1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
N 157/1591 від 29 листопада 2001 року
Про затвердження Київської міської
програми "Екологія транспорту"
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), пункту 1
рішення Київради "Про затвердження Київської міської програми
охорони навколишнього природного середовища на період 1999 - 2002
роки" від 08.07.99 N 366/467 та з метою поліпшення екологічного
стану довкілля столиці Київська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Київську міську програму "Екологія транспорту", враховуючи розпорядження Київської міської державної адміністрації від 30.08.2001 N 1809 ( ra1809017-01 ), згідно з додатком.
2. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації):
- здійснити заходи з реалізації Київської міської програми "Екологія транспорту" у терміни, визначені програмою;
- розробити механізм фінансування Київської міської програми "Екологія транспорту" та подати її на затвердження на наступне пленарне засідання сесії Київради в установленому порядку.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань охорони довкілля, екологічної безпеки та захисту населення від наслідків чорнобильської катастрофи.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київської міської ради
від 29.11.01 N 157/1591
Київська міська програма "Екологія транспорту"
Програму "Екологія транспорту (далі Програма) розроблено відповідно до договору про співробітництво між Київською міською державною адміністрацією і Національною Академією наук України, а також за замовленням Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві. Програму розроблено групою провідних наукових співробітників Інституту газу НАНУ, Національного транспортного університету, ДержавтотрансНДІпроекту та інших організацій під керівництвом доктора технічних наук, лауреата Державної премії України і галузі науки і техніки Бикова Г.О.
1. Актуальність проблеми та основні концептуальні
положення Програми
За останні п'ять років кількість автотранспортних засобів, зареєстрованих у м. Києві, зростає щорічно на 20 - 25 тисяч одиниць і становить станом на 01.01.2000 413 тисяч автомобілів різних марок, а загальне використання бензину і дизельного палива автомобільним транспортом м. Києва у 2000 році становили 725 млн. літрів.
Сьогодні шкідливі викиди у м. Києві автотранспортом досягають 90 % від загального обсягу викидів усіма джерелами забруднень у місті. Загальна маса шкідливих речовин, що утворюється автомобілями, зареєстрованими у Києві, становить 196,2 тисячі тонн на рік, а з урахуванням транзитних автотранспортних засобів, що в'їжджають на територію міста й кількість яких, за даними ДАІ, оцінюється у 70 - 200 тисяч одиниць за добу, перевищує 260 тисяч тонн на рік, тобто більше 100 кг на кожного мешканця столиці України. До цього слід додати забруднення підприємствами автотранспортної інфраструктури грунту й водоймищ відпрацьованими мастилами, проливанням нафтопродуктів і відходами від миття автомобілів; захаращення території міста гумовими покришками, викинутими акумуляторними батареями, металевими деталями тощо.
Усе це змушує визнати справедливою думку багатьох фахівців, що Київ є найбільш загазованим і забрудненим містом серед усіх європейських столиць.
Поміж багатьох факторів, що спричинили таку екологічну ситуацію у м. Києві, головними є:
- вкрай незодовільна якість рідких моторних палив нафтового походження, що використовуються у місті;
- незадовільний технічний стан рухомого складу автотранспортного парку;
- незадовільний контроль регулювання паливних систем двигунів більшості приватних автомобілів, наслідками чого є їх низькі екологічні показники;
- далека від оптимальної структура рухомого складу вантажного і пасажирського автотранспортних парків, що належать до державної й колективної форм власності;
- низький рівень організації й регулювання транспортних потоків у місті;
- застарілі нормативи, що регламентують вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобільних двигунів;
- відсутність стратегії та програми екологізації автомобільного транспорту у столиці України.
Прогнозована експертами динаміка розвитку автотранспорту у м. Києві, що базується на припущенні щодо сталості існуючих тенденцій, призведе у 2010 році до збільшення викидів шкідливих речовин з продуктами згорання в 1,7 рази. Через те прогнозується збільшення величини розрахованих збитків, що завдаються природному середовищу м. Києва токсичними викидами, від 325 млн. гривень у 2000 році до 550 млн. гривень у 2010 році. Наведені суми щорічних збитків розраховано за існуючими науково-обгрунтованими методиками. Але є неморальною і принципово неможливою грошова оцінка здоров'я окремої людини й нації у цілому, яким загрожує надмірне забруднення довкілля шкідливими викидами. Як відомо, бензин і дизельне паливо, які виробляються українськими й російськими нафтопереробними заводами і реалізуються на автозаправних станціях Києва, за вмістом свинцевих сполук, ароматичних вуглеводнів і сірки приблизно у 10 разів перевершують норми, які законодавчо встановлені у всіх промислово розвинутих країнах. Тому при спалюванні таких палив вихлопні гази двигунів містять надмірно велику кількість токсичних, канцерогенних і мутагенних сполук, нейтралізація яких сучасними методами є неможливою, але вони мають властивість акумулюватися у клітинах рослин і живих істот, досягаючи критичних показників.
Фахівці стверджують, що рівень забруднення атмосферного повітря і питної води у м. Києві вже сьогодні наближається до такої межі, перевершення якої неминуче призведе до деградації, сталих незворотних змін імунної й генної систем, які передаються спадково.
Кожен має зрозуміти й усвідомити основоположну істину, вперше сформульовану близько 20 років тому, а саме: екологія, економіка і соціальний стан - є три взаємопов'язані і взаємовпливаючі складові умови успішного розвитку суспільства, причому екологія має превалююче значення, тому що йдеться про виживання етносу й збереження його генофонду.
Звідси витікають актуальність Програми та її основні концептуальні положення.
2. Мета та завдання Програми
Метою Програми є визначення стратегічних напрямків та етапів поліпшення екологічної ситуації у м. Києві через суттєве зменшення токсичних викидів, пов'язаних з експлуатацією міських і транзитних транспортних засобів та діяльністю транспортної інфраструктури.
Ця мета досягається шляхом реалізації таких основних завдань, розроблених на основі системного аналізу великого обсягу статистичних даних і критичного осмислення досвіду інших країн:
2.1. Розробка і прийняття пакета документів нормативно-правового характеру, спрямованих на поліпшення екологічного стану столиці України і наближених до вимог аналогічних документів країн Західної Європи.
2.2. Створення системи більш жорстокого й систематичного обов'язкового контролю екологічних показників автотранспортних засобів усіх видів і усіх форм власності. Створення мережі контрольно-регулювальних станцій і пунктів, оснащених спеціальними стендами і апаратурою для контролю екологічних показників і регулювання паливних систем автомобіля. Це дозволить скоротити шкідливі викиди на 6 - 8 %. На наступному етапі - поступове підвищення вимог до екологічних показників європейського рівня.
2.3. Організація систематичного інструментального контролю за якістю моторних палив, що реалізуються у Києві, з метою перевірки їх відповідності стандарту. Враховуючи можливість протидії такому контролю з боку певних структур, взяття проб палива є доцільним доручити спеціально сформованим підрозділам МВС або муніципальній екологічній міліції. Поступовий перехід на такі стандарти якості бензину і дизельного палива, що відповідають європейським нормам за вмістом сірки, ароматичних вуглеводнів і свинцевих сполук. Це дозволить зменшити збитки, що завдаються довкіллю, на суму близько 130 млн. гривень на рік, і скоротити шкідливі викиди на 7 - 10 %.
2.4. Поступове оснащення автотранспортних засобів окисними й трикомпонентними нейтралізаторами, що очищають вихлопні гази від шкідливих речовин. Впровадження нейтралізаторів є можливим лише за умови використання неетилованого бензину і дизельного палива, вміст сірки у якому не перевершує 0,05 %, що відповідає сучасним європейським нормам. Впровадження нейтралізаторів на транспорті дозволить зменшити шкідливі викиди на 20 - 23 %.
2.5. Широке впровадження екологічно чистих альтернативних моторних палив, серед яких найбільш перспективним в Україні є стиснений і зріджений природний газ. Розроблено окрему програму використання природного газу як моторного палива автотранспортом м. Києва, якою визначено основні завдання, етапи й механізми реалізації, а також заводи-виробники обладнання для газобалонних автомобілів. Реалізація завдань такої програми дозволяє зменшити викиди на 10 - 13 %, якщо переобладнати на газове паливо 55 тисяч автомобілів. Реалізація програми використання газових моторних палив дозволяє додатково створити велику кількість робочих місць і поліпшити соціальну ситуацію.
2.6. Оптимізація структури парку вантажних автомобілів за вантажопідйомністю й автобусного парку за пасажиромісткістю, що дозволить скоротити споживання моторних палив і зменшити шкідливі викиди на 7 - 10 %. Конкретні заходи і терміни оптимізації структури парків, що належать до державної та колективної форм власності, мають бути розроблені Управлінням транспорту та зв'язку Київської міськдержадміністрації.
2.7. Поліпшення організації і регулювання руху автотранспортних потоків у місті має забезпечити виконання таких завдань: організація руху основними магістралями за принципом "зеленої хвилі"; запровадження системи комп'ютерного управління транспортними потоками; створення у центральних районах зелених зон із забороною проїзду вантажного транспорту в окремих зонах і обмеженням руху інших видів транспортних засобів; направлення транзитного транспорту в об'їзд від міського центру; поліпшення інформаційного забезпечення учасників руху; оптимізація швидкості транспорту на окремих ділянках шляху тощо. Це дозволить зменшити шкідливі викиди на 3 - 5 %.
2.8. Реалізація стратегії управління паркуванням автомобілів. Збільшення місць на стоянках транспорту на відстані 500 - 1500 м від житлових будинків; будівництво багатоповерхових і підземних кооперативних гаражів загальною місткістю не менше 200 тисяч одиниць зберігання з поступовою забороною паркування автомобілів безпосередньо поряд із житловими будинками.
2.9. Впровадження на всіх підприємствах автотранспортної інфраструктури усіх форм власності (АТП, АЗС, СТО, станції миття тощо) автономних установок для очищення зливних стоків від нафтопродуктів. Прийняття рішення про сувору заборону експлуатації АЗС і станцій миття автомобілів, не обладнаних автономними очисними установками для очищення каналізаційних зливів від мастил і нафтопродуктів.
2.10. Організація збирання й утилізації спрацьованих мастил, гумових шин і виробів, акумуляторних батарей і металевих відходів.
Утилізація відходів діяльності автотранспорту при використанні сучасних технологій є об'єктом прибуткового приватного бізнесу. Однак є потреба у керуванні цими процесами з боку міських райдержадміністрацій, діяльність яких має спрямовуватись на реалізацію основних заходів розробленої Програми "Екологія транспорту".
З усіх наведених вище напрямів у Програмі розроблено конкретні заходи, спрямовані на її реалізацію.
3. Замовник і виконавці
основних заходів Програми
Замовником виконання основних напрямків і заходів Програми виступає Київська міська рада, а виконавцем Програми має бути Київська міська державна адміністрація в особі її структурних підрозділів, відповідальних за окремі стратегічні напрямки Програми. Заходи щодо реалізації Київської міської програми "Екологія транспорту" визначаються додатком до даної Програми, який є невід'ємною її частиною.
Додаток
до програми "Екологія транспорту"
Заходи
щодо реалізації програми "Екологія транспорту"
----------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Зміст заходів | Термін | Відповідальний за | Очікувані результати, |
| п/п | | | реалізацію |ефективність впровадження|
|--------------------------------------------------------------------------------------------|
| 1. Організаційно-технічні заходи |
|--------------------------------------------------------------------------------------------|
|1.1. |Використання стиснутого |2002 - 2010|Комунальне підприємство|Суттєве зниження токсич- |
| |природного газу як мото-| |"Екотранс" |них викидів у повітря, |
| |рного палива | | |збільшення моторесурсу |
| | | | |двигунів, зниження |
| | | | |собівартості перевезень |
| | | | | |
|1.1.1|Створення на території |2002 - 2010|Комунальне підприємство|Скорочення шкідливих ви- |
| |м. Києва розгалуженої | |"Екотранс" |кидів в атмосферне повіт-|
| |мережі автомобільних | | |ря шляхом зменшення зай- |
| |газонаповнюючих станцій | | |вого відхилення автотран-|
| |(АГНКС), у тому числі | | |спорту від маршрутів для |
| |гаражного типу та пере- | | |дозаправки. Зниження со- |
| |сувних | | |бівартості пасажирських |
| | | | |та вантажних перевезень |
| | | | | |
|1.1.2|Організація серійного | 2002 |Комунальне підприємство|Підвищення рівня безпеки |
| |виробництва в Україні | |"Екотранс" |та надійності, зниження |
| |полегшених газових бало-| | |зайвої ваги рухомого |
| |нів у необхідній для за-| | |складу, підвищення пробі-|
| |доволення потреб транс- | | |гу між заправками, мож- |
| |портного сектору м. Киє-| | |ливість встановити більшу|
| |ва кількості | | |кількість балонів на даху|
| | | | |автобуса |
| | | | | |
|1.1.3|Організація в Україні | 2002 |Комунальне підприємство|Зниження собівартості па-|
| |серійного виробництва | |"Екотранс" |сажирських та вантажних |
| |газо-паливної апаратури | | |перевезень завдяки ниж- |
| |для задоволення потреб | | |чій, ніж імпортні анало- |
| |транспортного сектору | | |ги, ціні за один комплект|
| |м. Києва | | | |
| | | | | |
|1.1.4|Створення у м. Києві ме-| 2002 |Комунальне підприємство|Підвищення рівня безпеки |
| |режі спеціалізованих | |"Екотранс" |та надійності пасажирсь- |
| |сервісних станцій з пе- | | |ких та вантажних переве- |
| |реобладнання автотранс- | | |зень |
| |порту на газове пальне | | | |
| |та сервісного обслугову-| | | |
| |вання такого автотранс- | | | |
| |порту у процесі експлуа-| | | |
| |тації | | | |
| | | | | |
|1.1.5|Оснащення міського кому-|2002 - 2010|Комунальне підприємство|Суттєве зниження токсич- |
| |нального автотранспорту | |"Екотранс" |них викидів у повітря, |
| |(автобуси та мікроавто- | | |збільшення моторесурсу |
| |буси, легкові автомобі- | | |двигунів, зниження собі- |
| |лі, прибиральна техніка,| | |вартості перевезень |
| |будівельна техніка) га- | | | |
| |зобалонною апаратурою | | | |
| |для роботи на стиснутому| | | |
| |природному газі, або | | | |
| |газо-дизельній суміші | | | |
| | | | | |
|1.1.6|Виготовлення дослідних | 2003 |Комунальне підприємство|Необхідність підтверження|
| |зразків автобусів надве-| |"Екотранс" |повної надійності та без-|
| |ликої місткості з двигу-| | |пеки нової техніки, виз- |
| |нами, що працюють на | | |начення рівня зниження |
| |стиснутому природному | | |токсичних викидів та |
| |газі та газо-дизельній | | |збільшення моторесурсу |
| |суміші. Проведення їх | | |двигуна |
| |експлутаційних випробу- | | | |
| |вань у міському циклі | | | |
| | | | | |
|1.1.7|Запровадження у серійне |2003 - 2004|Комунальне підприємство|Суттєве зниження токсич- |
| |виробництво власного ав-| |"Екотранс" |них викидів у повітря, |
| |тобуса надвеликої міст- | | |збільшення моторесурсу |
| |кості з двигуном, що | | |двигунів, зниження собі- |
| |працює на стиснутому | | |вартості перевезень шля- |
| |природному газі або на | | |хом використання більш |
| |газо-дизельній суміші | | |дешевшого, ніж дизельне |
| |(залежно від результатів| | |пальне, газу, а також |
| |їх експлуатаційних вип- | | |відсутності потреби вит- |
| |робувань у міському цик-| | |рачати валютні кошти на |
| |лі) | | |придбання автобусів зако-|
| | | | |рдонного виробництва |
| | | | | |
|1.1.8|Виготовлення дослідних | 2002 |Комунальне підприємство|Необхідність підтвердже- |
| |зразків українського | |"Екотранс" |ння повної надійності та |
| |легкового автомобіля з | | |безпеки нової техніки, |
| |двигунами, які працюють | | |визначення рівня зниження|
| |на стистутому природному| | |токсичних викидів та |
| |газі та газо-дизельній | | |збільшення моторесурсу |
| |суміші. Проведення їх | | |двигуна |
| |експлуатаційних випробу-| | | |
| |вань у таксомоторному | | | |
| |режимі. | | | |
| | | | | |
|1.1.9|Запровадження у серійне |2002 - 2003|Комунальне підприємство|Суттєве зниження токсич- |
| |виробництво українського| |"Екотранс" |них викидів у повітря, |
| |легкового автомобіля з | | |збільшення моторесурсу |
| |двигуном, що працює на | | |двигунів, зниження собі- |
| |стиснутому природному | | |вартості перевезень за |
| |газі або на газо-дизель-| | |рахунок використання |
| |ній суміші (залежно від | | |більш дешевого, ніж ди- |
| |результатів їх експлуа- | | |зельне пальне та бензин, |
| |таційних випробувань) з | | |газу |
| |метою забезпечення ко- | | | |
| |мунальних потреб у лег- | | | |
| |ковому автотранспорті та| | | |
| |міських таксопарків | | | |
| | | | | |
|1.2 |Використання скрапленого| |Комунальне підприємство|Суттєве зниження токсич- |
| |газу пропан-бутану як | |"Екотранс" |них викидів у повітря, |
| |моторного палива | | |збільшення моторесурсу |
| | | | |двигунів, зниження собі- |
| | | | |вартості перевезень |
| | | | | |
|1.2.1|Створення на території |2002 - 2005|Комунальне підприємство|Скорочення шкідливих |
| |м. Києва розгалуженої | |"Екотранс" |викидів у повітря, змен- |
| |мережі автомобільних га-| | |шення зайвих відхилень |
| |зозаправних станцій | | |автотранспорту від мар- |
| |(АГЗС) | | |шрутів для дозаправки. |
| | | | |Зниження собівартості |
| | | | |пасажирських та вантажних|
| | | | |перевезень |
| | | | | |
|1.2.2|Створення у м. Києві ме-|2002 - 2003|Комунальне підприємство|Підвищення рівня безпеки |
| |режі спеціалізованих | |"Екотранс" |та надійності пасажирсь- |
| |сервісних станцій з пе- | | |ких та вантажних переве- |
| |реобладнання автотранс- | | |зень |
| |порту та використання | | | |
| |скрапленого газу пропан-| | | |
| |бутану та сервісного об-| | | |
| |слуговування такого ав- | | | |
| |тотранспорту у процесі | | | |
| |експлуатації | | | |
| | | | | |
|1.2.3|Реалізація пілотного |2002 - 2003|Комунальне підприємство|Суттєве зниження токсич- |
| |проекту показового авто-| |"Екотранс" |них викидів у повітря, |
| |парку, що працює на | | |збільшення моторесурсу |
| |скрапленому газі пропан-| | |двигунів, зниження собі- |
| |бутані, та газо-дизель- | | |вартості перевезень шля- |
| |ній суміші | | |хом використання більш |
| | | | |дешевого, ніж дизельне |
| | | | |пальне та бензин, газу та|
| | | | |газо-дизельної суміші |
| | | | | |
|1.2.4|Оснащення міського кому-|2002 - 2010|Комунальне підприємство|Суттєве зниження токсич- |
| |нального автотранспорту | |"Екотранс" |них викидів у повітря, |
| |(автобуси та мікроавто- | | |збільшення моторесурсу |
| |буси, легкові автомобі- | | |двигунів, зниження собі- |
| |лі, прибиральна техніка,| | |вартості перевезень шля- |
| |будівельна техніка) | | |хом використання більш |
| |газобалонною аппаратурою| | |дешевого, ніж дизельне |
| |для роботи на скраплено-| | |пальне та бензин, газу |
| |му газі пропан-бутан | | | |
| | | | | |
|1.2.5|Виготовлення дослідного | 2002 |Комунальне підприємство|Необхідність підтверджен-|
| |зразка українського лег-| |"Екотранс" |ня повної надійності та |
| |кового автомобіля з дви-| | |безпеки нової техніки, |
| |гуном, працюючим на | | |визначення рівня зниження|
| |скрапленому газі пропан-| | |токсичних викидів та збі-|
| |бутані. Проведення екс- | | |льшення моторесурсу дви- |
| |плуатаційних випробувань| | |гуна |
| |у таксомоторному режимі | | | |
| | | | | |
|1.2.6|Запровадження у серійне |2002 - 2003|Комунальне підприємство|Суттєве зниження токсич- |
| |виробництво українського| |"Екотранс" |них викидів у повітря, |
| |легкового автомобіля з | | |Збільшення моторесурсу |
| |двигуном, що працює на | | |двигунів, зниження собі- |
| |скрапленому газі пропан-| | |вартості перевезень шля- |
| |бутані, для комунальних | | |хом використання більш |
| |потреб у легковому авто-| | |дешевого, ніж дизельне |
| |транспорті та міських | | |пальне та бензин, газу |
| |таксопарках | | | |
| | | | | |
|1.3. |Впровадження сучасних |2002 - 2005|Комунальне підприємство|Поліпшення процесу зго- |
| |технічних засобів для | |"Екотранс" |рання пального, зменьшен-|
| |зменшення шкідливих ви- | | |ня шкідливих викидів у |
| |кидів від автомобільного| | |атмосферне повітря, оп- |
| |транспорту | | |тимізація використання |
| | | | |пального та моторесурсу |
| | | | | |
|1.3.1|Розроблення, організація|2002 - 2005|Комунальне підприємство|Визначення на практиці |
| |виробництва та впровад- | |"Екотранс" |ступенів поліпшення про- |
| |ження пристроїв для | | |цесу згорання пального, |
| |очищення відпрацьованих | | |відсотка зменшення шкід- |
| |газів двигунов та осна- | | |ливих викидів у повітря, |
| |щення ними комунального | | |підвищення моторесурсу |
| |транспорту міста | | | |
| | | | | |
|1.3.2|Організація у м. Києві |2002 - 2003|Комунальне підприємство|Налагодження своєчасного |
| |сервісних центрів з | |"Екотранс" |обслуговування, заміни та|
| |оснащення автомобільної | | |використання пристроїв |
| |техніки каталізаторами, | | |відповідно до технічних |
| |нейтралізаторами, філь- | | |умов експлуатації |
| |трами-клапанами картер- | | | |
| |них газів, мікропроце- | | | |
| |сорними системами управ-| | | |
| |ління подачею палива | | | |
| | | | | |
|1.3.3|Організація серійного | 2002 |Комунальне підприємство|Забезпечення потреб влас-|
| |виробництва в м. Києві | |"Екотранс" |ників міського транспорту|
| |каталізаторів, нейтралі-| | |у необхідній кількості |
| |заторів у кількості, | | |нейтралізаторами відпо- |
| |необхідній для задоволе-| | |відної якості |
| |ння потреб комунальних | | | |
| |підприємств та замовлень| | | |
| |власників приватного | | | |
| |транспорту м. Києва | | | |
| | | | | |
|1.3.4|Оснащення міського кому-|2003 - 2004|Комунальне підприємство|Поліпшення використання |
| |нального транспорту (ав-| |"Екотранс" |пального, зменшення шкід-|
| |тобуси та мікроавтобуси,| | |ливих викидів у повітря |
| |легкові автомобілі, при-| | | |
| |биральна та будівельна | | | |
| |техніка), таксомоторів, | | | |
| |маршрутних таксомоторів | | | |
| |із бензиновими двигунами| | | |
| |фільтрами-клапанами кар-| | | |
| |терних газів | | | |
| | | | | |
|1.3.5|Запровадження комплекс- |2003 - 2004|Комунальне підприємство|Поліпшення використання |
| |них мікропроцесорних | |"Екотранс" |пального, зменшення |
| |систем управління пода- | | |шкідливих викидів у |
| |чею палива газових, | | |повітря |
| |газо-дизельних та бен- | | | |
| |зинових двигунів комуна-| | | |
| |льного транспорту (авто-| | | |
| |буси та мікроавтобуси, | | | |
| |легкові автомобілі, при-| | | |
| |биральна техніка, буді- | | | |
| |вельна техніка), таксо- | | | |
| |моторів, маршрутних так-| | | |
| |сомоторів | | | |
| | | | | |
|1.3.6|Оснащення міських АЗС та|2003 - 2004|Комунальне підприємство|Поліпшення використання |
| |бензовозів пристроями, | |"Екотранс" |пального, зменшення |
| |що локалізують попадання| | |шкідливих викидів у |
| |бензинової пари у повіт-| | |повітря |
| |ря, а мастил та рідких | | | |
| |палив на поверхню грунту| | | |
| |під час заправок транс- | | | |
| |порту | | | |
| | | | | |
|1.3.7|Оснащення автозаправних |2003 - 2004|Комунальне підприємство|Запобігання |
| |станцій локальним | |"Екотранс" |попаданню палива у |
| |устаткуванням очищення | | |річки та водоймища |
| |зливних стоків | | |разом із дощовою водою |
| | | | | |
| 1.4 |Підвищення якості |2002 - 2005|Комунальне підприємство|Зменшення шкідливих |
| |моторних палив | |"Екотранс" |викидів у повітря, |
| | | | |зменшення |
| | | | |шкідливого впливу |
| | | | |на мешканців міста, |

................
Перейти до повного тексту