1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ
Р І Ш Е Н Н Я
N 207 від 03.07.95
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Київміськради N 11/2587 ( ra0011023-05 ) від 27.01.2005 )
Про затвердження нормативів забудови м. Києва
Відповідно до Указу Президента України від 18 березня 1994 року N 99/94 ( 99/94 ) "Про деякі заходи для забезпечення виконання містом Києвом функцій столиці України" виконавчий комітет Київської міської Ради народних депутатів В И Р І Ш И В:
1. Затвердити нормативи забудови м. Києва (НЗМ 1-95) (далі - Нормативи), розроблені Головкиївархітектурою спільно з Київдержекспертизою і погоджені Державним комітетом у справах містобудування та архітектури (додаються).
2. Визнати такими, що втратили чинність:
- рішення Київського міськвиконкому від 20.04.87 N 396 "Про затвердження правил забудови м. Києва";
- рішення Київського міськвиконкому від 16.11.88 N 1091 "Про порядок оформлення ділянок для будівництва об'єктів на території м. Києва";
- розпорядження Представника Президента України у м. Києві від 04.03.94 N 146 "Про створення комісій з розгляду клопотань про доцільність будівництва у м. Києві об'єктів містобудівного значення".
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови Київської міської Ради народних депутатів з виконавчої роботи Омельченка О.О.
Голова міської Ради Л.Косаківський
За секретаря В.Ковтун
УЗГОДЖЕНО Додаток
Голова Державного комітету до рішення виконавчого
України в справах містобудування комітету Київської міської
та архітектури Ради народних депутатів
____________ Гусаков В.М. від 03.07.1995 N 207
НОРМАТИВИ ЗАБУДОВИ М. КИЄВА (НЗМ 1-95)
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Нормативи забудови м. Києва (далі - Нормативи) розроблені на виконання Указу Президента України від 18.03.94 р. N 99/94 ( 99/94 ) "Про деякі заходи для забезпечення виконання містом Києвом функцій столиці України".
Нормативи є першим етапом у розробці багатоцільового комплексу містобудівних нормативів.
1.2. Нормативи регламентують порядок збирання вихідних даних для проектування, організації та проведення передпроектних і проектних робіт, їх узгодження, експертизи та затвердження, оформлення і здійснення будівництва та введення об'єктів в експлуатацію.
1.3. Нормативи обов'язкові для всіх суб'єктів інвестиційної діяльності по забудові міста - юридичних осіб незалежно від форм власності та підпорядкованості.
1.4. Проектування будинків, підприємств та споруд, що зводяться на території м. Києва за участю закордонних організацій, фірм та підприємств, а також експертиза передпроектної, проектно-кошторисної та проектної містобудівної документації повинні здійснюватися у відповідності з нормами будівельного, містобудівного і технологічного проектування та державними стандартами на проектування і будівництво, діючими в Україні, а також цими Нормативами.
1.5. Якщо міжнародними договорами України встановлено інші правила, ніж ті, що містяться у Нормативах, то застосовуються правила міжнародних договорів.
1.6. Усі юридичні особи - учасники інвестиційної діяльності - незалежно від їх підпорядкування і форм власності несуть відповідальність за правопорушення у сфері містобудування відповідно до Закону України від 14.10.94 р. N 208/94-ВР ( 208/94-ВР ) "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування", а також Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80731-10, 80732-10 ) та Кримінального кодексу України ( 2001-05, 2002-05, 2003-05 ).
1.7. Назва документації.
Назви документації рекомендується формувати з трьох частин:
------------------------------------------------------------------
| Вид документації |Вид робіт і призначення | Адреса |
| | об'єкта | |
|-------------------+------------------------+-------------------|
|ТЕО, ТЕР, проект, |... будівництва будинку,|Поштова (вулиця та |
|робочий проект, |підприємства, споруди; |номер будинку) або |
|ескізний проект |... реконструкції |за експлікацією |
| |будинку, споруди, |генплану (номер |
| |підприємства; |дільниці) |
| |... розширення | |
| |підприємства; | |
| |... технічного | |
| |переоснащення | |
| |підприємства | |
|-------------------+------------------------+-------------------|
|Проект забудови |мікрорайону (кварталу) | -"- |
|-------------------+------------------------+-------------------|
|Ескізний проект | -"- | -"- |
|забудови | | |
------------------------------------------------------------------
Приклади:
"Робочий проект будівництва кінотеатру на вул. Новій, 1 у Дніпровському районі";
"Робочий проект реконструкції жилого будинку на вул. Новій, 3 у Дніпровському районі";
"ТЕО розширення комплексу заводу ЗБК на вул. Новій, 1 у Дніпровському районі";
"Ескізний проект будівництва підземного переходу по вул. Новій, 3 у Дніпровському районі";
"Проект забудови жилого мікрорайону (кварталу) на Троєщині-Вигурівщині у Ватутінському районі".
Зазначені назви можуть доповнюватись терміном
"з відтворенням" з обов'язковим визначенням об'єкта відтворення:
фасадів, окремих елементів, планувальних рішень, інтер'єрів,
функціонального призначення та ін.
Назву "Реконструкція будинку (споруди, підприємства)" бажано доповнювати найменуванням нової функції. Наприклад: "Реконструкція жилого будинку під банк".
Термін "Реставрація" застосовується тільки для назви розділу у складі відповідної проектно-кошторисної та передпроектної документації.
1.8. Інвесторам, які прийняли рішення про інвестування коштів у даний об'єкт, рекомендується визначати генпроектувальника і генпідрядчика на конкурсній основі: генпроектувальника - для передпроектної стадії і, окремо, для наступних стадій; генпідрядника - після затвердження ТЕР, ТЕО, ескізного проекту.
Основні критерії конкурсного відбору:
- мінімальні строки проектування та будівництва;
- мінімальна вартість робіт;
- гарантована висока якість робіт;
- застосування нових передових технологій;
- суворе дотримання контрактів.
Конкурс може оголошуватись через засоби масової інформації.
2. ОСНОВНІ ТЕРМІНИ І ВИЗНАЧЕННЯ
Будівництво - будівництво на вільних від забудови територіях
(нове) житлових та громадських будинків, об'єктів
комунально-побутового призначення, підприємств,
інженерно-транспортних комунікацій і споруд для
надання послуг або створення нових виробничих
потужностей.
Реконструкція - існуючих житлових та громадських будинків та
інженерних споруд - комплекс будівельних робіт
та організаційно-технічних заходів щодо зміни
призначення будинків і споруд або їх основних
техніко-економічних показників (кількість і
площа квартир, загальна площа, потужність,
геометричні розміри, місткість, пропускна
здатність, кількість послуг та ін.) з метою
поліпшення умов проживання, експлуатації, якості
обслуговування, збільшення обсягу послуг;
- існуючих підприємств - перебудова існуючих
цехів та об'єктів основного (як правило, без їх
розширення), підсобного та обслуговуючого
призначення, пов'язана з удосконаленням
виробництва, підвищенням його
техніко-економічного рівня та якості продукції,
зміною його номенклатури, а також збільшенням
виробничих потужностей - в основному без
збільшення чисельності робітників при
одночасному поліпшенні умов їхньої праці та
охорони навколишнього середовища.
Розширення - будівництво нових і розширення діючих окремих
діючих цехів та об'єктів основного, підсобного і
підприємств обслуговуючого призначення на території діючих
підприємств (або прилеглих територій) для
створення нових чи додаткових потужностей.
Технічне - комплекс заходів (як правило, без розширення
переоснащення виробничих площ) з підвищенням
діючих техніко-економічного рівня окремих виробництв,
підприємств цехів та дільниць на основі впровадження
передової технології, механізації та
автоматизації виробництва, модернізації та
заміни застарілого обладнання для всебічної
інтенсифікації виробництва, збільшення
виробничих потужностей, поліпшення якості
продукції при забезпеченні зростання
продуктивності праці, зниження
матеріаломісткості і собівартості продукції,
економії ресурсів.
Ремонт будинку - комплекс ремонтно-будівельних робіт та
організаційно-технічних заходів щодо усунення
зносу, не пов'язаних із зміною основних
техніко-економічних показників будинку.
Поточний ремонт - ремонт будинку з метою відновлення справності
будинку (роботоздатності) його конструкцій і систем
інженерного обладнання, а також підтримання
експлуатаційних показників.
Капітальний - ремонт будинку з метою відновлення його
ремонт будинку ресурсів із заміною, при потребі, конструктивних
елементів і систем інженерного обладнання, а
також поліпшення експлуатаційних показників.
Інвестиції - усі види майнових та інтелектуальних
цінностей, що вкладаються в об'єкти
підприємницької та інших видів діяльності,
внаслідок якої утворюється прибуток (доход) або
досягається соціальний ефект.
Інвестиційна - сукупність практичних дій громадян, юридичних
діяльність осіб і держави щодо реалізації інвестицій.
Інвестори - суб'єкти інвестиційної діяльності, які
приймають рішення про вкладення власних,
позичкових і залучених майнових та
інтелектуальних цінностей в об'єкти
інвестування.
Учасники - громадяни та юридичні особи України, інших
інвестиційної держав, які забезпечують реалізацію інвестицій
діяльності як виконавці замовлень або на підставі доручень
інвестора (підрядники, замовники,
проектувальники, постачальники, посередники,
виготовлювачі та ін.).
Маркетинг - комплексна система заходів щодо організації
управління виробничо-збутовою діяльністю на
основі вивчення ринкових проблем.
Інновація - нова техніка, технологія, що є наслідком
науково-технічного прогресу.
Інжиніринг - інженерно-консультаційні послуги:
техніко-економічні дослідження, обґрунтування,
розрахунки; технічний нагляд і супровід;
організація виробництва та управління;
проектування нової технології, експлуатація,
консультації.
Види - 1. Передпроектна документація (ПД)
інвестиційних Техніко-економічне обгрунтування (ТЕО);
проектів Техніко-економічний розрахунок (ТЕР);
Ескізний, архітектурний проект (ЕП).
2. Проектно-кошторисна документація (ПКД)
2.1. Одностадійна - робочий проект (РП);
2.2. Двостадійна - проект (П) і робоча
документація (РД).
3. Проектна містобудівна документація (ПМД)
3.1. Проект забудови (ПЗ), розроблюваний в одну
або дві стадії.
Інвестиційні - галузеві схеми і територіальні адресні
програми програми реалізації інвестиційної діяльності, в
результаті якої утворюється прибуток або
соціальний ефект: поточні та перспективні плани
економічного і соціального розвитку, розміщення
будівництва, бізнес-плани, цільові тематичні
програми "Здоров'я", "Культура" та ін.
Об'єкти - будови житлового, громадського та виробничого
інвестиційної призначення та їх комплекси;
діяльності щодо промислові підприємства та їх комплекси;
забудови міста споруди інженерної та дорожньо-транспортної
інфраструктур міста та їх комплекси;
функціональні райони: призначені для забудови
(житлові квартали, житлові райони, планувальні
райони та зони, реконструкція житлових
кварталів);
виробничі (промислові) зони, наукові та
науково-виробничі зони, комунально-складські
зони;
ландшафтно-рекреаційні (озеленені території
міста, зони відпочинку, курортні зони);
охоронні (пам'яток історії, культури,
архітектури, ландшафту, що охороняється,
курортів та ін.).
3. ВИХІДНІ ДАНІ ДЛЯ ПРОЕКТУВАННЯ
3.1. Містобудівний паспорт (МБП)
3.1.1. Містобудівний паспорт на об'єкт забудови, що замовляється замовником на проектування, розробляється Головкиївархітектурою протягом двадцяти робочих днів у такому складі:
- лист-заявка замовника на погодження ділянки для проектування;
- висновок Київміськекономіки про умови реалізації будівництва;
- лист-дозвіл Київської міської держадміністрації на розробку передпроектної документації;
- завдання на проектування;
- технічні умови міських експлуатаційних служб на приєднання об'єкта до інженерних мереж і систем міста;
- архітектурно-планувальне завдання;
- викопіювання з плану міста зі схемою земельної ділянки, намічуваної для проектування;
- акт обстеження ділянки.
3.1.2. Містобудівний паспорт являє собою комплект вихідних даних і після його затвердження Головкиївархітектурою передається замовником генпроектувальнику для реалізації. Строк виготовлення містобудівного паспорта може визначатися договором.
3.2. Лист-заявка замовника на погодження ділянки для проектування
Юридична особа, що виступає як учасник інвестиційної діяльності в ролі замовника, подає до Київської міської держадміністрації лист-заявку на виділення ділянки на території м. Києва для проектування нового будівництва, реконструкції, розширення, технічного переоснащення (далі - будівництво) об'єкта.
Лист-заявка, складена в довільній формі, має містити:
- коротку характеристику об'єкта (призначення, потужність, чисельність працюючих тощо);
- інформацію про бажане місце розміщення об'єкта;
- орієнтовну площу ділянки з відповідними обґрунтуваннями.
До листа-заявки необхідно додати статут даної юридичної особи, зареєстрований належним чином (за винятком підприємств, служб та організацій, підвідомчих міській держадміністрації).
Лист-заявка розглядається відповідним заступником голови міськдержадміністрації згідно з розподілом обов'язків і передається для аналізу та пропозицій до Київміськекономіки, Головкиївархітектури та Київзему.
3.3. Висновок Київміськекономіки
Київміськекономіка розглядає протягом 7-ми робочих днів лист-заявку замовника на проектування, оцінює принципову економічну доцільність розміщення будівництва даного об'єкта на території міста і дає замовникові та Головкиївархітектурі висновок про попередні умови, за яких будівництво об'єкта може бути реалізоване, або мотивовану відмову.
3.4. Лист-дозвіл Київської міськдержадміністрації
3.4.1. При позитивному висновку Київміськекономіки, в разі, коли розміщення об'єкта передбачене генеральним планом, проектом детального планування (ПДП), схемами розвитку галузей міського господарства та іншою, затвердженою в установленому порядку, проектно-планувальною документацією, Головкиївархітектура спільно з управлінням "Київгенплан" протягом 10 робочих днів (якщо не буде потрібно збирання додаткових даних) підбирає можливе місце розміщення об'єкта та організовує одержання висновку відповідної райдержадміністрації.
Якщо в бажаному місці розміщення об'єкт не передбачений затвердженою проектно-планувальною документацією, замовник на проектування, уразі потреби, виконує передпроектні пропозиції по варіантах його розміщення.
3.4.2. Після визначення місця розміщення об'єкта Головкиївархітектура готує проект листа-дозволу на передпроектні роботи за формою 1.
Вид передпроектної документації та необхідність її розробки визначає Головкиївархітектура з обов'язковим узгодженням із замовником на проектування.
В окремих випадках передпроектна документація може не розроблятися. Наприклад, на окремий об'єкт із складу раніше затвердженого проекту забудови кварталу (мікрорайону), але не побудований.
3.4.3. Лист-дозвіл Київської міськдержадміністрації є підставою для складання завдання на проектування, збирання технічних умов експлуатаційних служб на приєднання об'єкта до міських інженерних систем і комунікацій і розміщення в Головкиївархітектурі замовлення на розробку містобудівного паспорта. До листа-дозволу додається ситуаційна схема розміщення ділянки в планувальній структурі міста, складена за погодженням з Київземом на основі земельної кадастрової документації.
3.4.4. Лист-дозвіл підписується відповідним заступником голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків.
3.5. Завдання на проектування
3.5.1. Завдання на проектування розробляється замовником на проектування спільно з проектною організацією за формою 2 і затверджується керівником організації (підприємства) замовника на проектування на передпроектних стадіях і керівником організації (підприємства) - інвестора - на проектних стадіях.
3.5.2. Призначення вбудовано-прибудованих приміщень первинного обслуговування погоджується з Головкиївархітектурою і відповідною райдержадміністрацією.
3.5.3. Завдання на проектування, розроблені організаціями та підприємствами, підвідомчими Київській міській держадміністрації, відповідним райдержадміністраціям, узгоджуються Головкиївархітектурою і затверджуються Київською міською держадміністрацією в особі відповідного заступника голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків.
3.5.4. Доповнення до завдання на проектування затверджуються у порядку, визначеному у пп. 3.5.1 та 3.5.3.
3.5.5. Для лінійних споруд (вулично-шляхова мережа з її підземними комунікаціями, лінії електропередач, трамвайні, тролейбусні та автобусні лінії з технічними наземними спорудами типу щогл та опор ЛЕП, освітлювальних опор і т.п.) завдання на проектування з визначенням архітектурно-художніх вимог, узгоджені Головкиївархітектурою і затверджені у встановленому порядку, є підставою для розробки проектно-кошторисної документації без видачі архітектурно-планувального завдання, крім об'єктів обслуговування цих споруд, що мають об'ємно-просторове рішення (естакади, мости, пішохідні підземні й надземні переходи, станційні споруди пасажирського транспорту, енергоблоки, насосні станції, ТП, КТП тощо), для яких одержання АПЗ є обов'язковим.
3.6. Технічні умови
3.6.1. На підставі листа-дозволу Київської міської держадміністрації замовник на проектування замовляє в таких міських експлуатаційних службах технічні умови на підключення об'єкта до міських інженерних комунікацій і систем:
1. Державне комунальне об'єднання
водопровідно-каналізаційного господарства (Київводоканал).
2. Підприємство Київських теплових мереж ВЕО "Київенерго" (ПКТМ ВЕО "Київенерго").
3. Підприємство "Київські кабельні мережі" ВЕО "Київенерго" (ПККМ ВЕО "Київенерго").
4. Державне комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва (Київміськсвітло).
5. Міське підприємство "Київелектрозв'язок".
6. Виробниче об'єднання газового господарства "Київгаз".
7. Державне комунальне об'єднання по експлуатації автомобільних шляхів і споруд на них (Київміськгідрошляхміст).
8. Виробниче житлово-ремонтне об'єднання.
9. Київське виробниче об'єднання "Побутрадіотехніка".
10. Штаб цивільної оборони м. Києва.
11. Київська міська радіотрансляційна мережа
(Київміськрадіомережа).
12. Управління ДАІ ГУ МВС України по м. Києву.
Разом із замовленням замовник на проектування передає міським експлуатаційним службам відповідні відомості про розрахункові витрати, навантаження та інші експлуатаційні характеристики, складені спільно з генпроектувальником.
3.6.2. Міські експлуатаційні служби протягом п'яти робочих днів після одержання замовлення видають замовникові на проектування технічні умови за встановленою ними формою або аргументовану відмову.
Строк дії технічних умов має бути не менший за нормативну тривалість проектування і на період будівництва даного об'єкта, оговорений на договірних умовах.
3.6.3. При незгоді замовника на проектування з одержаними технічними умовами останній може їх оскаржити і з відповідними інженерно-технічними обґрунтуваннями подати на розгляд до узгоджувальної комісії Київської міської держадміністрації у складі відповідальних працівників Київміськекономіки, Головкиївархітектури та Київдержекспертизи, очолюваної заступником голови міськдержадміністрації згідно з розподілом обов'язків.
Комісія утворюється розпорядженням голови
міськдержадміністрації.
3.6.4. У разі одержання відмови від відповідної служби замовник на проектування разом з генпроектувальником розробляє альтернативний варіант даного технічного забезпечення об'єкта.
3.7. Архітектурно-планувальне завдання (АПЗ)
3.7.1. Архітектурно-планувальне завдання розробляється Головкиївархітектурою за формою 3, є найважливішою складовою частиною містобудівного паспорта, що замовляється замовником на проектування, і визначає планувальні та вертикальні межі відповідно ділянки і об'єму, в межах яких дозволяються передпроектні розробки і проектування, а також формує містобудівні вимоги, умови та рекомендації по забудові ділянки, наданої для передпроектних і проектно-розвідувальних робіт.
3.7.2. АПЗ затверджується начальником Головкиївархітектури - головним архітектором м. Києва і є обов'язковим для виконання на території міста всіма учасниками інвестиційної діяльності по забудові міста.
Строк дії АПЗ - не більше одного року для передпроектної документації і не більше двох років для проектно-розвідувальних робіт. Після закінчення зазначених строків замовник зобов'язаний продовжити строк дії при відповідних обґрунтуваннях.
3.8. Викопіювання з плану міста
3.8.1. Викопіювання з плану міста із ситуаційною схемою земельної ділянки, намічуваної для проектування, розробляється Головкиївархітектурою за формою 4 у складі замовлюваного замовником на проектування містобудівного паспорта.
3.8.2. Викопіювання з плану міста виконується в масштабі 1:2000 і містить:
- найменування замовника на проектування;
- адресу об'єкта, намічуваного для проектування (поштову або за експлікацією генерального плану);
- схематично нанесені межі ділянки, намічуваної для проектування, її площа в га;
- найменування землекористувачів (землевласників) у межах ділянки, намічуваної для проектування;
- найменування землекористувачів (землевласників) ділянок, що прилягають до меж ділянки, намічуваної для проектування;
- реквізити документів, за якими провадилися відведення всіх зазначених земельних ділянок або дозволи на проектування;
- ситуаційна схема розміщення ділянки в системі вулиць міста. 3.8.3. Викопіювання з плану міста підписується:
- головним архітектором та головним землевпорядником відповідних районів міста;
- начальником управління інженерного обладнання і підготовки території Головкиївархітектури;
- начальником відділу землеустрою та відведення земель Управління земельних ресурсів м. Києва;
- начальником управління планування та забудови Головкиївархітектури;
- начальником відділу житлово-цивільного будівництва Головкиївархітектури;
- начальником відділу промислового будівництва Головкиївархітектури (по об'єктах виробничого призначення) і узгоджується начальником управління "Київгенплан".
3.9. Акт обстеження ділянки
Акт обстеження ділянки, намічуваної для проектування, розробляється Управлінням земельних ресурсів за участю Головкиївархітектури в складі містобудівного паспорта, що замовляється замовником на проектування, за формою 5 і є основою для прийняття принципових рішень щодо освоєння даної ділянки. Цей акт погоджується відповідними органами державного нагляду.
4. ПЕРЕДПРОЕКТНА ДОКУМЕНТАЦІЯ (ПД)
4.1. ТЕР і ТЕО розробляються в обсязі і складі, визначеними відповідними Положеннями, затвердженими постановою Держплану України та Держбуду України від 06.11.85 р. N 78/117, а також іншими діючими нормативно-методичними документами.
Ескізні архітектурні проекти розробляються в обсязі і складі згідно з відповідним Положенням, затвердженим постановою Держбуду України та Спілки архітекторів України від 23.10.91 р. N 51/839/1.
4.2. Усі види передпроектної документації розробляються у суворій відповідності з вимогами містобудівного паспорта.
4.3. Усі види пердпроектної документації (ТЕР, ТЕО, ЕП та ін.) після їх виготовлення і узгодження за вимогами МБП подаються замовником на проектування для їх узгодження до Містобудівної ради при Головкиївархітектурі.
Перед розглядом на Містобудівній раді передпроектна документація в обов'язковому порядку підлягає комплексній експертизі в Київдержекспертизі.
4.4. Після прийняття протокольного рішення Містобудівною радою без зауважень передпроектна документація за поданням Київдержекспертизи підлягає затвердженню замовником на проектування, який затвердив завдання на проектування.
Розпорядчий документ про затвердження передпроектної документації повинен містити основні техніко-економічні показники.
5. ПОГОДЖЕННЯ МІСЦЯ РОЗТАШУВАННЯ ОБ'ЄКТА
5.1. Після затвердження передпроектної документації замовник на проектування звертається до Київської держадміністрації з клопотанням про погодження місця розташування об'єкта.
До клопотання додаються такі документи:
- підтвердження інвестора про прийняття рішення про вкладення власних, позичкових і залучених майнових та інтелектуальних цінностей у даний об'єкт інвестування;
- містобудівний паспорт;
- протокол Містобудівної ради про узгодження передпроектної документації по даному об'єкту з висновком Київдержекспертизи;
- розпорядчий документ про затвердження передпроектної документації по даному об'єкту;
- попередні узгодження землекористувачів (землевласників) на вилучення земель з відповідними умовами вилучення (викупу).
5.2. Київська міська держадміністрація протягом календарного місяця від дня надходження клопотання розглядає його і приймає розпорядження про погодження місця розташування об'єкта.
Проект розпорядження Київської міської держадміністрації готує Управління земельних ресурсів за погодженням з Київміськекономікою, Головкиївархітектурою, відповідною райдержадміністрацією, Квартуправлінням (при наявності питань, пов'язаних з відселенням) і, при наявності позитивних висновків МіськСЕС, Управлінням екологічної безпеки (по об'єктах, які можуть негативно впливати на природне середовище).
Зазначений перелік узгоджень є обов'язковим, але може бути доповнений іншими узгоджувальними інстанціями, чиї інтереси зачіпає даний проект розпорядження.
5.3. Розпорядження Київської міської держадміністрації про погодження місця розташування об'єкта є підставою для проведення даним замовником проектно-розвідувальних робіт та видачі йому Управлінням земельних ресурсів акта резервування земельної ділянки на строк дії архітектурно-планувального завдання.
5.4. Розміщення об'єктів капітального будівництва, за винятком об'єктів інженерної інфраструктури, на землях загального користування і в технічних коридорах не припускається.
6. ПРОЕКТНО-РОЗВІДУВАЛЬНІ РОБОТИ
6.1. Вихідні дані для проектно-розвідувальних робіт
6.1.1. До розміщення замовлення на виконання проектно-розвідувальних робіт замовник на проектування зобов'язаний за погодженням з Головкиївархітектурою доповнити завдання на проектування такими даними:
- найменування інвестора, який прийняв рішення про інвестування коштів у будівництво даного об'єкта (пункт 2 форми 2);
- номером і датою розпорядження Київської міської держадміністрації про погодження місця розташування об'єкта (п. 6 форми 2);
- стадійністю проектування (п. 7 форми 2);
- номером і датою розпорядження райдержадміністрації на знесення зелених насаджень (п. 25-а форми 2);
- конкретними даними про перекладання інженерних комунікацій з території будівництва (п. 25-в форми 2);
- реквізитами затверджених замовником на проектування і рекомендованих ним для урахування в проекті матеріалів технічного обстеження (ТО) і технічного висновку (ТВ) по конструкціях будівель і споруд, що підлягають реконструкції (п. 25-д форми 2). Такі обстеження повинні провадити спеціалізовані організації, які мають відповідний інструментарій та відповідні ліцензії;
- переліком повного комплекту технічних умов (п. 25, 5-13 форми 2).
Крім того, завдання на проектування має бути доповнене рекомендаціями Містобудівної ради у відповідності з протоколом її засідання щодо узгодження передпроектної документації, а також умовами Київської міської держадміністрації, на яких погоджується місце розташування об'єкта.
Доповнене вищезазначеними даними завдання на проектування повинно бути затверджене інвестором, який прийняв рішення про інвестування коштів у будівництво даного об'єкта.
6.1.2. До доповненого завдання на проектування мають бути додані такі документи:
- протокол Містобудівної ради про узгодження передпроектної документації;
- розпорядчий документ замовника про затвердження передпроектної документації;
- розпорядження Київської міської держадміністрації про погодження місця розташування об'єкта;
- розпорядження райдержадміністрації на знесення зелених насаджень;
- матеріали технічного обстеження і технічного висновку по конструкціях будівель і споруд, що підлягають реконструкції;
- документи, що підтверджують згоду мешканців, власників та орендаторів на відселення з будинків та будівель, що підлягають знесенню з території будівництва, а також оціночні акти про знесення і характер компенсації за знесення;
- документи, що підтверджують згоду землекористувачів (землевласників), розміщених на території будівництва, на вилучення земельних ділянок з відповідними умовами вилучення;
- повний комплект технічних умов на підключення об'єкта до міських інженерних систем і комунікацій;
- вихідні дані для розробки кошторисної документації;
- дозвіл на застосування газоподібного палива (для проектування котельних установок, що працюють на газі);
- для проектування будівництва підприємств: уточнена номенклатура продукції; дані по родовищах сировини та її випробуваннях; креслення і технічні характеристики продукції; дані про інноваційні дослідження; маркетинговий аналіз; дані про існуючі на підприємстві джерела забруднення атмосфери; матеріали про стан водойм, атмосферного повітря та ґрунту; обмірні креслення існуючих будівель і споруд; технічні проекти на обладнання та машини;
- для проектування реконструкції, розширення і техпереоснащення підприємств: матеріали обстеження виробництв, конструкцій, робочих місць; технологічні планування виробництв з обладнанням і даними про його знос; умови на розміщення інвентарних будівель;
- умови органів державного нагляду, служб, СУППРу та інших узгоджувальних інстанцій, сформульовані у передпроектних розробках;
- витяг з протоколу міжвідомчої комісії з теплопостачання (по об'єктах, не забезпечених централізованим теплопостачанням);
- сертифікати на застосування зарубіжного обладнання, матеріалів, виробів та напівфабрикатів;
- інші документи.
6.1.3. На підставі розпорядження Київської
міськдержадміністрації про погодження місця розташування об'єкта,
протоколу Містобудівної ради про узгодження передпроектної
документації, змінених умов замовника та інвестора
Головкиївархітектура контролює коригування завдання на
проектування, коригує АПЗ та акт обстеження ділянки і, в разі
потреби, дозволяє коригування червоних ліній у встановленому
порядку.
6.2. Інженерні пошуки
6.2.1. Проведення інженерних пошуків:
- геодезичних,
- геологічних,
- гідрометеорологічних,
- археологічних та ін.
здійснюється проектно-пошуковими та науково-дослідними організаціями, що мають відповідні дозволи, погоджені з Головкиївархітектурою.
Інженерні пошуки провадяться за дозволом Головкиївархітектури та погодженням із землекористувачами або землевласниками (при потребі) на землях незалежно від їх цільового призначення.
Дозвіл на проведення інженерних пошуків видається на підставі розпорядження Київської міської держадміністрації про узгодження місця розташування об'єкта або листа-дозволу Київської міськдержадміністрації на передпроектну стадію.
6.2.2. Організації, які проводять на території міста інженерні пошуки, після їх завершення передають у Головкиївархітектуру справжні матеріали пошуків і технічні звіти для постійного зберігання, контролю та повторного їх використання.
6.2.3. Матеріали, що не мають штампів відповідних служб Головкиївархітектури про дозвіл на виконання проектних робіт, нанесення на топографічну зйомку м 1:500 червоних ліній і меж відведення ділянок, не дійсні і до розгляду, узгодження та на експертизу не приймаються.
6.3. Склад і зміст інвестиційних проектів
Склад і зміст проектно-кошторисної документації регламентується БНіП 1.02.01-85 - "Інструкція про склад, порядок розробки, погодження і затвердження проектно-кошторисної документації на будівництво підприємств, будівель і споруд" проектів забудови - ВБН 38-82 - "Інструкція про склад, порядок розробки, погодження і затвердження схем і проектів районного планування, планування міст, селищ і сільських насалених пунктів".
6.4. Узгодження, експертиза та затвердження інвестиційних проектів
6.4.1. Передпроектні документи, проекти, робочі проекти і проекти забудови підлягають обов'язковому узгодженню з:
- Містобудівною радою при Головкиївархітектурі;
- генеральною підрядною будівельною організацією (за винятком передпроектної документації). По об'єктах, що будуються інвестором (замовником) господарським способом, документація узгоджується керівником підрозділу інвестора (замовника), який безпосередньо здійснюватиме будівництво;
- Державним управлінням по охороні навколишнього природного середовища (по об'єктах, які можуть негативно впливати на природне середовище і при знесенні більш як 50 дерев);
- Комітетом охорони та реставрації пам'яток історії, культури та історичного середовища (у відповідних охоронних зонах);
- Державним історико-архітектурним заповідником "Стародавній Київ" (при будівництві на його території);
- Радою Київської міської організації Українського товариства охорони пам'яток історії та культури (в зонах охорони пам'яток історії та культури, за вимогами АПЗ);
- Управлінням "Київгенплан" (генплани, схеми генпланів об'єктів, споруд і комунікацій);
- Управлінням інженерного обладнання і підготовки територій Головкиївархітектури (генплани і схеми генпланів);
- органами санітарно-епідеміологічних служб (у необхідних випадках, визначених АПЗ);
- спеціалізованим управлінням протизсувних підземних робіт (при проектуванні в зсувному районі);
- всіма міськими експлуатаційними службами, які видали технічні умови на приєднання об'єкта до міських інженерних систем і комунікацій;
- відповідною службою Мінприроди України (при скиданні дощових і технічних стоків у Дніпро);
- Управлінням ДАІ ГУ МВС України у м. Києві (генплани, схеми генпланів);
- Київзеленбудом (генплани при розміщенні об'єкта у зелених зонах);
- Київським Промбудпроектом (при будівництві на території промзони і промпідприємств);
- аеропортом "Київ" (у зоні його впливу);
- Управлінням планування та забудови Головкиївархітектури (генплани, схеми генпланів та об'ємно-планувальні рішення погоджуються при наявності усіх попередніх необхідних погоджень);
- іншими інстанціями, чиї інтереси зачіпаються при будівництві об'єкта.
6.4.2. Усі проекти, робочі проекти, проекти забудови перед розглядом на Містобудівній раді обов'язково подаються замовниками в Київдержекспертизу для проходження комплексної експертизи по всіх розділах.
До розгляду на Містобудівній раді приймаються інвестиційні проекти, що дістали відповідну рекомендацію Київдержекспертизи.
6.4.3. Містобудівна рада при Головкиївархітектурі є дорадчим міжвідомчим органом, призначеним для всебічного розгляду передпроектної, проектно-кошторисної, проектно-планувальної документації, наукових та інших розробок з питань розвитку архітектури та містобудування на території м. Києва, усіх відповідних узгоджень і прийняття по них відповідного рішення.
Містобудівна рада складається з висококваліфікованих спеціалістів-містобудівників, архітекторів, інженерів.
Персональний склад Містобудівної ради затверджується Київською міською держадміністрацією за поданням головного архітектора м. Києва.
6.4.4. Рішення Містобудівної ради щодо узгодження розробок, зазначених у п. 6.4.3, оформлюються відповідними протоколами, обов'язковими для виконання всіма учасниками інвестиційної діяльності по забудові м. Києва.
Свідченням узгодження документації Містобудівною радою є відповідний штамп, поставлений секретаріатом Містобудівної ради на томі 1 документації.
6.4.5. Після коригування проектів, робочих проектів, проектів забудови за зауваженнями Містобудівної ради, відповідних експертиз державного нагляду та інших (див. п. 6.4.9), а також Київдержекспертизи остання рекомендує ці проекти для затвердження інвестору, який перезатвердив завдання на проектування; він їх затверджує відповідним розпорядчим документом.
6.4.6. Замовник на проектування готує проекти розпорядчих документів з відповідними техніко-економічними показниками, узгоджує з відповідними зацікавленими юридичними особами і подає їх для затвердження відповідному інвестору.
Замовники на проектування, підвідомчі Київській міській держадміністрації, готують проекти розпоряджень Київської міської держадміністрації і погоджують їх.
Проекти розпорядчих документів перед їх поданням для затвердження інвестором обов'язково повинні мати позитивну рекомендацію Київдержекспертизи.

................
Перейти до повного тексту