1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
XII сесія IV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 166/3257 від 09.03.2006
Про внесення змін та доповнень до рішення
Київської міської ради від 18.11.2004 N 678/2088
"Про збір та видачу дозволу на розміщення об'єктів
торгівлі та сфери послуг"
Відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" ( 2806-15 ), статті 24 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ( 4004-12 ), Указу Президента України від 01.06.2005 N 901/2005 ( 901/2005 ) "Про деякі заходи щодо забезпечення здійснення державної регуляторної політики" та пункту 3 розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2005 N 391-р ( 391-2005-р ) "Про подальші заходи щодо здійснення державної регуляторної політики", з метою приведення регуляторного акта у відповідність до норм Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" ( 1160-15 ) Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Внести зміни в додаток до рішення Київради від 18.11.2004 N 678/2088 ( ra0678023-04 ) "Про збір та видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг", виклавши його в новій редакції згідно з додатком.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань промисловості та підприємництва, постійну комісію Київради з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку та постійну комісію Київради з питань ринкових відносин.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київради
від 09.03.2006 N 166/3257
ПОЛОЖЕННЯ
про збір та видачу дозволу на розміщення
об'єктів торгівлі та сфери послуг
Це Положення встановлює ставку та механізм стягнення збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг, розважального та грального бізнесу, в тому числі гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем, а також встановлює уніфіковану процедуру видачі, зупинення та анулювання дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг, розважального та грального бізнесу, в тому числі гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем, на території м. Києва.
1. Загальні положення
1.1. Збір за видачу дозволу на розміщення об'єкта торгівлі та сфери послуг (далі - збір) - це плата за оформлення та видачу дозволів на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг, розважального та грального бізнесу, в тому числі гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем, у м. Києві.
1.2. Дозвіл на розміщення об'єкта торгівлі та сфери послуг, розважального та грального бізнесу, в тому числі гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем (далі - дозвіл) - це єдиний документ встановленого цим Положенням зразка, що дає право суб'єкту господарювання здійснювати торгівлю та надавати послуги у визначеному місці.
1.3. Суб'єкт господарювання має право вибору способу отримання дозволу: безпосередньо за зверненням у районний дозвільний центр або за зверненням до адміністратора за місцем знаходження об'єкта торгівлі чи сфери послуг.
2. Платники збору
Збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг справляється з юридичних осіб і громадян, які реалізують сільськогосподарську, промислову продукцію та інші товари і надають послуги в спеціально відведених для цього місцях (далі - платники збору).
3. Ставка збору
3.1. Ставка збору стягується з кожного об'єкта торгівлі чи сфери послуг.
3.2. Для суб'єктів господарювання, що постійно здійснюють торгівлю та надають послуги у спеціально відведених місцях, ставка збору становить 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за весь термін дії дозволу.
3.3. Для суб'єктів, що постійно здійснюють торгівлю або надають послуги у спеціально відведених для цього місцях (стаціонарних об'єктах), збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг стягується одноразово.
3.4. За одноразову торгівлю чи одноразове надання послуг суб'єктом господарювання ставка збору становить один неоподатковуваний мінімум доходів громадян в день.
4. Порядок і терміни сплати збору
4.1. Збір сплачується платниками збору до отримання дозволу.
4.2. Кошти збору за видачу дозволу, а також за видачу дозволу на новий термін перераховуються до районного бюджету за місцем розташування об'єкта.
4.3. Облік збору здійснює орган, що видає дозволи, в спеціальному журналі обліку та щоквартально інформує про суму збору з наростаючим підсумком з початку року Головне фінансове управління виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
5. Джерело сплати збору
5.1. Збір, внесений за рахунок юридичних осіб або їх структурних підрозділів, належить до валових витрат виробництва та обігу.
5.2. Збір, внесений за рахунок фізичних осіб - підприємців, належить до витрат від підприємницької діяльності.
6. Пільги по сплаті збору
6.1. Звільняються від сплати збору суб'єкти господарювання, що обрали спрощену систему оподаткування.
6.2. Звільняються від сплати збору суб'єкти господарювання, якщо це передбачено нормами законодавства.
7. Відповідальність платників збору та контроль
податкових організацій
7.1. Відповідальність за повноту та своєчасність сплати збору покладається на платників збору відповідно до чинного законодавства.
7.2. Зайві суми, сплачені платниками збору, повертаються їм згідно з законодавством.
7.3. Контроль за повнотою, правильністю та своєчасністю сплати збору за видачу дозволу здійснюється державними податковими службами м. Києва та структурними підрозділами з питань торгівлі та побутового обслуговування районних у м. Києві державних адміністрацій.
8. Видача дозволу на розміщення об'єктів торгівлі
та сфери послуг
8.1. Дозвіл на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг видає районна у м. Києві державна адміністрація, на території якої розташований об'єкт торгівлі та сфери послуг. Прийом суб'єкта господарювання здійснюють представники відповідного структурного підрозділу в одному приміщенні за принципом організаційної єдності або адміністратор (за вибором суб'єкта господарювання).
8.2. Під час здійснення торгівлі та при наданні послуг дозвіл повинен знаходитись на об'єкті торгівлі та сфери послуг.
8.3. Дозвіл видається на підставі заяви встановленого зразка.
У разі звернення суб'єкта господарювання до адміністратора заповнюється заява за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2005 N 1176 ( 1176-2005-п ) "Про затвердження форми заяви на одержання суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою документів дозвільного характеру" (Додаток 1 до цього Положення).
У разі звернення суб'єкта господарювання в дозвільний центр заповнюється заява за формою, встановленою цим Положенням. (Додаток 2 до цього Положення).
До заяви додаються наступні документи:
- виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- документ, що засвідчує внесення плати за збір на розміщення об'єкта торгівлі та надання послуг (для платників єдиного податку - копія свідоцтва платника єдиного податку);
Відповідальність за достовірність інформації, зазначеної в заяві, та наданих документів несе заявник.
У разі надання заяви та документів рекомендованим листом підпис заявника підлягає нотаріальному посвідченню.
8.4. Посадова особа, яка видає дозвіл, реєструє заяву та документи в журналі обліку дозволів.
Заява та документи, що додаються до неї, приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату та номер їх реєстрації.
Усі подані суб'єктом господарювання документи формуються посадовою особою органу, що видає дозвіл, в дозвільну справу, якій при внесенні запису до журналу обліку дозволів присвоюється реєстраційний номер.
У дозвільній справі зберігаються подані заявником документи для видачі чи переоформлення документа дозвільного характеру, видачі дублікатів, копій документа дозвільного характеру, а також копії рішень дозвільних органів з відповідних питань.
8.5. Рішення про видачу дозволу або про відмову у його видачі приймається протягом п'яти днів з дня одержання документів.
8.6. Дозвіл видається за встановленою формою. (Додаток 2 до цього Положення).
У дозволі зазначаються:
- організаційно-правова форма суб'єкта господарювання, повна його назва, ідентифікаційний код (ідентифікаційний номер), місцезнаходження, номери контактних телефонів;
- вид діяльності, спеціалізація;
- адреса розміщення об'єкта торгівлі та сфери послуг, номери контактних телефонів;
- режим роботи об'єкта торгівлі та сфери послуг;
- прізвище, ім'я, по батькові керівника об'єкта торгівлі чи сфери послуг;
- реєстраційний номер та дата видачі дозволу;
- документ, що підтверджує наявність відповідних приміщень за призначенням (свідоцтво про власність на приміщення; договір оренди чи суборенди за згодою власника; документ, що підтверджує право користування землею за призначенням).
Примітка. У разі надання на підставі договору оренди чи інших договорів у тимчасове користування приміщень та обладнання за умови збереження виду діяльності і стану цих приміщень та обладнання, від орендаря або іншого користувача не вимагається одержання документа дозвільного характеру на їх використання (експлуатацію).
Відповідальність за використання (експлуатацію) приміщень та обладнання покладається на особу, визначену відповідним договором.
Листи-узгодження (висновки, дозволи) органів санітарного контролю (нагляду) на початок роботи об'єкта торгівлі та сфери послуг або інформація про подачу декларації з питань відповідності об'єкта санітарним нормам та правилам. (На окремі види підприємницької діяльності за переліком, затвердженим МОЗ України).
У разі оренди суб'єктом господарювання площі в спеціалізованих торговельних закладах додаються лише копії дозволів на початок роботи такого об'єкта - торговельного закладу, без додаткових погоджень органів санітарного контролю (нагляду), за винятком орендарів, які реалізують в цих закладах продукти харчування і харчові добавки, предмети гігієни та санітарії, косметично-парфумерні вироби, товари побутової хімії та дитячого асортименту.
- Інформація про подачу декларації відповідності об'єкта вимогам законодавства з питань пожежної безпеки до органу державного пожежного нагляду.
Примітка. У випадках, коли обов'язковість отримання дозволу на початок роботи від органів пожежного нагляду визначена законодавчо, надаються листи-узгодження (висновки, дозволи) органів пожежного нагляду на початок роботи об'єкта торгівлі та сфери послуг.
Перелік документів на видачу дозволу є вичерпним.
Одночасно з вищезазначеними документами заявник подає їх ксерокопії.
Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також ксерокопії документів з відміткою уповноваженої особи, яка приймає документи, про ознайомлення з оригіналами залишаються в реєстраційній справі.
- Термін дії дозволу.
Дозвіл скріплюється підписом заступника голови районної у м. Києві державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків і засвідчується печаткою районної у м. Києві державної адміністрації.
Дозвіл видається на кожний об'єкт терміном на три роки з правом суб'єкта господарювання подовжити дозвіл на наступний термін.
У разі, коли термін дії правовстановлюючого документа на приміщення становить менше трьох років, дозвіл видається на відповідний термін, але не може бути менше одного року.
У разі звернення суб'єкта господарювання за подовженням дозволу на наступний термін, повторне оформлення дозвільної документації на розміщення об'єкта торгівлі та сфери послуг не проводиться.
Дозвіл на наступний термін видається на підставі заяви встановленого зразка (додаток 4 до цього Положення), документа про сплату збору та документа, що підтверджує наявність відповідних приміщень за призначенням.
8.7. У видачі дозволу може бути відмовлено у разі виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих заявником, в тому числі - відсутність подачі заявником декларації відповідності об'єкта вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та її реєстрації у спеціальному журналі в органі державного пожежного нагляду.
В рішенні про відмову, яке видається у письмовій формі у термін не пізніше 5 днів з дня одержання заяви, зазначаються підстави відмови. Рішення про відмову у видачі дозволу може бути оскаржено у встановленому законом порядку.
8.8. У разі втрати дозволу безкоштовно видається його дублікат на підставі заяви суб'єкта господарювання.
8.9. Дозвіл підлягає переоформленню без справляння збору та повторного оформлення дозвільної документації за заявою суб'єкта господарювання у разі зміни: організаційно-правової форми, найменування, місцезнаходження, керівника об'єкта торгівлі та сфери послуг.
8.10. Районна у м. Києві державна адміністрація має право зупинити дію дозволу у разі:
- порушення порядку заняття торговельною діяльністю і правил торговельного обслуговування населення, правил побутового обслуговування населення, санітарних правил;
- неусунення суб'єктом господарювання порушень, які були виявлені попередньою перевіркою відповідними органами, у встановлений термін;
- порушення законодавства України про працю, зокрема за наявності заборгованості по заробітній платі працівникам.
8.11. Районна у м. Києві державна адміністрація має право анулювати дозвіл без повернення суми сплаченого збору у разі:
- передачі суб'єктом господарювання дозволу іншій особі;
- повторного порушення суб'єктом господарювання статті 24 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ( 4004-12 ), правил торговельного обслуговування населення, регламентованих постановами Кабінету Міністрів України від 08.02.95 N 108 ( 108-95-п ) "Про Порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення" та від 16.05.94 N 313 ( 313-94-п ) "Правила побутового обслуговування населення", а також правил здійснення інших видів надання послуг.
8.12. Зупинення, анулювання та поновлення дії дозволу здійснюється на підставі розпорядження районної у м. Києві державної адміністрації.
Мотивоване розпорядження про зупинення, анулювання та поновлення дії дозволу доводиться у письмовій формі до відома суб'єкта господарювання. Копія надсилається до податкового органу за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.
8.13. Розпорядження про зупинення дії дозволу або його анулювання може бути оскаржене суб'єктом господарювання у Головному управлінні з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) або у судовому порядку.

................
Перейти до повного тексту