладаються в найбільш прибуткові галузі економіки міста: торгівлю та громадське харчування, харчову промисловість, будівництво офісно-готельних центрів та інше.
Збільшується кількість перспективних фінансових інституцій ринкової інфраструктури: в районах міста зареєстровано 6 кредитних спілок, 21 лізингова компанія, 10 фондів підтримки підприємництва.
Для забезпечення суб'єктів підприємництва майновими ресурсами, необхідними для здійснення підприємницької діяльності, станом на 01.01.2001 по комунальній власності територіальної громади міста укладено 2109 договорів оренди приміщень з 1799 підприємствами та організаціями малого та середнього бізнесу на загальну площу 186,5 тис. кв. м. По власності територіальних громад районів міста укладено 6007 договорів оренди з 5130 підприємствами та організаціями недержавної форми власності на загальну площу 626,3 тис. кв. м.
Значна роль у створенні робочих місць та поповненні місцевих бюджетів належить ринкам. Тому постійно проводиться робота по приведенню ринків у належний санітарно-технічний та естетичний вигляд, здійснюється благоустрій їх територій та реконструкція. Станом на 01.10.2000 року в місті Києві функціонувало 103 ринки та торговельні майданчики на 61,2 тис. торговельних місць.
Створенню умов для реалізації продукції вітчизняних, в першу чергу київських, підприємств малого та середнього бізнесу, налагодженню господарських зв'язків та виробничої кооперації сприяло щорічне проведення планових та понадпланових міських виставок, організованих ВАТ "Київський міжнародний контрактовий ярмарок" за сприяння Київської міської державної адміністрації.
Полегшення доступу суб'єктів малого підприємництва до інформаційних ресурсів забезпечується шляхом формування цілісної інформаційно-консультативної мережі, що складається із структурних підрозділів міської та районних держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, бізнес-центрів, бізнес-інкубаторів, центрів сприяння підприємництву, громадських об'єднань підприємців.
Серед суб'єктів ринкової інфраструктури, що надають інформаційно-консультативні, освітні, комунікаційні та ін. послуги суб'єктам підприємницької діяльності, налічується 7 бізнес-центрів, 5 бізнес-інкубаторів, 10 фондів сприяння підприємництву.
Проводилась робота з актуалізації та поповнення інформаційної бази інтегрованої інформаційної системи суб'єктів підприємницької діяльності м. Києва, завдяки якій буде здійснюватись облік суб'єктів підприємницької діяльності та реалізовуватись принцип доступності та відкритості інформації для зацікавлених користувачів через телекомунікаційні канали за інформацією районних служб реєстрації.
Необхідну для себе інформацію, в т. ч. щодо оренди майна комунальної власності територіальної громади м. Києва, підприємці регулярно отримували в газетах "Хрещатик", "Столиця" та "РІО". інформування суб'єктів малого підприємництва щодо майна державних, комунальних підприємств, яке пропонується для продажу, проводиться відповідно до ст.11 Закону України "Про приватизацію державного майна" ( 2163-12 ). Список об'єктів, що підлягають приватизації, публікується у виданні органу приватизації - газеті "Відомості приватизації" та у газетах "Хрещатик", "РІО".
В організації системи навчальних послуг для малого підприємництва беруть участь вищі навчальні заклади, професійно-технічні училища, центри зайнятості, учбові центри та ін.
Особлива увага приділялась навчанню молоді та незайнятого населення за професіями, що дають їм можливість реалізувати свої здібності у сфері малого бізнесу. У 1999 - 2000 навчальному році системі професійно-технічної освіти такі професії отримали 2145 громадян, з них 485 - з числа незайнятого населення.
Для залучення безробітних та незайнятих громадян до започаткування власної справи міським та районними центрами зайнятості проводилась інформаційно-роз'яснювальна робота, консультації, тестування, тренінг-семінари. За 2000 рік за направленням служби зайнятості пройшли навчання 123 особи за спеціальністю "Менеджер малого бізнесу-підприємець". Зареєструвалися як суб'єкти підприємницької діяльності після проходження навчання 109 осіб. У тренінг-семінарах, які проводились міською службою зайнятості, взяли участь 230 осіб.
Співробітництво міських органів влади з громадськими об'єднаннями підприємців та профспілками забезпечувала Рада з питань підприємництва при Київському міському голові. На виконання Указу Президента України від 15.07.2000 N 906/2000 ( 906/2000 ) "Про заходи щодо забезпечення підтримки та дальшого розвитку підприємницької діяльності" до її складу додатково включені згідно з розпорядженням Київського міського голови від 04.10.2000 N 592-МГ представники державної податкової служби, органів внутрішніх справ, прокуратури та ін.
Реалізація всіх цих та інших заходів, проведення роботи по виконанню указів Президента України сприяли стимулюванню приватної ініціативи, збільшенню кількості суб'єктів підприємництва в місті.
Протягом 1999 - 2000 років в місті зареєстровано понад 21 тисячу суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб та більше 31 тисячі підприємців - фізичних осіб.
Загалом в місті налічується понад 196,5 тис. суб'єктів підприємницької діяльності, що на 26 відсотків більше, ніж було на початку 1999 року, з них кількість юридичних осіб збільшилась на 17,7 % та становить 120,1 тисячі, а фізичних осіб - на 43 % та становить 76,4 тисячі.
Кількість малих підприємств, що взяли участь в обстеженні діяльності за 1999 рік, зросла порівняно з 1998 роком на 17 % та становила майже 29 тисяч. Малими підприємствами було вироблено продукції (робіт, послуг) на 6,5 млрд. грн., що на 15 % більше, ніж у 1998 році і складає 12,9 % від загального обсягу виробництва за рік. На малих підприємствах працювало 218,6 тисяч чоловік або 17 % від загальної чисельності населення міста, зайнятого у всіх сферах економічної діяльності.
Мають право на запровадження спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності згідно з Указом Президента України від 28.06.99 N 746/99 ( 746/99 ) майже 85 тисяч суб'єктів малого підприємництва. Виявили бажання та перейшли на спрощену систему оподаткування понад 22 тис. суб'єктів підприємницької діяльності, з них 8,8 тис. юридичних та 13,4 тис. фізичних осіб. Фіксований податок сплачують понад 15,4 тис. підприємців - фізичних осіб.
Розрахункова сума надходжень до бюджету міста за 2000 рік від суб'єктів малого підприємництва складає близько 290 млн. грн., в тому числі надходження єдиного податку - понад 78 млн. гривень.
Позитивні зрушення в підприємницькому секторі економіки міста набувають сталого характеру, але мале підприємництво ще не зайняло належного йому місця в економіці міста.
Існуючий стан обумовлений наявністю чималої кількості проблем, які можна поділити на 3 групи: ті, що залежать від законодавчої та виконавчої влади; ті, що пов'язані з нерозвинутістю ринкового середовища, та труднощі, пов'язані з неготовністю самих підприємств працювати в складних умовах.
Найбільш вагомими чинниками, що гальмують розвиток малого підприємництва, є:
- нестабільність, складність, фіскальний характер системи оподаткування;
- непідготовленість банківської системи для обслуговування малих підприємств;
- відсутність або недосконалість нормативно-правової та методичної бази розвитку таких перспективних форм виробничо-фінансового і виробничо-збутового забезпечення та зв'язків великих, середніх та малих підприємств, як лізинг, франчайзинг, венчурне фінансування;
- наявність адміністративних та організаційних перешкод при організації підприємницької діяльності, отриманні дозволів, ліцензій;
- обмеженість або повна відсутність матеріально-фінансових ресурсів, дефіцит обігових та інвестиційних коштів;
- труднощі в організації виробництва та реалізації продукції, формуванні клієнтури;
- брак знань методів сучасного менеджменту та маркетингу, досвіду управління бізнесом, складність та висока ціна доступу до інформаційних ресурсів.
Найбільш вразливими є суб'єкти підприємництва, що проводять свою діяльність у сфері побутового обслуговування.
Саме на подолання цих негативних чинників і спрямована Програма розвитку малого підприємництва в м. Києві на 2001 - 2002 роки (далі - Програма).
Програму розроблено на виконання Заходів щодо забезпечення виконання у 2000 році завдань, передбачених Посланням Президента України до Верховної Ради України, Програмою діяльності Кабінету Міністрів України. Програму підготовлено "відповідно до Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних програм розвитку малого підприємництва, затвердженими Мінекономіки та Держпідприємництва України, з урахуванням положень Закону України "Про державну підтримку малого підприємництва" ( 2063-14 ).
Головна мета Програми - спрямування дій міських та районних органів державної влади, суб'єктів малого підприємництва, об'єднань і спілок підприємців, установ ринкової інфраструктури на створення і підтримання сприятливого середовища для розвитку малого підприємництва, формування і впровадження ефективної державно-громадської системи його обслуговування, підтримки і захисту. Програма являє собою узгоджений за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку малого підприємництва в м. Києві.
Головними завданнями Програми є:
максимальне поєднання інтересів суб'єктів підприємницької діяльності юридичних і фізичних осіб з інтересами міста та його мешканців;
формування сприятливого підприємницького середовища за рахунок спрощення процедур регулювання підприємницької діяльності та виходу на ринок нових господарюючих суб'єктів;
збільшення сектору малого підприємництва, його внеску в економіку міста;
створення нових робочих місць, залучення суб'єктів підприємництва до зменшення рівня безробіття, недопущення соціальної напруги в місті;
наповнення державного і місцевих бюджетів;
насичення товарних ринків, вирішення соціально-побутових проблем;
подальше формування активно діючої інфраструктури підтримки підприємництва;
забезпечення правової захищеності підприємців, формування толерантного ставлення до їх діяльності, що дозволить залучити активну частину населення міста до сфери підприємництва на засадах економічної мотивації їх трудової діяльності;
поглиблення міжрегіонального та міжнародного співробітництва; підвищення ефективності підготовки, перепідготовки кадрів для сфери малого підприємництва.
В соціально-політичному аспекті Програма сприятиме включенню населення міста в активний процес покращення умов життя, формуванню потужного соціального прошарку власників.
Комплекс програмних заходів розрахований на раціональне поєднання інтересів держави, підприємців та їх об'єднань. При цьому мається на увазі забезпечення ефективності господарської діяльності, добробуту і зайнятості населення міста; досягнення найвищої прибутковості підприємницької діяльності; задоволення матеріальних і духовних потреб підприємців, їх визнання в суспільстві; підвищення впливу підприємницьких структур на прийняття державних рішень стосовно економічної політики.
Реалізація заходів Програми забезпечить збільшення кількості діючих малих підприємств у м. Києві до 158 на 10 тис. населення міста.
Кількість працюючих підприємців - фізичних осіб зростатиме щорічно на 14 тисяч осіб.
Серед об'єктів ринкової інфраструктури найбільшого розвитку досягнуть бізнес-центри, бізнес-інкубатори, лізингові компанії, товариства взаємного кредитування. Буде створено муніципальний бізнес-інкубатор з філіями в районах міста та міська кредитно-гарантійна установа.
Отримають професії малого бізнесу у закладах професійно-технічної освіти більше 4 тис. громадян, пройдуть підготовку за спеціальністю "Менеджер малого бізнесу-підприємець" - 150 осіб. Збільшуватиметься кількість школярів, які вивчатимуть основи підприємницької діяльності.
Зростатиме питома вага малого підприємництва у виробництві продукції (робіт, послуг) та надходження до бюджету від його суб'єктів.
На малих та середніх підприємствах щорічно буде створюватись 15 тис. робочих місць.
II. Впорядкування нормативного регулювання
підприємницької діяльності
Розвиток малого підприємництва є довгостроковим процесом, що залежить, насамперед, від сприятливих правових, економічних, політичних умов та визначається, великою мірою, державними і місцевими органами влади та управління.
Одним з пріоритетних напрямків діяльності органів влади міста та районів щодо розв'язання проблем ринкових реформ є участь у здійсненні єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва, метою якої є формування такої нормативно-правової бази, яка одночасно відповідала б і інтересам держави, і не перешкоджала б реалізації права громадян на підприємницьку діяльність.
Основними завданнями цього напряму є забезпечення:
- рівноправності суб'єктів підприємницької діяльності всіх форм власності;
- запровадження нових регуляторних актів тільки після прогнозу їх можливого впливу на підприємницьке середовище;
- громадської експертизи та обговорення проектів міських регуляторних актів, що стосуються підприємницької діяльності, на засіданнях Координаційної ради з питань розвитку підприємництва при Київському міському голові;
- своєчасності перегляду місцевих регуляторних актів у зв'язку з внесенням змін та доповнень до законодавства України;
- постійної актуалізації бази даних щодо нормативно-правових актів місцевого рівня та систематичне їх оприлюднення;
- поступового переходу від державного регулювання підприємницької діяльності до її регулювання на засадах соціального партнерства.
III. Фінансово-кредитна та інвестиційна
підтримка
Проблеми стартового капіталу, інвестицій, обігових коштів постійно постають як перед новоствореними суб'єктами підприємництва, так і перед тими, що розвиваються. Основними джерелами таких ресурсів є власні кошти та ресурси комерційних банків. Однак, переважна більшість малих підприємств не має достатнього обсягу власних ресурсів для гарантування комерційних кредитів. З іншого, дефіцит бюджетних асигнувань не дає можливості органам державної влади надавати в повному обсязі фінансову допомогу всім об'єктам малого підприємництва, які її потребують. Тому фінансова підтримка малого підприємництва буде здійснюватись у трьох напрямках:
- безпосередня фінансова допомога за рахунок бюджетних коштів у вигляді пільгового кредитування, пайового фінансування, встановлення пільг по місцевих податках і зборах;
- стимулювання фінансових та виробничих організацій до співпраці та фінансування малого бізнесу на прийнятних умовах шляхом зменшення ризику фінансування малого підприємництва у формі гарантування кредитів і контрактних зобов'язань, часткової компенсації процентних ставок по кредитах та ін.;
- сприяння створенню і розвитку перспективних небанківських фінансово-кредитних установ.
Метою цього розділу є створення в місті ефективної системи фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки малого підприємництва, складовими якої є:
- удосконалення та диверсифікації діяльності міського та районних фондів підтримки підприємництва;
- розширення інфраструктурної мережі фінансово-кредитної підтримки за рахунок створення міської кредитно-гарантійної установи, розвитку солідарних гарантійних фондів, товариств взаємного кредитування, лізингових та страхових компаній;
- запровадження системи надання часткових гарантій по інвестиційних кредитах, що надаються комерційними кредитно-фінансовими організаціями;
- створення механізму мінімізації витрат діючих та новостворюваних малих підприємств, пов'язаних з отриманням ними фінансових ресурсів, зовнішньоекономічної та іншої інформації, участю в міжнародних виставках та ярмарках;
- активна участь у програмах мікрокредитування за рахунок міжнародних організацій.
Фінансова допомога буде носити адресний характер, надаватись суб'єктам малого підприємництва на конкурсній основі.
Перевага буде надаватись підприємствам, що виробляють імпортозамінюючу, конкурентоздатну продукцію, беруть участь у вирішенні проблем утилізації та знешкодження відходів, енергозбереження, здійснюють інноваційну діяльність, створюють, впорядковують і оснащують робочі місця, в т. ч. з використанням малих архітектурних форм, та здатні забезпечити своєчасне повернення коштів.
Передбачається удосконалити механізм контролю використання фінансово-кредитної та інвестиційної допомоги.
Реалізація заходів цього розділу Програми сприятиме полегшенню доступу суб'єктів, малого підприємництва до фінансових ресурсів.
IV. Ресурсне та інформаційне забезпечення,
подальше формування інфраструктури
підтримки підприємництва
Дальший розвиток малого підприємництва великою мірою залежить від можливості доступу його суб'єктів до ресурсної бази. Відповідно до законодавства на цей процес впливають органи влади міста, які здійснюють функції, пов'язані з використанням трудових, природних і матеріальних ресурсів, у тому числі нерухомості та землі.
Основними завданнями Програми в цьому напрямку передбачається:
- розробка та впровадження механізму передачі на пільгових умовах суб'єктам малого підприємництва невикористовуваних, вільних виробничих площ та обладнання комунальних та переданих в управління місту підприємств;
- формування ринку лізингових послуг, одним з різновидів яких є підготовка та передача в лізинг майнових комплексів, що складаються з приміщень, технологічного обладнання, запасів сировини та матеріалів, необхідних для організації бізнесу малими підприємствами та створення нових робочих місць;
- спрощення процедур відведення земельних ділянок, отримання дозволів на будівництво, реконструкцію та введення в експлуатацію об'єктів промисловості, громадського харчування, торгівлі та побутових послуг.
Для більш динамічного створення нових малих підприємств, а також створення додаткових робочих місць на діючих малих підприємствах передбачається сприяти розвитку франчайзингу, який підвищує цивілізованість та загальну культуру ведення бізнесу, правову захищеність малого підприємництва, є ефективною системою навчання для підприємців. На першому етапі буде розпочато створення баз даних франшизних систем та надання інформаційно-консультативних послуг щодо франчайзингових проектів.
Не менш важливим завданням є формування міської загальнодоступної системи інформаційних послуг для малого підприємництва.
Передбачається об'єднати всі структури
інформаційно-консультативної підтримки підприємництва в єдину
загальноміську систему, яка функціонуватиме на основі спільної
політики та методології. Основним завданням у цьому напрямку є
максимальне наближення доступних і якісних послуг до суб'єктів
малого підприємництва, а також значне прискорення надання
інформаційно-консультативних послуг з одночасною економією
матеріальних ресурсів, яке буде вирішуватись шляхом:
- створення та забезпечення технологічного супроводження інтегрованої інформаційної системи суб'єктів підприємницької діяльності міста;
- формування бази даних наукових та технологічних розробок, що можуть бути впроваджені на малих підприємствах міста, та розповсюдження відповідної інформації;
- організації районних та міських виставок-ярмарків продукції малих підприємств;
- забезпечення участі суб'єктів малого підприємництва в міжнародних конференціях, виставках, семінарах;
- широкого використання засобів масової інформації для оперативного інформування підприємців про нові правові акти, надання консультацій з актуальних питань, поширення позитивного досвіду та ін.
Для ефективного використання трудових ресурсів передбачається об'єднати зусилля міського та районних центрів зайнятості, закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти, вищих учбових закладів, центрів сприяння підприємництву, громадських об'єднань підприємців, навчально-консультаційних центрів та бізнес-центрів. Основні зусилля будуть спрямовані на навчання незайнятого населення та шкільної молоді основам підприємницької діяльності, перепідготовку фахівців, які отримали у попередні роки вищу та середню спеціальну освіту, для адаптації їх до ринкових умов господарювання, підвищення кваліфікації працівників, зайнятих у сфері малого бізнесу, та кадрів місцевих органів управління, діяльність яких пов'язана з розвитком підприємництва. Окремим напрямком навчання має стати організація постійно діючого семінару з питань соціально-трудових відносин (соціального партнерства) для працівників органів виконавчої влади.
На сьогодні в місті вже існує досить розгалужена мережа об'єктів інфраструктури підтримки підприємництва, до якої відносяться: комерційні банки, біржі, бізнес-центри, бізнес-інкубатори, лізингові компанії, кредитні спілки, страхові компанії, фонди підтримки підприємництва, аудиторські фірми та ін.
Завданням найближчого часу є не тільки збільшення кількості елементів ринкової інфраструктури, а й поворот до якісно нових підходів до обслуговування суб'єктів малого підприємництва з урахуванням їх специфіки відсутністю необхідного початкового капіталу, незначними заставними можливостями, браком знань та досвіду. Для активізації започаткування підприємницької діяльності передбачається зосередити зусилля на розвитку об'єктів, що здійснюють комплексну підтримку суб'єктів малого підприємництва від надання інформації та консультацій до надання можливості користування на пільгових умовах приміщеннями, офісним та виробничим обладнанням і технікою та допомоги в отриманні фінансових ресурсів. До таких елементів ринкової інфраструктури належать, в першу чергу, бізнес-інкубатори та бізнес-центри, створювані в тісній взаємодії районних і міських органів влади та підприємницьких структур із залученням міжнародної допомоги.
Передбачається вжити заходів до створення і розвитку розгалуженої мережі навчальних та консультативних центрів з удосконалення систем управління якістю на малих підприємствах з урахуванням вимог міжнародних стандартів та європейської моделі досконалості підприємств та забезпечити створення додаткових консультативних центрів та служб з питань застосування податкового законодавства.
Для розширення можливостей отримання підприємцями новітньої ділової інформації з використанням сучасних інформаційних та телекомунікаційних мереж буде залучатись Київська торгово-промислова палата та громадські об'єднання підприємців.
Подальше удосконалення системи підтримки розвитку підприємництва буде забезпечуватись за рахунок підвищення ефективності взаємодії всіх складових цього процесу: підприємців, їх об'єднань, місцевих органів влади, об'єктів інфраструктури підтримки.
Здійснення заходів цього розділу дозволить зробити крок уперед у забезпеченні потреб малого підприємництва у матеріально-технічних, природних, інформаційних, кадрових ресурсах.
V. Захист інтересів, забезпечення безпеки
суб'єків малого підприємництва та формування сприятливого
соціально-психологічного середовища
Метою цього розділу Програми є створення такого економічного середовища, яке дозволить започаткувати та проводити прозору підприємницьку діяльність в офіційному секторі економіки.
Для забезпечення реалізації конституційного права громадян на підприємницьку діяльність передбачається:
посилити персональну відповідальність керівників місцевих органів виконавчої влади за прийняття рішень, що погіршують умови здійснення підприємницької діяльності, за примусове залучення коштів суб'єктів підприємницької діяльності, в тому числі до фондів, утворення яких не передбачено законами України або внесення коштів до яких є добровільним;
забезпечити контроль за виконанням державними службовцями норм законодавчо-правових актів щодо правил і процедур реєстрації, надання дозволів на здійснення підприємницької діяльності, використання наявних ресурсів та проведення перевірок суб'єктів підприємництва;
забезпечувати підвищення статусу та повноважень державних та громадських структур, що здійснюють діяльність з підтримки малого підприємництва;
організувати громадський контроль за реалізацією програми підтримки малого підприємництва;
надавати рекомендації суб'єктам малого підприємництва у сфері безпеки особистості та власності;
посилити боротьбу зі службовими зловживаннями та корупцією;
проводити заходи з надання практичної допомоги суб'єктам малого підприємництва в галузі охорони праці та техніки безпеки.
Залучення підприємців до розробки та обговорення проектів нормативно-правових актів, забезпечення громадського контролю за виконанням регуляторних процедур, їх прозорості буде здійснюватись Радою з питань підприємництва при Київському міському голові, до складу якої входять представники органів влади, об'єднань та профспілок підприємців міста.
Для формування позитивного ставлення мешканців міста до підприємницької діяльності як такої, що здатна реально змінити на краще економічне та соціальне життя, буде посилена підтримка засобів масової інформації, що спеціалізуються на проблемах малого бізнесу, створюватись цільові радіо- та телепрограми, організовуватись проведення конкурсів, благодійних акцій, видовищних заходів та ін.
Реалізація відповідного комплексу заходів дозволить шляхом укріплення соціального статусу та престижу підприємця залучити більш широкі верстви населення до підприємницької діяльності та поліпшити психологічний клімат у суспільстві.
Механізм реалізації програми та її
ресурсне забезпечення
Програма розвитку малого підприємництва в м. Києві розроблена як складова Державної програми соціально-економічного розвитку м. Києва на період до 2010 року, тісно пов'язана з Програмою зайнятості населення міста, Програмою інформатизації м. Києва, її положення знаходять відображення у Програмі соціально-економічного та культурного розвитку м. Києва.
Передбачається поетапне виконання заходів щодо реалізації Програми.
Програма інтегрує інтереси та можливості владних структур міста, об'єднань підприємців, безпосередньо малих підприємств.
Джерелами фінансування Програми є: цільові кошти з бюджетів міського та районного рівня (не менше 0,5 % доходної частини відповідного бюджету); фінансова діяльність Фонду підтримки підприємництва Київради та районних фондів підтримки підприємництва; кошти від приватизації комунального майна, призначені для підтримки малого підприємництва, донорська допомога; кредити комерційних банків; внутрішні резерви малих підприємств.
Відповідальними виконавцями визначені: Управління з питань підприємництва, Державна податкова адміністрація у м. Києві, Головне управління МВС України в м. Києві, Київське міське управління земельних ресурсів, представництво Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у м. Києві (за згодою), Київське міське управління статистики, Київська торгово-промислова палата, Київський міський центр підвищення кваліфікації державних службовців і керівників державних підприємств, установ й організацій, структурні підрозділи КМДА, райдержадміністрації міста, НДІСЕП, Координаційна рада з питань розвитку підприємництва при Київському міському голові, Фонд підтримки підприємництва Київради, Київський міський бізнес-центр, Рада директорів м. Києва (за згодою), громадські об'єднання підприємців (за згодою), Академія муніципального управління.
Організаційне супроводження виконання Програми здійснює Управління з питань підприємництва, методичне - Науково-дослідний інститут соціально-економічних проблем міста. Відповідальні виконавці Програми щоквартально надають до Управління з питань підприємництва інформацію щодо ходу реалізації заходів Програми. Узагальнена інформація розглядається на засіданнях Координаційної ради ' питань розвитку підприємництва при Київському міському голові. На цих же засіданнях за дорученням Київського міського голови заслуховуються звіти структурних підрозділів міськдержадміністрації про виконання Програми. Міськдержадміністрація щоквартально інформує про хід виконання Програми Міністерство економіки України та Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва і забезпечує висвітлення реалізації заходів Програми в засобах масової інформації.
Заходи по реалізації
Програми розвитку малого підприємництва у
м. Києві на 2001 - 2002 роки
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Пріоритетні | Заходи | Виконавці | Термін | Джерела | Вартість, |
| п/п | завдання | | | виконання |фінансування| тис. грн. |
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| 1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності |
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| 1.1.|Забезпечення |Проведення ана- |Управління з питань | постійно | | |
| |стабильної |лізу практики |підприємництва, | | | |
| |нормативно-правової|застосування но- |державна податкова | | | |
| |основи для ефекти- |рмативно - пра- |адміністрація у м. | | | |
| |вного розвитку |вових актів у |Києві, | | | |
| |підприємницької |сфері регулюван- |головне управління | | | |
| |діяльності |ня та підтримки |економіки, | | | |
| | |малого пидприєм- |координаційна рада з | | | |
| | |ництва та розро- |питань розвитку | | | |
| | |бка пропозицій |підприємництва при | | | |
| | |щодо їх удоско- |Київському міському | | | |
| | |налення |голові, | | | |
| | | |райдержадміністрації | | | |
| | | |міста, | | | |
| | | |громадські об'єднання | | | |
| | | |підприємців (за згодою)| | | |
| | | | | | | |
| | |Забезпечення |Управління з питань | постійно | | |
| | |своєчасного пе- |підприємництва, | | | |
| | |регляду місцевих |Головне управління | | | |
| | |регуляторних |економіки, | | | |
| | |актів у зв'язку |райдержадміністрації | | | |
| | |з внесенням змін |міста | | | |
| | |та доповнень до | | | | |
| | |законодавства | | | | |
| | |України, регулю- | | | | |
| | |ючого пидприєм- | | | | |
| | |ницьку | | | | |
| | |діяльністть | | | | |
| | | | | | | |
| | |Розробити та |Державна податкова |IV кв. 2001 | | |
| | |подати на |адміністрація у м. | | | |
| | |затвердження |Києві, | | | |
| | |Київраді необхідні |Координаційна рада з | | | |
| | |документи щодо |питань розвитку | | | |
| | |надання пільг по |підприємництва при | | | |
| | |місцевих податках |Київському міському | | | |
| | |і зборах об'єктам |голові | | | |
| | |підприємницької | | | | |
| | |діяльності, які | | | | |
| | |створюють | | | | |
| | |додаткові робочі | | | | |
| | |місця та сприяють | | | | |
| | |збереженню | | | | |
| | |існуючих робочих | | | | |
| | |місць | | | | |
| | | | | | | |
| | |Постійна |НДІСЕП, | постійно | Міський | 200,0 |
| | |актуалізація бази |Головне фінансове | | бюджет | |
| | |даних нормативно- |управління | | | |
| | |правових актів | | | | |
| | |міського рівня та | | | | |
| | |систематичне їх | | | | |
| | |оприлюднення | | | | |
| | | | | | | |
| | |Забезпечення |Управління з питань | постійно | | |
| | |проведення заходів |підприємництва, | | | |
| | |по публічному |Головне фінансове | | | |
| | |обговоренню |управління, | | | |
| | |проектів |Координаційна рада з | | | |
| | |регуляторних актів |питань розвитку | | | |
| | |у разі наявності |підприємництва при | | | |
| | |відповідного |Київському міському | | | |
| | |рішення |голові, | | | |
| | | |райдержадміністрації | | | |
| | | |міста, | | | |
| | | |Київський міський | | | |
| | | |бізнес-центр, | | | |
| | | |громадські об'єднання | | | |
| | | |підприємців (за згодою)| | | |
| | | | | | | |
| 1.2.|Удосконалення |Оперативний |Київське міське | постійно | Кошти | За |
| |правового |розгляд звернень |управління земельних | | замовників |відповідними |
| |регулювання |суб'єктів малого |ресурсів, | | | кошторисами |
| |стягнення |підприємства щодо |Координаційна рада з | | | |
| |місцевих |визначення |питань розвитку | | | |
| |податків і |розмірів орендної |підприємництва при | | | |
| |зборів |плати та |Київському міському | | | |
| | |земельного податку |голові | | | |
| | |за користування | | | | |
| | |земельними | | | | |
| | |ділянками | | | | |
| | | | | | | |
| 1.3.|Забезпечення |Методичне |Управління з питань |2001 - 2002 | | |
| |проведення в |забезпечення та |підприємництва, | | | |
| |місті єдиної |координація робіт |Головне управління | | | |
| |політики |з формування та |економіки, | | | |
| |підтримки |реалізації міських |НДІСЕП, | | | |
| |розвитку |та районних |Київський міський | | | |
| |підприємництва |програм підтримки |бізнес-центр, | | | |
| | |малого |Координаційна рада з | | | |
| | |підприємництва |питань розвитку | | | |
| | | |підприємництва при | | | |
| | | |Київському міському | | | |
| | | |голові, | | | |
| | | |Молодіжний бізнес-центр| | | |
| | | | | | | |
| 1.4.|Розвиток малого |Проведення аналізу |Управління з питань |IV кв. 2001 | | |
| |підприємництва у |нормативно- |підприємництва, | | | |
| |сфері культури |правових актів з |Головне управління | | | |
| | |підтримки малого |культури, | | | |
| | |підприємництва у |Державна податкова | | | |
| | |сфері культури та |адміністрація в м. | | | |
| | |розробка і |Києві, | | | |
| | |втілення |Головне управління | | | |
| | |пропозицій щодо їх |економіки, Координацій-| | | |
| | |удосконалення |на рада з питань роз- | | | |
| | | |витку підприємництва | | | |
| | | |при Київському міському| | | |
| | | |голові, | | | |
| | | |райдержадміністрації | | | |
| | | |міста, | | | |
| | | |громадські об'єднання | | | |
| | | |"Київські митці" та | | | |
| | | |інші культурологічні | | | |
| | | |організації м. Києва | | | |
| | | | | | | |
| | |Розробка та |Постійна комісія |III кв. 2001| | |
| | |втілення концепції |Київради з гуманітарних| | | |
| | |нормативно- |питань, | | | |
| | |правової основи |Головне управління | | | |
| | |створення |культури, | | | |
| | |культурологічного |райдержадміністрація | | | |
| | |центру на |Подільського району, | | | |
| | |території |громадське об'єднання | | | |
| | |Андріївського |"Київські митці" | | | |
| | |узвозу, що | | | | |
| | |передбачає | | | | |
| | |збереження, | | | | |
| | |створення та | | | | |
| | |розповсюдження | | | | |
| | |мистецьких надбань | | | | |
| | |в усіх видах | | | | |
| | |професійної та | | | | |
| | |самодіяльної | | | | |
| | |художньої | | | | |
| | |творчості | | | | |
| | | | | | | |
| 1.5.|Розвиток малого |Спрощення |Управління з питань | постійно | | |
| |підприємництва |нормативно- |підприємництва, | | | |
| |у сфері побутових |правового |Головне управління | | | |
| |послуг |регулювання у |економіки, | | | |
| | |сфері побутових |Головне управління | | | |
| | |послуг та внесення |соціального захисту | | | |
| | |пропозицій щодо |населення, | | | |
| | |надання пільг |Державна податкова | | | |
| | |підприємцям- |адміністрація в м. | | | |
| | |інвалідам, які |Києві, | | | |
| | |зайняті в цій |Координаційна рада з | | | |
| | |сфері |питань розвитку | | | |
| | | |підприємництва при | | | |
| | | |Київському міському | | | |
| | | |голові, | | | |
| | | |райдержадміністрації | | | |
| | | |міста, | | | |
| | | |громадські об'єднання | | | |
| | | |підприємців, що надають| | | |
| | | |побутові послуги в м. | | | |
| | | |Києві | | | |
| | | | | | | |
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| 2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка |
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| 2.1.|Формування цілісної|Передбачити |Головне фінансове | щорічно | Міський |2001 - 25251,7|
| |миської системи |виділення коштів з |управління | | бюджет |2002 - 25300 |
| |фінансово-кредитної|міського бюджету | | | | |
| |підтримки підпри- |для підтримки | | | | |
| |ємництва |малого | | | | |
| | |підприємництва у | | | | |
| | |розмірі не менше | | | | |
| | |0,5 відсотка | | | | |
| | |річних доходів | | | | |
| | |бюджету міста | | | | |
| | | | | | | |
| | |Сприяти наданню на |Управління з питань | щорічно | | |
| | |зворотній основі |підприємництва, | | | |
| | |фінансової |Головне управління | | | |
| | |допомоги |промислової політики, | | | |
| | |підприємницьким |Рада Фонду підтримки | | | |
| | |структурам, що |підприємництва, | | | |
| | |пройшли конкурсний |Київський міський | | | |
| | |відбір бізнес- |центр, | | | |
| | |планів щодо |Координаційна рада з | | | |
| | |удосконалення |питань розвитку | | | |
| | |виробничого |підприємництва при | | | |
| | |процесу та |Київському міському | | | |
| | |нарощування |голові | | | |
| | |обсягів | | | | |
| | |виробництва | | | | |
| | | | | | | |
| | |Сприяти наданню на |Управління з питань | постійно | Міський | |
| | |зворотній основі |підприємництва, | | бюджет | |
| | |фінансової |Рада Фонду підтримки | | | |
| | |допомоги суб'єктам |підприємництва, | | | |
| | |малого |Координаційна рада з | | | |
| | |підприємництва, що |питань розвитку | | | |
| | |працюють у сфері |підприємництва при | | | |
| | |побутових послуг |Київському міському | | | |
| | |для реконструкції |голові | | | |
| | |їх приміщень та | | | | |
| | |проведення робіт | | | | |
| | |при необхідності | | | | |
| | |зміни схем | | | | |
| | |енергопостачання з | | | | |
| | |ініціативи | | | | |
| | |райдержадміністра- | | | | |
| | |цій або | | | | |
| | |міськдержадміні- | | | | |
| | |страції | | | | |
| | | | | | | |
| | |Забезпечити |Управління з питань | постійно | | |
| | |прозорість |підприємництва, | | | |
| | |проведення |Головне управління | | | |
| | |конкурсного |промислової політики, | | | |
| | |відбору бізнес- |Координаційна рада з | | | |
| | |планів, ввести до |питань розвитку | | | |
| | |складу Комісії по |підприємництва при | | | |
| | |розподілу коштів |Київському міському | | | |
| | |міського бюджету |голові, | | | |
| | |для підтримки |Рада фонду підтримки | | | |
| | |вітчизняного |підприємництва | | | |
| | |виробника та | | | | |
| | |малого | | | | |
| | |підприємництва | | | | |
| | |депутатів | | | | |
| | |Київради, членів | | | | |
| | |Координаційної | | | | |
| | |ради з питань | | | | |
| | |розвитку | | | | |
| | |підприємництва при | | | | |
| | |Київському | | | | |
| | |міському голові | | | | |
| | | | | | | |
| | |Подавати |Управління з питань | постійно | | |
| | |пропозиції |підприємництва, | | | |
| | |Київраді щодо |Київський міський | | | |
| | |надання пільг по |бізнес-центр, | | | |
| | |місцевих податках |Координаційна рада з | | | |
| | |і зборах суб'єктам |питань розвитку | | | |
| | |підприємництва, що |підприємництва при | | | |
| | |беруть участь у |Київському міському | | | |
| | |цільових міських |голові, | | | |
| | |програмах та |Рада директорів | | | |
| | |проектах |м. Києва (за згодою) | | | |
| | | | | | | |
| | |Проведення |Управління з питань | постійно | Кошти | |
| | |координаційної |підприємництва, | |небанківсь- | |
| | |роботи з |Координаційна рада з | |ких | |
| | |небанківськими |питань розвитку | |фінансових | |
| | |фінансовими |підприємництва при | |установ | |
| | |установами, у т. |Київському міському | | | |
| | |ч. з фондами |голові, | | | |
| | |сприяння розвитку |Фонд підтримки | | | |
| | |підприємництва, |підприємництва Київра- | | | |
| | |підприємницькими |ди, райдержадміністра- | | | |
| | |структурами та їх |ції міста, | | | |
| | |громадськими |Київський міський | | | |
| | |об'єднаннями з |бізнес-центр, | | | |
| | |питань підтримки |Технопарк-ІПММС, | | | |
| | |пріоритетних |ЗАТ "Кредитно-гарантій-| | | |
| | |напрямків розвитку |на установа" (за | | | |
| | |суб'єктів |згодою) | | | |
| | |підприємницької | | | | |
| | |діяльності на | | | | |
| | |території міста, | | | | |
| | |їх кредитування і | | | | |
| | |фінансування | | | | |
| | | | | | | |
| | |Сприяння залученню |Управління з питань | 2002 |Кошти | |
| | |комерційних банків |підприємництва, | |комерційних | |
| | |до фінансово- |Координаційна рада з | |банків | |
| | |кредитної |питань розвитку | | | |
| | |підтримки малих |підприємництва при | | | |
| | |підприємств, в т. |Київському міському | | | |
| | |ч. через механізм |голові, | | | |
| | |трьохсторонніх |Фонд підтримки | | | |
| | |угод (малі |підприємництва | | | |
| | |підприємства - |Київради, Київський | | | |
| | |фонди підтримки |міський бізнес-центр, | | | |
| | |підприємництва - |громадські об'єднання | | | |
| | |банки) |підприємців | | | |
| | | |(за згодою) | | | |
| | |Створення міської |Управління з питань | 2002 |Внесок у |30000,0 |
| | |кредитно- |підприємництва, | |вигляді | |
| | |гарантійної |Головне управління | |високолік- | |
| | |установи |зовнішньо- | |відного | |
| | | |економічних зв'язків та| |майна | |
| | | |інвестицій, | |територіа- | |
| | | |Головне управління з | |льної | |
| | | |питань майна, | |громади | |
| | | |Головне фінансове | |міста | |
| | | |управління, | | | |
| | | |Київський міський | | | |
| | | |бізнес-центр | | | |
| | | | | | | |
| | |Сприяння |Райдержадміністрації |2001 - 2002 | | |
| | |формуванню мережі |міста, | | | |
| | |товариств |Київський міський | | | |
| | |взаємного |бізнес-центр, | | | |
| | |кредитування |громадські об'єднання | | | |
| | | |підприємців (за згодою)| | | |
| | | | | | | |
| | |Формування |Спілка орендарів і | постійно | | |
| | |солідарних |підприємців України, | | | |
| | |гарантійних фондів |Асоціація роботодавців | | | |
| | | |торгівлі та комерційної| | | |
| | | |сфери економіки Украї- | | | |
| | | |ни, Фонд соціального | | | |
| | | |захисту та постпривати-| | | |
| | | |заційної підтримки | | | |
| | | |колективних і приватних| | | |
| | | |власників, Київський | | | |
| | | |центр, | | | |
| | | |громадські об'єднання | | | |
| | | |підприємців (за згодою)| | | |
| | | | | | | |
| | |Надання суб'єктам |Райдержадміністрації |2001 - 2002 | | |
| | |малого |міста, | | | |
| | |підприємництва |громадські об'єднання | | | |
| | |інформації щодо |підприємців (за | | | |
| | |умов участі в |згодою), Київський | | | |
| | |програмах |міський бізнес-центр | | | |
| | |мікрокредитування | | | | |
| | |за рахунок | | | | |
| | |міжнародних | | | | |
| | |фінансових | | | | |
| | |організацій | | | | |
| | | | | | | |
| 2.2.|Запровадження |Проаналізувати |Державна податкова |II кв. 2002 | | |
| |найбільш |спрощену систему |адміністрація у м. | | | |
| |ефективної та |обліку, звітності |Києві, | | | |
| |раціональної |і оподаткування |Київський міський | | | |
| |системи |малих підприємств |бізнес-центр, | | | |
| |оподаткування, |і підготувати |Координаційна рада з | | | |
| |обліку та |пропозиції щодо |питань розвитку | | | |
| |звітності для |підвищення її |підприємництва при | | | |
| |суб'єктів малого |ефективності |Київському міському | | | |
| |підприємництва | |голові | | | |
| | | | | | | |
| 2.3.|Оптимізація |Винести пропозиції |Державна податкова | I кв. 2001 | | |
| |системи |щодо визначення |адміністрація у м. | | | |
| |оподаткування |диференційованих |Києві, | | | |
| |малого |ставок патентів на |Координаційна рада з | | | |
| |підприємництва |торговельну |питань розвитку | | | |
| | |діяльність з |підприємництва при | | | |
| | |урахуванням виду |Київському міському | | | |
| | |діяльності, місця |голові | | | |
| | |розташування | | | | |
| | |суб'єктів | | | | |
| | |підприємницької | | | | |
| | |діяльності та | | | | |
| | |питомої ваги | | | | |
| | |реалізації товарів | | | | |
| | |вітчизняного | | | | |
| | |виробництва для | | | | |
| | |затвердження на | | | | |
| | |сесії Київради | | | | |
| | | | | | | |
| 2.4.|Спрощення |Сприяти участі |Управління з питань | постійно | | |
| |доступу |суб'єктів малого |підприємництва, | | | |
| |суб'єктів малого |підприємництва в |Головне управління | | | |
| |підприємництва |інвестиційних |зовнішньоекономічних | | | |
| |до участі в |програмах міста |зв'язків та інвестицій,| | | |
| |міських | |Управління капітального| | | |
| |програмах та | |будівництва, | | | |
| |проектах | |Київське інвестиційне | | | |
| | | |агентство, | | | |
| | | |Київський міський | | | |
| | | |бізнес-центр, | | | |
| | | |Координаційна рада з | | | |
| | | |питань розвитку | | | |
| | | |підприємництва при | | | |
| | | |Київському міському | | | |
| | | |голові, | | | |
| | | |Технопарк-ІПММС | | | |
| | | | | | | |
| | |Провести |Київська торгово- | 2002 | Міський | 40,0 |
| | |паспортизацію та |промислова палата, | | бюджет | |
| | |створити реєстр |Управління з питань | | | |
| | |малих підприємств |підприємництва, | | | |
| | |- виконавців |Київський міський | | | |
| | |міських проектів |бізнес-центр | | | |
| | |та програм | | | | |
| | | | | | | |
| 2.5.|Підтримка |Підготувати та |Головне управління |2001 - 2002 | | |
| |вітчизняного |подати на розгляд |економіки, | | | |
| |товаровиробника, |Київради |Управління капітального| | | |
| |стимулювання |пропозиції щодо |будівництва | | | |
| |виробництва і |звільнення малих | | | | |
| |реалізації |підприємств від | | | | |
| |високоякісних |компенсації місту | | | | |
| |товарів і послуг |коштів за | | | | |
| | |інженерну | | | | |
| | |підготовку | | | | |
| | |території при | | | | |
| | |розміщенні на ній | | | | |
| | |об'єктів торгівлі | | | | |
| | |продукцією | | | | |
| | |власного | | | | |
| | |виробництва та | | | | |
| | |надання побутових | | | | |
| | |послуг, у т. ч. | | | | |
| | |павільйонів на | | | | |
| | |намивних | | | | |
| | |територіях | | | | |
| | | | | | | |
| | |Розробити та |Київська торгово- | 2002 | Міський | 100,0 |
| | |запровадити |промислова палата, | | бюджет | |
| | |програму "Київська |Конгрес приватних | | | |
| | |якість" |роботодавців, | | | |
| | | |Управління з питань | | | |
| | | |підприємництва | | | |
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| 3. Ресурсне та інформаційне забезпечення, подальше формування інфраструктури підтримки підприємництва |
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| | | | | | | |
| 3.1.|Розвиток |Провести |Головне управління з | 2001 | | |
| |матеріально- |інвентаризацію |питань майна, | | | |
| |технічної бази |виробничих площ |Управління з питань | | | |
| |малих |промислових |підприємництва, | | | |
| |підприємств |підприємств, які |райдержадміністрації | | | |
| | |не |міста, | | | |
| | |використовуються, |Київський міський | | | |
| | |для подальшого |бізнес-центр, | | | |
| | |надання їх |Рада директорів | | | |
| | |суб'єктам |м. Києва (за згодою) | | | |
| | |підприємницької | | | | |
| | |діяльності в | | | | |
| | |орендне | | | | |
| | |користування | | | | |
| | | | | | | |
| | |Проводити |Головне управління з | постійно | Міський |2001 - 100,0 |
| | |систематичне |питань майна, | | бюджет |2002 - 50,0 |
| | |оновлення банку |райдержадміністрації | | | |
| | |даних нежилих |міста, | | | |
| | |приміщень |НДІСЕП, | | | |
| | |комунальної |Київський міський | | | |
| | |власності міста |бізнес-центр | | | |
| | |для подальшої | | | | |
| | |передачі вільних | | | | |
| | |приміщень в оренду | | | | |
| | |суб'єктам | | | | |
| | |підприємницької | | | | |
| | |діяльності | | | | |
| | | | | | | |
| | |Надавати |Головне управління з | постійно | | |
| | |приміщення для |питань майна, | | | |
| | |розвитку |райдержадміністрації | | | |
| | |виробництва та |міста, | | | |
| | |інших потреб |Київський міський | | | |
| | |згідно зі |бізнес-центр, | | | |
| | |статутною |Координаційна рада з | | | |
| | |діяльністю |питань розвитку | | | |
| | |суб'єктів малого |підприємництва при | | | |
| | |підприємництва |Київському міському | | | |
| | |відповідно до |голові | | | |
| | |діючого порядку, в | | | | |
| | |т. ч. на пільгових | | | | |
| | |умовах | | | | |
| | | | | | | |
| 3.2.|Посилення ролі |Сприяти розвитку |Управління з питань | постійно | | |
| |малих |лізингових |підприємництва, | | | |
| |підприємств у |компаній |Головне управління | | | |
| |розвитку | |зовнішньо-економічних | | | |
| |виробничого | |зв'язків та інвестицій,| | | |
| |потенціалу міста | |Головне управління | | | |
| | | |промислової політики, | | | |
| | | |Головне управління з | | | |

................
Перейти до повного тексту